Różne czasy przyśpieszeń
- DarkSideOfMoon
- Posty: 130
- Rejestracja: 11 sty 2017, 19:07
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1,4 Turbo 125 KM Enjoy
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Radlin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Różne czasy przyśpieszeń
Cześć wszystkim. Mam pytanko odnośnie przyśpieszeń od 0-100 km/h w naszych rakietkach.
Na łamach różnych magazynów , czasopism czy artykułów w necie czasy tych przyśpieszeń są bardzo rozbieżne.
Odnośnie mojego silnika spotkałem się z czasami 9,2 s 9,5 s 10 s 9,8 s. (skrzynie manualne bez s/s wersja hatchback).
Również średnica zawracania 10 m 11,2 m ?
Jak to jest naprawdę?
Na łamach różnych magazynów , czasopism czy artykułów w necie czasy tych przyśpieszeń są bardzo rozbieżne.
Odnośnie mojego silnika spotkałem się z czasami 9,2 s 9,5 s 10 s 9,8 s. (skrzynie manualne bez s/s wersja hatchback).
Również średnica zawracania 10 m 11,2 m ?
Jak to jest naprawdę?
- matrixblue
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 11 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Też to zauważyłem Myślę że różnice wynikają z:
- szerokości opon ( na oponach 205 powinno być minimalnie lepsze przyśpieszenie niż na 225)
- rodzaju opon - na letnich będzie szybciej niż na zimowych.
- Wagi samochodu: jak dobrze pamiętam różnica pomiędzy Enjoy a Elite wynosi ok 30 - 50 kg
- Ciśnienia w oponach
- specyfika drogi pomiarowej
- szerokości opon ( na oponach 205 powinno być minimalnie lepsze przyśpieszenie niż na 225)
- rodzaju opon - na letnich będzie szybciej niż na zimowych.
- Wagi samochodu: jak dobrze pamiętam różnica pomiędzy Enjoy a Elite wynosi ok 30 - 50 kg
- Ciśnienia w oponach
- specyfika drogi pomiarowej
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
No i jeszcze umiejętności kierowcy. Palenie gumy to nie jest sposób na pobicie rekordu
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Jednym 3 sprawnie wchodzi, innym w ogóle "sportowa" skrzynia M32 Ja w sprincie tracę dobrych kilka sekund zanim upchnę trzeci bieg.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- DarkSideOfMoon
- Posty: 130
- Rejestracja: 11 sty 2017, 19:07
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1,4 Turbo 125 KM Enjoy
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Radlin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
kuba pisze:Jednym 3 sprawnie wchodzi, innym w ogóle "sportowa" skrzynia M32 Ja w sprincie tracę dobrych kilka sekund zanim upchnę trzeci bieg.
Wiesz, ja nie mam złego zdania o tej skrzyni. Mam jeszcze Astrę H z przebiegiem 270 tyś 1,7 110 KM i nic się nie dzieje. Biegi faktycznie wchodzą z charakterystycznym oporem ale da się przeżyć. W tej nowej jest o niebo lepiej.
Wracając do wątku to rzeczywiście wiele czynników ma wpływ na przyśpieszenie. Ciekawe czy możliwa jest jakaś korekta w kompie żeby turbo zaczynało pompować przy przynajmniej 2 tyś. Wydaje mi się że czeka aż v-tec się przestawi i dopiero rusza z kopyta.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
No ze skrzynią szału nie ma, wczoraj wbiłem 3 zamiast 5 i nie powiem... Było czuć sprzęgło :/
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Różne czasy przyśpieszeń
kuba pisze:Jednym 3 sprawnie wchodzi, innym w ogóle "sportowa" skrzynia M32
Przy M22 jest tak samo
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
No ja powiem tak, w H z M32 wchodziły z oporem, prawda, ale tutaj zwyczajnie haczą! A to jest różnica.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- matrixblue
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 11 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
kuba pisze:Jednym 3 sprawnie wchodzi, innym w ogóle "sportowa" skrzynia M32 Ja w sprincie tracę dobrych kilka sekund zanim upchnę trzeci bieg.
kurcze też 2 razy miałem problem z 3 biegiem - uff już myślałem że to tylko moje braki warsztatowe
- Teed
- Posty: 466
- Rejestracja: 08 lis 2016, 14:35
- Posiadane auto: Astra V ST
- Silnik: 1,6 B16SHT MT6 200KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: S-w
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 16 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
@matrixblue - szerokości opon ( na oponach 205 powinno być minimalnie lepsze przyśpieszenie niż na 225)
Szerokość opony nie ma nic wspólnego z przyspieszeniem, natomiast jej wysokość robi różnicę.
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
DarkSideOfMoon pisze:Wracając do wątku to rzeczywiście wiele czynników ma wpływ na przyśpieszenie. Ciekawe czy możliwa jest jakaś korekta w kompie żeby turbo zaczynało pompować przy przynajmniej 2 tyś. Wydaje mi się że czeka aż v-tec się przestawi i dopiero rusza z kopyta.
Ale to raczej nie zależy od komputera tylko od konstrukcji turbiny.
- DarkSideOfMoon
- Posty: 130
- Rejestracja: 11 sty 2017, 19:07
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1,4 Turbo 125 KM Enjoy
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Radlin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
b3rs pisze:DarkSideOfMoon pisze:Wracając do wątku to rzeczywiście wiele czynników ma wpływ na przyśpieszenie. Ciekawe czy możliwa jest jakaś korekta w kompie żeby turbo zaczynało pompować przy przynajmniej 2 tyś. Wydaje mi się że czeka aż v-tec się przestawi i dopiero rusza z kopyta.
Ale to raczej nie zależy od komputera tylko od konstrukcji turbiny.
Wydaje mi się że pracą turbiny steruje elektronika. Ale mogę się oczywiście mylić. Moment "pompowania" został tu wyraźnie opóźniony lub przesunięty. Fajnie by było mieć i czuć kopyto już od 2 tyś. obrotów, chociaż wtedy spalanie by pewnie wzrosło.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Turbina jest napędzana spalinami. Jeżeli jest o zmiennej geometrii to i ta jest sterowana przez ciśnienie doładowania, a nie komputer. Zatem nie da się tego wysterować przez komputer. Poprawcie mnie jeżeli się mylę. Można wysterować vteca bo tu jest w pełni elektroniczny i to faktycznie mogliby poprawić.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Wydaje mi się Segor, że jest tak jak piszesz, w Vteca można ingerować, kiedy, w jakim zakresie, ma się przestawić. Turbo raczej nie.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
-
- Posty: 519
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:34
- Posiadane auto: Astra K HB (RM17A)
- Silnik: B16SHT MT6
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 25 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Autocentrum wreszcie raczyło dodać dane mojego samochodu:
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/astra/k/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.6-turbo-200km-od-2016/
Cholera jasna wie skąd oni wzięli te 7,9s i dlaczego HB jest według nich wolniejszy niż ST. Może chodziło o 6,9s? Dowiemy się pewnie za jakieś pół roku kiedy (może) raczą to poprawić...
Wniosek: Nie przejmować się co piszą i poszukać sobie testu na YT albo sprawdzić samemu.
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/astra/k/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.6-turbo-200km-od-2016/
Cholera jasna wie skąd oni wzięli te 7,9s i dlaczego HB jest według nich wolniejszy niż ST. Może chodziło o 6,9s? Dowiemy się pewnie za jakieś pół roku kiedy (może) raczą to poprawić...
Wniosek: Nie przejmować się co piszą i poszukać sobie testu na YT albo sprawdzić samemu.
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Segor pisze:Turbina jest napędzana spalinami. Jeżeli jest o zmiennej geometrii to i ta jest sterowana przez ciśnienie doładowania, a nie komputer.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Każde benzynowe turbo ma stałą geometrię. Konstrukcyjnie również różni się od diesla.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 16 lut 2017, 12:36
- Posiadane auto: 5008
- Silnik: 1,6
- Rocznik auta: 2012
- Miasto: Rumia
- Województwo: Pomorskie
- Been thanked: 1 time
Re: Różne czasy przyśpieszeń
remar pisze:Segor pisze:Turbina jest napędzana spalinami. Jeżeli jest o zmiennej geometrii to i ta jest sterowana przez ciśnienie doładowania, a nie komputer.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Każde benzynowe turbo ma stałą geometrię. Konstrukcyjnie również różni się od diesla.
Chyba, ze mowimy tylko o Astrze?
Przełomu dokonało Porsche, które w 2006 roku zastosowało zmienną geometrię łopatek w modelu 911 Turbo (997). Materiały oraz technologia przejęta z lotnictwa pozwoliły na skonstruowanie takiej turbosprężarki z VGT, która z powodzeniem sprawdziła się w silniku benzynowym.
Czy czasem VW w nowym 1,5 nie zastosowal rowniez turbiny ze zmienną geometrią?
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Tak, Porsche to wyjątek bo cena tej technologii w jakiej tam jest wykonana turbina ginie w cenie auta. Jak pisałem technologia turbiny w benzynie wyklucza zmienną geometrię ze względu na temperaturę. Zresztą informacje można znaleźć w necie - to nie tajemnica
- matrixblue
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 11 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
W mojej ocenie bardziej ciekawe są różnice w elastyczności silnika 1.4 125 KM 245 Nm. Przykład:
Test I
Test II ( ostatni Auto Świat)
80 - 120 km/h ( VI) - 15,7 s
Test I
Test II ( ostatni Auto Świat)
80 - 120 km/h ( VI) - 15,7 s
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
- matrixblue
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 11 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
dziadzia82 pisze:Jak na 125 Kucy bardzo rozsądne wyniki
Wiesz chodzi o to że ten sam samochód z tym samym silnikiem w 2 testach ma elastyczność 80 -120 km/h na 6 biegu 11,1 s i 15,7 s.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Ale jeden może być w trybie sport, a drugi nie. A to może powodować, że w pewnych warunkach auto zachowa się inaczej.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
- matrixblue
- Posty: 157
- Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Katowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 11 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Segor pisze:Ale jeden może być w trybie sport, a drugi nie. A to może powodować, że w pewnych warunkach auto zachowa się inaczej.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
musimy to kiedyś sami przetestować
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Myślę, że z opisów na forum już wiemy jaki będzie wynik. Sprint 0-200 wyjdzie taki sam. Elastyczność będzie w zdecydowanej liczbie prób na plus dla trybu sport.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:00
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ___
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
- Been thanked: 2 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Być może jeden był z systemem start/stop a drugi nie, moment obrotowy jest inny, inne są też skrzynie biegów.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Najprawdopodobniej w trybie sport VTEC cały czas pracuje w trybie "wydajnym", więc od razu będziesz miał taką moc na jaką pozwala silnik. Bez trybu sport, ustawienie to zależy od komputera a ten działa... jak chce. Zatem w sprzyjających warunkach reakcja będzie podobna, a w niesprzyjających bardzo różna.kruszyn pisze:nie używałem tego ale nie sądziłem że tryb sport robi aż taką różnicę?
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 26 lut 2017, 11:40
- Posiadane auto: Opel Astra IV Sedan
- Silnik: 1.4 Turbo 140 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Been thanked: 3 times
Re: Różne czasy przyśpieszeń
Co do osiągów to w Auto Świat numer 8/2017 był test kompaktów (Astra zwyciężyła) i osiągi podane dla wersji 1.4 125 KM bez S/S (245 nm) są następujące:
0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 10,2s
0-130 km/h: 16,8s
60-100 km/h: 8,3s (4 bieg)
80-120 km/h: 15,7s (6 bieg)
Ciekawostka:
Zeperfs podaje lepsze wyniki i to w dodatku dla wersji S/S (230 nm): http://www.zeperfs.com/en/fiche6205-ope ... -turbo.htm
Być może była to wersja z trybem Sport.
Tutaj wyniki dla 150 KM: http://www.zeperfs.com/en/fiche6050-ope ... -turbo.htm
Albo mi się wydaje, albo elastyczność wersji 125 KM jest lepsza.
0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 10,2s
0-130 km/h: 16,8s
60-100 km/h: 8,3s (4 bieg)
80-120 km/h: 15,7s (6 bieg)
Ciekawostka:
Zeperfs podaje lepsze wyniki i to w dodatku dla wersji S/S (230 nm): http://www.zeperfs.com/en/fiche6205-ope ... -turbo.htm
Być może była to wersja z trybem Sport.
Tutaj wyniki dla 150 KM: http://www.zeperfs.com/en/fiche6050-ope ... -turbo.htm
Albo mi się wydaje, albo elastyczność wersji 125 KM jest lepsza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 60 gości