Strona 28 z 38

Re: Skrzynia M32

: 26 lis 2019, 10:12
autor: Sagan07
Nie jestem pewien, czy GEN3 ma korek spustowy czy można tylko pompką odessać olej. Bo rzeczywiście większość źródeł wskazuje, że docelowo w skrzyni ma być 2,4 litra oleju.

Edit:

Wygląda na to, że GEN3 ma normalnie korek spustowy:

https://www.skrzynie.com.pl/m32-budowa- ... iegow.html

Znalazłem jeszcze porównanie jak wyglądają wybieraki w poszczególnych M32, może się komuś przyda:

https://www.short-shifters.com/service/ ... fferences/

@Fuks daj znać jak po wymianie.

Re: Skrzynia M32

: 26 lis 2019, 13:55
autor: nikto
@Sagan07 pisze o oleju Fuchs Sintofluid 75W80, w swojej wyszukiwarce Fuchs zaleca TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W. Wie ktoś jaka jest różnica pomiędzy tymi olejami? Który będzie bardziej odpowiedni?

Re: Skrzynia M32

: 26 lis 2019, 14:03
autor: Sagan07
Wydaje mi się, że ten zalecany to dokładnie ten: https://www.fuchs.com/pl/pl/special/pro ... ae-75w-80/

Wygląda na to, że pełna nazwa to Fuchs Titan Sintofluid 75W80.

Re: Skrzynia M32

: 26 lis 2019, 14:31
autor: nikto

Re: Skrzynia M32

: 26 lis 2019, 14:40
autor: PaGo
Jak się zdecydować nie możecie to wlejcie hipol.
i po sprawie.

Re: Skrzynia M32

: 26 lis 2019, 14:42
autor: Sagan07
Dobra. Dzięki za tipa.

Re: Skrzynia M32

: 26 lis 2019, 14:53
autor: nikto
Oleje różnią się specyfikacją, Sintofluid FE SAE 75W spełnia GL-4, Sintofluid 75W80 GL-5, oleje GM spełniają GL-4

Re: Skrzynia M32

: 26 lis 2019, 19:34
autor: Astroid
Sagan07 pisze: Wygląda na to, że GEN3 ma normalnie korek spustowy: https://www.skrzynie.com.pl/m32-budowa- ... iegow.html

Na tych zdjęciach nie ma gen.3 tylko 1 i 2.

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 12:11
autor: Fuks
Jestem po wymianie oleju na Motul Gear 300 w ASO.
Nie zauważam żadnej różnicy :), może dlatego że wlali tylko 1,9 bo tak zaleca producent (przy więcej problemy z gwarancją).

Przy okazji wykryłem jak zrobić test na hałas.
Na luzie zwiększamy obroty do 3 tys i wciskamy sprzęgło.
Ciekawi mnie czy jest dużo ciszej u Was?

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 16:09
autor: SACZI
@Fuchs, którego konkretnie Motula zalałeś?
Jest co najmniej Gear 300, obydwa "sportowe" i obydwa GL5, czyli nieprzeznaczone do skrzyń z synchronizatorami.
Mam nadzieje, że nie ten:
https://www.motul.com/pl/pl/products/gear-300-ls-75w90
Lałeś te 1.9L, czy coś więcej?

Ja teraz w grudniu dojadę 60 tys km i zmiana oliwy w skrzyni.
Zastanawiam się, czy lać serwisowy, czy coś na własną rękę dobierać.

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 16:53
autor: wiesiek3d
Saczi lej na własną rękę.

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 18:23
autor: jedivader
Zacytowane z tekstu na:
https://www.transporttm.pl/news/98/20/B ... atacyjnych
cytat z tekstu:
Drugim ważnym zespołem wymagającym smarowania jest skrzynia biegów. Ponieważ konstrukcje te znacznie różnią się od siebie, dobór środka smarnego jest jeszcze bardziej skomplikowany. Olej do manualnych skrzyń biegów musi spełnić wiele wymagań, pogrupowanych podobnie jak w przypadku olejów silnikowych. Lepkość oleju musi być dokładnie taka, jakiej wymaga producent, gdyż to ona odpowiada za poprawną pracę synchronizatorów. Ważna jest również jakość oleju, mocno zróżnicowana w odniesieniu do konstrukcji. Najczęściej stosowaną klasyfikacją jakościową jest API GL, z klasami jakości od najniższej GL-1 do najwyższej stosowanej w motoryzacji API GL-5. Niestety, nie można powiedzieć, że każda wyższa klasyfikacja spełnia wymagania wcześniejszej. Normy API od GL-1 do API GL-4 są dedykowane do skrzyń biegów i jakość wzrasta wraz z wyższym indeksem normy. Oleje te są stosowane w skrzyniach biegów, gdyż zapewniają ochronę synchronizatorów, najczęściej wykonanych z metali kolorowych. Natomiast wyższa norma API GL-5 jest dedykowana do najcięższych warunków pracy, w tylnych mostach i mechanizmach różnicowych, gdzie występują przekładnie hipoidalne wymagające olejów, które zapewnią bardzo dobrą ochronę przed zużyciem. Oleje klasy API GL-5 spełniają te wymagania, ale pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję. Dlatego te oleje są stosowane tam, gdzie nie występują synchronizatory wykonane z metali kolorowych, ale warunki pracy są cięższe niż w skrzyniach biegów. Należy pamiętać, by nie stosować oleju API GL-5 do skrzyń biegów, gdzie wymagany jest olej API GL-4.

tekst Pana Pawła Mastalerka
Kierownika działu technicznego Castrol
także SACZI ma rację
ja do swojej wlałem: Castrol Syntrans B 75W jakieś 2.8 L

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 18:31
autor: wiesiek3d
Ja nalał bym tego Fuchsa, w końcu poleca go serwis naszych skrzyń który przetestował już i inne oleje, tak myślę.

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 18:41
autor: SACZI
@jedivader, skrzynię masz M32?
Bo ja słyszałem o 2,4L, ale 2,8 to z deka za duża ilość.

Acha, od 2012, albo 2013 zalecany jest olej o numerze:
Kod produktu:1940004
Kod GM:93165694
https://doopla.pl/pl/p/Olej-do-recznej- ... 12r./11037

Co do GL4 vs GL5, to mocno polecany Fuchs rzekomo posiada inhibitory korozji, które nie działają na synchronizatory.
Tak mówili Panowie ze https://www.skrzynie.com.pl, chociaż mi na gwarancji zalecili wlanie oleju serwisowego, który wbrew powszechnej opinii zły nie jest.
Poza tym, większość olejów przekładniowych klas GL4, GL5 oparta jest o bazy PAO syntetyczne (IV grupa).
Motul deklaruje dodatek Estrów (V grupa), czyli olejów, które wykazują się "mocnym klejeniem do metalu".

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 18:57
autor: jedivader
skrzynia M32 WR a może to było 2,6 L muszę zobaczyć w garażu ile zostało w butelce ;-)

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 19:40
autor: Sagan07
Czy wlanie większej ilości oleju pomogło na hałas na luzie? Ja obecnie bez klimy ma cicho, po włączeniu delikatnie słychać terkot.

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 19:53
autor: jedivader
ja przyznam, że nigdy nie słyszałem hałasu na luzie... Sagan07 jesteś na 100% pewien, że to akurat skrzynia hałasuje po włączeniu klimy...??
Może to wtryski "stukają" pod obciążeniem na luzie, nie wiem tak strzelam...

Re: Skrzynia M32

: 28 lis 2019, 20:04
autor: Sagan07
Raczej nie wtryski bo dźwięk cichnie po wciśnięciu sprzęgła. Gdy są niższe temperatury to trudno to nazwać jakimś mega hałasem, trudno to usłyszeć stojąc przy lewym przednim kole. Dopiero po przyłożeniu głowy do koła to słychać.

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Skrzynia M32

: 29 lis 2019, 10:37
autor: robocop
Od kilku dni słyszę u siebie dość głośne "gwizdanie" z układu napędowego na biegach 2-3-4-5 (zakres obrotów 1300-2100). Natężeniu dźwięku rośnie i spada wraz z obrotami. Po wciśnięciu sprzęgła kompletnie ustaje. Biegi wchodzą dość dobrze, dźwignia zmiany też dość stabilna. Przebieg 6 tys. km. Pytanie, czy to mogą być łożyska? Po pobieżnej analizie wątku mam takie przeświadczenie. Dzięki!

Re: Skrzynia M32

: 02 gru 2019, 10:29
autor: Fuks
robocop pisze:Od kilku dni słyszę u siebie dość głośne "gwizdanie" z układu napędowego na biegach 2-3-4-5 (zakres obrotów 1300-2100)!

To prośba tego układu do Ciebie abyś tego zakresu nie używał :).

Re: Skrzynia M32

: 02 gru 2019, 11:47
autor: PaGo
Nie mogę zajarzyć jak ma się włączenie klimy do hałasów w skrzyni biegów?
Sprężarka chyba cały czas jest załączona,tylko otwiera się zaworek.
Nawet jeśli nie ,to sprężarka obciąża silnik a nie skrzynię?
A Może to dwumasa,bo wzrost obciążenia na jałowych obrotach (jest ich tylko 750 w 1.4 turbo-nievwiem jak w innych silnikach.)powoduje zwiększenie wibracji silnika?

Re: Skrzynia M32

: 02 gru 2019, 11:52
autor: Sagan07
Tak sprężarka kręci się cały czas, ale bez włączenia klimy nie daje obciążenia. Po włączeniu obciąża dodatkowo wał co jest przenoszone na skrzynie. To też może być dwumas, ale dziwne by było żeby nie dawał żadnych innych objawów. Za skrzynią przemawia to, że ja mam Astre IV, tutaj wszyscy Astre V. Jedyne co łączy te samochody to skrzynia, silnik i sprzęgło/koło dwumasowe jest inne.

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Skrzynia M32

: 02 gru 2019, 13:59
autor: colins
Pogubiłem się już, którą sprężarkę macie na myśli? :D Bo jeśli turbosprężarkę, to owszem, ona kręci się od momentu uruchomienia silnika czyli cały czas bez przerwy. Natomiast jeśli chodzi o sprężarkę klimatyzacji, to ona jest załączana sprzęgłem elektromagnetycznym w momencie, gdy włączymy klimatyzację. Jeśli klimatyzacja jest wyłączona (lub warunki pogodowe na to nie pozwalają), to kompresor klimatyzacji nie pracuje.

Re: Skrzynia M32

: 02 gru 2019, 23:51
autor: Astroid
Zdjęcie żeby było widać zasilanie sprzęgła:
unnamed.jpg
unnamed.jpg (3.69 KiB) Przejrzano 4994 razy

Normalnie kręci się tylko wolne koło, a po włączeniu też cały czas nie pracuje, tylko w dłuższych/krótszych impulsach.

Re: Skrzynia M32

: 03 gru 2019, 21:52
autor: Sagan07
Nagrałem filmik:

https://youtu.be/jpfo3Gg0cUc

Klikanie słychać od mniej więcej 1:00, klimatyzację uruchamiam około 30 sekundy trwania filmu (wcześniej bez włączonej klimatyzacji nie słychać klikania). Zostaje wyłączona około 1:40 i dalej jeszcze przez chwilę nagrywam brak klikania.

Tak mało dotkliwe wrażenia akustyczne zawdzięczać można niskiej temperaturze zewnętrznej. Gdybym nie schylił się telefonem do lewego przedniego koła to dźwięk nie byłby w ogóle słyszalny. W lato, gdy potrafiło być 40 stopni w słońcu, po przejechaniu tej samej trasy, stojąc w tym samym garażu przy lewym kole w pełni wyprostowanym można było bez trudu usłyszeć to klikanie nawet bez włączonej klimatyzacji. Po włączeniu klimy trudno było nie usłyszeć tego dźwięku. Na starej skrzyni było dokładnie tak samo. Na tej przejechałem do tej pory jakieś 5500 km i jest tak od momentu jej zamontowania.

Re: Skrzynia M32

: 04 gru 2019, 10:16
autor: mt87
Czy ktoś z Was wymieniał olej w skrzyni w serwisie? Dziś dzwoniłem do MM Katowice i chyba ich pogięło - wg doradcy cena to 650 zł, czas trwania 4-5h. Co oni skrzynię chcą wyjmować? :P

Re: Skrzynia M32

: 04 gru 2019, 10:17
autor: Sagan07
360 zł w Dixi-Car Raszyn.

Re: Skrzynia M32

: 04 gru 2019, 10:46
autor: wiesiek3d
A nie lepiej samemu ?

Re: Skrzynia M32

: 04 gru 2019, 12:46
autor: Fuks
mt87 pisze:Czy ktoś z Was wymieniał olej w skrzyni w serwisie?

Powiedziałem w ASO MMCars Warszawa, że mi hałasuje i aby spuścili olej i sprawdzili czy się już nie rozpadła.
A jak będzie cała to mam nowy olej.
Koszt: 0 PLN :).

Re: Skrzynia M32

: 05 gru 2019, 08:51
autor: Dideq
Ja też poprosiłem o sprawdzenie poziomu oleju ale Gen3 nie ma korka kontrolnego. Jedyna opcja to chyba wymienić i nalać więcej. Nawet nie wiem ile mam u siebie.