Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: SACZI » 09 kwie 2017, 13:55

wiesiek3d pisze:...

Paliwo zawsze smaruje uklad wtryskowy, dwumasy brak, o turbo zawsze trzeba dbac, 200 jest szansa wyciagnac, przebieg 300 osiaglany przy zmianie oleju raz w roku lub co 15 tkm.
Auto jak kazde jak zadbasz tak bedziesz mial.
...

Wczoraj w salonie powiedziano mi, że wszystkie turbo-benzyny mają dwumasy.
Turbo ma chłodzenie i coś z pompą oleju pokombinowali - podtrzymanie smarowania chyba.
Powinno być OK.
Ja mam w swoim HDI, 290 kkm i turbina fabryczna, wtryski również.
Poza przypadkami dłuższej jazdy autostradą, nigdy nie dbam specjalnie o rozgrzewanie, czy chłodzenie turbiny.
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: odl » 09 kwie 2017, 14:20

SACZI pisze:Wczoraj w salonie powiedziano mi, że wszystkie turbo-benzyny mają dwumasy.

Z wyjątkiem s/s. Na forum nawet nr części znajdziesz.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: SACZI » 09 kwie 2017, 14:21

s/s, czyli start/stop?
Obrazek

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: odl » 09 kwie 2017, 14:23

SACZI pisze:s/s, czyli start/stop?

Tak

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: wiesiek3d » 09 kwie 2017, 17:30

No to ciekawe, Opel poskapil na wyposazeniu a dwumas wsadzil tam gdzie nie musi go byc.

Online
adax
Weteran
Posty: 1422
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: adax » 09 kwie 2017, 20:46

Jakoś zawsze zapominam,że turbo trzeba "wychłodzić"ani razu nie odczekałem ale u mnie wygląda to tak,dojeżdżam do osiedla,zwalniam szukam miejsca do parkowania(turbo odpoczywa),poźniej zaczynam manewr parkowania,który trochę zajmuje czasu(turbo odpoczywa)...

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: kuba » 09 kwie 2017, 20:47

^^^ w zupełności wystarcza, chyba że wcześniej obroty cały czas na czerwonym polu ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
BlackCarmelST
Wyjadacz
Posty: 152
Rejestracja: 15 lis 2016, 14:37
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: ***
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: BlackCarmelST » 15 kwie 2017, 16:11

Ja chłodzę tylko po dłuższej jeździe z większą prędkością np. w czasie zjazdu na siusiu na autostradzie;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: Segor » 16 kwie 2017, 09:48

Dokładnie. To taki sztampowy przykład kiedy trzeba chłodzić.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Awatar użytkownika
driven22
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 07 lut 2017, 11:47
Posiadane auto: Audi A5, Astra V HB
Silnik: 1.8 TFSI, 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wieliszew
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 18 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: driven22 » 16 kwie 2017, 15:42

Świeżo odebrałem autko, więc dziś po wielkanocnym śniadanku poszedłem w końcu obkukać dokładniej co drażni klasę wyższą :) Z tego co widzę to poza typowym chłodzeniem/smarowaniem olejowym jest doprowadzone chłodzenie cieczą grubym wężem, wiec nie ma co narzekać- jak nie ma wad konstrukcyjnych to powinna być w miarę idioto odporna.Turbinka jak zabawka może nie jest zbyt efektywna ale w miarę daje radę.

pavello
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 17 cze 2017, 11:09
Posiadane auto: Ford Focus
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2000
Miasto: Sopot
Województwo: pomorskie
Been thanked: 2 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: pavello » 17 cze 2017, 14:25

Jak to ostatecznie jest z 125KM i 150KM ? Czy to ten sam mechniacznie i osprzetowo silnik ? Oba maja ten sam moment co mocno wskazuje ze turbo jest jednak takie samo - gdyby bylo inaczej mocniejszy silnik powinien miec wiecej momentu. W Fordzie 1.5 Ecoboost 150 i 182 to dokladnie ten sam motor duszony tylko softem - dziwnie by bylo aby Opel robi inaczej co by bylo drozsze i niepraktyczne dla nich.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: marwisn » 17 cze 2017, 17:48

Podobno to ten sam motor.

1.4 125 KM wygląda tak. Niech ktoś wrzuci 1.4 150 KM do porównania.
.4.JPG
.4.JPG (133.69 KiB) Przejrzano 2074 razy
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: daro » 17 cze 2017, 18:44

Proszę zdjęcie 150 KM

Obrazek

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: danrok » 17 cze 2017, 20:36

Hmm, widac ze napis eco tec odejmuje 25KM. Mozna sciagnac i sprobowac ;)

A tak serio to po zdjeciu nic nie zauwazysz. Ktos juz pisal jakie sa roznice w silnikach.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Obrazek

Online
adax
Weteran
Posty: 1422
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: adax » 17 cze 2017, 21:05

tylko soft inny.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: wiesiek3d » 17 cze 2017, 21:22

Nowe juz nie maja napiu.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: marwisn » 17 cze 2017, 21:37

wiesiek3d pisze:Nowe juz nie maja napiu.


I parę euro centów do przodu...
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: Krzysiec » 17 cze 2017, 21:48

Jak nie więcej ;) Jakby nie bylo kupa czasu zaoszczędzona na produkcji ;) Procedura sitodruku czy ki... inna metoda to oszczędność na czasie straconym żeby to wykonać ;) Niby głupia banalna skomputeryzowana czynność a sporo oszczędności ;) Nie mówiąc już o samej farbie

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: kuba » 18 cze 2017, 00:41

Różnice w osprzęcie (turbina) potwierdził forumowy dealer i dwa znajome mi ASO, to nie tylko soft Panowie! Wałkowaliśmy to już 10tki razy.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: marwisn » 18 cze 2017, 07:40

Mnie ASO, wiele razy mówiło że tego czy tamtego nie da się zrobić, a robiłem. Więc nie traktował bym tych informacji jako pewnik.

Okaże się z czasem.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

petrolhead
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: petrolhead » 18 cze 2017, 08:20

W wielu autach roznice w turbinie wystepuja nawet w obrebie tych samych silnikow. Zmienia sie poddostawca, turbo jest modyfikowane w trakcie produkcji itp. Czym konkretnie ta turbia sie różni? W obu przypadkach jest to turbo o stalej geometrii. Moze wirnik / lozyska sa inne ale czy wplywa to na parametry pracy?

Moge sie mylic ale moim zdaniem ewentualne roznice w turbinie maja w tym przypadku taki sam wpływ na osiagana moc jak wspomniany napis na pokrywie silnika

KaMYk
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: KaMYk » 18 cze 2017, 08:32

wg informacji:
http://www.opel-infos.de/modelle/astra_k5t.html
to obydwie wersje 1,4 XFL i XFT mają oznaczenie kodowe silnika LE2

wg informacji:
http://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/le2/

to silnik LE2 posiada moc 153KM i występuje w jednej wersji mechanicznej, na zdjęciach w ww linku z turbiną i pokrywą z napisem Ecotec

Zatem nie ma innych przesłanek, aby sądzić, że mechanicznie są to inne silniki, podobnie jak ma to miejsce w starszej wersji 1,4 NEH, który występował w różnych autach z mocami 100, 120, 140 i 150KM przy czym różnice były wyłącznie w programie komputera sterującego silnikiem.

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: wiesiek3d » 18 cze 2017, 11:00

Na zdjeciach nie widac roznic mechanicznych, przypuszczam ze w dobie ksiegowych to tylko soft robi konie.
Trza by kogos co by luknal do EPC czy sa roznice w czesciach (tloki, korbowody, walki, turbo), przypuszczam ze nie.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: kuba » 18 cze 2017, 12:58

@FPWroclaw, rozwiejesz wątpliwości ?
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

KaMYk
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: KaMYk » 18 cze 2017, 22:19

dodam, że w K w tym silniku występuje turbina Mitsubishi Heavy Industries (grupa MHI), w starszej wersji silnika stosowanego w J była Garretta. Turbina ma kilka numerów katalogowych EPC, ale to jeden typ.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: dziadzia82 » 20 cze 2017, 15:53

Po raz 100 powtarzam
inne turbo i mniejszy icek.
Obrazek

KaMYk
Wyjadacz
Posty: 110
Rejestracja: 11 lip 2016, 19:51
Posiadane auto: Astra J 5D HB
Silnik: 2.0 CDTI 202KM
Rocznik auta: 2013
Miasto: Mochowo
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: KaMYk » 21 cze 2017, 12:02

:) jak dzieci we mgle :)

to ja powtórzę po raz drugi, jest to ta sama turbina i ten sam IC

tylko poprę to dowodem:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: wiesiek3d » 21 cze 2017, 12:18

No a nie mowilem ,brawo Kamyk.
Czekalem na obrazki jak dziecko.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: colins » 21 cze 2017, 12:37

I co na to dziadzia, który po raz 100 powtarzał co innego? :P

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: Okiem Dealera - Silniki Benzynowe

Postautor: astra » 21 cze 2017, 13:04

Brawo Opel! B14XFL i B14XFT różnią się tylko oprogramowaniem?
To jeśli B14XFT ledwo jedzie to boję się wyobrazić jak jedzie ten B14XFL :lol:
Ostatnio zmieniony 21 cze 2017, 13:20 przez astra, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Szymko i 67 gości