Strona 21 z 32

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 24 cze 2019, 23:06
autor: vr6marcin
Witajcie Panowie,

Za chwilę pęknie pierwszy tysiąc km przebiegu. W sumie nie wiem dlaczego ale po ostatnim moim poście postanowiłem sprawdzić czy faktycznie można tak zejść ze spalaniem jak wyczytałem tu na forum - i udało się zejść do 8 litrów - ale można powiedzieć że "cykałem" pedał gazu i tylko raz na jakiś czas pozwoliłem sobie na zabawę. Na dłuższą metę nie do osiągnięcia dla mnie przy moim trybie jazdy 80% miasto. A na razie i tak auto jest na "dotarciu" więc staram się go nie męczyć i nie kręcić do oporu.
Natomiast potwierdzam że:
- przy około 65-70km/h na 6tym biegu na równej drodze bez wiatru itp. pali około 5l/100km ale taka jazda męczy moje podzespoły w mózgu równie mocno co dwumasę astry:)
- przy 90 km/h na 6tym biegu pali 6.5l/100km,
- jazda powyżej 120 to już ponad 7.5 litra.
- przy 160km/h jest 12 litrów.
Koła mam standardowe aluminiowe 16'' 205/55/16, wersja auta "golas enjoy":) więc tylko klima włączona i radio.

Jeżdżąc poprzednio benzyną 150KM w budzie niecałe 100kg lżejszej od Astry z 7-biegowym DSG spalanie miałem średnie 6,2 litra ( z 20 tyś km) jeżdżąc po "mojemu", więc włączając w to nawet przejażdżki zimą okrężną drogą do pracy aby zagrzać silnik. SS zawsze wyłączony. Około 8 sekund do setki więc nie był to jakiś straszny muł.

Dla kolejnego porównania miałem kilka lat temu Citroena DS3 (bardzo zresztą nieudany zakup) z silnikiem 1.6 THP 156KM i tam naprawdę: reakcja na gaz, zestrojenie skrzyni, spalanie było zdecydowanie lepsze. Niestety sam silnik za to zdecydowanie gorszy - mega awaryjny :( Tam moja średnia spalania w okolicach 7-8 litrów ale również w trybie bardzo "nie mulącym":)

Dodam jeszcze że podobne spalanie jak w mojej Astrze potrafiłem uzyskać starym golfem z wolnossącym 2.8 VR6 w benzynie, a moje stare najgorsze z możliwych 2.0 TDI BKD z DSG podkręcone do 185KM paliło średnio 6 litrów:) i trudno by było takiej Astrze temu dieselkowi uciec do tych 150km/h - szczerze.

Wybierając Astrę nie miałem możliwości przejechać się wersją 1.6 t - salon miał do jazd testowych wersję 1.4 t 150km - i taką właśnie odbyłem jazdę próbną. Auto wydawało się żwawe, więc spodziewałem się fajerwerków z tych dodatkowych 50KM. Decyzja zapadła więc bardzo szybko:)
Niestety mam wrażenie że auto jest mało zrywne - trzeba często redukować aby być w zakresie obrotów gwarantujących dobre przyspieszenie. Mam wrażenie że skrzynia biegów jest fatalnie zestrojona z tym silnikiem - szczególnie bieg drugi powinien być minimalnie dłuższy. Fajna jest natomiast trójka:) Nie wspomnę o samym skoku lewarka zmiany biegów:)
Aby nie wywołać zdenerwowania kolegów:) dodam że w trasie jest komfortowo. Na 6-tym biegu od tych 90-100km/h jest elastyczny i do normalnej jazdy jest to bardzo wygodne, w mieście trójka i czwórka robią temat:) Kultura silnika również super. Cichutko i bez zbędnego warczenia czy pierdzenia wydechem:)

Na koniec dodam że spodziewałem się że po mieście spali "dychę z plusem" ale za to na autostradzie będzie oszczędniej niż jest - a tu mamy spalanie jak w 3 litrowym sześciocylindrowcu lub nawet V8 (5-cio litrówka mercedesa starej daty potrafiła palić dyszkę do dwunastu przy 160 km/h na trasie - oczywiście za to dwie dyszki w mieście:) ale miała o 106 koni, 4 cylindy i jakieś 600kg więcej)
Astra wygląda na to że oszczędna jest przy tych swoich 90-100 km/h.
Nie narzekam, przy moich przebiegach rzędu 8-10 tyś km rocznie spalanie nie jest kluczowe. Generalnie jestem i tak zadowolony z zakupu:)
Dodam na koniec że leję na razie paliwo 98 na BP. Sprawdzę za jakiś czas czy jest różnica na 95.

Po wymianie oleju i kolejnym tysiącu zrobionym już w trybie "nie-ślimaczym" prześlę mały "update":)

Pozdrawiam:)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 25 cze 2019, 22:37
autor: ToniEja
Co do rekacji na pedał gazu. Masz przycisk sport? Po wcisnieciu reakcja jest ok :)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 26 cze 2019, 01:28
autor: rah
Eeee tam, bez żadnych placebo ten silnik daje radość, szczególnie jak się przyspiesza do ponad 200 km/h i widzisz, że znakomita większość samochodów wtedy puchnie. Ja mam średnie 8.2 z 24000 km. Dodać trzeba 0.4 korekty do rzeczywistego zużycia i mam 8.6 ltr na 100 km. Ostatnio miałem 10.5 (10,9) z jazdy po mieście, ale jeździłem bardzo dynamicznie, często z piskiem opon. Przy okazji wyłączenie kontroli trakcji pozwala przyspieszać bez "efektownych" szarpań kołami.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 26 cze 2019, 19:22
autor: Segor
Duże to spalanie przy 160. Ja jadąc z taką prędkością na tempomacie po autostradzie kończę ze średnim na poziomie 9,5l ( i to z dystrybutora).

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 26 cze 2019, 21:18
autor: perfee
Panowie, a jakie macie doświadczenia w ostatnich upałach z klimatyzacją? U mnie, gdy wciśnięty jest przycisk AUTO i temp. ustawiona na 21°C to w mieście średnie spalanie wzrosło do 9,5 l. Na wiosnę było 8,5...
Zauważyłem jednak, że można ograniczyć spalanie, gdy po 10 minutowym schłodzeniu wyłączam AUTO i ustawiam wiatrak na 3-4 kropki. A jak jest u Was?
Przycisk SPORT to nie jest placebo :lol: , tylko banan od ucha do ucha ;)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 27 cze 2019, 06:55
autor: vr6marcin
Segor pisze:Duże to spalanie przy 160. Ja jadąc z taką prędkością na tempomacie po autostradzie kończę ze średnim na poziomie 9,5l ( i to z dystrybutora).


W trasy jeżdżę zazwyczaj z rodziną, a moja luba zabiera 3/4 domowej garderoby:) + ruch na drodze i ta różnica pomiędzy twoim 9,5 a moim 12 się zaciera:) Na tempomacie na równej prostej drodze podejrzewam że mogę osiągnąć podobny wynik. Niestety parę przyhamowań i przyspieszeń szybko może ten wynik zrujnować...

ToniEja pisze:Co do rekacji na pedał gazu. Masz przycisk sport? Po wcisnieciu reakcja jest ok :)


Niestety w mojej "max wypasionej" wersji enjoy takiego wynalazku nie uraczysz:) Planuję pod prawy but podkleić blachę #30mm - powinno pomóc:)

rah pisze:Eeee tam, bez żadnych placebo ten silnik daje radość, szczególnie jak się przyspiesza do ponad 200 km/h i widzisz, że znakomita większość samochodów wtedy puchnie. Ja mam średnie 8.2 z 24000 km. Dodać trzeba 0.4 korekty do rzeczywistego zużycia i mam 8.6 ltr na 100 km. Ostatnio miałem 10.5 (10,9) z jazdy po mieście, ale jeździłem bardzo dynamicznie, często z piskiem opon. Przy okazji wyłączenie kontroli trakcji pozwala przyspieszać bez "efektownych" szarpań kołami.


Radość z jazdy jest jak najbardziej - potwierdzam:)

Pozdrowionka:)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 27 cze 2019, 07:26
autor: Dideq
Nie wiem czy to może mieć wpływ, ale w Astrze 1.6 jest dziwnie zestopniowana skrzynia (albo przełożenie główne na mech. różnicowym). Przy 140 kmh jest ok. 3300 RPM na silniku. W 1.4 jest ok. 2200. Wygląda to tak jakby brakowało siódmego biegu w 1.6.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 27 cze 2019, 10:04
autor: VojciechU
Dideq pisze:Przy 140 kmh jest ok. 3300 RPM na silniku. W 1.4 jest ok. 2200. Wygląda to tak jakby brakowało siódmego biegu w 1.6.


Serio? W automacie 3300 rpm to ja chyba przy 180 km/h nie mam...

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 27 cze 2019, 10:08
autor: Dideq
A w manualu? ;) Jest test na Autocentrum.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 27 cze 2019, 10:30
autor: vr6marcin
Dideq pisze:Nie wiem czy to może mieć wpływ, ale w Astrze 1.6 jest dziwnie zestopniowana skrzynia (albo przełożenie główne na mech. różnicowym). Przy 140 kmh jest ok. 3300 RPM na silniku. W 1.4 jest ok. 2200. Wygląda to tak jakby brakowało siódmego biegu w 1.6.


Niestety tak jest - skrzynia manualna jak już pisałem jest fatalnie zestrojona z tym silnikiem. Zastanawiałem się nad automatem, ale byłem ograniczony ofertą wyprzedaż-ową aut z tym silnikiem i w sumie teraz trochę żałuję.
Pomijając niedoskonałości automatów z poprzednich moich aut, wygoda jazdy jest przednia:).
Wychodzi na to że automat do 1.6 turbo jest chyba jednak lepszym rozwiązaniem...

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 28 cze 2019, 11:24
autor: barat
Zerknąłem dziś na obrotomierz, i przy 140kmh (skrzynia AT) miałem 2500RPM ... 3300RPM to już sporo, na tyle sporo, że paradoksalnie manualne 1.6 może palić więcej niż AT ...

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 28 cze 2019, 15:08
autor: 200HP
barat pisze:Zerknąłem dziś na obrotomierz, i przy 140kmh (skrzynia AT) miałem 2500RPM ... 3300RPM to już sporo, na tyle sporo, że paradoksalnie manualne 1.6 może palić więcej niż AT ...


Dokładnie tak jest, automat na trasie spali mniej.
Tu jest temat związany z obrotami http://astra5klub.pl/jakie-s-obroty-w-silnikach-benzynowych-przy-140-km-h-t831.html

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 30 cze 2019, 22:34
autor: ADAMS
U mnie w ST po zatankowaniu i kasowaniu parametrów w miasteczku mam 11.2l/100 (jazda dynamiczna +- 170 km przebieg). Ale Corsa D żony GSI 1.6t 150 KM 5d ma 12.4 i jazda tylko w mieście.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 14:46
autor: ToniEja
Na klimie pali maskarycznie duzo. W hondzie właczenie klimy dawało +0,5l/ 100 km. W oplu ponad 1 litr / 100 km. W lato z klima na 18 stopni pali nawet wiecej niz w zime bez klimy.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 17:21
autor: Slavek
ToniEja pisze:Na klimie pali maskarycznie duzo. W hondzie właczenie klimy dawało +0,5l/ 100 km. W oplu ponad 1 litr / 100 km. W lato z klima na 18 stopni pali nawet wiecej niz w zime bez klimy.

Kompletnie tego nie potwierdzam na podstawie swoich doświadczeń.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 17:50
autor: komisarzryba
Jak się ustawia klima ma osiemnaście stopni, to zasuwa na pełnych obrotach cały czas. Ustaw na dwadzieścia dwa.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 18:47
autor: ToniEja
Po miesice trzeba tak ustawiac bo nie zdazy sie schlodzic. Czesto ustawiam nawet na Lo. w trasie oczywiscie po wychlodzeniu 21-22 stopni ma sens.

Added in 40 minutes 41 seconds:
Slavek pisze:
ToniEja pisze:Na klimie pali maskarycznie duzo. W hondzie właczenie klimy dawało +0,5l/ 100 km. W oplu ponad 1 litr / 100 km. W lato z klima na 18 stopni pali nawet wiecej niz w zime bez klimy.

Kompletnie tego nie potwierdzam na podstawie swoich doświadczeń.


Piszesz jak pracownik serwisu ;).
Jak jechalem z jakimis problemami to zazwyczaj słyszałem. " nie potwierdzam...."

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 18:48
autor: komisarzryba
Wietrz furę przed odpaleniem ;)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 19:58
autor: Slavek
Opel mi płaci za posty :)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 20:33
autor: ToniEja
komisarzryba pisze:Wietrz furę przed odpaleniem ;)

Prz ponad 30 stopniach to chyba odniesie odwrotny skutek.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 20:43
autor: komisarzryba
Jeśli na zewnątrz jest 30, to w środku jest spokojnie ze dwa razy tyle. Efekt szklarni. Wietrzenie przynosi skutek, mimo że może się tak nie wydawać.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 20:53
autor: ToniEja
To ja wiem, ale dla mnie jest bez sensu wietrzyc 5 minut potem jeszcze oczywiscie trzeba dochlodizc na lo ze 2-3 minut zeby uzyskac jakas sensowna temperature. A potem przejechac 10 minut i wysisc :D. Lepiej wsiasc odpali na maxa i pojechac :), chlodzenie potrwa moze z minute dluzej.
Sprawdzalem... nie ty pierwszy to polecasz. na dluzszych trasach oczywiscie stosuje :). I tak zazwyczaj trzeba "się zapakować".

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 01 lip 2019, 21:41
autor: barat
To uchyl lekko wszystkie okna (albo po przekątnej) zanim ruszysz - na początku prędkość mała (nie przewieje cię), ale sporo gorącego powietrza wyleci :)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 10 lip 2019, 14:27
autor: ulfur
Bo tak powinno sie robić, przewietrzyć na moment schłodzić wnętrze i tym samym szybciej uzyskamy żadaną temperaturę .

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 lip 2019, 11:00
autor: Budus
Chorzów - Łódź - trasa jak na zrzucie.
Spalanie 5,8 ;)Obrazek

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 lip 2019, 12:50
autor: vr6marcin
ToniEja pisze:Na klimie pali maskarycznie duzo. W hondzie właczenie klimy dawało +0,5l/ 100 km. W oplu ponad 1 litr / 100 km. W lato z klima na 18 stopni pali nawet wiecej niz w zime bez klimy.

Witaj,

Biorąc pod uwagę co piszesz w tym poście oraz innych Twoich postach dotyczących drgań - stawiałbym na jakiś feler związany właśnie ze sprężarką klimy:)...
Pozdrawiam,

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 lip 2019, 16:06
autor: ToniEja
vr6marcin pisze:
ToniEja pisze:Na klimie pali maskarycznie duzo. W hondzie właczenie klimy dawało +0,5l/ 100 km. W oplu ponad 1 litr / 100 km. W lato z klima na 18 stopni pali nawet wiecej niz w zime bez klimy.

Witaj,

Biorąc pod uwagę co piszesz w tym poście oraz innych Twoich postach dotyczących drgań - stawiałbym na jakiś feler związany właśnie ze sprężarką klimy:)...
Pozdrawiam,

tez mi t o wpadlo do głowy, nawet ostatnio zacząłem testowac. Rzeczywiscie drgania sa troche wieksze, ale nawet na wyłaczonej klimie dos wyraznie mozna odczuc drgania.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 lip 2019, 18:04
autor: Budus
Po powrocie 450km. Spalanie wyszło 6/100

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 lip 2019, 20:51
autor: ToniEja
Budus pisze:Chorzów - Łódź - trasa jak na zrzucie.
Spalanie 5,8 ;)Obrazek

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Widze ze wschozni obwodnica Czestochowy juz gotowa ;)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 lip 2019, 08:40
autor: Dideq
Tam się nie da inaczej. Częstochowa - Łódź jechałem 2,5 godziny prze korki.