Skrzynia M32

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Sagan07
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 26 lut 2017, 11:40
Posiadane auto: Opel Astra IV Sedan
Silnik: 1.4 Turbo 140 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 3 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Sagan07 » 19 wrz 2019, 07:37

U mnie jest tak samo. Którejś soboty robiłem testowy pomiar Puławską i po 14 km była cisza (jazda spokojna do 70 km/h, niewielki ruch). Normalnie po tym dystansie powinno już być coś słychać.

Dzisiaj rano 6 stopni. Normalna trasa do pracy wraz z lekkim pałowaniem na obwodnicy. Po zatrzymaniu bez klimatyzacji absolutna cisza, po włączeniu coś delikatnie słychać ale trzeba było włożyć głowę między szprychy. Osoba, która nie zna sprawy i nie słyszała tego dźwięku zapewne nic by nie słyszała. W porównaniu z tym co było w lato (upały w słońcu 45 stopni) można powiedzieć, że problem ustąpił.

Jan
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2019, 09:27
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2019
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie

Re: Skrzynia M32

Postautor: Jan » 19 wrz 2019, 19:10

U mnie dzisiaj też cisza. Skłaniam się, żeby przynajmniej do wiosny nic nie naprawiać. Sprawdzę jeszcze sytuację po jakiejś dłuższej trasie.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Fuks » 20 wrz 2019, 10:16

Jest dokładnie jak piszecie, zimą problem cichnie i ASO nic nie usłyszy.
U mnie problem rozpoznali w lato po 20 minutowej szybkiej jeździe.

PS. Wlali 2 L oleju do skrzyni

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 26 lut 2017, 11:40
Posiadane auto: Opel Astra IV Sedan
Silnik: 1.4 Turbo 140 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 3 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Sagan07 » 23 wrz 2019, 07:45

Moim zdaniem to prawdopodobnie kwestia oleju. Chyba po gwarancji podjadę do jakiegoś warsztatu i zlecę im wymianę na oleju Fuchsa. Poproszę żeby wlali 2.2 litra (tak, żeby w skrzyni było 2.4 litra jak to było zalecane w GEN2).

Jan
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2019, 09:27
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2019
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie

Re: Skrzynia M32

Postautor: Jan » 24 wrz 2019, 18:38

Fuks, czy wlanie oleju do skrzyni pomogło?

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Fuks » 24 wrz 2019, 22:09

Tak jak pisałem, jest o wiele ciszej a jak się zrobi zimno to już cisza ale to nie olej i jego ilość jest przyczyną.

Jan
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2019, 09:27
Posiadane auto: Astra
Silnik: 1.4T
Rocznik auta: 2019
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie

Re: Skrzynia M32

Postautor: Jan » 01 paź 2019, 11:53

Proszę, napiszcie jaka była przyczyna, gdyby komuś udało się to ustalić np. poprzez wymianę jakiegoś elementu. U mnie na razie jest jak zawsze. Stukot tylko przy ciepłej pogodzie. Wzmaga się po uruchomieniu klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Kamilc723
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2019, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Skrzynia M32

Postautor: Kamilc723 » 17 paź 2019, 22:42

Słuchajcie odkryłem problem skrzynia M32 Astra Kombi z 2016 1.4 turbo ...Otóż jest luz półoś...skrzynia biegów i już jest mały wyciek..czyli już uszczelniacz szlak ...i pewnie łożyska do wymiany przebieg. :( :(
Przebieg -> :( 74 tys. :(:(
:D :D :D Panie toż to Opyl :D :D :twisted: :evil:

Awatar użytkownika
Kamilc723
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2019, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Skrzynia M32

Postautor: Kamilc723 » 17 paź 2019, 23:47

Zamieszczam zdjęcie mojego problemu..wyciek ze skrzyni :evil: :evil:
https://ibb.co/bsq8mcH
https://ibb.co/RvbX4T2
https://ibb.co/FV4SwM8
:D :D :D Panie toż to Opyl :D :D :twisted: :evil:

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: kobe24la » 18 paź 2019, 10:19

Zapewne jest to strona od tej dłuższej półosi. Podstawowym błędem konstrukcyjnym jest to, że nie ma tam podpory, a powinna być. Ktoś już kiedyś pisał o tym na forum i praktycznie prędzej czy później czeka to każdego :(

Awatar użytkownika
Kamilc723
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2019, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Skrzynia M32

Postautor: Kamilc723 » 18 paź 2019, 12:21

Niestety serwis Opla diagnozę pogwarancyjną wycenił na 299zł jest to 1/4 naprawy skrzyni.
Pytanie czy jeździć z tym jeszcze i wymienić samemu olej bo żadnych szumów nie słyszę a biegi wchodzą bez problemu, nie ma samoczynnego ruchu lewarka, czy oddać ją do naprawy?
:D :D :D Panie toż to Opyl :D :D :twisted: :evil:

Awatar użytkownika
kobe24la
VIP
Posty: 1579
Rejestracja: 08 kwie 2018, 16:32
Posiadane auto: SKODA Octavia 4 RS
Silnik: 2.0 245KM
Rocznik auta: 0
Miasto: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Has thanked: 77 times
Been thanked: 86 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: kobe24la » 18 paź 2019, 12:35

No na pewno bym zajął się sprawą wycieku. Trochę jednak tego oleju widać już wyciekło i nie wiadomo ile zostało. Zbyt mała ilość oleju na pewno nie pomoże skrzyni. Na twoim miejscu wymienił bym uszczelniacz plus olej i obserwował temat. 300zł w ASO to nie dużo jak na ich możliwości ;)

Awatar użytkownika
mathew
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 04 gru 2018, 08:23
Posiadane auto: astra k
Silnik: 1.4 100 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: poręba
Województwo: śląskie
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: mathew » 18 paź 2019, 13:29

ASO potrafi wycenić trzy wkręty na 100 pln. Jeśli chcą za tą naprawę 300 pln to ja bym na Twoim miejscu to zrobił.

Awatar użytkownika
Kamilc723
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2019, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Skrzynia M32

Postautor: Kamilc723 » 18 paź 2019, 13:54

To nie naprawa tylko diagnoza...

Added in 54 seconds:
Za diagnozę życzą sobie 299zł
:D :D :D Panie toż to Opyl :D :D :twisted: :evil:

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: wiesiek3d » 18 paź 2019, 21:50

Ale jak mozna diagnozowac widoczny wyciek, no i po co jedziesz do ASO ?

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: dziadzia82 » 18 paź 2019, 22:23

Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: wiesiek3d » 19 paź 2019, 07:32

Inne auta nie maja podpor i nie leja.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: dziadzia82 » 19 paź 2019, 13:11

Prawie wszystkie powyżej 120-140 Hp i 200-250 Nm.
Półoś jest bardziej stabilna nie wpada w wibracje mniejsze wychyły
Mniejsze naprężenia mechanizmu różnicowego
Lepszy komfort prowadzenia pojazdu (mniejsze wibracje)

60-70% procent uszkodzeń M32 to wyciek oleju i zatarcie przekładni. A wystarczyło zastosować podporę jak w F40
Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: wiesiek3d » 19 paź 2019, 18:39

Zgadzam się że tak powinno być, ale szmelcwageny jednak nie leją a podpory ni majo :D
Chyba założę wątek o tym jak różnica cenowa w stosunku do innych marek ma się do wykonania naszego cudu.
Tarcze hamulcowe z przodu po 25 tkm są gorsze niż w mojej Jettcie po 60 tkm o klockach nie wspomnę, ale to sprawa na inny wątek :(

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Fuks » 19 paź 2019, 20:32

wiesiek3d pisze:Zgadzam się że tak powinno być, ale szmelcwageny jednak nie leją a podpory ni majo :D
Chyba założę wątek o tym jak różnica cenowa w stosunku do innych marek ma się do wykonania naszego cudu.


Następne auto będzie z mojej nielubianej grupy VAG :).

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: dziadzia82 » 19 paź 2019, 20:46

Możecie mnie linczować itp. ale porównując produkty FCA z ostatnimi Oplami to jest kolosalna przepaść pod względem wykończenia jakości oraz niezawodności na korzyść FCA.
Chyba sprawdza sie powiedzenie kolegi ze Astra jest fajna co drugą generacje czyli II, IV i to na tyle bo kolejna to klon 308.
Co jeszcze zauważyłem po niespełna 3 latach to bardzo słabe zabezpieczenie elementów nośnych zawieszenia, stref zgniotu itp
Obrazek

adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: adax » 19 paź 2019, 22:37

Może nie na temat ale najbardziej mnie drażni praca zawieszenia na złej nawierzchni,praktycznie po Gdansku nie idzie jezdzić,tłucze i podskakuje,zero harmonii,ze nie można sie skupić na prowadzeniu,chyba,ze wjadę na obwodnicę to dopiero spokój.

Awatar użytkownika
Kamilc723
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 17 paź 2019, 12:59
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Poznań
Województwo: Wielkopolskie

Re: Skrzynia M32

Postautor: Kamilc723 » 20 paź 2019, 22:19

wiesiek3d pisze:Ale jak mozna diagnozowac widoczny wyciek, no i po co jedziesz do ASO ?

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka

Zapytaj ASO :D

Added in 4 minutes 45 seconds:

Uszczelniacz może też jest pacnięty ale jest luz na wale góra-dół
:D :D :D Panie toż to Opyl :D :D :twisted: :evil:

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: ToniEja » 20 paź 2019, 22:27

dziadzia82 pisze:Możecie mnie linczować itp. ale porównując produkty FCA z ostatnimi Oplami to jest kolosalna przepaść pod względem wykończenia jakości oraz niezawodności na korzyść FCA.
Chyba sprawdza sie powiedzenie kolegi ze Astra jest fajna co drugą generacje czyli II, IV i to na tyle bo kolejna to klon 308.
Co jeszcze zauważyłem po niespełna 3 latach to bardzo słabe zabezpieczenie elementów nośnych zawieszenia, stref zgniotu itp


Nie wiem jak jest z niezawodnoscia, ale TIPO ale w mojej opinii TIPO ( konkurent) Astry jest gorzej wykończony.
AR ma byc marka premium w Fiacie wiec ma konkurowac nie z Astra tylko raczej BMW :) wiec logicznym jest ze musza byc lepsze materiały

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: dziadzia82 » 21 paź 2019, 20:16

ToniEja pisze:
dziadzia82 pisze:Możecie mnie linczować itp. ale porównując produkty FCA z ostatnimi Oplami to jest kolosalna przepaść pod względem wykończenia jakości oraz niezawodności na korzyść FCA.
Chyba sprawdza sie powiedzenie kolegi ze Astra jest fajna co drugą generacje czyli II, IV i to na tyle bo kolejna to klon 308.
Co jeszcze zauważyłem po niespełna 3 latach to bardzo słabe zabezpieczenie elementów nośnych zawieszenia, stref zgniotu itp


Nie wiem jak jest z niezawodnoscia, ale TIPO ale w mojej opinii TIPO ( konkurent) Astry jest gorzej wykończony.
AR ma byc marka premium w Fiacie wiec ma konkurowac nie z Astra tylko raczej BMW :) wiec logicznym jest ze musza byc lepsze materiały

Kwestia dyskusji na temat wykończenia.
Natomiast jest różnica 15tys/zł w cenie biorąc 1,4 120HP z LPG i AK 1.2 110-130HP.
Co do niezawodności Tipo bardziej dopracowania konstrukcja bazuje na sprawdzonym i prostym.
AR zawsze była premium tylko ze modele sa przeznaczone dla pasjonatów marki oraz indywidualistów to nie jest masówka góra 60 tys egzemplarzy na rok

Added in 1 minute 12 seconds:
Kamilc723 pisze:
wiesiek3d pisze:Ale jak mozna diagnozowac widoczny wyciek, no i po co jedziesz do ASO ?

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka

Zapytaj ASO :D

Added in 4 minutes 45 seconds:

Uszczelniacz może też jest pacnięty ale jest luz na wale góra-dół

Na półosi zawsze jest zawsze wyczuwalny 1-2mm w wszystkie strony. Jak ma przekładnia planetarna na krzyżaku pracować ???
Obrazek

Awatar użytkownika
Pit
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 22 wrz 2017, 17:54
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Pit » 24 paź 2019, 19:07

dziadzia82 pisze:Kwestia dyskusji na temat wykończenia.
Natomiast jest różnica 15tys/zł w cenie biorąc 1,4 120HP z LPG i AK 1.2 110-130HP.
Co do niezawodności Tipo bardziej dopracowania konstrukcja bazuje na sprawdzonym i prostym.
AR zawsze była premium tylko ze modele sa przeznaczone dla pasjonatów marki oraz indywidualistów to nie jest masówka góra 60 tys egzemplarzy na rok

Kwestia wykończenia Tipo-Astra raczej nie podlega dyskusji. Miałem Tipo przez 3 miesiące, pod tym względem dostaje lanie i to spore.
Wygląd tabletu, jakby na siłę przyklejonego też pozostawia wiele do życzenia. Jedynie w wersji Lounge fajne beżowe boczki na drzwiach były.
Co do ceny, to chciałem Tipo SW 1.4 T Lounge beżowy metalik + 1 pakiet - po kilku rozmowach i negocjacjach dostałem 4000 rabatu, być może udałby się 6000 załatwić - czyli z 80600 zł spadek na 76600 (lub 74600 zł), Astra 1.4T ST +Biznes Plus+ niebieski metalic 82000zł,
upust 14000 zł i mamy 68000 zł. Bez komentarza.

Tipo to konstrukcja oparta o Fiata Stilo (a później Bravo), silnik bardzo sprawdzony, szczególnie 1.4 16V 95KM niezawodny.
1.4T jedzie falnie, ale pije sporo paliwa.
Dla mnie największa wadą Tipo jest jego rozbieganie.
Astra sama trzyma się drogi, chętnie wraca do jazdy na wprost.
Tipo pomimo zawieszenia rodem ze Stilo (czyli bardzo fajnego) kompletnie nie chce jechać prosto, kierowca musi być bardziej skoncentrowany na utrzymywaniu swojego pasa ruchu, a czas na grzebanie w radiu :-) AA itp

W trakcie chodzenia po salonach w 2017 r. siedziałem w AR Guliettcie 1.4T jakaś wyprzedaż była 69000zł i to była dobra cena dla tego samochodu - bardzo fajnie wykończonego

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Fuks » 24 paź 2019, 21:57


Awatar użytkownika
Pit
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 22 wrz 2017, 17:54
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Pit » 25 paź 2019, 11:41

Racja wątek M32 czyli C635 :lol:

Awatar użytkownika
PaGo
VIP
Posty: 5166
Rejestracja: 10 cze 2019, 14:28
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 xft
Rocznik auta: 2017
Miasto: ŁD
Województwo: łódzkie
Has thanked: 194 times
Been thanked: 126 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: PaGo » 25 paź 2019, 13:03

Gdzie tam jest o awaryjnosci skrzyni?
Znalazłem o krótkich przełożeniach...chyba,że nie łapię jakiegoś żartu?
Nie ręczę za siebie.

Sagan07
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 26 lut 2017, 11:40
Posiadane auto: Opel Astra IV Sedan
Silnik: 1.4 Turbo 140 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Been thanked: 3 times

Re: Skrzynia M32

Postautor: Sagan07 » 25 paź 2019, 13:20

Co do skrzyń biegów to marnym pocieszeniem jest to, że praktycznie każda marka boryka się z problemami. We wspomnianym VW już od wielu lat jest nierozwiązany problem terkotania na luzie. Ostatnio na forum nuovabravoklub widziałem jak ktoś miał problem z Fiatowską skrzynią C635. Mój ojciec ma Aurisa 1.6 z 2012 roku i skrzynia wyje jak M32 w najgorszym stadium i jest to podobno normalne i powszechne (również w nowych generacjach modeli, auta wyjeżdżają z salonu i skrzynie wyją i TTTM). Podobnie jest w Renault, gdzie skrzynie w benzynach terkoczą od początku wprowadzenia Megane 3 i producent nic z tym nie zrobił. Ktoś może powiedzieć, że wyjściem jest automat ale tak naprawdę dobry i szybki hydrokinetyk występuje dopiero w markach premium (skrzynia 8 biegowa ZF), bo wynalazki typu DSG czy DCT (szczególnie suche) to awaryjny dramat. Ciekawym rozwiązaniem byłoby CVT w nowych Hondach, ale silnik turbo 180 KM a skrzynia jak do wolnossącego 100 KM, przez co jest mniejszy moment obrotowy i ograniczona prędkość maksymalna. Niestety nie jest różowo i chyba trzeba się pogodzić z tym, że czasy kiedy skrzynia i układ przeniesienia napędu starczały na całe życie samochodu bezpowrotnie minęły.

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości