Strona 1 z 2

Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 14:16
autor: RSBN4N
Jako, że nie ma wielu wyników z hamowni dla 1.6 Turbo, a dla wersji z GPF szczególnie, wrzucam poniżej swoje dzisiejsze wyniki.
Moc: 227,3 KM przy 5711 obr/min, moment maksymalny: 361 Nm przy 3532 obr/min. Seria absolutna, przebieg 8 tys km, czyli dotarty. Pomiary były dwa, oba bardzo zbliżone. Hamownia sprawdzona.
Widać, że tu dość duże turbo, bo moc >200 KM utrzymuje od ok 4200 obr aż do odcięcia. Moment >300 Nm utrzymuje od ok 2600 obr do ok 5600 obr.
Obrazek

Gdyby obrazek się nie wyświetlał, poniżej link do wykresu:

https://zapodaj.net/869eda2cfa37b.jpg.html

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 14:32
autor: kobe24la
Hmm, ciekawy wynik, szczególnie, że masz GPF-a, który też swoje zamula.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 14:35
autor: Wojciech
Nie wierzę, błąd pomiaru, no nie wierzę...

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 14:42
autor: RSBN4N
Hamownia raczej w Warszawie znana z tego, że pokazuje "mniej optymistycznie" niż u konkurencji. Niejeden płakał po wyniku :)
10% gifta od fabryki to nie kosmos.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 14:55
autor: Wojciech
20% momentu to już dużo. Może w szczycie 10% mocy ale w pozostałych zwłaszcza 3000-4000 masz dużo więcej niż "powinieneś".

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 14:57
autor: kobe24la
Ja bym powiedział, że bardzo dużo. Tym bardziej, że jak popatrzeć, to z tego silnika po programie wyciągają moce w okolicach 220-230KM i ok 350Nm momentu. Aż z ciekawości chyba swoją sprawdzę, bo nie chce mi się naprawdę wierzyć w tak optymistyczne parametry.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 15:05
autor: Fuks
Wojciech pisze:Nie wierzę, błąd pomiaru, no nie wierzę...

Za mało to źle, za dużo też niedobrze. :)

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 15:08
autor: Wojciech
Nie no super, tak super że jestem w ciężkim szoku :)

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 15:22
autor: PaGo
Masz ss?
Więcej o 60 albo 80nm...szok..
Zrobili pomiar przyspieszenia?

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 15:36
autor: Desiderata
Od dawna podejrzewałem Opla o kłamstwa, moja 125 ma ze 150 jak nic, podaje jak wściekła :lol:

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 15:48
autor: ToniEja
A mial byc moment maksymalny juz od 1700 RPM :D, a tu tylko 180Nm

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 16:13
autor: RSBN4N
Nie ma co biadolić, trzeba odżałować 150 zeta i przejechać się na hamownię. U mnie wynik taki a nie inny to szereg czynników - stosunkowo chłodno, wysokie ciśnienie atmosferyczne, mokry (bo pada) intercooler, "przedmuchany" GPF, bo w weekend zrobiona szybka trasa, zalany Racing 100. Przy trzecim pomiarze już by zaczęło lecieć w dół.
Pomiar zgadza się z "dupohamownią" - bo od ok 2700 do od 3500 czuć, że nabiło ciśnienie. I dokładnie w tym zakresie zrywa przyczepność na trójce.
Turbo dmucha ok 1,3 bar - sprawdzane skanerem OBD i Torque Pro, w czasie jazdy. I też pełen boost pojawia się późno, powyżej 2500 obr i trzyma go długo.

Added in 15 minutes 25 seconds:
ToniEja pisze:A mial byc moment maksymalny juz od 1700 RPM :D, a tu tylko 180Nm


Nie ma opcji. To duże, proste turbo. Żaden twinscroll czy tym podobne, wastegate na archaiczną gruszkę. Silnik przy 1700 obr nie wygeneruje tyle spalin, żeby to się porządnie rozkręciło.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 16:23
autor: kobe24la
Z ciekawości muszę kiedyś swoją sprawdzić.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 16:30
autor: rah
No właśnie zdarza mi się, że przy przyspieszaniu i szybkiej zmianie biegów ślizgną mi się koła po zmianie na 3 bieg. Krótko, ale zamieli. Generalnie ten silnik jest świetny. Przy zmianie na 2 bieg to standardowo zabuksuje. Praktycznie w mieście wyłączam kontrolę trakcji, bo inaczej przy każdym uślizgu dławi silnik. Bez kontroli trakcji wystarczy odpowiednia kontrola pedału przyspieszenia i opony się ładnie nagrzewają i przyczepność od razu lepsza. Jest moc. Szkoda, że nie mam wynajmu na 4 lata. Niedługo zacznę jednak testować kia xceed 204 KM z automatem. Ponoć da się wykręcić 6,6 s do 100 km/h.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 16:38
autor: Inferno
RSBN4N, dzięki za pomiary. Mógłbyś aplikacją na smartphona sprawdzić przyspieszenie od 0-100 km/h lub 0-140 km/h. To już sprawdzałem i byśmy porównali.
viewtopic.php?f=8&t=2536&hilit=aplikacja&start=60#p121124
viewtopic.php?f=8&t=2536&hilit=aplikacja&start=60#p121380

Zbadałbym swoją astrę na hamowni, ale boję się bo to automat.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 17:55
autor: ToniEja
Ja to chyba musze pojechac na hamownie, bo u mnie nic sie nie slizga :D. Zdarza sie lekki uslizg kół na 2 ce jak jest mokro, ale na suchym nic.
A max moment przy 1700 obr jest wg oficjalnych danych Opla, moje subietywne odczucia to około 3000 RPM

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 18:24
autor: rah
Tak, zdecydowanie kopa dostaje od co najmniej 3000 obr.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 18:28
autor: RSBN4N
Inferno, jak znajdę chwilę, to postaram się pożyczyć driftboxa i zmierzyć czas porządnie.

ToniEja u mnie jest tak, że jeśli jezdnia jest choć trochę wilgotna (nie mokra, wystarczy dosłownie odrobina wilgoci), to jak daję pełen but na 3 biegu, np od 40 km/h, to kiedy tylko obroty miną 3 tys, zrywa przyczepność. I tak jest za każdym razem.
Tyle, że ja mam 205/55R16. Na szerszej oponie będzie inaczej.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 19:42
autor: Inferno
RSBN4N pisze:Inferno, jak znajdę chwilę, to postaram się pożyczyć driftboxa i zmierzyć czas porządnie.

Dobrze by też było pomierzyć nieporządnie czyli aplikacjami, bo wtedy będzie porównywalnie. :)

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 21:58
autor: ToniEja
Przy 40 km/h na trojce nie ma 3 tys obrotów.
Moze u mnie nie buksują bo ja nie wyłączam nianki.

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 22:38
autor: RSBN4N
ToniEja pisze:Przy 40 km/h na trojce nie ma 3 tys obrotów.
Moze u mnie nie buksują bo ja nie wyłączam nianki.


Wiem. Może źle się wyraziłem. Zapinam trójkę przy 40 km/h, wciskam gaz, silnik się rozkręca, buduje się boost, i jak już się zbuduje - zrywa przyczepność.

Added in 37 seconds:
Inferno pisze:
RSBN4N pisze:Inferno, jak znajdę chwilę, to postaram się pożyczyć driftboxa i zmierzyć czas porządnie.

Dobrze by też było pomierzyć nieporządnie czyli aplikacjami, bo wtedy będzie porównywalnie. :)


Namawiał, namawiał, i namówił :)

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 22:40
autor: PaGo
nie napisał,że przy 40kmh jest 3000obr.
Napisał,że wciska przy 40,a buksuje jak obroty wzrosną ponad 3000

Re: Hamownia D16SHT

: 04 sie 2020, 23:03
autor: Inferno
RSBN4N pisze:Namawiał, namawiał, i namówił :)

Jak mi znajdziesz wypożyczalnię tego tam Driftboxa lub innego takiego w Trójmieście, to pomierzę i tym. Szukam, ale są w Krakowie, Warszawie...

Re: Hamownia D16SHT

: 05 sie 2020, 16:03
autor: marekt
RSBN4N pisze:Jako, że nie ma wielu wyników z hamowni dla 1.6 Turbo, a dla wersji z GPF szczególnie, wrzucam poniżej swoje dzisiejsze wyniki.


masz przycisk sport? Pomiar z włączonym czy wyłączonym?

Re: Hamownia D16SHT

: 05 sie 2020, 22:03
autor: RSBN4N
marekt pisze:
RSBN4N pisze:Jako, że nie ma wielu wyników z hamowni dla 1.6 Turbo, a dla wersji z GPF szczególnie, wrzucam poniżej swoje dzisiejsze wyniki.


masz przycisk sport? Pomiar z włączonym czy wyłączonym?


Nie, nie mam.

Re: Hamownia D16SHT

: 05 sie 2020, 22:28
autor: PaGo
Jak wciskasz w podłogę to "Sport"ma jakieś znaczenie?

Re: RE: Re: Hamownia D16SHT

: 06 sie 2020, 15:22
autor: Klor
PaGo pisze:Jak wciskasz w podłogę to "Sport"ma jakieś znaczenie?
Pierwsze pol sekundy moim zdaniem. Reakcja na gaz jest inna ale nic poza tym moim zdaniem.

Re: Hamownia D16SHT

: 06 sie 2020, 16:51
autor: PaGo
W pół sekundy dasz radę wepchnąć pedał w podłogę?
Jeśli w trybie sport maks. gaz jest np.w połowie drogi do gleby,to różnica powinna byś niezauwazalna?

Re: Hamownia D16SHT

: 06 sie 2020, 17:57
autor: Inferno
Ciekawe jak ma się prawdziwy pomiar na hamowni silnikowej do ułomnego pomiaru na hamowni podwoziowej.

Re: Hamownia D16SHT

: 08 sie 2020, 01:04
autor: kamtka
W sobotę kupiłem auto i podsyłam dla zainteresowanych pomiar z wczorajszego pomiaru. RM 2017, przebieg 48k.
Wynik: 216hp, 330Nm


https://ibb.co/S0Zq6qn