Strona 23 z 32

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 02 lis 2019, 18:20
autor: Inferno
Pioterq pisze:Jakoś tak wyszło :)

No nieźle. Z góry jechałeś? Jaką mieś prędkość?

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 02 lis 2019, 18:44
autor: Pioterq
Starałem się nie przekraczać 80 km/h. Droga była dość płaska. To naprawdę oszczędny silnik !

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 02 lis 2019, 20:22
autor: Mati
Pioterq pisze:Starałem się nie przekraczać 80 km/h. Droga była dość płaska. To naprawdę oszczędny silnik !

80 mówisz :P tiry nie trąbiły jak Ciebie wyprzedzały :lol: ?

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 02 lis 2019, 20:55
autor: Pioterq
:lol: Nie ;p tirów nie było, ale spojrzenia kierowców to i owszem :)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 02 lis 2019, 22:05
autor: Inferno
Pioterq pisze:Starałem się nie przekraczać 80 km/h.

Eksperymentowałem ze spalaniem przy niskich prędkościach. Niestety jadąc tak wolno jesteśmy zawalidrogami. No i długotrwałe jeżdżenie z takimi prędkościami nie będzie służyło silnikowi. Trzeba czasem depnąć dla dobra silnika. Poza tym nie po to ma się 200 KM, żeby być wyprzedzanym przez rowery. :lol:

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 03 lis 2019, 00:25
autor: ToniEja
Ja to chyba na prawde musze pojechac do reklamacji. Najmniej udało mi sie uzyskac 5,8 litra/100 km

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 05 lis 2019, 06:38
autor: Przemek87
Łódź - - >Zakopane
Obrazek

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 10 lis 2019, 21:27
autor: chopin12
Łódź -> Ustroń -> Łódź

Obrazek

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 11 lis 2019, 00:32
autor: ToniEja
Ja dzisiaj pierwszy raz zobaczyłem ponizej 10 l/100 km po miescie. Mały ruch był bo niedziela nie handlowa :D.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 11 lis 2019, 08:29
autor: Przemek87
U mnie normalne spalanie jest 9-10 litrów, jak się jedzie z prędkością max jaka jest dozwolona to 700km na baku da się przejechać.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 14 lis 2019, 20:34
autor: BaCh
Takie bardziej realne spalanie dwururki. Autostrada, ruch umiarkowany, umiarkowanie-mały.

Obrazek

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 14 lis 2019, 21:25
autor: cddragon
U mnie w cyklu mieszanym po 2k kilometrów średnia wynosi 9.3 l/100. Na letnich przy małym natężeniu ruchu i jeździe z tempomatem na autostradzie (140km/h) schodzi do 7.6. Poranna jazda z Łańcuta do Rzeszowa autostrada + górna obwodnica do pracy 9.5-10.5, w zależności od natężenia ruchu.

Nie ogarniam jak niektórzy tu osiągają 6 czy nawet 5l/100 :O

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 14 lis 2019, 21:50
autor: Inferno
cddragon pisze:Nie ogarniam jak niektórzy tu osiągają 6 czy nawet 5l/100 :O

Wrzuć na tempomacie 90 km/h na gorącym silniku, a też będziesz miał 5 l.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 lis 2019, 15:52
autor: ToniEja
BaCh pisze:Takie bardziej realne spalanie dwururki. Autostrada, ruch umiarkowany, umiarkowanie-mały.

Obrazek


O i to jest realne spalanie

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 lis 2019, 16:28
autor: Slavek
ToniEja pisze:
BaCh pisze:Takie bardziej realne spalanie dwururki. Autostrada, ruch umiarkowany, umiarkowanie-mały.

Obrazek


O i to jest realne spalanie

Przy takiej średniej to nikt tu nie twierdzi że będzie mniej. Kolega musiał jechać miejscami pod 2 paki. Ale ja osobiście przy średniej 105km/h miałem 6.4 z odcinka ok 800km.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 lis 2019, 22:06
autor: ToniEja
Na atostradzie nie koniecznie trzeba cisnac zeby taka srednia uzyskac. Zalezy od odcinka i pory. W noocy jedzie sie praktycznie nie zwalniajac

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 11:26
autor: BaCh
Slavek pisze:Przy takiej średniej to nikt tu nie twierdzi że będzie mniej. Kolega musiał jechać miejscami pod 2 paki. Ale ja osobiście przy średniej 105km/h miałem 6.4 z odcinka ok 800km.


To był start na ciepłym silniku i 95% autostrada przy stosunkowo małym ruchu. Przelotowa na większości trasy na tempomacie 170.
Generalnie chodzi mi o to, że realne zużycie na autostradzie to niestety 9-10 litrów. Możliwe są rajdy o kropelce, ale po co w takim razie było kupować 200KM? :)

Jak dla mnie dwa największe babole w Astrze jeśli chodzi o jazdę autostradową:
- głośno (nie mam pakietu wyciszenia),
- za krótki 6 bieg w manualu - bez sensu kręci się ten silnik podnosząc zużycie paliwa.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 11:59
autor: Segor
Wysokość obrotów nie jest najważniejszym czynnikiem zwiększającym zużycie. Co z tego, że jechałbyś na niższych obrotach, skoro potrzeba by więcej mieszanki aby je utrzymać?

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 13:32
autor: Inferno
BaCh pisze:- za krótki 6 bieg w manualu - bez sensu kręci się ten silnik podnosząc zużycie paliwa.

Ile masz przy 140 km/h? U mnie w automacie jest 2500 obr./min. na szóstym biegu.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 15:29
autor: ToniEja
Ja dzisiaj zrobiłem eksperyment. Jak jechałem do 3 city S7 to rozpędziłem się do 140, ustawiłem tempomat i skasowałem licznik. ruch był niewielki aż do obwodnicy trójmiasta ( jakies 45 km jazdy ), tylko raz musiałem przyhamować. Przed obwodnica miałem 7,7 l/100 km. Srednia prędkość była 139,3km/h.
Tez uwazam ze 6 ka w manualu jest " dziwna" prawie nie ma roznicy miedzy 5 i 6 biegiem.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 16:05
autor: Slavek
Nie zgadzam się z tym że realne zużycie na autostradzie to 9 czy 10 litrów. Zakładam oczywiście że ruch pozwala jechać w miarę płynnie i w miarę przestrzegać przepisów czyli licznikowo nie przekraczać 160. Wtedy spalanie nie przekroczy 8. Jeśli na autostradzie jest korek i nie da się jechać płynnie to dla mnie nie jest to jazda autostradowa.
I co to znaczy krótka 6ka? Zawsze myślałem że krótki bieg to taki że trzeba szybko wrzucać wyżej. Co po 6ce można wrzucić w manualu?

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 16:59
autor: Inferno
Slavek pisze:I co to znaczy krótka 6ka?

Krótki = wolny
Długi = szybki
Jedynka w połączeniu z reduktorem w aucie terenowym, pozwalająca na prędkość maksymalną tylko 12 km/h, to bardzo krótki bieg. Szóstka, która daje 2000 obr./min. przy 200 km/h to bardzo długi bieg.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 17:38
autor: BaCh
Inferno pisze:Wysokość obrotów nie jest najważniejszym czynnikiem zwiększającym zużycie. Co z tego, że jechałbyś na niższych obrotach, skoro potrzeba by więcej mieszanki aby je utrzymać?


Owszem, w pewnych warunkach ma zastosowanie to co napisałeś, jednak w większości przypadków niższe obroty oznaczają niższe zużycie paliwa. Niby dlaczego asystent zmiany biegu sugeruje tak wcześnie zmianę biegu?

Inferno pisze:
BaCh pisze:- za krótki 6 bieg w manualu - bez sensu kręci się ten silnik podnosząc zużycie paliwa.

Ile masz przy 140 km/h? U mnie w automacie jest 2500 obr./min. na szóstym biegu.


W manualu przy 140 km/h jest aż 3300. Generalnie róznica pomiędzy 5 a 6 to 300 obrotów. Jeśli jedziesz na 4 biegu i od razu przerzucisz na 6, to nie ma nawet nienaturalnego spadku obrotów. Myślę, że ta 6-tka jest pomyślana pod katalogowe wyniki testów spalania. Tam nikt nie testował jazd z prędkościami prawdziwie autostradowymi.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 18:50
autor: ToniEja
Obrazek
To jest 140km/h. Prędkość spadła trochę bo stałem na światłach. trasa z Elbląga do fashion-house w Gdansku. Jak juz pisałem powyższej wykasowałem licznik po włączeniu tempomatu 140 km/h ( czyli oficjalnej predkosci autostradowej w PL). PPredkosc troche spadła bo stałem na jednych światłach i troche pokreciłem sie po parkingu.
Wg mnie nie ma sznas zejsc ponizej 8l/100 przy 160km/h

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 21:15
autor: OORBAN
Pewnie, ze nie ma. To co kiedys pisalem o 12,5 to przyznaje, chyba troche przesadzilem. Ale 150KM, w kombi, zaladowany bagaznik, pasazerowie 2+2, na tempomacie w 140km/h, w miare plynne ruch, z kija wyszlo 8,5L.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 22:56
autor: Inferno
BaCh pisze:W manualu przy 140 km/h jest aż 3300.

Wychodzi na to, że przy prędkościach autostradowych, automat jest oszczędniejszy niż manual.

Biorąc pod uwagę wszystkie wady konstrukcyjne, źle dobrane przełożenia, awarie i niewygodę operowania, smutna konkluzja jest taka, że skrzynia ręczna M32 to porażka. :cry:

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lis 2019, 23:16
autor: Slavek
Inferno pisze:
Slavek pisze:I co to znaczy krótka 6ka?

Krótki = wolny
Długi = szybki
Jedynka w połączeniu z reduktorem w aucie terenowym, pozwalająca na prędkość maksymalną tylko 12 km/h, to bardzo krótki bieg. Szóstka, która daje 2000 obr./min. przy 200 km/h to bardzo długi bieg.

Taki temat w astrze 200 koni nie wystepuje.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 17 lis 2019, 10:00
autor: BaCh
Inferno pisze:Biorąc pod uwagę wszystkie wady konstrukcyjne, źle dobrane przełożenia, awarie i niewygodę operowania, smutna konkluzja jest taka, że skrzynia ręczna M32 to porażka. :cry:


Nie jestem pewien czy 1.6 ma M32.
Generalnie skrzynia jest wg mnie mechanicznie spoko. Zmiana biegów całkiem precyzyjna, jedynie ta krótka 6 jest bez sensu.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 17 lis 2019, 10:05
autor: Gebczak
BaCh pisze:Nie jestem pewien czy 1.6 ma M32.
Generalnie skrzynia jest wg mnie mechanicznie spoko. Zmiana biegów całkiem precyzyjna, jedynie ta krótka 6 jest bez sensu.



Niestety 1.6 ma skrzynie M32 niby 3 generacja
KOD SILNIKA
ENG-4 CYL 1.6L TURBO DOHC SIDI
KOD SKRZYNI BIEGÓW
TRANS-MT 6SPD 76.5MM M32-6 GN3

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 17 lis 2019, 21:48
autor: ToniEja
Jak 3 generacja to chyba nie powinna być juz awaryjna.
Z reszta nie widziałem na forum zeby komuś sie popsuła.
Do wad dodałbym masakrycznie długi skok drążka. Ale to akurat da sie przezyc :)