Strona 1 z 4

Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 12 lut 2017, 20:23
autor: FPWroclaw
Witam Wszystkich,

Jako, że otrzymuje zapytania dotyczące nie tylko zakupu ale i eksploatacji samochodów marki Opel. Będę próbował podzielić się dostępnymi informacjami technicznymi i spostrzeżeniami których dokonujemy wraz z kolegami/koleżankami w zakresie obsługi i eksploatacji.

Pierwszy z wpisów technicznych będzie dotyczył silników benzynowych w Astrze K.




ASTRA K - SILNIKI BENZYNOWE

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 12 lut 2017, 21:37
autor: elv33
Jesteś niesamowity :D robisz kawał dobrej roboty na forum! :) dzięki

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 12 lut 2017, 22:07
autor: FPWroclaw
elv33 pisze:Jesteś niesamowity :D robisz kawał dobrej roboty na forum! :) dzięki


E tam ;)

- wiadomo, że ile wkładu tyle korzyści :lol:

Zapytania ofertowe/ wsparcie w trudnych kwestiach np. afera bagażnikowa - tutaj proszę o kontakt mailowy. W kwestiach technicznych będę odpowiadał w konkretnych wątkach, które pojawią się sukcesywnie w odpowiednich działach.

Odpowiedzi pojawią się poniżej z dostępem dla każdego zainteresowanego. Niekiedy zajmie to dłuższą chwilę bo roboty jest bardzo dużo.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 12 lut 2017, 22:36
autor: adax
Mam pytanie,czy jest załozona rzeczywiście jakaś blokada w oprogramowaniu silnika do pewnego limitu kilometrów,by silnik się ułożył?

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 12 lut 2017, 23:13
autor: George
Zostawilem Koledze PW

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 13 lut 2017, 22:00
autor: frog
Mam pytanie dlaczego nic nie widzę po naciśnięciu na zdjęcie? Nie wyświetla się żaden tekst.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 13 lut 2017, 22:12
autor: Budus
frog pisze:Mam pytanie dlaczego nic nie widzę po naciśnięciu na zdjęcie? Nie wyświetla się żaden tekst.

stay tuned...

jesteś mało czujny :)
czekaj na post lub aktualizację pierwszego

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 19 lut 2017, 17:26
autor: b3rs
Super wpis! Wielkie dzięki i tak trzymaj! :D
Wiesz może które skrzynie siedzą z którymi silnikami i czym się różnią?

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 19 lut 2017, 22:39
autor: elv33
Mam pytanie odnośnie pkt. dotyczącego pompy oleju, jest napisane że utrzymuje ciśnienie po zgaszeniu silnika w celu wystudzenia turbiny, czy to znaczy że nie trzeba już czekać aż się turbina wystudzi? Tak bym to przynajmniej rozumiał, ale to by było zbyt piękne :D

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 19 lut 2017, 22:41
autor: b3rs
W instrukcji o tym było. Po dłuższej trasie lub większym katowaniu, o ile dobrze pamiętam, zaleca się 30s trzymać silnik włączony na biegu jałowym.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 19 lut 2017, 22:43
autor: Segor
Instrukcja obsługi nakazuje wystudzić turbinę przed zgaszeniem, więc zdziwiłbym się gdyby to podniesione ciśnienie wystarczyło.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 20 lut 2017, 12:19
autor: frog
Budus pisze:
frog pisze:Mam pytanie dlaczego nic nie widzę po naciśnięciu na zdjęcie? Nie wyświetla się żaden tekst.

stay tuned...

jesteś mało czujny :)
czekaj na post lub aktualizację pierwszego


nie doczytałem, moja wina :lol:

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 03 mar 2017, 11:55
autor: Bartek83
Moja Astra ma silnik 1.4 125KM, wie ktoś może kiedy załącza się w nim turbo? Jest jakiś zakres obrotów, prędkości etc. kiedy zaczyna działać?

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 03 mar 2017, 12:16
autor: komisarzryba
Bartek83 pisze:Moja Astra ma silnik 1.4 125KM, wie ktoś może kiedy załącza się w nim turbo? Jest jakiś zakres obrotów, prędkości etc. kiedy zaczyna działać?

turbo działa caly czas, od momentu odpalenia silnika, az do zgaszenia. ten silnik ma maksymalny moment obrotowy w zakresie 2000-3500 obr./min., dane dostępne na stronie opla.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 03 mar 2017, 17:27
autor: Bartek83
Dzięki za odpowiedź. Zakres momentu i mocy znalazłem, ale właśnie nigdzie nie widziałem info o turbo. Teraz wszystko jasne.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 19 mar 2017, 10:48
autor: knittos
b3rs pisze:Super wpis! Wielkie dzięki i tak trzymaj! :D
Wiesz może które skrzynie siedzą z którymi silnikami i czym się różnią?

Ja również jestem ciekawy. Gdzie mogę znaleźć informację jaka skrzynia jest użyta w moim aucie i jakie są różnice między nimi?

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 25 mar 2017, 10:28
autor: Gral48
Opisy super. Dzięki.
Podajesz, że silnik o oznaczeniu B14XFL ma 150KM, ja na fakturze mam 125 KM. Kto zrobił błąd?, a może to prezent od fabryki?
pozdrawiam

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 25 mar 2017, 11:09
autor: Budus
W instrukcji jest 125 dla xfl

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 25 mar 2017, 13:58
autor: kuba
:!:
B14XFL - 125hp
B14XFT - 150hp
:!:

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 25 mar 2017, 18:22
autor: panwazon
co ciekawe - w instrukcji przy obydwu silnikach 1,4 Turbo mamy ten sam kod produkcyjny ... :) co pośrednio potwierdza to o "zgodności" tych silników pisano tu i tam;

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 26 mar 2017, 11:27
autor: Gral48
"kuba"
Moje pytanie dotyczyło fotki nr.12.png ze str. 1.
B14XFL widnieje tam jako 150KM.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 26 mar 2017, 11:31
autor: dziadzia82
Silniki te same ale osprzęt inny. (turbo icek)
Wystarczy w ASO popytać dla niewiernych. :)

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 26 mar 2017, 12:44
autor: kuba
Gral48 pisze:"kuba"
Moje pytanie dotyczyło fotki nr.12.png ze str. 1.
B14XFL widnieje tam jako 150KM.

No tam jest pomieszane ewidentnie. 150hp ma na tej fotce kod XHT, takowy w ogóle nie występuje.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 27 mar 2017, 16:40
autor: wiesiek3d
dziadzia82 pisze:Silniki te same ale osprzęt inny. (turbo icek)
Wystarczy w ASO popytać dla niewiernych. :)


Ale oni sami nie wiedzą.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 12:55
autor: SACZI
Witam
Interesuje mnie Astra z 1.4 125KM, dlatego liczę na jakieś odpowiedzi.

Po pierwsze - wrażliwość na paliwo.
Rzekomo stosunkowo niewrażliwe, ale nie jest problemem zatankowanie paliwa trochę odbiegającego od normy.
Wtrysk wysokociśnieniowy, benzyna nie smaruje układu, więc jest tutaj ryzyko uszkodzenia układu wtryskowego.
Dwumasa - 200 kkm jest w zasięgu tej konstrukcji?
Trwałość - 300 kkm przejedzie bez awari połowy osprzętu?
Turbo - rzekomo chłodzone cieczą, co zabezpiecza przez przegrzaniem i utrzymuje równomierną temperaturę. Trwałość zakładana jest na ... ?

Opel kojarzy mi się z dobrą jakością, czyli ani rewelacyjnie, ani jakoś specjalnie źle.
Nie pamiętam jakichś spektakularnych wpadek konstrukcyjnych i dlatego zainteresowałem się Astrą.
Jest w ogóle jakaś rozsądna odpowiedź na zadane przeze mnie pytania?

Pisząc wprost, obawiam się turbobenzyny i to z bezpośrednim wtryskiem paliwa ...

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 13:16
autor: kuba
SACZI pisze:ale nie jest problemem zatankowanie paliwa trochę odbiegającego od normy

Co rozmiesz przez paliwo odbiegające od normy ? :?

Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 13:40
autor: wiesiek3d
@SACZI
Paliwo zawsze smaruje uklad wtryskowy, dwumasy brak, o turbo zawsze trzeba dbac, 200 jest szansa wyciagnac, przebieg 300 osiaglany przy zmianie oleju raz w roku lub co 15 tkm.
Auto jak kazde jak zadbasz tak bedziesz mial.

kuba pisze:
SACZI pisze:ale nie jest problemem zatankowanie paliwa trochę odbiegającego od normy

Co rozmiesz przez paliwo odbiegające od normy ? :?

Prawie kazde tankowane na naszych stacjach, a na pewno na crabie i stacjach marketowych.
Ja staram sie tankowac na Statoil, zawsze zrobie wiecej kilometrow na baku niz np. na Lukoil.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 13:44
autor: SACZI
Np zawierające wodę (zawilgocone), posiadające mniejszą liczbę oktanową/cetanową, ...
I kompletnie nie mam tutaj na myśli paliwa "chrzczonego", czy pochodzącego od "lokalnych szejków".

Ja miałem ostatnio przypadek, że zalałem na Orlenie ON i zaczął mi świrować czujnik wody w filtrze paliwa.
Przypadek? Awaria czujnika?
Dolałem 250ml miksolu i wyjeździłem paliwo.
Później zatankowałem na Shellu już bez dodatku "ulepszacza". Czujnik się uspokoił.

Jak w takiej sytuacji zachowa się "aptekerski" wtrysk w turbo-benzynie?

Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 13:49
autor: kuba
wiesiek3d pisze:dwumasy brak

A skąd takie informacje ? Było info tylko o tym, że wersje z S/S prawdopodobnie nie mają dwumasy, wszystkie inne silniki turbo ją posiadają.

Re: RE: Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 13:55
autor: wiesiek3d
kuba pisze:
wiesiek3d pisze:dwumasy brak

A skąd takie informacje ? Było info tylko o tym, że wersje z S/S prawdopodobnie nie mają dwumasy, wszystkie inne silniki turbo ją posiadają.

Gdzies czytalem ale pewny nie jestem, osobiscie watpie zeby Opel w tanszej od Golfa Astrze dawal dwumas.
Golf 125 KM nie ma.