Mułek między 2-3k, później rakieta
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 08 paź 2018, 21:53
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 8 times
Mułek między 2-3k, później rakieta
Ostatnio zauważyłem, że moje 1.4 125km ma bardzo dużą różnicę jak wcisnę. Od 2 do 3k idzie strasznie topornie, dopiero jakby turbo budziło się do życia powyżej 3k. Ktoś może miał podobnie u siebie?
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
Było. Taka jest właśnie charakterystyka tych silników. Według papieru od 2k ciągną, naprawdę od 3k. Jednak nie ma co porównywać z silnikami bez turbo, bo nawet jeżeli kop jest przy 3k, to i tak wcześniej lepiej ciągną.
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
Chcesz z 1,4 deptać od 2k rpm? No niby się da, ale nie to nie to samo.
- PaGo
- Posty: 5169
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
I ,kuzwa,co wy macie z mułami do 3000?
Moja b.ladnie się zbiera .
Wiadomo,że od jalowych z tej pojemności nie wystrzeli jak lambo,ale źle nie jest.
Jest dobrze.
Poza tym,kto butuje od 2000?
Gorzej,gdy podczas normalnej jazdy czuje się tego muła..
Podobny objaw miałem w HDi przy uszkodzonym przepływomierzu:
do trzech tys. jak maluch ,powyżej rakieta.
Moja b.ladnie się zbiera .
Wiadomo,że od jalowych z tej pojemności nie wystrzeli jak lambo,ale źle nie jest.
Jest dobrze.
Poza tym,kto butuje od 2000?
Gorzej,gdy podczas normalnej jazdy czuje się tego muła..
Podobny objaw miałem w HDi przy uszkodzonym przepływomierzu:
do trzech tys. jak maluch ,powyżej rakieta.
Nie ręczę za siebie.
- Piotrek2k6
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:58
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4Turbo
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Aleksandrowice
- Województwo: Małopolskie
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
Może kwestia przepalenia w trasie? Stylu jazdy? Elektroniki? Ewentualnie paliwa...
Ja kiedyś miałem zastępczą astrę z przebiegiem niewiele mniejszym od mojej i odniosłem subiektywne wrażenie, że miała lepsze przyspieszenie (nie widziałem jej dowodu rejestracyjnego). Dopiero później wybadałem, że miała tyle samo KM co moja. Przez chwile łudziłem się że to 150KM.
Dużą kwestię dziś odgrywa elektronika, jeżeli jeździsz ekonomicznie lub sporo w mieście to samochód nie będzie się rwał do pracy od niższych obrotów, chyba że na co dzień mu nie żałujesz.
Przy przeciąganiu obrotów do wyższego poziomu i zmianie biegu turbo jest podtrzymywane co widać po obrotomierzu, przy spokojnej jeździe tego nie ma. Więc widać ingerencję elektroniki.
Dlatego moim zdaniem czasem warto polecieć gdzieś na obwodnicę lub w trasę i sprawdzić co tam na tłokach .
Moja dość chętnie wstaje od dołu i jedzie ale spalanie średnie mam 8,4-8,5 w mieście.
Ja kiedyś miałem zastępczą astrę z przebiegiem niewiele mniejszym od mojej i odniosłem subiektywne wrażenie, że miała lepsze przyspieszenie (nie widziałem jej dowodu rejestracyjnego). Dopiero później wybadałem, że miała tyle samo KM co moja. Przez chwile łudziłem się że to 150KM.
Dużą kwestię dziś odgrywa elektronika, jeżeli jeździsz ekonomicznie lub sporo w mieście to samochód nie będzie się rwał do pracy od niższych obrotów, chyba że na co dzień mu nie żałujesz.
Przy przeciąganiu obrotów do wyższego poziomu i zmianie biegu turbo jest podtrzymywane co widać po obrotomierzu, przy spokojnej jeździe tego nie ma. Więc widać ingerencję elektroniki.
Dlatego moim zdaniem czasem warto polecieć gdzieś na obwodnicę lub w trasę i sprawdzić co tam na tłokach .
Moja dość chętnie wstaje od dołu i jedzie ale spalanie średnie mam 8,4-8,5 w mieście.
-
- Posty: 2176
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
I znowu się zaczyna ...
Ubiegłoroczna akcja serwisowa "obcięła" cały dół silnika celem zabezpieczenia przed LSPI:
akcja-serwisowa-wysokie-zu-ycie-oleju-t1874.html
Do tego poprawili skład mieszanki (AFR - stosunek paliwa do powietrza) i kilka innych "popierdółek"
Wszystko to spowodowało, że silnik jest "słabszy" w dolnym zakresie obrotów, ale przynajmniej teoretycznie odporny na LSPI, czyli pękanie tłoków zostało wyeliminowane.
Ubiegłoroczna akcja serwisowa "obcięła" cały dół silnika celem zabezpieczenia przed LSPI:
akcja-serwisowa-wysokie-zu-ycie-oleju-t1874.html
Do tego poprawili skład mieszanki (AFR - stosunek paliwa do powietrza) i kilka innych "popierdółek"
Wszystko to spowodowało, że silnik jest "słabszy" w dolnym zakresie obrotów, ale przynajmniej teoretycznie odporny na LSPI, czyli pękanie tłoków zostało wyeliminowane.
- PaGo
- Posty: 5169
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
Czyli nie wydawało mi się,że trochę słabiej przyspiesza po aktualizacji...
Mimo wszystko jest nieźle
Mimo wszystko jest nieźle
Nie ręczę za siebie.
-
- Posty: 2176
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
Nie wydawało Ci się, 1.4T jest w dole mułem, co ma swoje zalety.
Te silniki nie były najmocniejsze, a po aktualizacji są jeszcze słabsze w dole.
A zalety są takie, że silnik pracując na wyższych obrotach jest lepiej smarowany i chłodzony.
Te silniki nie były najmocniejsze, a po aktualizacji są jeszcze słabsze w dole.
A zalety są takie, że silnik pracując na wyższych obrotach jest lepiej smarowany i chłodzony.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
A ja jestem pewien, że po akcji serwisowej mam lepszy dół... Ciekawe.
- Piotrek2k6
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:58
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4Turbo
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Aleksandrowice
- Województwo: Małopolskie
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
SACZI pisze:I znowu się zaczyna ...
Ubiegłoroczna akcja serwisowa "obcięła" cały dół silnika celem zabezpieczenia przed LSPI:
akcja-serwisowa-wysokie-zu-ycie-oleju-t1874.html
Czy akcja dotyczyła tylko samochodów wyprodukowanych przed 2018?
Mój samochód odebrałem w ubiegłoroczne wakacje, do tej pory nie dostałem żadnej informacji o jakiejś akcji serwisowej.
Chyba, że już wtedy nowe auta były wypuszczane ze zmienionym softem.
Po tegorocznym serwisie nie zauważyłem żadnej zmiany jeżeli chodzi o osiągi i dynamikę.
- vladpal
- Posty: 160
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 16:27
- Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo AT 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Białystok
- Województwo: podlaskie
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 19 times
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
Piotrek2k6 pisze:Czy akcja dotyczyła tylko samochodów wyprodukowanych przed 2018?
Mój samochód odebrałem w ubiegłoroczne wakacje, do tej pory nie dostałem żadnej informacji o jakiejś akcji serwisowej.
U mnie podobnie, samochód odbierany w zeszłym roku, wakacje i dotąd żadnej akcji serwisowej.
- PaGo
- Posty: 5169
- Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.4 xft
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ŁD
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 126 times
Re: Mułek między 2-3k, później rakieta
Aktualizację dostałem w maju 2018.
Auto z kwietnia 2017.
Auto z kwietnia 2017.
Nie ręczę za siebie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości