Strona 5 z 11

Re: LPG

: 25 lis 2017, 13:33
autor: gravity1287
https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astr ... ebe11e3a9f
Ale oferta. AstraK w gazie i w niecały rok 180tys km :D ciekawe ile w tym prawdy, bo przebieg dzienny wychodzi imponujący :))

Re: RE: Re: LPG

: 25 lis 2017, 15:41
autor: JohnnySonny
gravity1287 pisze:https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-sg2077s-1-4t-150km-dynamic-krajowy-serwisowany-ID6z1Mr6.html#ebe11e3a9f
Ale oferta. AstraK w gazie i w niecały rok 180tys km :D ciekawe ile w tym prawdy, bo przebieg dzienny wychodzi imponujący :))
Przebieg tego auta to 10500

Re: LPG

: 25 lis 2017, 17:06
autor: adax
No i juz do sprzedaży?

Re: LPG

: 25 lis 2017, 17:39
autor: gravity1287
JohhnySonny jak wpisałem AstraK i filtr na LPG to praktycznie wszystkie które się pokazały są sprzedawane z przebiegiem ok. 10tyś km, tylko ta jedna miała 185tys wpisane jako parametry a jak kupisz to powiesz że w opisie było inaczej a w parametrach aukcji inaczej?

Swoją drogą ciekawe że wszystkie AstraK z LPG chcą sprzedać z przebiegiem ok.10tys. Ciekawe jaki jest powód że się im dalej nie opłaca jeździć tak świeżo zagazowaną Astrą.

Re: LPG

: 25 lis 2017, 18:31
autor: dziadzia82
A co w 2018 z nia diler zrobi jak to DEMOCAR.
A na 2018 ma już w nowej konf.
My tez się pozbywamy Demo

Re: LPG

: 26 lis 2017, 18:37
autor: pgrad
gravity1287 pisze:https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-sg2077s-1-4t-150km-dynamic-krajowy-serwisowany-ID6z1Mr6.html#ebe11e3a9f

A czy ta Aśka ma faktycznie gaz?!
Ci którzy mają Habetki mogą powiedzieć czy położenie maty w bagażniku jest z kołem czy bez koła.
Czy piszący ogłoszenie myślał o tym że pedał w podłogę a auto ma wtedy gaz ;)

Re: LPG

: 26 lis 2017, 19:46
autor: Budus
pgrad pisze:A czy ta Aśka ma faktycznie gaz?!
Ci którzy mają Habetki mogą powiedzieć czy położenie maty w bagażniku jest z kołem czy bez koła.

zdjęcie słabo wyraźne ale dla mnie jest to wersja bez koła.

tak to wygląda u mnie
Obrazek

Re: LPG

: 26 lis 2017, 19:49
autor: komisarzryba
w tym ogłoszeniu astra jest bez kola zapasowego.

Re: LPG

: 26 lis 2017, 20:19
autor: pgrad
czyli gdzie schowali zbiornik lpg?!

Re: LPG

: 26 lis 2017, 20:24
autor: komisarzryba
w opisie ani słowa o lpg, wiec może pomylka, tak jak z przebiegiem.

Re: LPG

: 31 mar 2018, 19:56
autor: kiler
Witam .
Chciałbym sie przyłaczyc do tej dyskusji w Firmie gdzie pracuje jest prykas że auta muszą być tylko z niemiec
Dlatego w Firmie są Fordy Focus 1.0 z LPG i Ople Astry 1.4 150KM combi automat z LPG firmy Pins w oddziale polskim .
Zrobiłem nia juz przeszło 30 tys.km jest z roku 2017 . Auto pali zq 18zł na 100km uwazam że jest to dobry wynik. Pali około 9 litrów czy to pomiescie czy to po austostardzie. Butla ma 53l

Re: LPG

: 31 mar 2018, 19:59
autor: daro
Jak to się ma do gwarancji pojazdu? Doskonale wiemy, że nie ma oficjalnie udostępnionej wersji z LPG. Wiesz coś o tym?

Re: LPG

: 31 mar 2018, 20:04
autor: kiler
Gwarancja jest producenta plus ubezpieczenie silnika.
Prekursorem jest Ford na tej samej zasadzie działa że jest gwarancja na silnik i ubezpieczenie na silnik od LPG
Instalacja Prinsa niema dotrysku , zauwazyłem że nawet w zimie odpala na LPG

Re: LPG

: 31 mar 2018, 20:17
autor: daro
Trochę nie mogę zatrybić. Gwarancja producenta na co i ubezpieczenie silnika przez kogo? Nie spotkałem się z informacją o takich możliwościach a tym bardziej, że można w czasie trwania gwarancji zainstalować LPG. Chyba, że Wasza firma wszystko wykonała po ustaniu podstawowej dwuletniej gwarancji?

Re: LPG

: 31 mar 2018, 20:26
autor: kiler
http://www.egp.pl/redsands.htm
http://www.czakram.pl/wagas.html
To znalazlem teraz na google
Normalnie jest gwarnacja na cale auto plus ubezpiecznie tzw gwarancja na silnik .

Re: LPG

: 31 mar 2018, 20:47
autor: kowal78
Daro bo sam montaż LPG czy czegokolwiek innego w samochodzie nie wiąże się z utratą gwarancji. Błędne myślenie większości nas. Mało tego w razie awarii to po stronie producenta leży obowiązek żeby nam udowodnić że np. taka instalacja LPG była powodem do awarii. Tyle teorii jak by to było w praktyce tego nie wiem.

Re: LPG

: 31 mar 2018, 20:53
autor: daro
Zadaję te pytania z racji tego, że nie mam, nie zamierzam mieć instalacji a niestety serwis Opla czepia się do wszystkiego co nie jest wykonane fabrycznie. Baaa... zarzucają często niewłaściwe użytkowanie pojazdu i utratę z tego tytułu możliwości wykonania poprawek gwarancyjnych. To, że wykonawca instalacji LPG da odrębną gwarancję to pikuś względem tego czego żąda OP obecnie

Re: LPG

: 31 mar 2018, 20:58
autor: kiler
Daro m mamy zamontowane lpg przez dilera opla

Re: LPG

: 31 mar 2018, 21:02
autor: daro
A to dopiero nowina :shock: do dziś takiej informacji nie mieliśmy. W takim razie można śmiało to rozpowszechniać bo zapewne wiele osób będzie zainteresowanych instalacją LPG. O ile nie jest to zarezerwowane wyłącznie dla firm?

Re: LPG

: 31 mar 2018, 21:21
autor: dziadzia82
juz sa gotowe zestawy Prins do 1,4 125 i 150 HP
cena ok 8 tys/zł

Obrazek

Re: LPG

: 31 mar 2018, 21:29
autor: daro
Czyli opłacalność wyłącznie na poziomie ogromnych przebiegów rocznych :shock: ciekawe ile będzie indywidualnie zainteresowanych osób ;-)

Re: LPG

: 31 mar 2018, 21:37
autor: kiler
Wystraczy że ktos robi 30 tys. km rocznie to LPg sie zwruci . Powiem tak zalezy gdzie sie montuje ta lpg w centrali to kosztuje 9 tys.zl a w firmach które współpracuja to 6 tys.zł

Re: LPG

: 31 mar 2018, 21:40
autor: dziadzia82
kiler pisze:Wystraczy że ktos robi 30 tys. km rocznie to LPg sie zwruci . Powiem tak zalezy gdzie sie montuje ta lpg w centrali to kosztuje 9 tys.zl a w firmach które współpracuja to 6 tys.zł


Taniej instalacji ciekłego gazu nie zrobisz nigdzie taniej masz 3 firmy co maja aplikacje pod Astrę K BRC Vialle Prins.
Instalacja oparta o wtrysk LPG przez wtryskiwacze Pb bez dotrysku Pb.





System Prins Direct LiquiMax jest to instalacja VI generacji czyli ciekły wtrysk gazu LPG do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jest to nowoczesny i najbardziej zaawansowany technologicznie układ zasilania pojazdów gazem LPG w fazie płynnej. Został opracowany specjalnie dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Paliwo pod ciśnieniem 20-200 Bar jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra (a nie w kolektor dolotowy). Instalacja ta wykorzystuje fabryczne układ paliwowy auta w celu zasilania gazem LPG. Gaz dostaje się do komór spalania zaDLM-2.0-1000px pośrednictwem fabrycznych wtryskiwaczy benzynowych, po uprzednim przedostaniu się przez lekko zmodyfikowaną, również fabryczną pompę wysokociśnieniową. Dzięki temu ingerencja związana z montażem systemu nie jest aż tak duża jak przypadku starszej generacji instalacji LPG dostarczających gaz w fazie lotnej. Sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny, benzynowy sterownik samochodu. Direct LiquiMax wykorzystuje do maksimum oryginalne komponenty i oprogramowanie sterujące pracą układu paliwowego, a jego „inwazyjność” ogranicza się w zasadzie do montażu urządzenia otwierającego dopływ benzyny lub LPG, według woli kierowcy.
Jak każda instalacja gazowa, także Direct LiquiMax stanowi układ typu master/slave, czyli jest podporządkowany sterownikowi benzynowemu i generowanym przezeń sygnałom sterującym pracą wtryskiwaczy. Rola sterownika gazowego (AFC-2) polega na przeliczaniu tych sygnałów w taki sposób, by dostosować czas otwarcia wtryskiwaczy oraz wydajność pompy wysokociśnieniowej do specyfiki innego paliwa (LPG).
System LPG Prins Direct LiquiMax to rozwiązanie dedykowane. Oznacza to że do każdego modelu silnika przeznaczony jest odpowiednio skompletowany i skonfigurowany zestaw, z oprogramowaniem dopasowanym do strategii i charakterystyki pracy konkretnej jednostki napędowej. Ścisła dedykacja pod konkretny model auta i typ silnika zapewnia bezawaryjność i wysoką kulturę pracy. Również komponenty instalacji DLM są dedykowane pod konkretny model auta. Są to np. zbiornik LPG , uchwyty czy wiązki kabli. Rozwiązania technologiczne instalacji LPG DLM doceniły koncerny motoryzacyjne wprowadzając je do swojej oferty jako instancje fabryczne np. firmy Kia i Hyundai w Niemczech.

Najważniejsze cechy instalacji DLM to:

brak potrzeby używania benzyny (nie tylko nie ma dotrysków podczas pracy w trybie LPG, ale wręcz silnik może pracować na gazie zawsze, począwszy od momentu rozruchu),
brak ingerencji w układ chłodzenia – instalacje VI generacji nie potrzebują reduktorów i parowników (gaz jest odparowywany samoistnie dopiero w komorze spalania),
brak wtryskiwaczy LPG (używane są benzynowe),
wykorzystywanie fabrycznych, benzynowych wysokociśnieniowych pomp paliwa,
dodatkowe własne pompy LPG i benzyny,
sterowanie wtryskiwaczami jest w pełni kontrolowane na podstawie sygnałów oryginalnego sterownika benzynowego,
instalacja nie wymaga okresowej regulacji,
instalacja jest bezobsługowa,
instalacja jest ściśle dedykowana pod konkretny model auta i typ silnika,
system nie jest wrażliwy na czynniki zewnętrzne takie jak: wilgotność, temperatura, ciśnienie,
lepsze odparowanie i mieszanie się gazu z powietrzem w przeciwieństwie do benzyny powoduje że nie dochodzi do spłukiwania filmu olejowego z ścian cylindra co dodatkowo przedłuża żywotność silnika,
pomiary na hamowni wykazują wzrost mocy o ok. 2%,
uruchamianie silnika na LPG powoduje oszczędności już przy starcie ponieważ eliminuje potrzebę pracy silnika na benzynie w początkowym okresie pracy silnika jak to ma miejsce w instalacjach LPG starszego typu,
w samochodach firmowych często uruchamianych np. poruszających się po mieście, uruchamianie silnika na LPG przynosi także oszczędnośći na krótkich odcinkach,
bezobsługowość czyli brak konieczności cyklicznych wizyt w serwisie w celu wymiany filtrów, regeneracji parownika, regulacji instalacji, wymiany wtryskiwaczy gazowych itp. a co za tym idzie ponoszenia dodatkowych kosztów i strat czasu, szczególnie istotne jest to w przypadku aut firmowych dla których tak ważne są koszty eksploatacji,
największym kosztem eksploatacji jest paliwo, dzięki instalacji LPG możliwe jest znaczne zaoszczędzenie ogromnych kwot.


Nie jest tu mowa o zwykłej sekwencji za 3-4 tys/zł
Proszę nie mylić pojęć

Re: LPG

: 31 mar 2018, 21:49
autor: kiler
Ja mowie o lpg tylko firmy PRINS , tak instacje mam załozona w swoim aucie i otaka pytałem w serwisach co montuja LPG tej firmy bo chce kupic astre w auomacie prywatnie

Re: LPG

: 31 mar 2018, 22:01
autor: dziadzia82
kiler pisze:Ja mowie o lpg tylko firmy PRINS , tak instacje mam załozona w swoim aucie i otaka pytałem w serwisach co montuja LPG tej firmy bo chce kupic astre w auomacie prywatnie


Mówisz o sekwencji cały czas.
Nie myl sekwencyjnego wtrysku gazu z instalacja gazu w fazie ciekłej

Same dostosowanie pompy wysokiego ciśnienia do pracy z LPG to koszt 1,5 zł i albo kupujesz nową albo modyfikują Twoją.
Mam takie zestawy u siebie w pracy gotowe pod konkretny model i montujemy je na życzenie klienta do TBI oraz JTS-ów

Re: LPG

: 31 mar 2018, 22:05
autor: kiler
Mowie cały czas o LPG w fazie ciekłej Firmy PRINS taka instalcej mam załozoną w Słuzbowym Oplu i o takiej cały czas mówie

Re: LPG

: 31 mar 2018, 22:08
autor: dziadzia82
jaki to model instalacji i jaka cenę kolega zapłacił ???
pytam z ciekawości :)

Re: LPG

: 31 mar 2018, 22:12
autor: Fuks
kiler pisze:Wystraczy że ktos robi 30 tys. km rocznie to LPg sie zwruci .

Zwrócić się po 1,5-2 latach. Jak ktoś planuje pojeździć więcej niż 3 to może się i opłaca :).
Bo założyc to i przy sprzedaży być 2k do przodu z ryzykiem awarii i walki między firmą zakładającą a Oplem to dziękuje.

Re: LPG

: 31 mar 2018, 22:21
autor: dziadzia82
Fuks pisze:
kiler pisze:Wystraczy że ktos robi 30 tys. km rocznie to LPg sie zwruci .

Zwrócić się po 1,5-2 latach. Jak ktoś planuje pojeździć więcej niż 3 to może się i opłaca :).
Bo założyc to i przy sprzedaży być 2k do przodu z ryzykiem awarii i walki między firmą zakładającą a Oplem to dziękuje.



W mym przpypadku cena po kosztach 7tys zł (ulga pracownicza).

roczne przebiegi ok 15 tys/km 3x15tys rocznie

po odliczeniu kosztów przeglądów 3x159zł
do tego koszt serwisowania i wymiany oleju w pompie średniego ciśnienia LPG 2x200zł

Zwrot instalacji po 3 latach użytkowania w 4 roku dopiero bym zaczął coś oszczędzać.

Mam Julkę 170HP w LPG od tartarini Evo 01 cena dla klienta 4200zł ( ja dałem 3,5tys )
zwróciła się w ciągu 8 miesięcy zona śmiga po 60 km dziennie

Re: LPG

: 31 mar 2018, 22:23
autor: kiler
Fuks pisze:
kiler pisze:Wystraczy że ktos robi 30 tys. km rocznie to LPg sie zwruci .

Zwrócić się po 1,5-2 latach. Jak ktoś planuje pojeździć więcej niż 3 to może się i opłaca :).
Bo założyc to i przy sprzedaży być 2k do przodu z ryzykiem awarii i walki między firmą zakładającą a Oplem to dziękuje.

Trafiłes w sedno tak samo sie zastanawiam jako prywatnie indetiko mam obawy . Dlatego szukam auta i porównuje Ford Focus 1.0 LPG bez utraty gwarancji , Fiat tipo 1.6 automat lounge z LPG i Toyota corola 1.6 LPg te 3 modele nie traca gwarancji przy zakupie nowego auta .

W aucie słuzbowym jest VSI-2.0-DI, nie wiem jakie koszta montażu auta są firmowe nie moje , tylko nim jezdże