Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: George » 13 sty 2017, 10:26

atilaks pisze:Moja asterka nie ma dwumasy. Widac ziom z ASO nie zawsze wie najlepiej.


Dwumasy nie ma 1.4 100km i 1.0t 105km, sprawdzal mi w tym programie z czesciami, reszta silnikow czy to z s/s czy bez. Wiec nie wiem ... moze polskie sa inne :D
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: daro » 13 sty 2017, 10:45

Info z zaprzyjaźnionego forum gdzie pilotuje go kolega marwisn...w autach z systemem S/S nie ma koła dwumasowego :-) ale tym sposobem skupiamy się coraz bardziej na jednym elemencie auta a nie na tytułowym temacie :-) wracajmy na właściwy tor :-D

marek
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 18 wrz 2016, 14:05
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.6 SHT 200 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Been thanked: 6 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: marek » 13 sty 2017, 14:47

Mi po mieście pali bokoło 11l, w trasie (autostrada cały czas 130km/h przez 900 km na tempomacie) ok 8l, oszczędna trasa (70-90km/h) to ok 6 litrów, ale jak tylko wjedzie sie w miasto na chwile to od razu skacze do 7.5-8.. szczerze mówiąc spodziewałem sie większych oszczędności, poprzedni diesel BMW 2.0 163km spalał mi w trasie ok 5l w mieście 7.5 a konstrukcja mimo wszystko dużo starsza, a samochód 200kg cięższy..

Dane pochodzą z dystrybutora, nie z komputera - on jest zbytnim optymistą ;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 13 sty 2017, 14:52

No ale czekaj, porównujesz spalanie benzyny do diesela? No bez przesady.
Obrazek

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: George » 14 sty 2017, 10:12

To tum tokiem myslenia saabem w dieslu 110tempomat 4.2l/100
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 16 sty 2017, 19:12

https://www.youtube.com/watch?v=wT_Q9mlXMr8
Dziś, tempomat, 6 bieg, droga bez wzniesień, szału nie ma. Trochę kiepska jakość nagrania.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Fuks » 16 mar 2017, 11:00

Staram się, nie jezdzić poniżej 2 tys obrotów i mam spalanie od początku 6,8 L i spada.
Jazda w trasie na piątce przy obrotach 2 tys.
Załączniki
IMG_4296.JPG
IMG_4296.JPG (671.03 KiB) Przejrzano 2399 razy

knittos
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 2017, 19:42
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: knittos » 19 mar 2017, 10:33

To jest mój pierwszy benzyniak do tej pory same silniki diesla wiec jestem trochę przyzwyczajony do innych technik jazdy. Czy możecie mi napisać jak jeździć benzyną aby nie katować silnika. Spalanie w tym temacie ma dla mnie mniejsze znaczenie. Chodzi mi oto aby jeździł tak aby podzespoły jak najmniej się niszczyły albo inaczej abym przez moją jazdę ich nadmiernie nie zużywał.

Co prawda mam auto dopiero 3. dzień ale do tej pory dostosowywałem się do porad asystenta. Zauważyłem że ten asystent jest nawet dość inteligentny bo wykrywa czy jadę dynamicznie czy spokojnie.

Jak jadę spokojnie (a przyznaje, że na co dzień preferuje taki styl jazdy) to widzę że asystent stara się mnie utrzymać w przedziale 1000 - 2000 obr. Przy czym ja boje się jeździć poniżej 1500 obr. bo uważam (nie wiem czy słusznie) że to jednak za nisko. Gdy przyspieszam (delikatnie) to podchodzę do 2300 obr. i zmieniam bieg. Później utrzymuje się w przedziale 1600 - 1800 obr. Zatem rzeczywisty zakres jazdy jest od 1500 - 2500 obr. ale na trasie 1600 - 1800 obr. bez przyspieszeń ze stałą prędkością.

Jednak czasem zdarza mi się że się spieszę (tak wiem mam auto 3 dni więc raczej powinienem napisać że zdarzyło mi się raz się spieszyć :-) ) i wtedy asystent nawet pozwala mi dobić do 3000 nim wskaże zmianę biegu na wyższy. Jednak gdy się ustabilizuje i chwilę pojadę ze stałą prędkością to znowu podpowiada aby wbić 6-tkę i osiągnąć niski przedział obrotów.

Zatem z tego co zauważyłem to asystent podpowiada przełożenia w zależności od stylu jazdy i chwilowych parametrów.

I teraz z tego co doczytałem widzę że nie do końca zgadzacie się z nim zatem prośba do was o propozycję jak powinienem jeździć - kiedy chcę jeździć spokojnie, a jak - kiedy dynamicznie.
Z góry dzięki. Szerokości dla wszystkich =)

emylpe
Wyjadacz
Posty: 118
Rejestracja: 29 lis 2016, 11:58
Posiadane auto: Skoda Octavia III FL
Silnik: 1.8 TSI 180 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: emylpe » 19 mar 2017, 11:31

@knittos zauważyłem, że wszystkie asystenty jakie widziałem w różnych autach, nie każą zmieniać biegu jak widzą, że dynamicznie wyprzedasz.
Co na pewno jest dobre, bo ktoś może za bardzo korzystać z ich rad i chciałby zmieniać bieg w czasie wyprzedzania, a to może być czasem groźne.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 19 mar 2017, 13:56

Uwzgledniają styl jazdy, ale według mnie i tak za wcześnie radzą zmieniać biegi. Ja jeżeli przyspieszam to nie zmieniam biegu poniżej 3k obrotów.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

jacekplacek
Wyjadacz
Posty: 341
Rejestracja: 31 sie 2016, 10:50
Posiadane auto: Astra V ST, Enjoy
Silnik: 1.4 B, 100 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bytom
Województwo: Śląskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 12 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: jacekplacek » 20 mar 2017, 07:10

emylpe pisze: zauważyłem, że wszystkie asystenty jakie widziałem w różnych autach, nie każą zmieniać biegu jak widzą, że dynamicznie wyprzedasz.


Te najnowsze zapewne tak. W ceed z 2009 r jak podpowie żeby zmienić z np. 4 na 5 to jak depnę mocno gaz to dalej 5 się świeci, a obecnie w Astrze w takiej sytuacji gaśnie podpowiedź zmiany biegu, na początku trochę mnie to zdziwiło, muszę przyznać.
Obrazek

emylpe
Wyjadacz
Posty: 118
Rejestracja: 29 lis 2016, 11:58
Posiadane auto: Skoda Octavia III FL
Silnik: 1.8 TSI 180 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: emylpe » 20 mar 2017, 12:00

Miałem na myśli samochody nowe, 2-3 letnie.

knittos
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 2017, 19:42
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: knittos » 21 mar 2017, 22:25

No ale jak to w końcu z tą ekonomią? Jak radzicie jeździć aby oszczędzać podzespoły? Przypominam, że nigdy wcześniej nie jeździłem benzyną.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: daro » 21 mar 2017, 22:32

Tak samo jak z dieslem na turbinie oraz dwumasie. Niczym się nie różni jeśli chodzi o użytkowanie. Choć każdy ma zapewne odmienne, podzielone zdanie ;-) resztę znajdziesz tu 1-4-125-km-t138.html

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: danrok » 22 mar 2017, 13:33

W benzynie chyba nawet latwiej utrzymac obroty >2tys. Zreszta wydaje mi sie ze drgania silnika sa duzo mniejsze, przez co obciazenie na dwumase takze jest mniejsze. No i oczywiscie nie ruszac agresywnie spod swiatel, bo to katuje dwumase. Chlodzenie turbiny po dluzszej jezdzie po trasie jest wskazane, aczkolwiek w miescie chyba nie ma takiej koniecznosci bo tu turbina jest o stalej geometrii. W moim starym dieslu mialem zmienna geometrie i wypadalo ja chlodzic zawsze pare sekund :)
Obrazek

knittos
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 2017, 19:42
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: knittos » 22 mar 2017, 20:41

@danrok
Dzięki za info. Nie wiedziałem, że rodzaj turbiny ma tu znaczenie.

@daro
Dzięki za linka - przebrnąłem przez ten 8-stronicowy post już wcześniej ale nie znalazłem tam zakresu obrotów w jakich powinienem jeździć a tylko info o dbanie o turbinę i częstą wymianę oleju.

Nie mniej dzięki za informację wszystkim.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 22 mar 2017, 21:18

knittos pisze:nie znalazłem tam zakresu obrotów w jakich powinienem jeździć
Powinieneś jeździć w zakresie maksymalnego momentu obrotowego. I normalnie używać auta: nie męcz silnika poniżej 1,5k obrotów (tzn. w korku można się toczyć, ale nie machaj przepustnicą wtedy) + nie dotykaj czerwonej strefy i będzie dobrze.
Obrazek

knittos
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 2017, 19:42
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Tychy
Województwo: Śląskie

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: knittos » 28 mar 2017, 20:26

Dzięki serdeczne.

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Mati » 28 mar 2017, 20:34

Hehe nie słuchaj Segora bo on ma wysokie spalanie;p Musisz jeździć jak ja to będziesz miał spalanie poniżej 6,5l na setkę ;) Ale tak na poważnie to jeżdżę tak jak wyżej wymieniony kolega sugeruje. Obroty między 2 a 4 tyś jeśli jadę tak normalnie a dynamicznie to od 3 do 6 tyś. obrotów. Eko-jazda między 2 a 3 tyś i ogrom hamowania silnikiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: matrixblue » 29 mar 2017, 10:01

Mati pisze:Hehe nie słuchaj Segora bo on ma wysokie spalanie;p Musisz jeździć jak ja to będziesz miał spalanie poniżej 6,5l na setkę ;) Ale tak na poważnie to jeżdżę tak jak wyżej wymieniony kolega sugeruje. Obroty między 2 a 4 tyś jeśli jadę tak normalnie a dynamicznie to od 3 do 6 tyś. obrotów. Eko-jazda między 2 a 3 tyś i ogrom hamowania silnikiem.


Dodam jeszcze z mojego doświadczenia że na trasie Astra z silnikiem 1.4 125 KM ma najniższe spalanie między 1850 a 1950 obrotów :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: kuba » 29 mar 2017, 10:05

matrixblue pisze: między 1850 a 1950 obrotów :)

z aż taką dokładnością to ciężko chyba obroty na obrotomierzu określić ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: danrok » 29 mar 2017, 10:22

Kurcze, a ja jeżdzę pierwsze 60km po mieście (samochód odebrany w ostatni piątek) i mam spalanie około 9l. Staram się jeździć do 2,5- max przeciągam do 3 tyś obrotów na razie, ale mam dużo świateł po drodze i odcinek do pracy jakieś 7km. Zastanawiam się czy to normalne spalanie w takich warunkach? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 29 mar 2017, 10:28

danrok pisze:Zastanawiam się czy to normalne spalanie w takich warunkach? :)
Tak.
Obrazek

roman669
Wyjadacz
Posty: 111
Rejestracja: 19 wrz 2016, 09:36
Posiadane auto: Opel Astra 5 Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Goleszów
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: roman669 » 29 mar 2017, 10:54

Ja mam spalanie w granicach 7 l Cykl mieszany. Sprawdzone na dystrybutorze. Obroty staram się trzymać ponad 2 tyś i zmieniać biegi przy 3,5 - 4 tyś. Ale jak to jest, czasem zdarzy się także jeździć poniżej 2 tyś obrotów, ale wtedy trzeba zmienić bieg na niższy żeby dwumasa wytrzymała co już koledzy pisali wczesniej

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Segor » 29 mar 2017, 10:58

roman669 pisze:tyś.
tyśiące? Co to za słowo? :)
To czy macie 2 czy 4 tys. obrotów nie ma takiego znaczenia jak to czy jedziecie ze stałą prędkością czy ciągle hamujecie/przyspieszacie. Spalanie w ... 75% (?) zależy właśnie od tego. A dopiero reszta to: praca skrzynią biegów, obciążenie auta, opony, ciśnienie w oponach itd. ...
Obrazek

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Mati » 29 mar 2017, 13:20

No Segor masz rację nie ma tyś. Bardzo ważne w trakcie omawiania tematu. Brawo Ty.
Obrazek

roman669
Wyjadacz
Posty: 111
Rejestracja: 19 wrz 2016, 09:36
Posiadane auto: Opel Astra 5 Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Goleszów
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: roman669 » 29 mar 2017, 13:27

Segor pisze:
roman669 pisze:tyś.
tyśiące? Co to za słowo? :)
To czy macie 2 czy 4 tys. obrotów nie ma takiego znaczenia jak to czy jedziecie ze stałą prędkością czy ciągle hamujecie/przyspieszacie. Spalanie w ... 75% (?) zależy właśnie od tego. A dopiero reszta to: praca skrzynią biegów, obciążenie auta, opony, ciśnienie w oponach itd. ...

Tyś.... :) masz rację :oops:
Jasne nerwowa jazda ciągłe przyśpieszanie i hamowanie, to wzrost spalania...
Liczy się płynność jazdy

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: Krzysiec » 29 mar 2017, 13:41

Za dużo Tyśkiego! :)

Awatar użytkownika
driven22
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 07 lut 2017, 11:47
Posiadane auto: Audi A5, Astra V HB
Silnik: 1.8 TFSI, 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wieliszew
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 18 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: driven22 » 29 mar 2017, 15:14

Jak macie autka na dotarciu i są to ich pierwsze 2-3 tys km to normalne,że będą piły przynajmniej 1- 1,5l więcej niż po dotarciu i ułożeniu silnika.

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5898
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Ekonomika jazdy - silniki benzynowe

Postautor: komisarzryba » 29 mar 2017, 15:29

pawel pisze:Przejechałem ok. 60km (+3 dorosłe osoby) średnie spalanie 10l, obroty 1800-3500. Brawo Opel!

przejechalem ok. 1051 km (+3 dorosle osoby), srednie spalanie 6,1, obroty - skrzynia dobie dobiera. brawo opel! ;)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, 19:30 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sztorm i 56 gości