Strona 1 z 10

Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 21 lis 2016, 18:32
autor: Krzysio321
Byłbym wdzięczny za wypowiedzi osób które jeżdżą lub jeździły.
Interesuje mnie przede wszystkim:
1 płynność zmiany biegów. Czy czuć szarpanie czy po prostu widać tylko po obrotomierzu że bieg się zmienił.
2 jakie obroty stara się utrzymywać. Po zejściu do jakich obrotów następuje redukcja biegu.

3 jak szybko zmienia biegi, w szczególności czy jest duża zwłoka po wciśnięciu kickdown.

4 ogólne wrażenia.

5 spalanie.

Byłoby super gdyby ktoś nagrał filmik z tacho przy normalnej jeździe miasto/trasa

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 21 lis 2016, 19:02
autor: remiem
Zobacz tu - poka-swoj-astr-f21.html i zagadaj któregoś z właścicieli auta o które pytasz.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 21 lis 2016, 19:31
autor: komisarzryba
1. jeśli skrzynia jest zimna, czuc zmiane biegu, ale nie jest to szarpanie, nic z tych rzeczy. po prostu czuc, ze wskoczyl bieg wyżej czy nizej. po rozgrzaniu biegi zmieniane sa bardzo płynnie, widać tylko jak wskazowka zmienia polozenie i dźwięk silnika się zmienia. potrafi lekko szarpnąć (zupełnie jak skrzynia w moim poprzednim samochodzie) w dwóch sytuacjach (choc nie zawsze oczywiście): gdy wciśniemy mocno gaz w momencie kiedy redukuje lub gwałtownie zdejmiemy noge z gazu w momecie gdy akurat wrzuca wyższy bieg.

2. trzyma jak najniższe, nacisk polozony na eko, przynajmniej w wersji elite, nie ma zadnych trybow sport. redukuje w zaleznosci od biegu w okolicach 1100-1200 po puszczeniu gazu. choc i to zależy czy akurat jedziemy po plaskim, czy z gory, czy pod gore. skrzynia wie pod jakim obciążeniem pracuje silnik i jeśli jest np. pod gore, to trzyma bieg nizej niż zwykle.
lock-up zapina od trojki wzwyż, chyba ze jest mocno zimna (poniżej dziesięciu stopni, nie wiem dokładnie, nie zwracam az tak uwagi), wtedy do momentu rozgrzania nie spina napedu z kolami. przy zwalnianiu, lock-up rozpina się troche poniżej trzydziestki, powyżej hamuje silnikiem.

3. szczerze mowiac, to jeszcze nie wcisnalem mu kicka ;) nie mialem potrzeby. jeśli jednak mocniej się gaz wciśnie to chętnie redukuje jeden bieg lub wiecej, trzeba po prostu skrzynie wyczuć. nie da się tego tak latwo opisac. predkosc zmiany biegow opisałbym jako po prostu normalny, klasyczny automat. nie jest to dsg, ale jakas ospala tez nie jest. zwyczajna, nowoczesna skrzynia automatyczna.

4. jest bardzo przyjemnie, ja jestem zadowolony. jako, ze preferuje ekodriving, ze swiatel zazwyczaj jestem pierwszy ;)
bardzo fajnie chodzi dzwignia skrzyni, wyczuwalnie i intuicyjnie wpada w poszczególne miejsca. jest solidna i przyjemna w uzyciu.

5. mój rekord w trasie wg komputera, to 4,6, czyli realnie jakos 5,2. w miescie zależy od fantazji, od 7,5 w gore. autostrada przy 140, to jakies 7,5-8. srednia z 10000 km to u mnie 6,4, czyli około 7 realnie.

jutro rano, jak będą sprzyjające warunki, postaram się cos nagrac.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 21 lis 2016, 19:55
autor: Krzysio321
Dziękuję za ten opis. Czy możesz napisać ile plus minus km trzeba przejechać by skrzynia i silnik się rozgrzały ?
Masz może aktywny tempomat ?

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 21 lis 2016, 20:30
autor: komisarzryba
wszystko zależy od tego, jaka temperatura jest na zewnątrz i jak się jedzie (miasto czy trasa). nie potrafie odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie, ale generalnie nie jest cos uciążliwego, czy na minus. silnik zagrzewa się szybciej od skrzyni i nie wpływa to w sumie na jazde. 3-5 km silnik, troche dluzej skrzynia, strzelam ;)
nie mam aktywnego tempomatu, dostępny jest dopiero od niedawna.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 21 lis 2016, 20:45
autor: pgrad
@komisarzryba w szczegółach opisał jak pracuje automat, co ze swojej strony też mogę potwierdzić choć sam dopiero uczę się automatu. Co do spalania w warszawskich korkach wynik wychodzi wyższy, ale też może wynika z faktu małego przebiegu. Jedno jest pewne, nie spodziewałem się wyników na poziomie 3 l na 100 km, gdyż gabaryt, ilość kucyków no i automat swoje skonsumować muszą. Pewnie chwilę mi zajmie, aby nauczyć się osiągać wyniki producenta ;) choć gdy sie do nich zbliże :d pewnie nie bedzie mi schodził z twarzy. Na dziś, porównując do mojej poprzedniej AH SW 1.4 90 KM, średnie spalanie wychodzi mi raptem o ok 0,2 l wieksze. Swoje wyniki pozuję/pokazywać mam zamiar, w dziale pokaż swoje auto i/lub spalaniu 1.4 150 km.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 02:10
autor: George
Z rozgrzewaniem sie skrzyni to nie jest takie hop siup :) znam przypadki gdzie goscie przejechali 60-80km a skrzynia dalej nie miala temperatury roboczej bo:
Primo: spokojna jazda bez obciazenia
Primo drugie: temperatura otoczenia
I po trzecie primo ultimo: nikt nie otwiera tych drzwi :D a na powaznie: szarpanie ustaje bo olej hydrauliczny dociera wszedzie, uzyskuje gestosc robocza i cisnienie :)

Tak mnie uczono tak zapamietalem i uwielbiam kocham automat z klasy s amg :D jak jeden bieg czy ziomny, goracy, itp itd

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 08:47
autor: komisarzryba
George pisze:Z rozgrzewaniem sie skrzyni to nie jest takie hop siup :) znam przypadki gdzie goscie przejechali 60-80km a skrzynia dalej nie miala temperatury roboczej

nie no, bez przesady, az tak nie jest ;)
skrzynia rozgrzewa się dluzej niż silnik, czasem przy spokojnej jeździe sporo dluzej, ale nie ma to większego znaczenie dla samej jazdy. skrzynia nie jest duza, wiec lapie temperaturę szybciej.
nagrałem rano dojazd do pracy, ale zajmuje to dużo, wiec trochę potrwa upload ;)

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 09:21
autor: George
Ja do automatu sienzbieram 3-4 auto ... miala byc teraz astra, znowu manual

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 20:13
autor: Krzysio321
George pisze:Ja do automatu sienzbieram 3-4 auto ... miala byc teraz astra, znowu manual

Moim zdaniem to najbardziej pożyteczne wyposażenie dodatkowe w aucie. Z niczego innego się tak często nie korzysta jak z automatu. W oplu tym bardziej warto, że dopłata jest niewielka, a znika problem sprzęgła i dwumasy.
Realnie daje też wzrost osiągów, pozwala wykorzystać silnik w zakresie jego maksymalnych parametrów.

O ile nie jesteśmy profesjonalnymi kierowcami, ciągle gotowymi i zawsze perfekcyjnie operującymi biegami automat zapewni nam lepszą dynamikę (mimo, że na papierze jest ciut gorsza).

To co jest chyba największym minusem w astrze, to obsługa. Trochę archaiczna. Z tego co widzę ustawienia PRND zmienia się mechanicznie. Współczesne auta mają już często joystick, po dojechaniu na miejsce wystarczy wyłączyć silnik, automat sam wrzuci P. Do tego ręczna zmiana biegów ma absurdalny kierunek (wyższy bieg powinien być do siebie, a niższy od siebie, tak by przeciążenie przy przyspieszaniu/hamowaniu nam pomagało). W praktyce jest to oczywiście niuans bez większego znaczenia w takim aucie jak astra z silnikiem 150 KM.

No i wiadomo 6 biegów to także obecnie już schyłkowa technologia (od kilku lat stosuje się 7/8/9 biegów w autach nie tylko klasy premium). Jednak za te pieniądze nie ma co narzekać i marudzić.

Mi najbardziej szkoda, że nie ma automatu w 1,6 200KM. Im mocniejszy silnik tym więcej zyskuje się na automacie. Uważam, że klasyczny automat do codziennej jazdy jest najlepszy. Najbardziej komfortowy i trwały. DSG jest ok. w aucie sportowym, gdzie mniejsza płynność jazdy i reakcja na gaz oraz szybkość zmiany biegów ma znaczenie.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 20:41
autor: komisarzryba
to ze jest tradycyjna dzwignia, to wg mnie zaleta. porzadna wajcha, jak od zwrotnicy, a nie jakies niesympatyczne dzojstiki ;)
odwrotna reczna zmiana jest nieistotna, w koncu po to mam automat, żeby nie zmieniac biegow samemu. szesc biegow w zupelnosci wystarcza. ubolewam jednak, ze nie ma 1,6 z automatem, bo taki bym wzial ;)

PROSZĘ NIE STOSOWAĆ OBRAŹLIWYCH WPISÓW

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 20:47
autor: Krzysio321
Ręczna zmiana czasem się przydaje. Np. Jesli chcemy mocniej hamować silnikiem, przykładowo w górach. Oczywiscie do wszystkiego można się przyzwyczaić, to nie jest jakiś wielki problem. Trudno mi jednak zrozumieć dlaczego akurat tak to sobie producent wymyślił.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 20:52
autor: komisarzryba
no nie on jeden, a większość. nie znam tajników tego postepowania. jeśli chodzi o hamowanie silnikiem w przypadku tego silnika, to w przypadku czterech osob na pokładzie i większej gorki, nie za bardzo ono wystepuje ;)

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 21:05
autor: Krzysio321
Być może chodzi o to aby nie urwać wajchy ;)

No wlasnie bez ręcznej redukcji na najniższy możliwy bieg prawie nie da się hamować silnikiem, dlatego czasem się ta funkcja przydaje. Pewnie jeszcze w kilku innych przypadkach.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 21:12
autor: komisarzryba
nawet po recznej redukcji przy większym obciążeniu hamowanie silnikiem nie jest zbyt oszalamiajace, ale to raczej nie wina skrzyni.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 22:00
autor: komisarzryba
takie tam dziury/kory z rana i slonce w oczy ;)
https://www.youtube.com/watch?v=70g4SPNAk1o

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 22:18
autor: Krzysio321
Z tego co widzę przy 90 km/h jest ok 1600 rpm. To nawet lepiej niż się spodziewałem.
Dzięki za film, jest dobrze. Wcale nie zmienia wysoko biegów przy normalnej, spokojnej jeździe. W zasadzie jest jak w dieslu.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 22:27
autor: Krzysio321
Tego rodzaju wpisy nie dla każdego są sympatyczne. :(

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 22:35
autor: komisarzryba
Wybacz, taka pierwsza myśl ;)
Mam gdzieś zdjęcie zegarow przy 140, wrzucę jak znajdę.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 23:27
autor: niedzielnykierowca
Hmmmm

7) Czego unikać, aby nie dostać warna lub bana
- Przestrzegaj ogólnego regulaminu forum oraz regulaminów działów, jeżeli takowe są dostępne.
- Nie przeklinaj.

RACJA - NIE BĘDZIEMY TOLEROWAĆ TAKICH WPISÓW NA FORUM

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 22 lis 2016, 23:45
autor: daro
Dobrze się dzieje na forum, że sami siebie kontrolujecie :-) a zespół administracji, moderatorów tylko czuwa jak anioły ;-) super

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 01:43
autor: George
Ja jezdze tutaj rajdowka w wolne dni :p wiec zostaje przy manualu, chyba ze bedzie insignia vxr(opc) z min 350km i auto

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 08:12
autor: komisarzryba
przy predkosci autostradowej jest w miare przyjemnie jak na malolitrazowa benzynę.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 09:00
autor: Krzysio321
W miarę przyjemnie? Rewelacja. W dwulitrowym dieslu bywają wyższe obroty ztcp. (w innych Markach)

Edit. Sprawdziłem i jest tyle samo. Ci nie zmienia faktu, że jak na 1,4 benzynę to rewelacja.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 09:05
autor: komisarzryba
w signum miałem przy licznikowych 140 km/h niecale 2000 obrotow, wiec dlatego mowie, ze w miare przyjemnie ;)

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 09:11
autor: kuba
W Signum miałeś 3 litrowego Isuzu ?

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 09:19
autor: komisarzryba
tak, z30dt i skrzynia aisin af-40.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 09:22
autor: kuba
No a gdybyś miał, tak w żołnierskich słowach porównać dynamikę w tych autach ???

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 09:28
autor: komisarzryba
astry jeszcze do podłogi nie wdepnąłem, jakos nie było okazji, wiec czasu do setki nie porównam, ale pewnie bardzo podobny ;)
przy takiej normalnej jeździe jest w miare podobnie. signum miało dużo większy moment oborotowy, ale było również dużo cięższe. ze względu na znaczace roznice tych dwóch samochodow, nie sa za bardzo porównywalne.
signum ciagnal lepiej z dolu, wiadomo. astra musi więcej biegami namieszać. w miescie przy pięćdziesiątce astra wrzuca piatke, gdy signum jezdzilo na trojce.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 09:46
autor: niedzielnykierowca
Za to pewnie inna klasa spalania w signum :)