Strona 3 z 6

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 23 lis 2017, 09:31
autor: Michau
Najlepiej tankować na stacjach gdzie jest duży ruch, czyli na firmowych, a nie franczyzowych. Na pewno 98 nie zaszkodzi, a może pomóc, więc wypadkowa jest dla 98 :) Różnica w kosztach to kilka piw/miesiąc ;p

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 23 lis 2017, 10:22
autor: Segor
Michau pisze:Różnica w kosztach to kilka piw/miesiąc ;p
No to raczej nie do przejścia 8-)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 23 lis 2017, 12:45
autor: pgrad
Segor pisze:
Michau pisze:Różnica w kosztach to kilka piw/miesiąc ;p
No to raczej nie do przejścia 8-)


Zależy jak kto często tankuje i ile kilosów w roku przelatuje

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 23 lis 2017, 14:39
autor: rah
Ja tankuję często niezależnie od kilosów

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 23 lis 2017, 21:54
autor: DigDug
rah pisze:Ja tankuję często niezależnie od kilosów


Ale na forum jest teza, że silniki 1.6T palą niewiele więcej od 1.4T, stąd nie wiem skąd te łzy 8-)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 23 lis 2017, 21:57
autor: skuter1975
Od 22500km tankuję głównie na Orlenie (ok 85 % tankowań ta sama stacja), kilka razy Moya i kilka stacji w Niemczech i Luksemburgu. Zawsze było to 95 i żadnych anomalii w pracy silnika nie odczułem. Płynnie auto przyspiesza, nie szarpie. Skoro jest wszystko ok to po co przepłacać? :-)

Re: RE: Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 24 lis 2017, 05:56
autor: rah
DigDug pisze:
rah pisze:Ja tankuję często niezależnie od kilosów


Ale na forum jest teza, że silniki 1.6T palą niewiele więcej od 1.4T, stąd nie wiem skąd te łzy 8-)
Bo ja kiedy tankuję to nie jadę

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 24 lis 2017, 21:39
autor: Michau
Oficjalne info ze strony:

http://www.verva.pl/pl/paliwa

To, że chemia w jedzeniu jest dopuszczalna, nie znaczy, że jest zdrowa. To samo uważam z paliwem, jeśli Cię stać to tankuj premium. Do "mocnych" silników zaleca się z urzędu premium, ponieważ pracują przy mocno zmiennym obciążeniu. Moment Astry 1.4 rzędu 250 Nm jest moim zdaniem na pograniczu ale w mocniejszych autach zmiany obciążenia są bardziej gwałtowne, stąd dedykowane premium.

Warto też zwrócić uwagę na słynne powiedzenie "penny wise, pound foolish" - oszczędzamy na bzdurach (kilka gr na paliwie), a trwonimy kasę na rzeczach sporych (kupie sobie felgi o 1000 zł droższe żeby "somsiad" widział" :twisted:

Ja po zrobieniu Astrą 3 tys km na vervie od razu widzę różnicę w spalaniu niż pierwsze km po zakupie (kupiłem przy przebiegu 28 tys km).

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 25 lis 2017, 20:49
autor: DigDug
To ja popytam kolegów z terminala, skąd się im paliwa premium biorą, czy to zwykłe + dodatek, czy przychodzi specjalnie osobno i wtedy wam napiszę gdzie ta jakość premium.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 25 lis 2017, 20:58
autor: Michau
DigDug pisze:To ja popytam kolegów z terminala, skąd się im paliwa premium biorą, czy to zwykłe + dodatek, czy przychodzi specjalnie osobno i wtedy wam napiszę gdzie ta jakość premium.


Czyli paliwo Shella jedzie do nas prosto z dani, Lukoila z Rosji, Circle K z USA a BP z UK? :P

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 25 lis 2017, 21:29
autor: DigDug
Nie, ja piszę o paliwie LOTOS i Orlen, bo te są miarodajne, reszta od nich kupuje. A poza tym koledzy piszą, że tankują Verve.
Z tego co wiem, to paliwo super zimowe IZ 40 jest sprowadzane zza granicy, nie produkują go w Polsce. Ruscy np. je robią bo u nich na innym nie pojedzie, tzw. arktyczne.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 25 lis 2017, 22:23
autor: wiesiek3d
A ja jak nie musze to Lotosa omijam, zaufanie mam do Statoil , przetestowane na Pb i ON.
Nie interesuje mnie co tam dolewaja ,ale zawsze zajade dalej.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 26 lis 2017, 09:26
autor: SACZI
DigDug pisze:Nie, ja piszę o paliwie LOTOS i Orlen, bo te są miarodajne, reszta od nich kupuje. A poza tym koledzy piszą, że tankują Verve.
Z tego co wiem, to paliwo super zimowe IZ 40 jest sprowadzane zza granicy, nie produkują go w Polsce. ...

Człowieku, sprawdź co piszesz, zanim napiszesz!
https://www.lotos.pl/321/p,405,c,92/module?dm=1

wiesiek3d pisze:A ja jak nie musze to Lotosa omijam, zaufanie mam do Statoil , przetestowane na Pb i ON.
Nie interesuje mnie co tam dolewaja ,ale zawsze zajade dalej.

wiesiek, akurat Shell ma najwięcej paliw z lotosu :)
Jak znajdę, to podlinkuję świadectwo jakości ON z Shella.
ON, bo to było dość dawno, gdy pozwalali fotografować te dokumenty.
Teraz są tylko do wglądu, ale dostawca się nie zmienił.

EDIT
Baaardzo stare świadectwa jakości paliw ze Statoil.
Widać wyraźnie napisane "Producent Grupa Lotos" i adres Statoil Wawa
https://zapodaj.net/947cb95fc345e.jpg.html
https://zapodaj.net/3c2d29adf665c.jpg.html

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 26 lis 2017, 11:07
autor: Fuks
Michau pisze:Warto też zwrócić uwagę na słynne powiedzenie "penny wise, pound foolish" - oszczędzamy na bzdurach (kilka gr na paliwie), a trwonimy kasę na rzeczach sporych (kupie sobie felgi o 1000 zł droższe żeby "somsiad" widział" :twisted:


Pytanie czy lanie 98 to też nie jest trwonienie kasy :).

Dawno temu miałem Lanosa 1.5 100 KM, kolega miał idealnie takiego samego.
Kupował od kogoś paliwo z Ukrainy 92-oktany.
Robiliśmy testy i żadnych różnic nie było ani w przyśpieszaniu, ani w spalaniu.

PS.
Na większości stacji benzynowych dostępna jest benzyna 92-oktanowa, 95 Euro, a czasem również i benzyna 100-oktanowa

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 28 lis 2017, 07:59
autor: pitusmetallica
A czy przy zalecanym 95 a dopuszczalnym 98, można wlać 100 oktanowe paliwo Shella? Ostatnio zobaczyłem to paliwko u siebie na stacji i myślę o przetestowaniu, ale czy jest to dopuszczalne np. w związku z gwarancją auta?

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 28 lis 2017, 10:17
autor: SACZI
Tylko, że Pb100 Shella jest już około 70 gr droższa niż Pb95.
Na niższe spalanie nawet nie ma co liczyć, ale paliwko możesz obadać.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 28 lis 2017, 10:45
autor: pitusmetallica
Na niższe spalanie nie liczę, raczej czy ustanie szarpanie :) Skoro różnica w cenie jest tak duża to może rzeczywiście jest to lepsze paliwo, a nie tylko uszlachetnione?
Czyli ogólnie nie ma żadnych przeciwwskazań? Serwis też nie przyczepi się, że lałem paliwo inne niż podane (w razie czego)?

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 28 lis 2017, 15:03
autor: SACZI
Skoro Opel dopuszcza Pb98, to Pb100 nie powinna zrobić szkody silnikowi.
Nie pytałem o to w ASO, bo nie zamierzam tego paliwa tankować.
Zadzwoń, zapytaj, zatankuj, przetestuj i zdaj relacje.

Dla mnie, najbardziej optymalna, również pod względem cenowym, jest orlenowska Verwa.
W porównaniu do BP, Shell, czy Statoil, jest to najtańsza Pb98.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 28 lis 2017, 15:20
autor: Krzysiec
Tak jak zadzwoni do Krasnego to mu powiedzą ze mu silnik ekspoloduje i tankuje na wlasne ryzyko... Opel tego nie zaleca skoro nie napisał.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 28 lis 2017, 20:30
autor: pitusmetallica
Dla mnie najważniejsza jest kultura pracy silnika i przyjemność z jazdy. Jeśli "lepsze" paliwo może poprawić pracę silnika to jestem skłonny dopłacić (o ile nie będzie miało ono żadnych skutków ubocznych).
Napisałem do Opla, zobaczymy co odpiszą :)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 08:13
autor: Michau
DigDug pisze:To ja popytam kolegów z terminala, skąd się im paliwa premium biorą, czy to zwykłe + dodatek, czy przychodzi specjalnie osobno i wtedy wam napiszę gdzie ta jakość premium.


Czy coś już wiadomo ? :)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 08:30
autor: SACZI
Od dawna wiadomo, że Pb98 w wielu przypadkach ma tą samą bazę, a tylko dodatkami zwiększa się LO.
Poza tym dodają jakieś "uszlachetniacze" i mamy paliwo "premium".
To jednak wystarcza, aby w niektórych przypadkach poprawić pracę silnika.
Rzekomo tylko shell w V-Power'ach jako bazę stosuje te swoje syntetyczne bazy GTL (Gas to liquid).
Druga teoria mówi zaś, że tego GTL w paliwie są "aptekarskie" dawki, więc czy coś one zmieniają też ne wiadomo.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 08:33
autor: komisarzryba

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 08:42
autor: SACZI
Reklama aliora ...

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 09:00
autor: komisarzryba
wszędzie masz teraz reklamę. wystarczy odcedzić ;)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 13:44
autor: DigDug
Michau pisze: Czy coś już wiadomo ? :)


Tak, pytałem się kolegów i paliwa premium innych marek (oprócz Orlenu) mają dostrzykiwane odpowiedni dodatki w ilości do 0,2% max, średnio ok 0.1% i tyle, takie to są premium.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 13:45
autor: pitusmetallica
Właśnie ja też się spotkałem z opinią, że 98 to tylko uszlachetniona 95, ale właśnie 100 oktanowy Shell to już inne "lepsze" paliwo.

Napisałem zapytanie do Opla z o sens i bezpieczeństwo lania 100 oktanowego paliwa do naszych silników, poprosili o mój VIN, przyjęli zgłoszenie i czekam, dam znać jakby co :)

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 13:49
autor: DigDug
SACZI pisze:Od dawna wiadomo, że Pb98 w wielu przypadkach ma tą samą bazę, a tylko dodatkami zwiększa się LO.
Poza tym dodają jakieś "uszlachetniacze" i mamy paliwo "premium".
To jednak wystarcza, aby w niektórych przypadkach poprawić pracę silnika.
Rzekomo tylko shell w V-Power'ach jako bazę stosuje te swoje syntetyczne bazy GTL (Gas to liquid).
Druga teoria mówi zaś, że tego GTL w paliwie są "aptekarskie" dawki, więc czy coś one zmieniają też ne wiadomo.


Od siebie dodam, że PB98 jest produkowane z PB95 poprzez dodanie alkoholu lub eteru. Podbijamy liczbę oktanową, ale wprowadzamy tlen, który obniża kaloryczność, stąd hasła, że auto jest mocniejsze na 98 nie ma pokrycia w możliwościach fizykochemicznych benzyny przy tej samej dawce paliwa.

A GTL jest bazą olejową nowego typu, ma super własności i jest używany w olejach Shell tych wyższej klasy. Ja sam stosuję olej shell do auta, bo robiłem testowe szarże olejów na tej bazie olejowej i jest super. GLT jest jak woda przeźroczyste :)

Added in 3 minutes 10 seconds:
SACZI pisze:
DigDug pisze:Nie, ja piszę o paliwie LOTOS i Orlen, bo te są miarodajne, reszta od nich kupuje. A poza tym koledzy piszą, że tankują Verve.
Z tego co wiem, to paliwo super zimowe IZ 40 jest sprowadzane zza granicy, nie produkują go w Polsce. ...

SACZI pisze:Człowieku, sprawdź co piszesz, zanim napiszesz!
https://www.lotos.pl/321/p,405,c,92/module?dm=1


Dobrze pamiętałem, LOTOS robi IZ od niedawana, od coś ponad 3 lat, wcześniej było głównie blendowane z importowanego. Teraz fakt sami robią, ale dopiero po uruchomieniu programu 10+. Nie siedzę w paliwach od 6 lat to nie nadrabiałem zaległości.

Added in 3 minutes 20 seconds:
pitusmetallica pisze:Właśnie ja też się spotkałem z opinią, że 98 to tylko uszlachetniona 95, ale właśnie 100 oktanowy Shell to już inne "lepsze" paliwo.

Napisałem zapytanie do Opla z o sens i bezpieczeństwo lania 100 oktanowego paliwa do naszych silników, poprosili o mój VIN, przyjęli zgłoszenie i czekam, dam znać jakby co :)


Jest możliwa produkcja benzyny wyżej oktanowej z "natury" czyli po izomeryzacji, ale inne są warunki pracy instalacji, wydajność mniejsza itp. czyli ekonomika mniejsza. Kiedyś Gorlice (już ich nie ma) uzyskiwały 105 oktan na instalacji zeoformingu, ale i tak psuli do 95 oktan. :D
Nie chce mi się wierzyć że Shell specjalnie robi 100 oktanowe paliwo z instalacji, a nie przez blending z jakimś komponentem. Ale kto wie.
Ja i tak kupuje i będę kupował 95 oktan.

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 19:45
autor: Michau
Proponuje powrócić do dyskusji za 100 000 km :)

A teraz trochę cebuli:

"To uczucie gdy przychodzi Twoja kolej do zapłaty, Pani pyta "które stanowisko", a Ty mówisz "verva" i czujesz na sobie zazdrosny look całej kolejki"

haha :D

Re: 1.4 125KM, 150KM - 95 vs 98

: 30 lis 2017, 21:49
autor: wiesiek3d
Poważnie :shock: