Strona 1 z 1

Blok silnika z aluminium,czy zaleta czy wada?

: 18 gru 2016, 22:44
autor: adax
Jak wiemy blok silnika astry jest z aluminium wykonany nie wiem czy to dobrze,akurat ford w 1.0 wócił do żeliwa by jednostka szybciej osiągała temperaturę roboczą,dobre na krótkich odcinkach w mieście zapewne.
Opel zaś poszedł w nowoczesność,znalazłem bardzo ciekawy artykuł odnosnie stosowania aluminium w silnikach:

http://www.auto-swiat.pl/blok-silnika/4736g

Re: Blok silnika z aluminium,czy zaleta czy wada?

: 19 gru 2016, 10:45
autor: nepo
Zawsze wydawało mi się że to żeliwo ma większą pojemność cieplną od aluminium i właśnie ono dłużej się nagrzewa.

Re: Blok silnika z aluminium,czy zaleta czy wada?

: 19 gru 2016, 12:26
autor: Segor
No fajnie, opisane tak na chłopski rozum, ale zero faktów. Stopów aluminium jest od groma i nie byłbym taki pewny, że żeliwo jest aż tak dużo wytrzymalsze. Nie twierdze, że nie jest, jednak fajnie gdyby to podeprzeć konkretnymi danymi.

Re: Blok silnika z aluminium,czy zaleta czy wada?

: 19 gru 2016, 13:54
autor: marwisn
Artykuł nawet nie na na poziomie pierwszej klasy szkoly zawodowej o profilu mechanicznym. Nie wiem co w nim ciekawego.

Re: Blok silnika z aluminium,czy zaleta czy wada?

: 19 gru 2016, 14:38
autor: nepo
Poziom tego co jest prezentowane w "Auto świecie" od dawana pozostawia wiele do życzenia. Pomijam już brak obiektywizmu.

Re: Blok silnika z aluminium,czy zaleta czy wada?

: 19 gru 2016, 22:55
autor: adax
marwisn pisze:Artykuł nawet nie na na poziomie pierwszej klasy szkoly zawodowej o profilu mechanicznym. Nie wiem co w nim ciekawego.



Jeśli wiesz wiecej to napisz chetnie się czegos więcej dowiemy albo zapodaj linka a nie się tutaj mądrkujesz bo twoja wypowiedz nic nie wnosi do dyskusji.

Re: Blok silnika z aluminium,czy zaleta czy wada?

: 20 gru 2016, 01:56
autor: George
A wiec aluminium nagrzewa sie szybciej od zeliwa, stali itp. Domniemam ze opel zastosowal aluminium zmieszane z np. Molibdenem albo innym "cudactwem" do zwiekszenia wytrzymalosci, bo jezeli mieli by "wzmacniac" ozebrowaniem blok, silnik by byl wiele wiekszy i ciezszy. Obstawiam ze tuleje cylindrow sa ze stopu zeliwa lub innego wytrzymalszego na obciazenia metalu niz aluminium. Oczywiscie artykul zerzniety z jakiejs ksiazki. Zeliwo pod naprezeniami i roznicami temperatury lubi pekac.
Aluminium jest bardziej plastyczne przez co wytrzymalsze na jakies tam anomalie naprezeniowo-temperaturowe

Re: Blok silnika z aluminium,czy zaleta czy wada?

: 21 gru 2016, 06:55
autor: marwisn
adax pisze:
marwisn pisze:Artykuł nawet nie na na poziomie pierwszej klasy szkoly zawodowej o profilu mechanicznym. Nie wiem co w nim ciekawego.



Jeśli wiesz wiecej to napisz chetnie się czegos więcej dowiemy albo zapodaj linka a nie się tutaj mądrkujesz bo twoja wypowiedz nic nie wnosi do dyskusji.


Ja się nie mędrkuje ;). Poprostu artykuł jak każdy inny w AŚ. Dla mnie nie w nim nic interesującego. Jak jest zbudowany silnik wiedziałem już w podstawówce grzebiąc w swojej motorynce.