LPG
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
kuba pisze:A który silnik nie jest ?
1.4 150 hp - 107 hp / 1l pojemności
1.6 200 hp - 125 hp / 1l pojemności
to aż taka różnica w wysileniu ?
Chcesz to sobie załóż LPG tylko żebyś później nie płakał.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: LPG
astra pisze:Chcesz to sobie załóż LPG tylko żebyś później nie płakał.
Zwolnij Kolego! to primo!
Secondo, zauważyłeś, żebym rozważał chęć zagazowania auta !?
Nawiązałem do kwestii wysilenia silnika, która jest marginalna, względem LPG. EOT!
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
Wątek niby o LPG, a piszecie o wysileniu silnika, więc dorzucę pytanie.
Skoro twierdzicie, że nie jest wysilony to dlaczego nawet oficjalnie się mówi, że resurs tych silników jest liczony na max. 200k km?
Skoro twierdzicie, że nie jest wysilony to dlaczego nawet oficjalnie się mówi, że resurs tych silników jest liczony na max. 200k km?
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Białystok
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 9 times
Re: LPG
astra pisze:Wątek niby o LPG, a piszecie o wysileniu silnika, więc dorzucę pytanie.
Skoro twierdzicie, że nie jest wysilony to dlaczego nawet oficjalnie się mówi, że resurs tych silników jest liczony na max. 200k km?
Gdzie tak się mówi?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: LPG
Mi to na przykład powiedzieli serwisanci Skody: 1.4 jest zaprojektowany na ~ 280k km, 1.8 na ~340k km... Pytałem czy 1.8 będzie wytrzymalsze niż 1.4 i taką właśnie dostałem odpowiedź.Vetinari pisze:Gdzie tak się mówi?
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: LPG
Vetinari pisze:Gdzie tak się mówi?
Przykład, jeden z wielu, takich twierdzeń:
"(...)nie można powiedzieć, że resurs** wynoszący 200 tys. km jest niski, skoro ktoś kupuje nowe auto co 5–7 lat i przejeżdża nim 15 tys. km rocznie."
"(...)Zatem trwałość określona na 200–300 tys. km jest wbrew pozorom wystarczająca i optymalna, pod warunkiem, że do tego czasu silnikowi wystarczy jedynie przewidziany przez producenta serwis okresowy."
źródło: http://autokult.pl/27150,downsizing-czy ... go-obawiac
astra pisze:Skoro twierdzicie, że nie jest wysilony
Nie twierdzimy, że nie jest. Natomiast nie bardziej niż inne silniki w tym samym koncernie, czy u konkurencji, downsizing wiąże się z "wysileniem".
Już apropos związku wysilenia z LPG... Przykład, Astra J, A14NET 1.4 140HP (100hp/1l poj.) dokładnie o 7 koni mniej "wysilona" niż nasze silniki.... Jeden z najlepiej radzących sobie z gazem nowoczesnych silników, turbo-benz. Bardzo chwalony i doceniany przez użytkowników (floty) i dziennikarzy. Tak więc nie downsizing i "wysilenie" jest bezpośrednią poniekąd przeszkodą, do gazowania naszych obecnych silników, tylko ich dość zaawansowana konstrukcja - bezpośredni wtrysk.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LPG
Segor pisze:Mi to na przykład powiedzieli serwisanci Skody: 1.4 jest zaprojektowany na ~ 280k km, 1.8 na ~340k km... Pytałem czy 1.8 będzie wytrzymalsze niż 1.4 i taką właśnie dostałem odpowiedź.
Słaba ta Skoda, żona ma Fiata 500 z 1.2 i na youtube pełno filmów z Fiatem Panda i ten sam silnik gdzie przekręcony licznik który zlicza tylko do 400 000 km
https://www.youtube.com/watch?v=09HeMe3xAaw
Druga sprawa jesli do zwykłego silnika 1.4 w Astrze zakładają gaz i robią po 300 tys to dlaczego też 1.4 turbo bez gazu ma nie zrobić 300 tys.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
Bo producentowi to się to po prostu nie opłaca. Pomyśl z punktu widzenia producenta, jaki on ma w tym interes robić silniki o wysokich przebiegach. B14XE to nie to samo co Z14XEP ani nawet Z14XE (posiadany przeze mnie) chociaż to wciąż 1.4.
- danrok
- Posty: 188
- Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
- Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: LPG
Z tego co rozumiem to resurs to wartość trwałości jednostki napędowej samochodu, do której przy zbliżaniu się kończą się rozsądne wydatki na utrzymanie samochodu. Biorąc pod uwagę skomplikowanie jednostki, głównie fakt bezpośredniego wtrysku (wtryskiwacze Denso, których się nie regeneruje), koło dwumasowe, turbosprężarkę i cały system smarowania wydaje się oczywiste że ta wartość się skraca.
W dieslach jest to samo. Miałem 10 letniego diesla, jakby padły mi wtryski, dwumasa i turbina, to auto bym zezłomował, bo nie opłacałoby się go naprawiać. Im większe skomplikowanie jednostki, tym mniejszy resurs. Czasy przebiegów po 400kkm (według oryginalnego przebiegu pewnie 600kkm) już się skończyły i trzeba się z tym pogodzić. Ja głównie z tego powodu wybrałem nowy samochód.
W dieslach jest to samo. Miałem 10 letniego diesla, jakby padły mi wtryski, dwumasa i turbina, to auto bym zezłomował, bo nie opłacałoby się go naprawiać. Im większe skomplikowanie jednostki, tym mniejszy resurs. Czasy przebiegów po 400kkm (według oryginalnego przebiegu pewnie 600kkm) już się skończyły i trzeba się z tym pogodzić. Ja głównie z tego powodu wybrałem nowy samochód.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: LPG
bravo 1,4 t-jet LPG tartarini ponad 230 tys.
Zdarzają sie pandy z przebiegami z rzedu 300tys.
1,4 MA 170 kucy tez dobrze sobie radzą ostatnio była z przebiegiem 140 tys.
Podstawa to dobra instalka i sprawy serwis.
Głowa mnie zaczyna bolec jak czytam co będzie za 200 tys/km z silnikiem.
Jakby tak wszyscy myśleli to moja firma by żadnego samochodu nie sprzedała.
Ja w czerwiec/lipiec zakładam gaz do 1,6 Turbo
Zdarzają sie pandy z przebiegami z rzedu 300tys.
1,4 MA 170 kucy tez dobrze sobie radzą ostatnio była z przebiegiem 140 tys.
Podstawa to dobra instalka i sprawy serwis.
Głowa mnie zaczyna bolec jak czytam co będzie za 200 tys/km z silnikiem.
Jakby tak wszyscy myśleli to moja firma by żadnego samochodu nie sprzedała.
Ja w czerwiec/lipiec zakładam gaz do 1,6 Turbo
Ostatnio zmieniony 24 maja 2017, 18:37 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LPG
Mnie też boli, brat ma busa do wożenia towaru turbo diesel po chipie z 100 na 140 KM.
Przebieg 500 tys i co... rdza go żre a silnik bez problemów ...
Przebieg 500 tys i co... rdza go żre a silnik bez problemów ...
- format
- Posty: 225
- Rejestracja: 23 kwie 2017, 23:01
- Posiadane auto: Opel Astra V ST Elite
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
Re: RE: Re: LPG
Fuks pisze:Czy wszystko ok pokaże przyszłość ... już widzę artykuł za 10 lat.
Skoda Octavia 1.0 turbo z przebiegiem 700 tys km ... ha ha ha
Są już 1.2tsi z przelotami z trójką z przodu.
tapatalked
Główną funkcją Wielkiego Ptaka jest pomóc zrozumieć dzieciom, że wcale nie trzeba od razu wiedzieć wszystkiego, natomiast wszystkiego można się pomału nauczyć i warto pytać innych, jeśli się czegoś nie wie.
- format
- Posty: 225
- Rejestracja: 23 kwie 2017, 23:01
- Posiadane auto: Opel Astra V ST Elite
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
Re: RE: Re: LPG
Vetinari pisze:Gdzie tak się mówi?
Oficjalnie wśród kolegów na piwie
Główną funkcją Wielkiego Ptaka jest pomóc zrozumieć dzieciom, że wcale nie trzeba od razu wiedzieć wszystkiego, natomiast wszystkiego można się pomału nauczyć i warto pytać innych, jeśli się czegoś nie wie.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
Fuks pisze:Rozumiem, że mu się opłacało rak produkował Z14XE?
Inne czasy były. Nacisk na niski koszt wyrobu, ciągłość produkcji (podatki), konkurencja (wzrost podaży na rynku).
Żywotne samochody to samobójstwo dla producenta, fabryk, kooperantów, gospodarki.
Pamiętam ile kosztował projekt 15 lat temu, a o podobnej funkcjonalności dzisiaj. Ile kosztowała Astra G Z14XE wtedy, a ile AK 1.4 dzisiaj
Pracuję w branży Automotiv. Podstawą założenia każdego projektu jest czas życia produktu, z reguły kilka lat.
Dzięki temu po skończeniu jednego projektu jutro zaczynam następny. Resurs liczony na 200k km mnie nie dziwi. Oficjalnie się o tym nie mówi, ale w branży Automotiv to fakt. Nawet elektronika do aut jest liczona na klika lat nie więcej.
Aha i jeszcze jedno na przykładzie pewnej znanej grupy producenckiej powiem, że główna marka premium (uwielbiana w PL) rzeczywiście ma lepszą jakość części niż np. analogiczne w tańszej marce tej grupy (co ciekawe również uwielbiana w PL). Co ciekawe z linii zjeżdża niby to samo auto ale na różne rynki wytwarzane.
Nie wierzycie? Przykład: Czy nasi sąsiedzi tłumnie szturmują nasze salony? Przecież ceny tych samych marek i wersji są niższe?
Planowe postarzanie produktów to fakt.
Zresztą kilka słów uznania dla polityki tego producenta: jest po prostu genialna, żeby silnik był częścią eksploatacyjną, a oleju silnikowego się nie wymieniało to geniusz marketingowy. To najlepsza grupa silnikowa tej marki jaka do tej pory powstała, ile ona na siebie zarobiła i podczas sprzedaży i AfterSale
Jak myślicie czy lepiej wyprodukować jeden silnik na 1mln km czy 5x na 200k km?
A teraz zastanówcie się jeszcze raz ale z punktu widzenia producenta
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Białystok
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 9 times
Re: LPG
@astra A ta branża to się nie nazywa przypadkiem "automotive", a nie "automotiv"?
Jeżeli chodzi o szturmowanie naszych salonów to faktycznie przyjeżdżają do nas z Niemiec.
Jeżeli chodzi o szturmowanie naszych salonów to faktycznie przyjeżdżają do nas z Niemiec.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
Vetinari pisze:@astra A ta branża to się nie nazywa przypadkiem "automotive", a nie "automotiv"?
Jeżeli chodzi o szturmowanie naszych salonów to faktycznie przyjeżdżają do nas z Niemiec.
Jak już chcesz poprawnie to:
1. Niech Ci będzie automotive, a ja jeszcze bym poprawił na Automotive. Teraz ok?
2. Druga sprawa masz absolutną rację, zapomniałeś tylko dopisać, że chodzi o salony fryzjerskie.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Białystok
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 9 times
Re: LPG
Po prostu wydaje mi się, że jeżeli naprawdę pracujesz w jakiejś branży to potrafisz napisać jej nazwę poprawnie. No chyba, że pracujesz w branży automotive - projektujesz przeszycia do foteli.
http://www.nto.pl/moto/art/4123567,niem ... ,id,t.html
http://www.nto.pl/moto/art/4123567,niem ... ,id,t.html
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
1. Rzeczywiście zgubiłem literkę na końcu. Te przeszycia... fajne spodobało mi się
2. Fajny artykuł... chyba z 2009 roku. A ci Niemcy nie mówili aby czasami po polsku bo sam jak pracowałem w DE to się nabrałem i kupiłem nową, gliwicką AG i porównywałem ją później do analogicznych moich niemieckich kolegów.
3. Słyszałem też, że podobno nawet przyjeżdżają do nas i wykupują proszki do prania bo lepsze niż u nich
p.s. A propo artykułu, słyszałeś jak Niemcy tłumaczą markę FIAT? Fijat czyli "Feller In Alle Teile"
2. Fajny artykuł... chyba z 2009 roku. A ci Niemcy nie mówili aby czasami po polsku bo sam jak pracowałem w DE to się nabrałem i kupiłem nową, gliwicką AG i porównywałem ją później do analogicznych moich niemieckich kolegów.
3. Słyszałem też, że podobno nawet przyjeżdżają do nas i wykupują proszki do prania bo lepsze niż u nich
p.s. A propo artykułu, słyszałeś jak Niemcy tłumaczą markę FIAT? Fijat czyli "Feller In Alle Teile"
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LPG
astra pisze:Żywotne samochody to samobójstwo dla producenta, fabryk, kooperantów, gospodarki.
Jak myślicie czy lepiej wyprodukować jeden silnik na 1mln km czy 5x na 200k km?
Taka strategia jest dobra ale na chwile, przykładowo ja nawet nie wszedłem do salonu z grupy VAG bo znam 3 przypadki (koledzy z pracy) gdzie silnik zaprojektowany na te 200k km się rozleciał itd, więc smród pozostał nawet Auto Bild pisze jaki to szmelc!
Przy wyborze nowego auta patrzyłem na resurs i trwałość w grę wchodziła Toyota (chociaż Ci też obniżyli loty).
Co to tych 200t km resursu, to dobry przedstawiciel handlowy bez problemu przelata ten przebieg na gwarancji.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LPG
astra pisze:p.s. A propo artykułu, słyszałeś jak Niemcy tłumaczą markę FIAT? Fijat czyli "Feller In Alle Teile"
To oczywiste bo niemieckie samochody są najlepsze, naj-FIAT
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
Fuks pisze:Taka strategia jest dobra ale na chwile, przykładowo ja nawet nie wszedłem do salonu z grupy VAG bo znam 3 przypadki (koledzy z pracy) gdzie silnik zaprojektowany na te 200k km się rozleciał itd, więc smród pozostał nawet Auto Bild pisze jaki to szmelc!
Przy wyborze nowego auta patrzyłem na resurs i trwałość w grę wchodziła Toyota (chociaż Ci też obniżyli loty).
Co to tych 200t km resursu, to dobry przedstawiciel handlowy bez problemu przelata ten przebieg na gwarancji.
1. Widzę, że co niektórzy dobrze rozpoznali markę "wiodącą".
2. Toyota to już tylko legenda. Robiona w Anglii jak np. AK ST, czy Honda. Oficjalnie (i nieoficjalnie) pochwały zbiera zakład w Gliwicach i kiedyś Tychach. Rośnie konkurencja na Węgrzech, Słowacji i Rumunii i .. Meksyku.
3. Marka wiodąca właśnie tą tańszą markę (uwielbianą W PL) przeznacza głównie na floty (oferty trudne do przebicia), ciekawe dlaczego?
A widzieliście warunki rozszerzonej gwarancji w tej marce? max. 7lat z limitem 150k km. Na AK jest 2 lata bez limitu.
Ale wracajmy do głównego tematu LPG.
Czy zwróciliście uwagę po co taka duża klapa pod korek do tankowania? Może coś jest na rzeczy?
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
Fuks pisze:To oczywiste bo niemieckie samochody są najlepsze, naj-FIAT
Właśnie, ale nie słyszałem złego słowa od Niemców na japończyki czy nawet koreańce. Za to kpiny na francuzy owszem.
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: LPG
Vetinari pisze:W tej wersji z LPG (jest w cenniku dostępna z silnikiem 1.0) może pod tą klapką jest wlew?
Na stronie Opla jedynym modelem Astry z LPG jest AJ sedan 1.4T. Podaj linka do tego cennika dla AK 1.0 LPG.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:15
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 150KM AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Białystok
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 9 times
Re: LPG
Racja, szukałem teraz i nie mogę znaleźć tego cennika (był gdzieś dla flot), więc pewnie pomyliłem z sedanem.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 04 mar 2017, 04:21
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: SGE 1,4XE 100KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Wpisz województwo
Re: LPG
Jakby ktoś potrzebował gazu do 1,0 wrzucam link do BRC ( chociaż nie polecam - polskie instalacje podobno lepsze i tańsze)
http://www.brc.it/pdf/lista_privati_it.pdf
http://www.brc.it/pdf/lista_privati_it.pdf
- HUBERTTO20
- Posty: 221
- Rejestracja: 13 lip 2016, 22:39
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1,4 100 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 66 gości