Sprawdź system ESC. Kontrolka ABS i TC (Solved)
: 03 kwie 2023, 12:26
Sprawdź system ESC. Zapali się kontrolka ABS i TC. Astra np.: słabnie i nie reaguje na pedał gazu. Po ponownym uruchomieniu auta komunikat przestaje się pojawiać i pokazuje się check silnika, a astra jedzie normalnie.
Należy podłączyć się do komputera i sprawdzić błąd. W moim przypadku sprawdził się zakup interfejsu za 65 zł. Wpinamy w gniazdo pod schowkiem, instalujemy aplikację car scaner na telefonie ( darmowa aplikacje zdecydowanie wystarczy, można wykupić za od 12 zł do 30 zł)
Ustalamy błąd. Przy takiej awarii będziemy mnóstwo błędów. Nas interesuje pierwszy czyli błąd ABS lub wykasować wszystkie błędy i zeskanować jeszcze raz i zostanie ten "jedyny"
( poprzez wyświetlony błąd możemy w aplikacji od razu sprawdzić z czym jest związany)
Błąd dotyczył w moim przypadku lewego koła. Dobieramy się do czujnika ABS.
Odkręcamy kluczem 10 i wyciągamy plastikowy czujnik abs powinien bez problemu wyjść. Zdjęcie jest poglądowe.
W starszy autach ( m.in opel vectra B) widać było koronkę (vel zębatkę, pierścień) abs która jest osadzona za przegubem. Tym razem technologia poszła do przodu. Zębatka została zasłonięta plastikowym pierścieniem. (zdjęcie skradzione)
Czyścimy sam czujnik. Po wyciągnięciu w.w jest otwór przez który widać trochę zębatki. Do czyszczenia użyłem sprężonego powietrza i preparatu zmywającego.
I teraz przechodzę do mojej wielkiej niewiadomej. Po zaaplikowaniu i czyszczeniu w trakcie jazdy pojawił się ponownie Sprawdź system ESC i zapaliła się kontrolka ABS i TC. Następnego dnia auto nie wykazało żadnego problemu. Brak błędów. Poprzez Interfejs i aplikację skasowałem błędy. Nic się nie dzieje.
Dodam jeszcze, że zakupiłem nowy przewód firmy ATE. Wymiana tego przewodu to rozłączenie m.in tej kostki:
Znajduje się pod maską tuż nad nadkolem.
Na tą chwilę spokój.
Należy podłączyć się do komputera i sprawdzić błąd. W moim przypadku sprawdził się zakup interfejsu za 65 zł. Wpinamy w gniazdo pod schowkiem, instalujemy aplikację car scaner na telefonie ( darmowa aplikacje zdecydowanie wystarczy, można wykupić za od 12 zł do 30 zł)
Ustalamy błąd. Przy takiej awarii będziemy mnóstwo błędów. Nas interesuje pierwszy czyli błąd ABS lub wykasować wszystkie błędy i zeskanować jeszcze raz i zostanie ten "jedyny"
( poprzez wyświetlony błąd możemy w aplikacji od razu sprawdzić z czym jest związany)
Błąd dotyczył w moim przypadku lewego koła. Dobieramy się do czujnika ABS.
Odkręcamy kluczem 10 i wyciągamy plastikowy czujnik abs powinien bez problemu wyjść. Zdjęcie jest poglądowe.
W starszy autach ( m.in opel vectra B) widać było koronkę (vel zębatkę, pierścień) abs która jest osadzona za przegubem. Tym razem technologia poszła do przodu. Zębatka została zasłonięta plastikowym pierścieniem. (zdjęcie skradzione)
Czyścimy sam czujnik. Po wyciągnięciu w.w jest otwór przez który widać trochę zębatki. Do czyszczenia użyłem sprężonego powietrza i preparatu zmywającego.
I teraz przechodzę do mojej wielkiej niewiadomej. Po zaaplikowaniu i czyszczeniu w trakcie jazdy pojawił się ponownie Sprawdź system ESC i zapaliła się kontrolka ABS i TC. Następnego dnia auto nie wykazało żadnego problemu. Brak błędów. Poprzez Interfejs i aplikację skasowałem błędy. Nic się nie dzieje.
Dodam jeszcze, że zakupiłem nowy przewód firmy ATE. Wymiana tego przewodu to rozłączenie m.in tej kostki:
Znajduje się pod maską tuż nad nadkolem.
Na tą chwilę spokój.