SACZI pisze:Od dawna wiadomo, że Pb98 w wielu przypadkach ma tą samą bazę, a tylko dodatkami zwiększa się LO.
Poza tym dodają jakieś "uszlachetniacze" i mamy paliwo "premium".
To jednak wystarcza, aby w niektórych przypadkach poprawić pracę silnika.
Rzekomo tylko shell w V-Power'ach jako bazę stosuje te swoje syntetyczne bazy GTL (Gas to liquid).
Druga teoria mówi zaś, że tego GTL w paliwie są "aptekarskie" dawki, więc czy coś one zmieniają też ne wiadomo.
Od siebie dodam, że PB98 jest produkowane z PB95 poprzez dodanie alkoholu lub eteru. Podbijamy liczbę oktanową, ale wprowadzamy tlen, który obniża kaloryczność, stąd hasła, że auto jest mocniejsze na 98 nie ma pokrycia w możliwościach fizykochemicznych benzyny przy tej samej dawce paliwa.
A GTL jest bazą olejową nowego typu, ma super własności i jest używany w olejach Shell tych wyższej klasy. Ja sam stosuję olej shell do auta, bo robiłem testowe szarże olejów na tej bazie olejowej i jest super. GLT jest jak woda przeźroczyste
Added in 3 minutes 10 seconds:SACZI pisze:DigDug pisze:Nie, ja piszę o paliwie LOTOS i Orlen, bo te są miarodajne, reszta od nich kupuje. A poza tym koledzy piszą, że tankują Verve.
Z tego co wiem, to paliwo super zimowe IZ 40 jest sprowadzane zza granicy, nie produkują go w Polsce. ...
Dobrze pamiętałem, LOTOS robi IZ od niedawana, od coś ponad 3 lat, wcześniej było głównie blendowane z importowanego. Teraz fakt sami robią, ale dopiero po uruchomieniu programu 10+. Nie siedzę w paliwach od 6 lat to nie nadrabiałem zaległości.
Added in 3 minutes 20 seconds:pitusmetallica pisze:Właśnie ja też się spotkałem z opinią, że 98 to tylko uszlachetniona 95, ale właśnie 100 oktanowy Shell to już inne "lepsze" paliwo.
Napisałem zapytanie do Opla z o sens i bezpieczeństwo lania 100 oktanowego paliwa do naszych silników, poprosili o mój VIN, przyjęli zgłoszenie i czekam, dam znać jakby co
Jest możliwa produkcja benzyny wyżej oktanowej z "natury" czyli po izomeryzacji, ale inne są warunki pracy instalacji, wydajność mniejsza itp. czyli ekonomika mniejsza. Kiedyś Gorlice (już ich nie ma) uzyskiwały 105 oktan na instalacji zeoformingu, ale i tak psuli do 95 oktan.
Nie chce mi się wierzyć że Shell specjalnie robi 100 oktanowe paliwo z instalacji, a nie przez blending z jakimś komponentem. Ale kto wie.
Ja i tak kupuje i będę kupował 95 oktan.