Strona 15 z 32

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 16:40
autor: colins
Nie martw się Fitus, bo i tak tomswierk długo tak nie pojeździ, bo ja z kolei na jego zdjęciu zauważyłem, że wstawia w dupę silnikowi, który jeszcze nie osiągnął optymalnej temperatury. :mrgreen: Rozsypie się więc niedługo niechybnie, a publiczna komunikacja zastępcza takich prędkości nie rozwija. :D

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 16:42
autor: Budus
colins pisze:Nie martw się Fitus, bo i tak tomswierk długo tak nie pojeździ, bo ja z kolei na jego zdjęciu zauważyłem, że wstawia w dupę silnikowi, który jeszcze nie osiągnął optymalnej temperatury.

po czym wnosisz ? po zdjęciu ? depniesz to Ci wskazówka spadnie o kreskę niżej więc żaden argument :P

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 16:47
autor: colins
Mi tam jak już stanie, to nie opada Budusie szanowny. :mrgreen:
No chyba, że skończę...jazdę. 8-)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 17:06
autor: rah
Wystarczy wbić igłę i opadnie

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 17:16
autor: colins
Ale, że gdzie igłę? We wskazówkę? :o
Serio piszę, że gdy mi stanie, to już stoi. Owszem, mam jednorazowe wahnięcie wskazówki, gdy silnik się nagrzewa. Czyli wskazówka temperatury dochodzi do pionu i cofa się na chwilę o jakiś milimetr czy dwa, by za moment znów stać pionowo. Świadczy to tylko otwarciu termostatu. Potem już stoi pionowo cały czas. Musiałbym chyba zjeżdżać kilometrami z jakiejś góry, hamując przy tym silnikiem, żeby wskazówka opadła. Ewentualnie podczas silnych mrozów i intensywnego użytkowania ogrzewania również mogę zmusić ją do zmiany położenia. W pozostałych przypadkach trzyma pion cały czas.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 17:30
autor: Budus
colins pisze:Mi tam jak już stanie,

proszę https://www.youtube.com/watch?v=g3rP3BC28vw i proszę spadaj-ca-temperatura-p-ynu-ch-odniczego-t230-30.html?hilit=spadaj%C4%85ca#p5081 :)

Added in 52 seconds:
swoją drogą - odstawiam jutro auto do ASO to im o tym wspomnę - ciekawe co powiedzą

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 18:16
autor: colins
Może w 1.6 to normalne. Choć na chłopski rozum nie powinno być takich wahań temperatury przy zagrzanym silniku. W moim 1.4 w każdym razie tak się nie dzieje (jedynie w sytuacjach, które opisałem wyżej).

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 18:56
autor: dziadzia82
Budus pisze:
colins pisze:Mi tam jak już stanie,

proszę https://www.youtube.com/watch?v=g3rP3BC28vw i proszę spadaj-ca-temperatura-p-ynu-ch-odniczego-t230-30.html?hilit=spadaj%C4%85ca#p5081 :)

Added in 52 seconds:
swoją drogą - odstawiam jutro auto do ASO to im o tym wspomnę - ciekawe co powiedzą


Wszystko jest okey.
Mam tak samo u siebie.
W Giulia 2.0 TB dzieje się tak samo.

Temat przewałkowany na forum ( jest to temp spadajacego płynu nie rzeczywista jednostki dlatego wskazanie jest mylne)

W 1,6 SHT troszkę więcej tego ciepła trzeba odprowadzić niż w 1,4 125 HP dlatego soft sterujący fazówką ma większy kat otwarcia.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 15 maja 2018, 19:03
autor: colins
To w 1.4 jednak nie ma takich wahań. No ale to zupełnie inne silniki więc nie ma co porównywać.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 00:09
autor: Segor
Mi się kojarzy, że koledzy z 1.4 też zauważyli u siebie. Ja nie pamiętam, ale było.o.tym już na forum.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 08:35
autor: krupers
No @Vex mówił, że nie ma problemu a jeździ "dynamicznie".
Ja na ekspresówce przy 160 km/h mam tak, że wskazanie spada nawet o 8-10 stopni...
Dojeżdżam i po chwili wraca do pionu... Podobno to ta "aktywna atrapa" mi nie działa i z racji aktywnego tempomatu i radaru się zblokowało i nie podnosi, ale... :lol:

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 08:50
autor: Vex
ale wróćmy do tematu - spalania,
mam w planach w okół wlewu paliwa dać taką grafikę ;)
Obrazek

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 09:07
autor: b3rs
W sensie, że dużo pali? :P

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 09:53
autor: Vex
jak smok ;)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 10:52
autor: KEJ
Można tez tak jako alternatywę (choć smok ładny) Obrazek

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 10:57
autor: Segor
Oj tam, tu macie pompę dla JEDNEGO cylindra z pewnego pojazdu, który ma ich osiem: https://youtu.be/xGTbQuhhluY?t=10s

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 11:07
autor: admin
A jak Wasze spalanie? Bo to chyba nie temat o naklejkach i ozdobach?

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 12:51
autor: b3rs
Wolałbym o tym nie rozmawiać... :roll:

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 13:00
autor: Vex
admin pisze:A jak Wasze spalanie?
powoli spada po ostatnim spocie ;)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 13:12
autor: barat
U mnie przy używaniu jako dupowóz dom<->praca czyli Czerniejewo<->Poznań + jakiś wypad nad morze, wypady do Konina, do tego trochę po Poznaniu, Gnieźnie, Wrześni silnik 1.6 się sprawdza (w stopce motostat).
Ciekawostką jest, że zagazowany E39 530iA nadal jest "tańszy" jeśli chodzi o koszt paliwa w tych samych zastosowaniach (nawet wliczając, że poza LPG jest jeszcze jakieś 0.9PB/100): 31PLN/100km (dane z 40tys) vs 38PLN/100km (dane z niecałych 6tys) :)
Zastanawiam się, czy aby motoryzacja nie za bardzo dała ciała z tym downsizingiem ... powinni nadal rozwijać "cywilne" R6/V6/V8 ... przy zastosowaniach głównie trasowych pewnie trułyby mniej :)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 16:33
autor: tomswierk
Fitus pisze:Ja rozumiem, że mamy mocne i fajne auta i można czasem przycisnąć jak jest pusta droga. "Na S3 i A2 prędkości 180-220km/h non stop"..., ale z takimi prędkościami przelotowymi to może lepiej na tor wyścigowy a nie na publiczne drogi. Jeszcze przy 210 km/h zdjęcia robić... na zdjęciu na ekranie zresztą jest podpowiedź ograniczenia do 120 km/h. Sorry, ale to jest jakaś żałość kolega tomswierk.

nie tobie to oceniać
a zdjecie było robione przez pasażera na niemieckiej autostradzie
opeleye nie zaczytał znaku "no limit" i blednie wyswietla 120

colins pisze:Nie martw się Fitus, bo i tak tomswierk długo tak nie pojeździ, bo ja z kolei na jego zdjęciu zauważyłem, że wstawia w dupę silnikowi, który jeszcze nie osiągnął optymalnej temperatury. :mrgreen: Rozsypie się więc niedługo niechybnie, a publiczna komunikacja zastępcza takich prędkości nie rozwija. :D

mylisz się, jak bardzo się mylisz... wydaje mi się jednak, że godzinę od wyruszenia spod domu i przejechaniu całego miasta auto jednak osiągnęło optymalną temperaturę ;) A nawet jeżeli nie i silnik mi padnie to niech Cię to nie martwi - kupię nowy albo zepchnę z górki i przysypie piaskiem :)

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 17:47
autor: colins
Ale sztywniak. Widać, że typowy użytkownik Opla, który na żartach się nie zna (niemal jak Skodziarz). :mrgreen: ;)
Bo chyba nie wziąłeś na serio tego co napisałem? :o
Jeśli jednak wziąłeś, to wiedz na przyszłość, że mnie trzeba brać z przymrużeniem oka. :D

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 22:27
autor: rah
Nie wierz @colinsowi. Nikt się na jego żartach nie zna.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 23:31
autor: tomswierk
Nie wierzę bo jestem za sztywny ;)
Swoją drogą zjechali mnie za szybką jazdę jak bym był na forum Daewoo Tico ;) Prawie się tym przejąłem :D Nie mylcie mnie z gościem który wyprzedza na trzeciego i spod każdych świateł musi być pierwszy. Moja praca polega na pokonywaniu większych odległości i przeważnie jestem spóźniony. Cenię swój czas dlatego podróżuje szybko (ale zawsze bezpiecznie). Buziaki

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 16 maja 2018, 23:49
autor: Segor
tomswierk pisze:szybko ale bezpiecznie
Wybierz jedno :P

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 17 maja 2018, 07:33
autor: rah
Szybko ale bezpiecznie.... tylko z gumką można obie rzeczy pogodzić

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 17 maja 2018, 09:39
autor: b3rs
tomswierk pisze:opeleye nie zaczytał znaku "no limit" i blednie wyswietla 120

Ten system działa też chyba po GPS :D

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 17 maja 2018, 10:56
autor: Vex
b3rs pisze:
tomswierk pisze:opeleye nie zaczytał znaku "no limit" i blednie wyswietla 120
Ten system działa też chyba po GPS :D
o ile ktoś ma GPSa

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 17 maja 2018, 11:12
autor: b3rs
Vex pisze:o ile ktoś ma GPSa

Z togo co widzę, to tomswierk ma.

Re: 1.6 Turbo ECOTEC 147 kW/200 KM S/S - SPALANIE

: 17 maja 2018, 11:15
autor: Segor
Vex pisze:
b3rs pisze:
tomswierk pisze:opeleye nie zaczytał znaku "no limit" i blednie wyswietla 120
Ten system działa też chyba po GPS :D
o ile ktoś ma GPSa
To nie chodzi o GPS tylko na Navi. OnStar też ma GPS, ale np. ja nie mam Navi, więc znaki są tylko z kamerki. Jak się ma Navi to są też z dodatkowych informacji zapisanych w mapach.