Strona 2 z 4
Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 09 kwie 2017, 13:55
autor: SACZI
wiesiek3d pisze:...
Paliwo zawsze smaruje uklad wtryskowy, dwumasy brak, o turbo zawsze trzeba dbac, 200 jest szansa wyciagnac, przebieg 300 osiaglany przy zmianie oleju raz w roku lub co 15 tkm.
Auto jak kazde jak zadbasz tak bedziesz mial.
...
Wczoraj w salonie powiedziano mi, że wszystkie turbo-benzyny mają dwumasy.
Turbo ma chłodzenie i coś z pompą oleju pokombinowali - podtrzymanie smarowania chyba.
Powinno być OK.
Ja mam w swoim HDI, 290 kkm i turbina fabryczna, wtryski również.
Poza przypadkami dłuższej jazdy autostradą, nigdy nie dbam specjalnie o rozgrzewanie, czy chłodzenie turbiny.
Re: RE: Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 09 kwie 2017, 14:20
autor: odl
SACZI pisze:Wczoraj w salonie powiedziano mi, że wszystkie turbo-benzyny mają dwumasy.
Z wyjątkiem s/s. Na forum nawet nr części znajdziesz.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 09 kwie 2017, 14:21
autor: SACZI
s/s, czyli start/stop?
Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 09 kwie 2017, 14:23
autor: odl
SACZI pisze:s/s, czyli start/stop?
Tak
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 09 kwie 2017, 17:30
autor: wiesiek3d
No to ciekawe, Opel poskapil na wyposazeniu a dwumas wsadzil tam gdzie nie musi go byc.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 09 kwie 2017, 20:46
autor: adax
Jakoś zawsze zapominam,że turbo trzeba "wychłodzić"ani razu nie odczekałem ale u mnie wygląda to tak,dojeżdżam do osiedla,zwalniam szukam miejsca do parkowania(turbo odpoczywa),poźniej zaczynam manewr parkowania,który trochę zajmuje czasu(turbo odpoczywa)...
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 09 kwie 2017, 20:47
autor: kuba
^^^ w zupełności wystarcza, chyba że wcześniej obroty cały czas na czerwonym polu
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 15 kwie 2017, 16:11
autor: BlackCarmelST
Ja chłodzę tylko po dłuższej jeździe z większą prędkością np. w czasie zjazdu na siusiu na autostradzie;)
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 16 kwie 2017, 09:48
autor: Segor
Dokładnie. To taki sztampowy przykład kiedy trzeba chłodzić.
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 16 kwie 2017, 15:42
autor: driven22
Świeżo odebrałem autko, więc dziś po wielkanocnym śniadanku poszedłem w końcu obkukać dokładniej co drażni klasę wyższą
Z tego co widzę to poza typowym chłodzeniem/smarowaniem olejowym jest doprowadzone chłodzenie cieczą grubym wężem, wiec nie ma co narzekać- jak nie ma wad konstrukcyjnych to powinna być w miarę idioto odporna.Turbinka jak zabawka może nie jest zbyt efektywna ale w miarę daje radę.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 17 cze 2017, 14:25
autor: pavello
Jak to ostatecznie jest z 125KM i 150KM ? Czy to ten sam mechniacznie i osprzetowo silnik ? Oba maja ten sam moment co mocno wskazuje ze turbo jest jednak takie samo - gdyby bylo inaczej mocniejszy silnik powinien miec wiecej momentu. W Fordzie 1.5 Ecoboost 150 i 182 to dokladnie ten sam motor duszony tylko softem - dziwnie by bylo aby Opel robi inaczej co by bylo drozsze i niepraktyczne dla nich.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 17 cze 2017, 17:48
autor: marwisn
Podobno to ten sam motor.
1.4 125 KM wygląda tak. Niech ktoś wrzuci 1.4 150 KM do porównania.
- .4.JPG (133.69 KiB) Przejrzano 2089 razy
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 17 cze 2017, 18:44
autor: daro
Proszę zdjęcie 150 KM
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 17 cze 2017, 20:36
autor: danrok
Hmm, widac ze napis eco tec odejmuje 25KM. Mozna sciagnac i sprobowac
A tak serio to po zdjeciu nic nie zauwazysz. Ktos juz pisal jakie sa roznice w silnikach.
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 17 cze 2017, 21:05
autor: adax
tylko soft inny.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 17 cze 2017, 21:22
autor: wiesiek3d
Nowe juz nie maja napiu.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 17 cze 2017, 21:37
autor: marwisn
wiesiek3d pisze:Nowe juz nie maja napiu.
I parę euro centów do przodu...
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 17 cze 2017, 21:48
autor: Krzysiec
Jak nie więcej
Jakby nie bylo kupa czasu zaoszczędzona na produkcji
Procedura sitodruku czy ki... inna metoda to oszczędność na czasie straconym żeby to wykonać
Niby głupia banalna skomputeryzowana czynność a sporo oszczędności
Nie mówiąc już o samej farbie
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 18 cze 2017, 00:41
autor: kuba
Różnice w osprzęcie (turbina) potwierdził forumowy dealer i dwa znajome mi ASO, to nie tylko soft Panowie! Wałkowaliśmy to już 10tki razy.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 18 cze 2017, 07:40
autor: marwisn
Mnie ASO, wiele razy mówiło że tego czy tamtego nie da się zrobić, a robiłem. Więc nie traktował bym tych informacji jako pewnik.
Okaże się z czasem.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 18 cze 2017, 08:20
autor: petrolhead
W wielu autach roznice w turbinie wystepuja nawet w obrebie tych samych silnikow. Zmienia sie poddostawca, turbo jest modyfikowane w trakcie produkcji itp. Czym konkretnie ta turbia sie różni? W obu przypadkach jest to turbo o stalej geometrii. Moze wirnik / lozyska sa inne ale czy wplywa to na parametry pracy?
Moge sie mylic ale moim zdaniem ewentualne roznice w turbinie maja w tym przypadku taki sam wpływ na osiagana moc jak wspomniany napis na pokrywie silnika
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 18 cze 2017, 08:32
autor: KaMYk
wg informacji:
http://www.opel-infos.de/modelle/astra_k5t.htmlto obydwie wersje 1,4 XFL i XFT mają oznaczenie kodowe silnika LE2
wg informacji:
http://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/le2/to silnik LE2 posiada moc 153KM i występuje w jednej wersji mechanicznej, na zdjęciach w ww linku z turbiną i pokrywą z napisem Ecotec
Zatem nie ma innych przesłanek, aby sądzić, że mechanicznie są to inne silniki, podobnie jak ma to miejsce w starszej wersji 1,4 NEH, który występował w różnych autach z mocami 100, 120, 140 i 150KM przy czym różnice były wyłącznie w programie komputera sterującego silnikiem.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 18 cze 2017, 11:00
autor: wiesiek3d
Na zdjeciach nie widac roznic mechanicznych, przypuszczam ze w dobie ksiegowych to tylko soft robi konie.
Trza by kogos co by luknal do EPC czy sa roznice w czesciach (tloki, korbowody, walki, turbo), przypuszczam ze nie.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 18 cze 2017, 12:58
autor: kuba
@FPWroclaw, rozwiejesz wątpliwości ?
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 18 cze 2017, 22:19
autor: KaMYk
dodam, że w K w tym silniku występuje turbina Mitsubishi Heavy Industries (grupa MHI), w starszej wersji silnika stosowanego w J była Garretta. Turbina ma kilka numerów katalogowych EPC, ale to jeden typ.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 20 cze 2017, 15:53
autor: dziadzia82
Po raz 100 powtarzam
inne turbo i mniejszy icek.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 21 cze 2017, 12:02
autor: KaMYk
jak dzieci we mgle
to ja powtórzę po raz drugi, jest to ta sama turbina i ten sam IC
tylko poprę to dowodem:
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 21 cze 2017, 12:18
autor: wiesiek3d
No a nie mowilem ,brawo Kamyk.
Czekalem na obrazki jak dziecko.
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 21 cze 2017, 12:37
autor: colins
I co na to dziadzia, który po raz 100 powtarzał co innego?
Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe
: 21 cze 2017, 13:04
autor: astra
Brawo Opel! B14XFL i B14XFT różnią się tylko oprogramowaniem?
To jeśli B14XFT ledwo jedzie to boję się wyobrazić jak jedzie ten B14XFL