Strona 2 z 10

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 23 lis 2016, 09:48
autor: komisarzryba
po miescie 11-13, bez problemu ;)

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 28 lis 2016, 20:12
autor: CoolaPL
Mam Vectre C ze skrzynia AF-40-6 i po jezdzie probnej automatem Astra V ST 150KM az mi sie buzka ucieszyla. Bardzo plynna zmiana biegow i dynamika! Teraz czekam na odbior i od wyboru automatu zaczynalem wybor. Koledze proponuje wybrac sie do Opla i poprosic o automat na jazde probna - mozna dostac auto na weekend - do testow trasy oraz intellilux. Tak jak przedmowcy ubolewam, ze nie ma 200KM w automacie:(

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 28 lis 2016, 21:16
autor: Krzysio321
Gdzie te auta są dostępne z automatem ? Niestety w moim mieście nie ma :(. Iluxy też bym przetestował chętnie.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 29 lis 2016, 05:47
autor: Tommy80
Juz wszystko wiem...usuwam.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 29 lis 2016, 16:03
autor: CoolaPL
Krzysio321 pisze:Gdzie te auta są dostępne z automatem ? Niestety w moim mieście nie ma :(. Iluxy też bym przetestował chętnie.

Bydgoszcz, Inowrocław

Napisałbym do kilku dealerów w okolicy - na pewno któryś ma demo z automatem. Alternatywnie możesz przetestować intelliluxy w hatchbacku, a automat w sports tourer lub na odwrót :)

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 29 lis 2016, 20:43
autor: jotkow
CoolaPL pisze:
Krzysio321 pisze:Gdzie te auta są dostępne z automatem ? Niestety w moim mieście nie ma
Bydgoszcz, Inowrocław

Niestety w Bydgoszczy są niechętni użyczenia auta na dłużej.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 18 gru 2016, 13:03
autor: CoolaPL
Proponuje najpierw wziac auto z dealerem na pokladzie, a potem po tygodniu wprost powiedziec, ze chcesz inteliluxy przetestowac. Niechec moze wynikac z tego, ze kombik automat to auto, ktorym pracownicy dojezdzaja codziennie z CB do CIN.

lekkie wycie dyferencjałów Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 18 gru 2016, 13:19
autor: Traper
W niemieckim forum ludzie skarżą się na lekkie wycie dyferencjałów podczas przyspieszania.
Auto zony tez tak ma.
W zakresie 45 do 58 Km/h słychać lekkie pogwizdywanie.
Opony wykluczone.
Ruszając z miejsca dodajcie gazu tak żeby auto dosyc dynamicznie rozpędzać do 60 km/h.
Slychac wyraznie ale niezbyt głośno.
Jest jednak upierdliwe, bo przypomina zajechany dyfer małego fiata. :lol:

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 30 gru 2016, 00:47
autor: Traper
Zrobil juz ktos test na jęczący automat ?

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 30 gru 2016, 07:40
autor: komisarzryba
u mnie tez tak jest. olewam ;)

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 30 gru 2016, 13:00
autor: kuba
Jak mnie pamięć nie myli to z Insigniami kiedyś była podobna historia - orzeknięto, ten typ tak ma i kropka.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 31 gru 2016, 00:04
autor: Templaris
Niech mi ktoś powie o co tu chodzi, 150 km automat ST. Zawsze równo na 140 km/h zaczyna się takie ja to nazywam metalowe wycie. Czy to się załącza turbosprężarka czy jak? Już nie wiem 143-145 tego nie słychać ale jakby trzymać na 140 to ciągle jest to wycie.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 31 gru 2016, 12:15
autor: Traper
@Templaris.

Turbo raczej nie.
Podejrzewam "mój efekt" (opisany troche wyzej),
Tylko w innym zakresie prędkości.

@ Wszyscy inni:

Byłem wczoraj w ASO.
Majster stwierdził, że musi z tym cos zrobic bo jego by to też denerwowało.

Przetestował to i spostrzegł :

Na zimnym nie wyje prawie wogole (gestosc oleju)
Zjechaliśmy też z góry na "N" - bez wycia (brak obciążenia przekładni)
Wjazd pod górę - znacznie głośniejsze wycie (przekładnia mocniej obciążona)

Chce teraz pojeździć innym automatami i pogadać z GM.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ja sadze, ze to uroda tej skrzyni.

Zona chce i tak zamówić na wiosnę nowa Astre ST z pełnym (możliwym) wyposażeniem.
Chce koniecznie matrycowe lampy i aktywny tempomat czego niestety nie dostała,
bo obecne auto potrzebowała na już i wzięła z "hałdy".

W związku z tym predzej czy pozniej majster będzie mógł majsterkować przy obecnej do oporu. :D

Szczęśliwego Nowego Roku!

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 31 gru 2016, 12:21
autor: komisarzryba
tez mi się wydaje, ze tak po prostu jest. u mnie slychac to tylko kolo piecdziesiatki, po miescie. przy innych prędkościach nie slysze tego.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 08 sty 2017, 02:08
autor: Traper
@komisarzrayba @Traper
... no i niestety nie.
To "jeczenie" to lewa polos.
Zarówno u mojej żony jak i w dwóch innych ST/Automat.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 08 sty 2017, 09:48
autor: kowal78
A dokładniej? Bo sama półoś raczej nie będzie jęczała. Przegub któryś?

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 08 sty 2017, 21:57
autor: Traper
Nie wiem dokladnie bo oni wymieniają całość -
od kola po skrzynie.
Wygląda nato, ze przegub.
Dam znac jak bedzie po operacji zonowozu.
Mialem termin w piątek ale Grypa wygrała (chwilowo).

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 09 sty 2017, 12:57
autor: kowal78
Daj znać czy pomogło

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 09 sty 2017, 23:07
autor: Traper
Z silnika 1.4 nie ma co oczekiwać duzej skutecznosci hamowania silnikiem.
Można jednak znacznie ułatwić życie klockom.

Zawsze zjazdy z autostrady pokonuje w manualu.
100-5 / 80 -4 /60-3/ 40-2.

Forester syna ma CVT i 20 litry turbo motor. nawet z zestawem 2.800 Tony w górach główny hamulec to manetki zmiany biegów.
Hamulce cale a silnik dzieki wymuszonemu smarowaniu pieknie cie chłodz.
O 5 litrowym RR pisze, bo tutaj zjazd z salmopolu to bajka. hamulce ledwo nagrzane a hamowanie z 80 do 20 w sniegu to dwa krotkie typniecia manetki minus a za zakretem ogien i raz na plus

Astre nalezy odpowiednio wczesnie wlaczy na 3 (salmopol) a reszta to zmiany 3-2-3 Predkosc max 50-60 Kmh.
Tarcze beda wdzieczne.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 10 sty 2017, 09:21
autor: Segor
No tylko czy nie jest tak, że zamiast tarczy zużywasz sprzęgło? Sam w manualu zawsze hamuję sekwencyjnie do świateł, ale trochę zaczynam się zastanawiać czy to ma sens w dzisiejszych autach. Jednak taniej jest wymienić dodatkowo tarcze niż raz sprzęgło. W ogóle: automat AK ma możliwości sekwencyjnej zmiany biegów?

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 10 sty 2017, 09:50
autor: komisarzryba
można zmieniac biegi recznie. sprzeglo się nie zużywa, bo nie ma sprzegla ;)
przy zdjęciu nogi z gazu skrzynia hamuje biegami, ale można to hamowanie zwiekszyc, wrzucając recznie nizszy bieg wcześniej, niż robi to skrzynia.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 25 sty 2017, 21:27
autor: kowal78
@Traper wymieniłeś już półoś?

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 05 lut 2017, 17:05
autor: Traper
Polosi jeszcze nie wymienilem, żona pojechala do swoich rodziców na trzy tygodnie.
Po powrocie auto idzie na warsztat. Zona pogoniła potężnie auto po autostradzie, gnała dobre 300 kilometrów z szybkością 190-210 Km/h
Podobno odglos się zmienił i jest mniej słyszalny. Zrobiła średnia 140 km/h na 1050 kilometrów. Auto spaliło średnio 12,5 L
Moj smok zeżarł przy tej predkosci 22 na 100. :D

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 11 maja 2017, 14:54
autor: Traper
Auto ze śpiewającą skrzynia wróciło do domu.
Polos w moim przypadku nic nie dala.

Generalnie jest ciszej ale to jeszcze nie to.
Przy okazji dostałem cały nowy soft do wszystkich sterowników i radia.

Skrzynia pracuje lepiej i nie szarpie w pozycji manualnej, co było największą upierdliwośća zonowozu.

Ona jeździ naprawdę ostro.
Autostrada ... 200 plus.
Miasto ... manuał i do 4500-5000 obr/min.
Po takich męczarniach auto chodzi bez problemu.
Moim zdaniem jęczenie skrzyni jest cichsze a zakres prędkości w których występowało mniejszy.
Poza tym uważam ze to dyferencjał.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 11 maja 2017, 16:10
autor: Fuks
200 plus brzmi jak 500 plus :)

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 12 maja 2017, 13:23
autor: Traper
U nas nie. :D
Trzeba tylko wcześnie wstać najlepiej w niedziele.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 19 cze 2017, 01:49
autor: jezyktor
Witam

Mam skrzynie 6t40 z silnikiem 1.4 net czyli konstrukcyjnie ta sama seria. 6t35 jest jeszcze bardziej kompaktowa. I odchudzana :) 6t40 waży około 80kg. 6t35 już 72 kg. Ja do końca nie jestem zadowolony z tej skrzyni. Te trzymanie biegów Eko przy niskich obrotach czasami są nieracjonalne. Mam wrazenie, że silnik jest zbyt mocno obciążony. Czasami też zdarza się przyciągnięcie przy zmianie np. z 2 na 3 do 2500- 2700, podobno, pomaga wykonanie adaptacja skrzyni w ASO , ja byłem raz i za wiele to nie pomogło. Przyjąłem , że ten typ tak ma. Przy 50kkm zdecydowałam się na dynamiczna wymianę oleju, pomimo, że nie ma zaleceń aso i to był bardzo dobry pomysł. Olej po tym przebiegu wyglądał bardzo złe. Był bardzo ciemny jakby przepalony. Gość który wykonywał mi ta wymianę siedzi całe życie w automatach i twierdził że co 50 kkm wymiana to konieczność aby skrzynia dłużej posłużyła. Przy zlewaniu starego oleju z maszyny do wiadra warto również zastosować jakąś gaze aby zobaczyć jaki syf jest w oleju i czy czasem nie ma "fragmentów skrzyni" :). Na szczęście jeszcze nic nie było . Pomimo niesamowitej wygody jednak dla mnie to pierwszy i ostatni automat. Męczące jest obchodzenie się jak z jajkiem. Do tej pory miałem manule w fiata, vw, toyoty daci i nigdy nawet się nie zastanawiałam że co mogło by sie posypać...


Wysłane z mojego LG-H502 przy użyciu Tapatalka

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 01 lip 2017, 11:27
autor: Dario
Cześć wszystkim,

u mnie raczej nie ma problemu z przeciąganiem i wolną reakcją na redukcje.
Zastanawia mnie jednak inne zachowanie: zdarza się że zmiana biegu 3->4 i redukcja 4->3 potrafi szarpnąć/kopnąć nie znacznie ale da się odczuć jako kierowca, pasażerowie twierdzą że nie czują.
Dzieje sie tak np podczas dojazdu do świateł i hamowania silnikiem oraz przy spokojniejszym ruszaniu.

Problem nie występuje jak się go nieco podgoni, i zmiana następuje w zakresie 2800-4000 obrotów.

Ma ktoś może podobne odczucia??

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 01 lip 2017, 13:32
autor: komisarzryba
u mnie czuc zmiane z dwojki na trojke jak skrzynia jest zimna, choć to nie jest szarpniecie i zależy tez przy jakich obrotach. miedzy trojka a czworka jest bardzo płynnie, przy reszcie biegow tez.

Re: Jak się sprawuje automat w 1,4 150 KM

: 02 lip 2017, 10:04
autor: kruszyn
mam takie dziwne odczucie jak stoje na swiatlach na D i wcisnietym hamulcu przy zimnym silniku czuje jakby nierowna wibracje na pedale, ktos sie spotkal z czyms takim? jak sie zagrzeje jest w normie