Cześć,
podepnę się pod ten wątek. Co prawda u mnie odma została wykluczona, ale również występuje piszczenie.
Wygląda to następująco:
praktycznie równo 100tyś km przebiegu i do tej pory wszystko gra i pewnego dnia podczas jazdy miejskiej usłyszałem charakterystyczne piszczenie podczas zmiany obrotów (przyspieszanie, puszczanie gazu) bardzo przypominające ślizgający się pasek. Objaw występował do tej pory tylko na mocno rozgrzanym silniku (np. po godzinnej jeździe miejskiej albo kilkudziesięciu km poza miastem). Po krótkiej lekturze odgrzebałem temat odmy i przygotowałem się już psychicznie na nową pokrywę, umówiłem na cito serwis i okazuje się, że odma sprawna ale piski dobiegają z koła pasowego na wale korbowym. Dalsza diagnostyka wykazała dość ciekawą rzecz- w pasku wieloklinowym wbite/wprasowane były kawałki metalu (widziałem i nie były to opiłki tylko serio kawałki rzędu 0.5mm), które można było wyciągnąć śrubokrętem. Od strony paska ostre a od strony koła pasowego idealnie zeszlifowane i było ich pełno po całym obwodzie. Żadne z kół pasowych czy rolek nie miały oznak łuszczenia się materiału.
Mechanik stwierdził minimalny luz promieniowy na kole- no trudno to wymiana. No i zonk. 1800pln i koło generalnie niedostępne, w ASO czas oczekiwania "co najmniej miesiąc". Zadzwoniłem do 2 niezależnych serwisów rzekomo specjalizujących się w oplu oraz do dixi-car w Warszawie i nikt się z taką usterką nie spotkał więc pytanie do Was forumowicze- czy ktoś może słyszał o takiej usterce lub czymś podobnym? Oczywiście koło zamówić mogę tylko średnio mi się chce czekać miesiąc i wyłożyć prawie 2000zł jak to miało by nie być to. Wyczytałem, że z uszkodzonym kołem z tłumikiem i sprzęgiełkiem raczej nie powinno się jeździć więc właściwie uziemia to auto. Dzisiaj odebrałem auto tylko z nowym paskiem i piszczenie występuje wcześniej i jakby łatwiej je wywołać- pasek dłuższy o 2mm (zamiennik). Czy to może jednak wskazywać na napinacz? Brak oznak ślizgania się paska na zimno, zupełna cisza. Brak też oznak przypalenia gumy na pasku od tarcia.
Wszelkie wskazówki są na wagę złota