Strona 1 z 2

Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 01 lis 2016, 22:12
autor: Maztezz
Jak w temacie, niby ogólne informacje na temat jednostek są ogólnodostępne, natomiast interesuje mnie kilka szczegółów, którymi mądrzejsi tutaj posiadający użytkownicy powyższych silników, mogli by się podzielić z oczekującymi lub zastanawiąjącymi się nad zakupem.
Chodzi mi o:

-blok silnika wykonany z…..
-rozrząd na łańcuchu/pasku? Co ile wymiana?
-turbina ze zmienną geometrią łopatek?
-sprzęgło standardowe, czy dwumas dla skrzyni manualnej?
-rodzaj wtrysku paliwa?

Jeśli cos poważniejszego pominąłem to proszę podajcie/podzielcie się ciekawymi informacjami.
Może taka skarbnica wiedzy o danej jednostce napędowej, komuś się przyda.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 01 lis 2016, 22:21
autor: kuba
B14XFT (150HP)
-Blok silnika wykonany w całości z aluminium, żeliwne tuleje cylindrowe, aluminiowa głowica zintegrowana z kolektorem wydechowym.
-Rozrząd - łańcuch, zmienne fazy rozrządu.
-Sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym.
-Wtrysk paliwa - centralny, bezpośredni, wtryskiwacze wysokociśnieniowe.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 14:38
autor: remar
W turbobenzynach stała geometria - zmienna stosowana tylko w dieslach

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 20:07
autor: Maztezz
Jak dla mnie to wszystko co chciałem wiedzieć o tych silnikach. Wydaje mi sie, że rozrząd na łańcuchu gwarantuje trwałość powyższych jednostek.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 20:54
autor: ememel
Skąd macie takie szczegółowe informacje techniczne?

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 20:58
autor: kuba

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 21:37
autor: michal96
W artykule wspominają: "Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 245 Nm już przy bardzo niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w niezwykle szerokim przedziale prędkości obrotowej od 2000 do 3500 obr./min."

Ma może ktoś wykres momentu obrotowego i mocy dla silnika 150KM?

Gdzieś na forum czytałem, że AK 150KM dobrze przyspiesza od 3500 obr./min. Wg opisu maksymalny moment obrotowy jest już dostępny od 2000 obr./min.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 22:41
autor: Segor
Maztezz pisze:Wydaje mi sie, że rozrząd na łańcuchu gwarantuje trwałość powyższych jednostek.

TSI też były na łańcuchu, aż do momentu jak łańcuch zaczął przeskakiwać i silniki się rozpadały z przebiegiem poniżej 10k. Wtedy wymienili go na znów na pasek. Nie szukałbym zatem wytrzymałości w rozwiązaniu, tylko w jego jakości.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 22:50
autor: Maztezz
Ja ze starej szkoły jestem, gdzie rozrząd na łańcuszku gwarantował trwałość. Modlić sie w takim razie trzeba o jakość, mam nadzieję że dołożyli rowniez staranności do modyfikacji skrzyni M32.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 22:52
autor: kuba
Zgadza się, samo zastosowanie łańcucha nie gwarantuje bezawaryjności. Na razie nie słychać niepokojących doniesień na temat tych silników, a rok te samochody już jeżdżą. Czas pokaże jak będzie. Ja bardziej bałbym się skrzyni jednak.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 02 lis 2016, 22:55
autor: daro
Widać wykonanie łańcucha w GM jest zdecydowanie lepsza niż przedstawicieli Vag, gdzie ich pogrążyła niestety. Obyśmy nie mieli żadnych kłopotów z mechanizmem rozrządu ;-)

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 03 lis 2016, 10:53
autor: michal96
Miałem auto z 1.4 TSI 140KM. Do jazdy super silnik... ale
30k - wymiana czegoś magnetycznego chyba jakieś sprzegiełko
75k - wymiana łańcucha (rozciągnął się) i nowe napinacze
135k - zaczął brać olej...
150k - bierze jeszcze więcej oleju... nie będę pisał ile bo to są duże wartości.
Naprawa silnika ponad 5000zł... z usterek silnika zostały jeszcze pęknięte tłoki, ale to już nie będzie mój problem...

Wybierając nowe auto patrzyłem na silnik. Od razu skreśliłem TSI i grupę VAG. Autem fajnie się jeździło, ale trwałość silnika pozostawia wiele do życzenia. VAG nie miał argumentów, że ich nowe TSI nie ma problemów... szczególnie jak się w google wpisze "TSI bierze olej" to są tysiące wpisów...

Wybór padł na 1.4 150KM od Opla. Mam nadzieję, że będzie to trwalszy silnik niż TSI... i że przyjemność z jazdy będzie podobna.
W google nie mogę znaleźć wykresów momentu i mocy w zależności od obrotów.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 03 lis 2016, 13:04
autor: ememel
Dlaczego 1.4 125KM przy przyspieszaniu z 80 do 120 w danych technicznych są różne wartości sekund owe w zależności czy auto ma SS czy go nie ma?

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 03 lis 2016, 13:28
autor: Segor
Bo silniki z S/S mają 15 Nm mniej.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 03 lis 2016, 13:32
autor: aster
Bo astra z S/S ma inną skrzynię biegów i pod nią silnik ma niższy moment obrotowy.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 03 lis 2016, 17:16
autor: wacpan
Osobiscie zrobiłem już prawie 20tyś, jak na razie żadnych problemów. Przyspieszenie dobre powyżej 2000tyś, max. krece do 4,5tyś, na 6 biegu przy 4 tyś jest ponad 200km/h

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 06 lis 2016, 21:25
autor: George
Panowie .. V-max 150 konnego, dzis pojechalem 134 mph na 6 biegu , czyli ponad 210 i obrotow bylo cos w okolicach 5000, przebieg 7665 mil, dobrze to tak? Czy slabo

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 06 lis 2016, 22:35
autor: Segor
B14XFT ma vmax 215 km/h zgodnie z specyfikacją dla skrzyni manualnej. 210 km/h dla automatu.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 07 lis 2016, 00:21
autor: George
Segor pisze:B14XFT ma vmax 215 km/h zgodnie z specyfikacją dla skrzyni manualnej. 210 km/h dla automatu.


Czyli musi miec jakis kaganiec bo ciagnie do 215 jak dziki i nagle bum . Koniec

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 07 lis 2016, 00:49
autor: Shivver
U mnie sprawa ma się inaczej, przetestowałem ostatnio na odpowiednim odcinku vmax i do 220 spokojnie podeszła, dalej nie chciałem bo opony zimowe niezbyt dobrze tę prędkość znosiły, ale zapasu jeszcze na dodatkowe 20 km/h było. Wiosną może spróbuje na oponach przeznaczonych do większych prędkości.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 07 lis 2016, 01:12
autor: George
Shivver pisze:U mnie sprawa ma się inaczej, przetestowałem ostatnio na odpowiednim odcinku vmax i do 220 spokojnie podeszła, dalej nie chciałem bo opony zimowe niezbyt dobrze tę prędkość znosiły, ale zapasu jeszcze na dodatkowe 20 km/h było. Wiosną może spróbuje na oponach przeznaczonych do większych prędkości.


Ja jeszcze docieram silnik :) bede dbillisa dolot ladowal :) ja mam letnie 18" bridgestone potenza made in poland, tylko u mnie co kawalek policja, fitoradary, mam taki odcinek 2mil ale tam zawsze wszyscy pala ile wlazi

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 07 lis 2016, 21:18
autor: luxasek
Ja swoją 125km pogonilem 211 i musiałem zwalniać bo miałem zjad myślę że by poszla do 220 spokojnie wiadomo do sprawdze do stałej jazdy szkoda auta ale do 190-200 wedlug mnie się kula spokojnie bez wiejsEgo problemu jak na tą pojemność i moc:-)

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 07 lis 2016, 21:32
autor: mat
190 km/h przy 125 KM Astracz spokojnie wyciąga, b. ładnie przyspiesza w zakresie 140-170 km/h

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 08 lis 2016, 19:30
autor: richat
Tu jeszcze kilka informacji odnośnie silników i skrzyń biegów obecnie produkowanych przez Opla: http://www.gmpowertrain.com/EuropeVehicleEngines/PowertrainProductsEurope.aspx

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 08 lis 2016, 19:59
autor: Segor
Fajnie bo są krzywe momentu i mocy, szkoda tylko, że nie ma naszych silników, albo jestem ślepy :)

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 08 lis 2016, 20:31
autor: George
Masz :) tylko 140 km! Sorki moj blad :p

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 08 lis 2016, 21:32
autor: Segor
To chyba silniki z Jtki?

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 08 lis 2016, 21:35
autor: kuba
Segor pisze:To chyba silniki z Jtki?

Tak, A14NET - muł!
Chociaż coś tu mi nie gra, bo on nominalnie ma 200 Nm momentu.
Innym tropem idąc (LE2) to chyba coś z S/S i to by pasowało moment obniżony do 235 Nm, ale moc nie ta, pomieszane...

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 10 lis 2016, 14:19
autor: nepo
Przy wykresie jest dopisane RON 91, czyli prawdopodobnie wykres uzyskany przy benzynie 91 oktanowej.

Re: Specyfikacja techniczna silnika 1.4 Turbo 125-150KM

: 12 lis 2016, 17:45
autor: PLGustawo
kuba pisze:B14XFT (150HP)
-Blok silnika wykonany w całości z aluminium, żeliwne tuleje cylindrowe, aluminiowa głowica zintegrowana z kolektorem wydechowym.
-Rozrząd - łańcuch, zmienne fazy rozrządu.
-Sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym.
-Wtrysk paliwa - centralny, bezpośredni, wtryskiwacze wysokociśnieniowe.


Czy silnik 125 KM ma taką samą budowę? Sprzęgło też jest z dwumasą?