Strona 4 z 6

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 22:08
autor: luxasek
W moim przypadku prawda taka że po wymianie na D1g2 i odkad zalewam verwe98 mogę śmiało potwierdzić ze jestem w pełni zadowolony 0 jakichkolwiek odpukac dziwnych sytuacji jezdzi jak igla. Lejąc 95 na orlanie czasami były małe czkawki przy przyspieszeniu na 4 biegu nie mylić ze spadkami mocy, przymulabirm itp auto pracuje jak należy . Nie usmiecha mi się jeździć po 95 na inne stacje i sapecjalnie dojeżdżać bo nie mam po drodze więc zdecydowałem się na verve .

Aktualnie mi pyklo 30tyś:-)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 01 gru 2017, 06:50
autor: komisarzryba
Michau pisze:"To uczucie gdy przychodzi Twoja kolej do zapłaty, Pani pyta "które stanowisko", a Ty mówisz "verva" i czujesz na sobie zazdrosny look całej kolejki"

i dodajesz: place moja platynowa karta kredytowa... i jeszcze poproszę hot doga ;)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 01 gru 2017, 23:26
autor: DigDug
Mnie drażni jak obsługa na Orlenie bierze się za pistolet od vervy i pyta "vervę? ile zatankować ?", a jak trafią na kogoś kto nie zwróci uwagi lub nie ma odwagi powiedzieć nie, wolę normalne 95, to tankują 98 do starego strucla, który i na 86 by pewnie pojechał. Drażni mnie ta bezczelność, ale taka ich praca stąd nie rzucam się do nich. Ja sam wychodzę i tankuję nie czekając na obsługę, która wyćwiczonym tekstem próbuje nabrać kolejnego frajera lub najczęściej frajerkę :/

Ale fakt "verva" brzmi dumnie ........... wsród frajerów. :)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 01 gru 2017, 23:30
autor: daro
Wszystko zależy od tego jaką wywierasz presję na osobie która chce pomóc zatankować auto. Nie raz to spotkałem i po szybkiej lecz stosownej odpowiedzi jest cisza ;-)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 01 gru 2017, 23:37
autor: Segor
Ja po prostu mówię nie dziękuję i idę do kasy. Nic więcej nie jest potrzebne.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 02 gru 2017, 09:42
autor: SACZI
Ech z tymi sprzedawcami z orlenu ...
Verva to mało, przy kasie chcą Ci wcisnąć hot-doga, płyn do spryskiwaczy albo kawę.
Jak odmówisz, to na koniec o lojalnościówkę pytają, a jak nie masz to ci chcą ją założyć.
Jednym słowem taka obsługa to dla mnie nękanie klienta.
Co gorsza, ostatnio pojawiły się informacje, że shell chce zwiększyć udział w sprzedaży ze spożywki, więc na tej stacji również zaczynają"nękać" kierowców ...

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 02 gru 2017, 12:53
autor: wiesiek3d
Taki maja prikaz z gory, ale jest to meczace.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 02 gru 2017, 20:20
autor: Fuks
Jak się jeździ do tej samej stacji to po trzecim nie jest spokój :)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 02 gru 2017, 23:27
autor: rah
Wystarczy grzecznie odpowiedzieć nie dziękuję i nikt człowieka nie męczy. Muszą to zaproponować, bo taki mają nakaz i nie ma w tym żadnej złośliwości. Ja podchodzę do tego bez emocji.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 03 gru 2017, 09:19
autor: Segor
Mi się wydaje że raz czytałem na wykopie, że facet odmówił a i tak mu zalali. Chyba skończyło się na 20 min kłótni i vervie za darmo :)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 03 gru 2017, 11:22
autor: pitusmetallica
Sam miałem taką sytuację kiedyś (nie pamiętam na której stacji), podszedł pracownik, poprosiłem 95 do pełna, spytał czy może 98, podziękowałem, że wystarczy 95. Ruszam w kierunku kasy, ale kątem oka dostrzegłem, że pracownik bierze pistolet 98 :shock: Mówię, że chciałem 95, na co pracownik, że widocznie źle usłyszał i przeprasza za pomyłkę :) Od tej pory tankuję zawsze sam.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 03 gru 2017, 11:33
autor: Szefczu
Paliwo to jedna sprawa - byłem raz świadkiem kłótni klienta z obsługą, który twierdził, że pracownik stacji urwał mu korek od wlewu paliwa. Faktycznie bywają sytuacje, że podjeżdżając do dystrybutora zanim wysiadłem z auta już miałem odkręcony wlew... To już trochę przesada według mnie. W opisywanej wcześniej sytuacji wzywany był kierownik stacji i wydaje mi się, że powiedział że oczywiście sfinansują naprawę wlewu.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 03 gru 2017, 18:25
autor: DigDug
Fuks pisze:Jak się jeździ do tej samej stacji to po trzecim nie jest spokój :)


Oni to maja mówić za każdym razem. Ja tankuję co tydzień na tej samej stacji od 3 lat, bo na gazie jeżdżę i znają mnie tak, że wiedzą, że nie biorę faktury do karty Flota, ale o hotdoga i płyn się pytają. Jak nie powiedzą to podpadają. Jeżdżą tajniacy z Orlenu i patrzą co obsługa robi i można podpaść.

Mnie drażni, ale nie reaguję. Podobnie panie z banku dzwonią czy nie chcę pożyczki. Ale taką mają pracę. :|

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 03 gru 2017, 18:53
autor: luxasek
Ja tam na orlenie tanluje od x lat i ogólnie nie mam problemu z obsługą podchodzą i pytają czy pomoc mówię nie dziękuję zaatakuje sobie sam i nie ma w ogóle problemu o hotdoga pytają czy płyn Ale jakoś mnie to nie drażni .

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 03 gru 2017, 19:15
autor: Fuks
DigDug pisze:
Fuks pisze:Jak się jeździ do tej samej stacji to po trzecim nie jest spokój :)


Oni to maja mówić za każdym razem. Ja tankuję co tydzień na tej samej stacji od 3 lat, bo na gazie jeżdżę i znają mnie tak, że wiedzą, że nie biorę faktury do karty Flota, ale o hotdoga i płyn się pytają. Jak nie powiedzą to podpadają. Jeżdżą tajniacy z Orlenu i patrzą co obsługa robi i można podpaść.


Widzisz, a mnie już nie pytają :)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 03 gru 2017, 22:35
autor: konioczynka
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale nie ma żadnych wytycznych od kiedy paliwo "premium" staje się premium.

Znając życie, każdy chce zarobić ... Dodają 2 promile jakiegoś dodatku więcej niż standardowo i leć Pan do kasy.
To tak jak premium margaryna z masłem 1%. Tylko, że tam aż tak jawnie nie można robić w ch**a :)

Także, może zacznijcie ćwiczyć zmianę biegów jak wam szarpię :D (bez złośliwości)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 06 gru 2017, 08:54
autor: pitusmetallica
konioczynka pisze:
Także, może zacznijcie ćwiczyć zmianę biegów jak wam szarpię :D (bez złośliwości)

Akurat szarpanie o którym mowa na forum nie ma żadnego związku ze zmianą biegów :)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 06 gru 2017, 12:13
autor: Konrad
a może wtryskiwacze benzynowe mamy wadliwe?
Skoro zatankowanie vervy niektorym silnikom pomaga, to może się nie znam, ale wg mnie zapłon lub podawanie paliwa niedomaga. W salonie jeździłem dwiema identycznymi astrami jedna delikatnie szarpała druga nie.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 12 gru 2017, 10:57
autor: pitusmetallica
pitusmetallica pisze:
Napisałem zapytanie do Opla z o sens i bezpieczeństwo lania 100 oktanowego paliwa do naszych silników, poprosili o mój VIN, przyjęli zgłoszenie i czekam, dam znać jakby co :)

No po 2 tygodniach dostałem odpowiedź, poniżej dla zainteresowanych:

"...uprzejmie informujemy że wg. działu technicznego paliwo Shell V-Power Racing 100 jest nie zalecane do użytkowania w Pańskim pojeździe.
Głównym powodem w tym przypadku jest fakt że wspomniane paliwo nie było testowane w związku z czym skutki jego stosowania są nieznane."

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 13 gru 2017, 11:22
autor: Michau
niezalecane pisze się razem;p

a tak serio to jeżeli jest niezalecane to nie znaczy, że nie można go stosować. Bezpieczniej dla Opla napisać coś takiego, ponieważ nie można później dochodzić roszczeń z tytułu uszkodzenia silnika z powodu tankowania "niezalecanego" paliwa.

A przy okazji polecam krótki i zwięzły artykuł na ten temat:

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... -baku.html

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 10 cze 2020, 22:44
autor: krelke
Panowie, trochę czasu minęło...macie jakieś nowe obserwacje?

Ja do pandemii lałem na CircleK 95 milesPLUS (98 na mojej stacji nie mają bo to taka mała franczyza), w czasie COVIDa przerzuciłem się na Vervę98 i...kurde trudno mi zauważyć chyba jakąś różnicę poza potencjalnym efeketem placebo. Jak u Was?

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 00:27
autor: Inferno
krelke pisze:Panowie, trochę czasu minęło...macie jakieś nowe obserwacje?

Ja do pandemii lałem na CircleK 95 milesPLUS (98 na mojej stacji nie mają bo to taka mała franczyza), w czasie COVIDa przerzuciłem się na Vervę98 i...kurde trudno mi zauważyć chyba jakąś różnicę poza potencjalnym efeketem placebo. Jak u Was?

To jest silnik na paliwo 95. Takie lej. Tobie 98 zabiera moc i nic nie daje. My posiadacze 1.6 200 KM mamy gorzej, bo nasze silniki są na paliwo 98, a ono jest droższe.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 09:43
autor: Mati
Po co kombinować? Jedyny plus 98 jest taki ze silnik powinien pracować bardziej liniowo. Ja tankowałem 98 tylko parę razy i nie zauważyłem różnicy poza minimalnie większym spalaniem. W tym roku jeżdżę na 95 vpower bo we wtorki jest w cenie normalnego 95. Czy zauważyłem różnice? Może na zimno trochę równiej chodzi silnik. Ostatnio jak tankowałem na shellu poprosiłem o świadectwo jakości i w przypadku paliwa vpower 95 liczba oktanowa wynosi 96 w przypadku stacji i ostatniej dostawy paliwa ale parametry zwykłej 95 były identyczne.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 11:49
autor: ToniEja
Inferno pisze:
krelke pisze:Panowie, trochę czasu minęło...macie jakieś nowe obserwacje?

Ja do pandemii lałem na CircleK 95 milesPLUS (98 na mojej stacji nie mają bo to taka mała franczyza), w czasie COVIDa przerzuciłem się na Vervę98 i...kurde trudno mi zauważyć chyba jakąś różnicę poza potencjalnym efeketem placebo. Jak u Was?

To jest silnik na paliwo 95. Takie lej. Tobie 98 zabiera moc i nic nie daje. My posiadacze 1.6 200 KM mamy gorzej, bo nasze silniki są na paliwo 98, a ono jest droższe.

Nie musisz jezdzic na 98. W instrukcji masz napisane "zalecane 98" dopuszczalne 95"

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 11:57
autor: rah
W tych silnikach, gdzie jest zagrożenie wypaleniem tłoka osobiście lałbym 98.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 13:24
autor: colins
Teoretycznie liczba oktanowa benzyny ma bezpośredni wpływ na występowanie spalania detonacyjnego (im wyższa, tym większa odporność na występowanie zjawiska), jednak w praktyce sterownik silnika adaptuje się sam do podawanego paliwa (na podstawie zbierania sygnałów z różnych czujników, w tym z czujnika spalania stukowego), przez co nie ma większego sensu lanie PB98 do silnika przystosowanego do spalania paliwa PB95.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 14:25
autor: Mati
rah pisze:W tych silnikach, gdzie jest zagrożenie wypaleniem tłoka osobiście lałbym 98.

Na szczęście w tych silnikach ten problem nie występuje :)

Re: RE: Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 15:33
autor: krelke
Mati pisze:
rah pisze:W tych silnikach, gdzie jest zagrożenie wypaleniem tłoka osobiście lałbym 98.

Na szczęście w tych silnikach ten problem nie występuje :)
Mówimy teraz o 1.4 czy 1.6 czy o jeszcze innych?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 15:38
autor: Martin
Ja myślę że dla silników 1.4 jedynym plusem stosowania 98 jest to iż większość paliw 98 to paliwa premium z dodatkami czyszczącymi, smarującymi itp i to te dodatki utrzymują (starają sie utrzymać) silnik w dobrym stanie bez nagarów itp. Oczywiście jest tez kwestia spalania stukowego , na 98 rzadziej może wystąpić.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 11 cze 2020, 15:41
autor: krelke
Lejąc verve 98 na chłopski rozum jakie mogą być negatywy?

Plus jakby ktoś mógł wytłumaczyć dlaczego miałby występować spadek mocy.

Efecta 95 jest bez dodatków, więc alternatywą jest milesplus95 z circlek z dodatkami.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka