Mułek między 2-3k, później rakieta

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Koowall
Klubowicz
Posty: 450
Rejestracja: 08 paź 2018, 21:53
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 8 times

Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: Koowall » 29 sie 2019, 21:20

Ostatnio zauważyłem, że moje 1.4 125km ma bardzo dużą różnicę jak wcisnę. Od 2 do 3k idzie strasznie topornie, dopiero jakby turbo budziło się do życia powyżej 3k. Ktoś może miał podobnie u siebie?

Awatar użytkownika
mathew
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 04 gru 2018, 08:23
Posiadane auto: astra k
Silnik: 1.4 100 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: poręba
Województwo: śląskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: mathew » 29 sie 2019, 21:27

Tak to ja mam bez turbo :lol:

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: Segor » 29 sie 2019, 21:36

Było. Taka jest właśnie charakterystyka tych silników. Według papieru od 2k ciągną, naprawdę od 3k. Jednak nie ma co porównywać z silnikami bez turbo, bo nawet jeżeli kop jest przy 3k, to i tak wcześniej lepiej ciągną.
Obrazek

Cain

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: Cain » 29 sie 2019, 23:03

Chcesz z 1,4 deptać od 2k rpm? No niby się da, ale nie to nie to samo.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5169
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: PaGo » 23 wrz 2019, 00:48

I ,kuzwa,co wy macie z mułami do 3000?
Moja b.ladnie się zbiera .
Wiadomo,że od jalowych z tej pojemności nie wystrzeli jak lambo,ale źle nie jest.
Jest dobrze.
Poza tym,kto butuje od 2000?
Gorzej,gdy podczas normalnej jazdy czuje się tego muła..

Podobny objaw miałem w HDi przy uszkodzonym przepływomierzu:
do trzech tys. jak maluch ,powyżej rakieta.
Nie ręczę za siebie.

Awatar użytkownika
Piotrek2k6
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:58
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4Turbo
Rocznik auta: 2018
Miasto: Aleksandrowice
Województwo: Małopolskie

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: Piotrek2k6 » 28 wrz 2019, 23:43

Może kwestia przepalenia w trasie? Stylu jazdy? Elektroniki? Ewentualnie paliwa...

Ja kiedyś miałem zastępczą astrę z przebiegiem niewiele mniejszym od mojej i odniosłem subiektywne wrażenie, że miała lepsze przyspieszenie (nie widziałem jej dowodu rejestracyjnego). Dopiero później wybadałem, że miała tyle samo KM co moja. :D Przez chwile łudziłem się że to 150KM. :roll:

Dużą kwestię dziś odgrywa elektronika, jeżeli jeździsz ekonomicznie lub sporo w mieście to samochód nie będzie się rwał do pracy od niższych obrotów, chyba że na co dzień mu nie żałujesz. :twisted:

Przy przeciąganiu obrotów do wyższego poziomu i zmianie biegu turbo jest podtrzymywane co widać po obrotomierzu, przy spokojnej jeździe tego nie ma. Więc widać ingerencję elektroniki.

Dlatego moim zdaniem czasem warto polecieć gdzieś na obwodnicę lub w trasę i sprawdzić co tam na tłokach :). :mrgreen:
Moja dość chętnie wstaje od dołu i jedzie ale spalanie średnie mam 8,4-8,5 w mieście. ;)

SACZI
VIP
Posty: 2176
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: SACZI » 29 wrz 2019, 09:04

I znowu się zaczyna ...
Ubiegłoroczna akcja serwisowa "obcięła" cały dół silnika celem zabezpieczenia przed LSPI:
akcja-serwisowa-wysokie-zu-ycie-oleju-t1874.html

Do tego poprawili skład mieszanki (AFR - stosunek paliwa do powietrza) i kilka innych "popierdółek"
Wszystko to spowodowało, że silnik jest "słabszy" w dolnym zakresie obrotów, ale przynajmniej teoretycznie odporny na LSPI, czyli pękanie tłoków zostało wyeliminowane.
Obrazek

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5169
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: PaGo » 29 wrz 2019, 09:07

Czyli nie wydawało mi się,że trochę słabiej przyspiesza po aktualizacji...
Mimo wszystko jest nieźle :)
Nie ręczę za siebie.

SACZI
VIP
Posty: 2176
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: SACZI » 29 wrz 2019, 12:04

Nie wydawało Ci się, 1.4T jest w dole mułem, co ma swoje zalety.
Te silniki nie były najmocniejsze, a po aktualizacji są jeszcze słabsze w dole.
A zalety są takie, że silnik pracując na wyższych obrotach jest lepiej smarowany i chłodzony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: Segor » 29 wrz 2019, 13:22

A ja jestem pewien, że po akcji serwisowej mam lepszy dół... Ciekawe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrek2k6
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:58
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4Turbo
Rocznik auta: 2018
Miasto: Aleksandrowice
Województwo: Małopolskie

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: Piotrek2k6 » 29 wrz 2019, 21:33

SACZI pisze:I znowu się zaczyna ...
Ubiegłoroczna akcja serwisowa "obcięła" cały dół silnika celem zabezpieczenia przed LSPI:
akcja-serwisowa-wysokie-zu-ycie-oleju-t1874.html


Czy akcja dotyczyła tylko samochodów wyprodukowanych przed 2018?
Mój samochód odebrałem w ubiegłoroczne wakacje, do tej pory nie dostałem żadnej informacji o jakiejś akcji serwisowej.
Chyba, że już wtedy nowe auta były wypuszczane ze zmienionym softem.

Po tegorocznym serwisie nie zauważyłem żadnej zmiany jeżeli chodzi o osiągi i dynamikę.

Awatar użytkownika
vladpal
Wyjadacz
Posty: 160
Rejestracja: 08 wrz 2018, 16:27
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo AT 150KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Białystok
Województwo: podlaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: vladpal » 29 wrz 2019, 22:43

Piotrek2k6 pisze:Czy akcja dotyczyła tylko samochodów wyprodukowanych przed 2018?
Mój samochód odebrałem w ubiegłoroczne wakacje, do tej pory nie dostałem żadnej informacji o jakiejś akcji serwisowej.

U mnie podobnie, samochód odbierany w zeszłym roku, wakacje i dotąd żadnej akcji serwisowej.

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5169
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Mułek między 2-3k, później rakieta

Postautor: PaGo » 02 paź 2019, 01:32

Aktualizację dostałem w maju 2018.
Auto z kwietnia 2017.
Nie ręczę za siebie.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości