Strona 2 z 4

Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 13:55
autor: SACZI
wiesiek3d pisze:...

Paliwo zawsze smaruje uklad wtryskowy, dwumasy brak, o turbo zawsze trzeba dbac, 200 jest szansa wyciagnac, przebieg 300 osiaglany przy zmianie oleju raz w roku lub co 15 tkm.
Auto jak kazde jak zadbasz tak bedziesz mial.
...

Wczoraj w salonie powiedziano mi, że wszystkie turbo-benzyny mają dwumasy.
Turbo ma chłodzenie i coś z pompą oleju pokombinowali - podtrzymanie smarowania chyba.
Powinno być OK.
Ja mam w swoim HDI, 290 kkm i turbina fabryczna, wtryski również.
Poza przypadkami dłuższej jazdy autostradą, nigdy nie dbam specjalnie o rozgrzewanie, czy chłodzenie turbiny.

Re: RE: Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 14:20
autor: odl
SACZI pisze:Wczoraj w salonie powiedziano mi, że wszystkie turbo-benzyny mają dwumasy.

Z wyjątkiem s/s. Na forum nawet nr części znajdziesz.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 14:21
autor: SACZI
s/s, czyli start/stop?

Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 14:23
autor: odl
SACZI pisze:s/s, czyli start/stop?

Tak

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 17:30
autor: wiesiek3d
No to ciekawe, Opel poskapil na wyposazeniu a dwumas wsadzil tam gdzie nie musi go byc.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 20:46
autor: adax
Jakoś zawsze zapominam,że turbo trzeba "wychłodzić"ani razu nie odczekałem ale u mnie wygląda to tak,dojeżdżam do osiedla,zwalniam szukam miejsca do parkowania(turbo odpoczywa),poźniej zaczynam manewr parkowania,który trochę zajmuje czasu(turbo odpoczywa)...

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 09 kwie 2017, 20:47
autor: kuba
^^^ w zupełności wystarcza, chyba że wcześniej obroty cały czas na czerwonym polu ;)

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 15 kwie 2017, 16:11
autor: BlackCarmelST
Ja chłodzę tylko po dłuższej jeździe z większą prędkością np. w czasie zjazdu na siusiu na autostradzie;)

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 16 kwie 2017, 09:48
autor: Segor
Dokładnie. To taki sztampowy przykład kiedy trzeba chłodzić.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 16 kwie 2017, 15:42
autor: driven22
Świeżo odebrałem autko, więc dziś po wielkanocnym śniadanku poszedłem w końcu obkukać dokładniej co drażni klasę wyższą :) Z tego co widzę to poza typowym chłodzeniem/smarowaniem olejowym jest doprowadzone chłodzenie cieczą grubym wężem, wiec nie ma co narzekać- jak nie ma wad konstrukcyjnych to powinna być w miarę idioto odporna.Turbinka jak zabawka może nie jest zbyt efektywna ale w miarę daje radę.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 17 cze 2017, 14:25
autor: pavello
Jak to ostatecznie jest z 125KM i 150KM ? Czy to ten sam mechniacznie i osprzetowo silnik ? Oba maja ten sam moment co mocno wskazuje ze turbo jest jednak takie samo - gdyby bylo inaczej mocniejszy silnik powinien miec wiecej momentu. W Fordzie 1.5 Ecoboost 150 i 182 to dokladnie ten sam motor duszony tylko softem - dziwnie by bylo aby Opel robi inaczej co by bylo drozsze i niepraktyczne dla nich.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 17 cze 2017, 17:48
autor: marwisn
Podobno to ten sam motor.

1.4 125 KM wygląda tak. Niech ktoś wrzuci 1.4 150 KM do porównania.
.4.JPG
.4.JPG (133.69 KiB) Przejrzano 2089 razy

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 17 cze 2017, 18:44
autor: daro
Proszę zdjęcie 150 KM

Obrazek

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 17 cze 2017, 20:36
autor: danrok
Hmm, widac ze napis eco tec odejmuje 25KM. Mozna sciagnac i sprobowac ;)

A tak serio to po zdjeciu nic nie zauwazysz. Ktos juz pisal jakie sa roznice w silnikach.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 17 cze 2017, 21:05
autor: adax
tylko soft inny.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 17 cze 2017, 21:22
autor: wiesiek3d
Nowe juz nie maja napiu.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 17 cze 2017, 21:37
autor: marwisn
wiesiek3d pisze:Nowe juz nie maja napiu.


I parę euro centów do przodu...

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 17 cze 2017, 21:48
autor: Krzysiec
Jak nie więcej ;) Jakby nie bylo kupa czasu zaoszczędzona na produkcji ;) Procedura sitodruku czy ki... inna metoda to oszczędność na czasie straconym żeby to wykonać ;) Niby głupia banalna skomputeryzowana czynność a sporo oszczędności ;) Nie mówiąc już o samej farbie

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 18 cze 2017, 00:41
autor: kuba
Różnice w osprzęcie (turbina) potwierdził forumowy dealer i dwa znajome mi ASO, to nie tylko soft Panowie! Wałkowaliśmy to już 10tki razy.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 18 cze 2017, 07:40
autor: marwisn
Mnie ASO, wiele razy mówiło że tego czy tamtego nie da się zrobić, a robiłem. Więc nie traktował bym tych informacji jako pewnik.

Okaże się z czasem.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 18 cze 2017, 08:20
autor: petrolhead
W wielu autach roznice w turbinie wystepuja nawet w obrebie tych samych silnikow. Zmienia sie poddostawca, turbo jest modyfikowane w trakcie produkcji itp. Czym konkretnie ta turbia sie różni? W obu przypadkach jest to turbo o stalej geometrii. Moze wirnik / lozyska sa inne ale czy wplywa to na parametry pracy?

Moge sie mylic ale moim zdaniem ewentualne roznice w turbinie maja w tym przypadku taki sam wpływ na osiagana moc jak wspomniany napis na pokrywie silnika

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 18 cze 2017, 08:32
autor: KaMYk
wg informacji:
http://www.opel-infos.de/modelle/astra_k5t.html
to obydwie wersje 1,4 XFL i XFT mają oznaczenie kodowe silnika LE2

wg informacji:
http://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/le2/

to silnik LE2 posiada moc 153KM i występuje w jednej wersji mechanicznej, na zdjęciach w ww linku z turbiną i pokrywą z napisem Ecotec

Zatem nie ma innych przesłanek, aby sądzić, że mechanicznie są to inne silniki, podobnie jak ma to miejsce w starszej wersji 1,4 NEH, który występował w różnych autach z mocami 100, 120, 140 i 150KM przy czym różnice były wyłącznie w programie komputera sterującego silnikiem.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 18 cze 2017, 11:00
autor: wiesiek3d
Na zdjeciach nie widac roznic mechanicznych, przypuszczam ze w dobie ksiegowych to tylko soft robi konie.
Trza by kogos co by luknal do EPC czy sa roznice w czesciach (tloki, korbowody, walki, turbo), przypuszczam ze nie.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 18 cze 2017, 12:58
autor: kuba
@FPWroclaw, rozwiejesz wątpliwości ?

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 18 cze 2017, 22:19
autor: KaMYk
dodam, że w K w tym silniku występuje turbina Mitsubishi Heavy Industries (grupa MHI), w starszej wersji silnika stosowanego w J była Garretta. Turbina ma kilka numerów katalogowych EPC, ale to jeden typ.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 20 cze 2017, 15:53
autor: dziadzia82
Po raz 100 powtarzam
inne turbo i mniejszy icek.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 21 cze 2017, 12:02
autor: KaMYk
:) jak dzieci we mgle :)

to ja powtórzę po raz drugi, jest to ta sama turbina i ten sam IC

tylko poprę to dowodem:

Obrazek

Obrazek

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 21 cze 2017, 12:18
autor: wiesiek3d
No a nie mowilem ,brawo Kamyk.
Czekalem na obrazki jak dziecko.

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 21 cze 2017, 12:37
autor: colins
I co na to dziadzia, który po raz 100 powtarzał co innego? :P

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

: 21 cze 2017, 13:04
autor: astra
Brawo Opel! B14XFL i B14XFT różnią się tylko oprogramowaniem?
To jeśli B14XFT ledwo jedzie to boję się wyobrazić jak jedzie ten B14XFL :lol: