Strona 5 z 38

Re: Skrzynia M32

: 14 paź 2017, 21:35
autor: KEJ
Załóż filtr dystansu, zdrowego rozsądku. Tu masz zebrane uwagi ludzi, którzy mocno wsłuchują się w swoje maszyny i można się dużo dowiedzieć na co zwracać uwagę ale te "usterki", objawy nie występują u wszystkich. Głowa do góry, wzrok na drogę a noga na gaz :)

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 09:43
autor: kuba
Powiadam po raz kolejny, te skrzynie, to stare nic nie warte grzmoty!

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 09:53
autor: Segor
To czemu ją wybrałeś?

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 10:32
autor: astra
Nie mam zastrzeżeń (na razie) do tej skrzyni (M60). Biegi wchodzą prawidłowo, nie muszę szukać biegu, aha i nie zmieniam szybko biegów w sensie żadnego szarpania.

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 11:51
autor: kuba
Segor pisze:To czemu ją wybrałeś?

A jaki miałem wybór ? Wszystkie turbo benzyny ją mają. Wszędzie obiecywali że jest poprawiona, wychodzi , że guzik jest...

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 12:19
autor: Segor
Ale czemu? Bo admin ma naprawianą? Jeden przypadek na forum to już problem? To nawet stara nie padała przy tak małym przebiegu :P

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 12:26
autor: daro
Ja również czekam (choć już długo) na decyzję co z moim wyciem skrzyni biegów. I głównie na 4 biegu jest słyszalne, więc to może być również problem z łożyskiem

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 13:24
autor: jakoku
Czekamy i wspieramy...

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 14:56
autor: Kokodyl
Podczepiam się pod temat, bo u mnie przy ruszaniu z 1 biegu słyszę delikatne huczenie/chrobotanie. Trwa to może sekundę i pojawia się przy wolniejszym ruszaniu czyli puszczaniu sprzęgła. Szybsze ruszanie nie daje takiego efektu. Z początku to bagatelizowałem, ale teraz zastanawiam się, czy tego nie sprawdzić. Kojarzy mi się to trochę z problemami z wysprzęglikiem jakie miałem w poprzednim aucie. Tam jednak objawy były dużo bardziej słyszalne. Na innych biegach nic się nie dzieje. Czy macie podobnie?

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 15:01
autor: Beep
Nic takiego u siebie nie stwierdziłem. W sumie to w ogóle tej skrzyni nie słyszę.

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 15:33
autor: admin
U mnie wymienione 2 łożyska...takie info na teraz...zbyt ciasne spasowanie i dostały w kość...bardziej była to prewencja na przyszłość ale liczy się że mechanik wyłapał to teraz...

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 15:50
autor: pgrad
No to duże brawa dla tego mechanika że ma jeszcze dobry słuch i potrafi jeszcze trafnie zinterpretować słyszane brzmienie

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 16:28
autor: Kokodyl
Właśnie żona - która na codzień jeździ nim do pracy - twierdzi że nic nie słyszy i że szukam dziury w całym:) może faktycznie, kiedyś jak uda się zrobić jakiegoś spota czy zlot to posłucham jak to o Was jest:)

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 16:43
autor: Fuks
admin pisze:U mnie wymienione 2 łożyska...takie info na teraz...zbyt ciasne spasowanie i dostały w kość...bardziej była to prewencja na przyszłość ale liczy się że mechanik wyłapał to teraz...

Które z tak ciekawości?

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 19:56
autor: admin
Jutro będę wiedział...poprosiłem o zostawienie ich do wglądu...

Re: Skrzynia M32

: 17 paź 2017, 21:27
autor: kusy40
Można wiedzieć w którym ASO taki dobry mechanik ?

Re: Skrzynia M32

: 18 paź 2017, 09:34
autor: Beep
Obstawiam że MMCars Wrocław ;)

Re: Skrzynia M32

: 18 paź 2017, 23:17
autor: admin
A więc co do skrzyni...w kość dostały 2 łożyska w skrzyni...objaw tego uszkodzenia to ruszający się na 2/4/6 biegu drążek oraz huczenie skrzyni zdiagnozowane przeze mnie jako buczenie/bzyczenie podczas hamowania silnikiem. Problem wyłapany przez szefa ASO i Mistrza warsztatu podczas jazd testowych. Prewencyjnie na gwarancji wymienione zostały 4 łożyska. Zalano nowy olej etc...z rozmów wynika, że była to pierwsza Astra K z taką wadą przy czym wada ta wynikała ze zbyt ciasnego spasowania/skręcenia? skrzyni i to wygenerowało problem. Trafiło na mnie - no cóż..od tego jest gwarancja przy czym FlexiCare na pewno dokupię.

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 07:18
autor: mnocon
Ruszający się dróżek zmiany biegów zauważyłem już u mnie. Trochę mnie zaskoczyło bo to pierwsze auto w którym to występuje. Chyba muszę się temu przyjrzeć

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 07:22
autor: daro
Nie ma tu się czemu przyglądać. Jeśli masz tak jak @admin szybkie odwiedziny ASO i niech robią bo tak być nie powinno...

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 07:24
autor: mnocon
Po prostu myślałem że tttm. Poza tym wszystko jest ok.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 07:33
autor: daro
TTTM to słyszymy od chwili gdy wyjeżdża się z salonu ;-) ale zwróć też uwagę czy hamując silnikiem na 2 biegu lekko huczy, buczy itp. choć sam fakt ruszającej się dźwigni zmiany biegów nie wróży dobrze

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 08:17
autor: jakoku
Gorzej "jaka" skrzynia odmówi posłuszeństwa po okresie gwarancji..

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 08:51
autor: mnocon
Mam 4 lata :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 09:54
autor: jakoku
Ja na razie nie mam.... i na tą chwilę nie mam zamiaru przedłużać gwarancji. Jeśli do 20 tyś rozwali się skrzynia biegów... to będzie ewidentnie wina po stronie producenta GM... natomiast przedłużanie gwarancji w przypadku opla traktuję jak wyciąganie kasy od klientów... Może się mylę... to moje własne spostrzeżenia po przeczytanie instrukcji obsługi dodatkowej gwarancji opla.
Te 20 tyś to ja zrobię przez 4-5 lat.

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 11:40
autor: Segor
jakoku pisze:to moje własne spostrzeżenia po przeczytanie instrukcji obsługi dodatkowej gwarancji opla.
To są te spostrzeżenia dotyczące elementów wyłączonych z gwarancji? Tych elementów które naturalnie są zawsze wyłączone z gwarancji u wszystkich producentów? Zresztą mamy na forum od tego osobny wątek...

Re: Skrzynia M32

: 20 paź 2017, 23:56
autor: adax
Ja mam 2+2 ciekawe ile by chcieli za dodatkowy jeszcze rok

Re: Skrzynia M32

: 21 paź 2017, 06:11
autor: marwisn
Głośna praca i ruch lewarka to pierwsze objawy padającej skrzyni i pytanie brzmi nie jest czy sie rozleci, tylko kiedy...

Nie ma reguły. Znam auta co mają 300.000 na blacie i nic się nie dzieje i takie co po kilkudziesięciu tysiącach lądowały na lawecie z dziurą w obudowie.


Cytując sąsiada przez płot z innego forum :

Najczęstsze uszkodzenia, które występują w skrzyniach to uszkodzenia łożysk, kół 6, 5, 1 biegu, tulei sztywnej (piasty synchronizatora, przesuwka), tylnej obudowy, wałków, dyferencjału.

Awarie skrzyni biegów M20 i M32 zaczyna się najczęściej od łożysk. Powodem uszkodzenia łożyska – szczególnie podpierającego wałek atakujący w tylnej obudowie, może być:

- wada konstrukcyjna i źle dobrane obciążenia łożysk - brak diagnozy, wymiany, odpowiedniej ilości oleju - źle dobrany olej przekładniowy (testy a aparacie czterokulkowym), post powyżej potwierdza test, pseudo oleju np. oplowskiego, gdzie łożyska wyciągam, zespawane wałeczki z korpusem) - zbyt duży luz osiowy wałków w skrzyni (tzw. "pretensja" od 0,53 mm do 0,58 mm a nawet nacisku). Wymagana “pretensja” jest osiągana na etapie produkcji, przy użyciu podkładek “shimujących” pod bieżnie łożyska stożkowego w obudowie skrzyni biegów.
Dziwi mnie , że moi klienci zakupują u mnie tylko łożyska a nie biorą podkładek “shimujących” mam wszystkie 31 grubości. Zestawy łożysk 6 lub 8 szt. u mnie od 500 do 1000 zł w zależności jaka firma lub konfiguracja poszczególnych firm. Ponadto po wymianie łożyska dół i góra na wałku "wałek puchnie" należy zastosować cieńszą podkładkę lub grubszą jeśli łożyska innej firmy (różna grubość bieżni), Na oryginalnych łożyskach zobaczyć można napis “made in poland”, “made in franse”, “made in USA” oby nie “made in Chaina”ale ja uważam, że nie o jakość tu chodzi tylko o wadę konstrukcyjną polegającą na doborze łożysk o zbyt małej powierzchni tocznej ( SNR francuskie powierzchnia toczna mniejsza niż Timken USA) a co za tym idzie niższej wytrzymałości zwłaszcza, że skrzynia ma przenosić obciążenia rzędu 320Nm (odpowiedź dla tych co czipują i zwiększają obciążenia ponad 400Nm.

Serwisy Alfa Romeo, Chevroleta, Fiata, Opla w naprawach gwarancyjnych stosują zamienniki np. łożyska firmy SNR “made in franse” o koronkach plastikowych, jeszcze mniejszej powierzchni tocznej (grubszych bieżniach) czyli niższej wytrzymałości na przenoszone obciążenie, temperatury.

Mimo serwisowania tymi zamiennikami o złej jakości, Serwisy ASO nie zgłaszały zastrzeżeń co w konsekwencji zaowocowało pojawieniem się zamiennych łożysk już w nowych skrzyniach od 2010 roku ! Od łożysk dużych Timkena rozpoczynających wałki napadowe (na dole) są lepsze łożyska np. niemieckiej firmy FAG i NGBC.

Wszelkie szumienie w skrzyni to objaw problemów z łożyskami i sygnał, że trzeba czym prędzej wymienić łożyska. Jeśli łożysko rozpadnie się, dokona bardzo kosztownych uszkodzeń, czasem takich, które uniemożliwią naprawę skrzyni biegów za rozsądna cenę. Uszkodzone łożysko to zwiększająca się temperatura pracy. Temperatura jest przekazywana na współpracujące elementy i powoduje znaczne ich uszkodzenie.

Jeśli oprócz szumienia/buczenia zaobserwujesz, że gałka zmiany biegów zaczyna drżeć w czasie jazdy lub dziwnie przesuwać się w przód i w tył oznacza, że powstały znaczne luzy na wałkach. To czerwone światło, które powinno Cię ostrzec i spowodować zakończenie jazdy, niezwłocznie zdjąć skrzyni biegów do naprawy.

Zamieszczanie zdjęć z naprawy, wymiany łożysk bez wyciągania skrzyni to absurd, gdzie pomiar luzu "osiowego"wałka tzw. pretensja od 0,53 do 0,58 mm ?, jedynie zalecam wymianę bez zdejmowania skrzyni mechanizmu różnicowego, mam dostępne nowe jak i używane. Ponadto łożyska dyferencjału nadal są produkowane firmy Timken o koronkach metalowych, które posiadam.

„Jeśli chcesz uniknąć kolejnej naprawy to wymień w swojej skrzyni biegów wszystkie 8 łożysk”, to częsty slogan naciągaczy, nieuczciwych firm, po których naprawiam i stwirdziłwm wymianę od 2 do 5 łożysk a skasowali za 8 szt. W tej kwestii skrzynia biegów M20 i M32 nie toleruje kompromisów. „Nie daj się zwieść, że wymiana tylko uszkodzonego łożyska załatwi sprawę naprawy”, kolejny slogan z sieci, tak podlegają wymianie łożyska luźne lub w dobrym stanie gdy ich bieżnie maja ślady uszkodzeń, wżery, należy zawsze wymienić łożysko i bieżnie !
Około 40% awarii skrzyń biegów M32 i M20 wiąże się z uszkodzeniem tylnej obudowy. W większości przypadków uszkodzeniu ulega miejsce, w którym zamontowane jest łożysko podpierające wałek atakujący. Obrócenie bieżni łożyska w gnieździe najczęściej powoduje pęknięcie obudowy lub wyłamanie jej fragmentu.

Tego typu uszkodzenie można naprawić wyłącznie przez wymianę obudowy na nową lub używana w połowie ceny nowej. Miejsce osadzenia łożyska jest precyzyjnie określone, natomiast jakakolwiek obróbka cieplna powoduje odkształcenia, które zaburzają precyzję montażu łożyska. Nawet przesunięcia rzędy dziesiątek milimetra spowodują brak osiowości pracy wałka. To szybki sposób na uszkodzenie pozostałych elementów w skrzyni biegów.

Można pokusić się też o wymianę obudowy na używaną. W tym przypadku należy mieć 100% pewności, że obudowa posiada nieuszkodzone gniazda do osadzania łożysk. Nieumiejętne wyjęcie bieżni łożyska może uszkodzić gniazdo. Bieżnię należy zawsze wymienić na nową ponieważ niedopuszczalne jest montowanie nowego łożyska na używaną bieżnię.
Uszkodzenia trybów w skrzyni biegów typu M20 i M32 to dość częste awarie. Najbardziej narażone na uszkodzenia są koła 6, 5 i 1. biegu. Uszkodzenia tych biegów są wynikiem uszkodzeń łożysk bezpośrednio współpracujących z tymi biegami. Łożysko rozgrzewając się do wysokiej temperatury nagrzewa również elementy wokół siebie. Wysoka temperatura osłabia materiał z którego wykonane są zęby danego trybu powodując ich wyłamanie lub nawet starcie . Wyłamujący się ząb powoduje najczęściej uszkodzenie innych zębów zarówno danego biegu lub innych biegów.
Wyłamania lub ukruszenia się zębów w trybach występują również w przypadku, gdy pojawiają się nadmierne luzy wzdłużne na wałkach. W tym momencie zęby stykają się ze sobą na swoich brzegach. Ponieważ ząb trybu obliczony jest na współpracę na określonej powierzchni, dlatego w momencie gdy zmniejsza się powierzchnia styku zębów zwiększa się obciążenie w miejscu ich styku. Przy dłuższej pracy na ograniczonej powierzchni najczęściej dochodzi do wyłamania zęba.

Kolejna przyczyna uszkodzeń trybów to zbyt mała ilość oleju w skrzyni. Stykające się ze sobą zęby przekładni z powodu tarcia wytwarzają ciepło. W momencie, gdy nie ma czynnika chłodzącego, jakim w skrzyni biegów jest olej, dochodzi do nadmiernego rozgrzania trybów i ich uszkodzenia. Polecam link do postu powyżej Oleje a mity ....

Naprawa kół zębatych polega na ich wymianie. Przy wymianie należy również wymienić elementy współpracujące z danymi kołami zębatymi, które noszą ślady uszkodzeń i zużycia. Istotne jest, aby koła danego biegu wymieniać parami. Nie wskazana jest wymiana tylko jednego koła danego biegu. Nie ma znaczenia czy koła są używane (sprawne technicznie) czy nowe - powinny być wymienione parami (pozostawiając jedno koło np. 6 bieg 27/44 to drugie , pierwsze zakupujemy oryginalne GM). W przypadku np. 5 biegu taka wymiana to dość kosztowny zabieg ponieważ jedno z kół wałka głównego sprzęgłowego pracuje również z kołem 3 biegu wałka napadowego. Uzasadnienie takiej operacji jest proste - koła w czasie pracy zużywają powierzchnie styczne zębów. W momencie gdy zostawiamy "stare" koło i wymieniamy tylko jedno koło danego biegu, nie będą dopasowane ze sobą zęby obu kół. Najczęściej wynikiem takiej operacji jest buczenie skrzyni po jej montażu.

Wewnątrz mechanizmu różnicowego na uszkodzenia narażone są zęby satelity, a także obudowa, w której pracują satelity. Najczęstszym powodem uszkodzeń w mechanizmie różnicowym w skrzyni biegów M20 M32 jest nadmierny luz, który w fabryce regulowany jest specjalistycznymi podkładkami. W przypadku nadmiernego zużycia w miejscu styku satelity z obudową powstaje podcięcie w obudowie. Podcięcie to jest nienaprawialne i wymaga wymiany mechanizmu różnicowego. Powstaje w ten sposób luz, który bezpośrednio wpływa na zęby satelity. Wpływa to bezpośrednio na nadmierne zużycie na zębach. Powoduje to dość głośny dźwięk, który można słyszeć w czasie jazdy, diagnoza zalecam najlepiej na podnośniku. Dyferencjał zalecam wymianę bez zdejmowania skrzyni, mam dostępne nowe jak i używane. Ponadto łożyska dyferencjału nadal są produkowane firmy Timken o koronkach metalowych, które posiadam.

Jeżeli w Twoim aucie wystąpiły poniższe objawy, to należy szybko reagować:

1) Hałas/ piski podczas jazdy przy włączeniu 1, 2, 5 i 6 nasilają się wraz z naciśnięciem lub puszczeniem pedału gazu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału napadowy dolny.

2) Ruch dźwigni zmiany biegów po naciśnięciu / zwolnieniu sprzęgła na pierwszym biegu.
Przyczyna: uszkodzone łożyska wału napadowego dolnego.

3) Problem z przełączaniem i dopinaniem biegów 3 i 4 (zgrzyty).
Przyczyna: Uszkodzony synchronizator 3 i 4 lub koło zębate.

4) Problem z wybieraniem pierwszego biegu na postoju.
Przyczyna: usterka wybieraka 4/3 lub 1.

5 Oporna zmiana biegów, ciężko wchodzą biegi szczególnie na zimnym silniku haczyły biegi 2,3 ..."
Przyczyna: usterka, źle wyregulowane linki, cięgna, podczas zakładania skrzyni (wymiany w/w podzespołów, zamontowane linki bez pozycji serwisowej skrzyni i gałki w kabinie(nastąpiła deregulacja).
Zalecenie najpierw regulacja mechanizmu zmiany biegów (opisana na mojej stronie w poddziale O Firmie/diagnoza naprawa
regeneracja) !
Szybko wychwycona usterka może być naprawiona taniej, koszty naprawy w pierwszej fazie są niskie, a później następnie drastycznie wzrastają .
Często nie ma sensu zakup używanej skrzyni, która może się okazać gorsza niż twoja, ponieważ ryzyko jest zbyt duże.

I na koniec trochę fotek : https://www.skrzynie.com.pl/m32-wady-skrzyni.html

Re: Skrzynia M32

: 21 paź 2017, 21:14
autor: remar
No to ja już oczami wyobraźni widzę jak osoby wsłuchujące się w odgłosy LSPI przerzucają się na na wsłuchiwanie się w szumy skrzyni biegów i jak jeden po drugim zaczynacie słyszeć padające łożyska. To forum powoli zamienia się w stowarzyszenie hipochondryków zamiast miłośników aut. Sorry ale musiałem...

Re: Skrzynia M32

: 21 paź 2017, 21:25
autor: daro
Masz rację @remar bo tak właśnie się dzieje. Zaczynają się teoretyczne domniemania oraz rusza wyobraźnia. Choć z tą skrzynią to sam walczę bo jest coś na rzeczy :-( ale to trwa i jak rozwiąże problem to coś podpowiedzieć będę mógł kolejnym osobom :-) Na chwilę obecną poza skrzynią cieszę się, że wszystko jakoś działa w AK i da się fajnie jeździć