Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
roman669
Wyjadacz
Posty: 111
Rejestracja: 19 wrz 2016, 09:36
Posiadane auto: Opel Astra 5 Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Goleszów
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: roman669 » 19 wrz 2016, 14:48

Witam,
Mam pytanie. Co lub jakie parametry zmieniają się podczas zmiany trybu jazdy na "Sport" , i jak tryb wpływa na żywotność np. silnika.
Kiedy używacie i przez jaki czas tego trybu.

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 1098
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Mieszko66 » 19 wrz 2016, 21:13

W trybie ,,Sport " zdecydowanie szybciej następuje reakcja na wciśnięcie pedału gazu, auto szybciej reaguje na reakcje kierowcy i jest bardziej dynamiczne. Trochę inaczej słychać silnik (zauważalne zwłaszcza przy ruszaniu). Wzrasta zużycie paliwa (pisałem o zużyciu paliwa w trasie na innym poście). Trochę bardziej usztywnia się kierownica. Wpływ zużycia na silnik - jeszcze nie wiadomo. Trybu ,,Sport" używam z reguły w trasie, choć zdarzało się, że i w mieście na obwodnicach (kilku się już zdziwiło jakie autko ma odejście...). Dla mnie tryb sport to czysta frajda z jazdy coś rewelacyjnego.
Mieszko66
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Budus » 19 wrz 2016, 21:41

a wg instrukcji:
Tryb sportowy dostosowuje ustawienia niektórych systemów pojazdu do bardziej sportowego stylu jazdy.
● Silnik szybciej reaguje na ruchy pedału przyspieszenia.
● Układ kierowniczy reaguje bardziej bezpośrednio, zapewniając lepszy kontakt z nawierzchnią.
● Praca automatycznej skrzyni biegów jest dostosowywana do bardziej dynamicznej jazdy
Obrazek

roman669
Wyjadacz
Posty: 111
Rejestracja: 19 wrz 2016, 09:36
Posiadane auto: Opel Astra 5 Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Goleszów
Województwo: Śląskie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: roman669 » 20 wrz 2016, 08:41

Pytam bo dealer nic ciekawego nie mi nie powiedział na ten temat. Jazda o wiele bardziej interesująca jest niż w normalnym trybie. Ja używam na razie sporadycznie tylko do wyprzedzania jak jedzie więcej samochodów itp.
A ciekawe czy moc wzrasta?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Segor » 20 wrz 2016, 21:48

Nie, moc nie wzrasta. A jeżeli masz takie wrażenie to tylko placebo :) Wystarczy sprawdzić że czas do 100 jest ten sam w katalogu. Zamiast trybu sport wystarczy szybko wciskać pedal i wyjdzie na to samo. W automacie ma odrobinę większe znaczenie, ale nadal nie dodaje mocy :)
Obrazek

Online
adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: adax » 08 sty 2018, 21:30

Ciekawe czy jest możliwość już po gwarancji dorobienia takiego trybu SPORT w swoim zakresie.

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: marwisn » 08 sty 2018, 22:43

adax pisze:Ciekawe czy jest możliwość już po gwarancji dorobienia takiego trybu SPORT w swoim zakresie.


Jest możliwość. Na forum jest odpowiedni wątek temu poświęcony.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Online
adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: adax » 08 sty 2018, 22:51

Szukałem i jakoś nie mogłem znaleźć.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: daro » 08 sty 2018, 22:53

Ja szybko znalazłem W TYM MIEJSCU zapraszam do lektury

Online
adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: adax » 08 sty 2018, 23:16

Dzięki!

Awatar użytkownika
Pit
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 22 wrz 2017, 17:54
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Pit » 09 sty 2018, 20:17

Tryb sport jest "ukryty" w naszych autach pod nazwą tempomat. Na autostradzie mamy ustawione, np.: 148 km/h, wyjeżdża TIR ze swoim 89 km/h. Hamowanie, tempomat się usypia. No i przyspieszanie. Gdy robimy to z buta to Astra bez sporta słabo idzie, ale wystarczy ruch palca na kierownicy :lol: i mamy tryb sport. Tempomat robi co może, żeby wrócić do zadanej prędkości. A jak się jeszcze wcześniej zrobiło redukcję to w ogóle miód :D . Nogą to dziurę w podłodze można by zrobić.

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Budus » 09 sty 2018, 20:21

że się tak wyrażę, najwyżej mody wypikają - gówno prawda :D
/Pi Pi Pi Pi ;) /Krzysiec/
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Segor » 09 sty 2018, 20:49

Czy ja wiem czy kupa? Też mam wrażenie że aktywacja tempomatu (zwykłego, nie aktywnego) lepiej przyspiesza niż noga w podłodze, ale to może być tylko złudzenie, że względu na to że brak tego ruchu nogą.
Obrazek

Awatar użytkownika
Budus
VIP
Posty: 4573
Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
Posiadane auto: Insignia
Silnik: 2.0 174KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Katowice
Województwo: śląskie
Has thanked: 42 times
Been thanked: 160 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Budus » 09 sty 2018, 20:50

no to ja Ci powiem czy ze sportem czy bez przyspiesza tak samo ;) w sensie tempomat. i jeden i drugi
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Segor » 09 sty 2018, 20:53

No bo sport nie może polepszać przyspieszenia. Polepsza jednak odczucie. I tak samo może być z przyciskiem. Może dawać odczucie szybszej reakcji niż ruch przepustnica.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pit
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 22 wrz 2017, 17:54
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gliwice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Pit » 09 sty 2018, 21:14

Nie mówię, że do dodaje +5% mocy (jak np.: czerwony kolor), tylko mało kto wciska pedał do podłogi tak jak robi to tempomat. Pewnie jak by dać buta do końca byłby to samo. Wrażenia polepsza duża redukcja + tempomat. Odcinek testowy A4 Wrocław-Gliwice - tam kierowcy TIR-ów mają zwyczaj jeździć 2 pasami równolegle. Testowane z kolegami i wszyscy mają podobne odczucia.
Co ciekawe w Fiacie Tipo 1.4 tempomat był bardziej Eco...

Online
adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: adax » 03 lut 2018, 22:49

Powiem tak jeśli bym miał wybrać pomiędzy tylko tymi dwoma wersjami czyli 150 ale bez SPORT czy 125 ze SPORTEM to bym bez zastanowienia wziąłbym drugi wariant bo te konie nie robią roboty dopiero ten tryb SPORT.Z jazdy próbnej do dziś pamiętam,że każde delikatne naciśnięcie pedału gazu powodowało szybkie zbieranie się tych "koni"jakby ktoś je ostrogami potraktował a bez to tak jakby "konie"były nie nakarmione i trochę leniwe-nie mogłem się juz powstrzymać od żartowania.
Ma się po prostu odczucia,że silnik nie ma 125 koni tylko 100,można ten efekt zminimalizować naciskając mocniej pedał gazu ale po roku czasu i tak nie moge się do tego przyzwyczaić,gdzie wcześniej w starym 1.6 była ta reakcja szybka,tak jak powinna.
Kończąc już te wywody,jeśli bym miał jeszcze raz wybierać to bym chyba nie brał innej opcji jak z przyciskiem SPORT albo w ogóle.Bo ja nie czuję jakoś szczególnie,że jeżdżę uturbioną benzyną,wyduszam te konie a ten silnik zachowuje się raczej jak typowy wolnossak.Ktoś powie no tak ale turbo pcha,dopiero w wyższych partiach wtedy gdy potrzeba przyspieszyć w sytuacji ekstremalnej no tak ale w dolnych partiach on się zachowuje bardzo "leniwie"ja akurat generalnie nie lubię katować i kręcić silnik wysoko,ja lubię płynne przyspieszanie(liniowe jak to fachowcy mówą)i w takim 1.4 VW wciskając pedał delikatnie auto w moment wyrywa i trzeba wręcz operować w druga stronę by nie przesadzic z szybkoscią no ale jakie są odczucia tak jabyśmy mieli pod maską o wiele większa moc no ale to własnie robi robote ta turbina,która daje maksa juz od dołu tak jak w fordzie ecoboost.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Fuks » 04 lut 2018, 10:15

adax pisze:Powiem tak jeśli bym miał wybrać pomiędzy tylko tymi dwoma wersjami czyli 150 ale bez SPORT czy 125 ze SPORTEM to bym bez zastanowienia wziąłbym drugi wariant

Ja mam 150 ze sportem i według mnie tryb sport działa jak witamina C na psychikę :).

PS.
Może ktoś z Warszawy ma 150 KM ze sport w wersji Dynamic to można testy porównawcze zrobić...

Online
adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: adax » 04 lut 2018, 12:06

Ja pamiętam po jazdach próbnych ze aktywacja SPORT powodowała czułośc pedału gazu taka jak powinna być ,czyli spontaniczna i nie chodzi mi tu że ze SPORTEM jakoś zdecydowanie wyżej i mocniej można było kręcić tylko początkowa faza wdepnięcia jest bardziej odczuwalna.Ja sobie sprawdzałem,wyłączałem i właczałem.
Tyle,że jakbym chciał taki wziąć to musiałbym wybrać wersję wyższą niż Enjoy a na jazdach próbnych zawsze taka jazda trwa za krótko i wtedy nie odczuwałem tego deficytu mocy bez SPORT bo zaraz wyskoczyłem na obwodnicę i stała prędkość i było ok,gorzej w mieście...

Greypower
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 05 sty 2018, 22:36
Posiadane auto: OPEL ASTRA K
Silnik: 1,4 150 km
Rocznik auta: 2017
Miasto: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Greypower » 17 lut 2018, 23:12

:mrgreen: Panowie, ja bez trybu sport bo wersja Enjoy, ale wg mnie skoro tryb mocy i momentu nie dodaje, to co dodaje? Złudzenia? Tak więc ja myślę, że 150 KM bez trybu poradzi sobie lepiej niż z trybem 125 na autostradzie... Takie moje zdanie...

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: daro » 17 lut 2018, 23:17

tryb-sport-co-dok-adnie-zmienia-t328.htmli właśnie tu jest wiele rozwiązań na wszelkie pytania

Online
adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: adax » 17 lut 2018, 23:22

Przeczytaj cały wątek,według mnie z trybem sport wrażenia są lepsze w początkowym stadium(czyli sama reakcja na pedał gazu)a 150 bez trybu SPORT zapewne nadrabia w górnych rejestrach obrotów to jest tylko porównanie 125 z SPORT vs 150 bez z dwojga wybrałbym ten pierwszy wariant bo nie lubię kręcić wysoko,wolę właśnie tą czulsza reakcję na pedał gazu,co kto woli...bo jeszcze mnożna wziąć 150 ze SPORT i mamy i jedno i drugie.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: daro » 17 lut 2018, 23:29

Można mieć wiele i wszystko zależy od portfela bądź indywidualnych potrzeb. Mam 150KM bez Sport i jestem zadowolony z dynamiki auta. Można by było poprawić dolną partię obrotów względem dynamiki lecz to po gwarancji ;-) Tak czy inaczej Astra sama w sobie daje radę a tryb SPORT już wiemy co poprawia...

gravity1287
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 11 cze 2017, 12:57
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 60 times
Been thanked: 36 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: gravity1287 » 22 lut 2018, 23:51

Fuks pisze:PS.
Może ktoś z Warszawy ma 150 KM ze sport w wersji Dynamic to można testy porównawcze zrobić...

A 150 KM w Elite może być? :mrgreen: 8-)

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Fuks » 23 lut 2018, 07:54

Może :), gdzie i kiedy?

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Segor » 23 lut 2018, 08:37

Zrobię Wam ściągę z tego co warto byłoby przetestować, chociaż nie jesteście idealnymi kandydatami, bo obaj macie sport - nie jesteście w stanie zbadać czy wyłączenie sport nie pogarsza czegoś :P
Scenariusze:
1. 3 bieg, 2k obrotów i gaz w podłogę w wariantach:
a) dynamic + sport vs elite bez sport
b) dynamic bez sport vs elite bez sport
2. To samo co wyżej, tylko od 3,5k obrotów.
3. Oba powyższe scenariusze tylko przyspieszenie poprzez aktywację tempomatu.
Łącznie 8 testów :D
Dla frajdy możecie jeszcze zrobić sobie porównanie oboje ze sport :)
Obrazek

Online
adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: adax » 24 lis 2018, 21:27

Mam pytanie do tych co używają tryb SPORT,właczają i wyłączają naprzemiennie ale od początku ja go nie mam a chcę założyć "pedałbox"(różne tryby otwierania przepustnicy)panaceum na brak SPORTU,tak więc nieraz jadąc w korku na jedynce załączam dwójkę za szybko i wiem,że jest na granicy lekkiego dławienia(czuję to)albo przy przyspieszaniu i załączaniu za szybko kolejnego biegu(sporadycznie oczywiście)to gdy czuję,że jeszcze silnik nie wszedł na swoim obecnym biegu na odpowiednie obroty to mu nie cisnę tylko delikatnie na pedał gazu naciskam(bo czuję te lekkie dławienie)i teraz pytanie gdy macie ten tryb SPORT załączony to jak on się zachowuje w takiej sytuacji bo przecież on powoduje mimowolnie mocniejsze depnięcie,czy to nie jest wtedy bardziej szkodliwe w takiej sytuacji dla silnika?

odl
Weteran
Posty: 1427
Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
Silnik: 1.4 S/S 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: --
Województwo: śląskie
Has thanked: 18 times
Been thanked: 111 times

Re: RE: Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: odl » 25 lis 2018, 01:10

adax pisze:i teraz pytanie gdy macie ten tryb SPORT załączony to jak on się zachowuje w takiej sytuacji bo przecież on powoduje mimowolnie mocniejsze depnięcie

Zachowuje się tak, że Astra zamienia się w kangura ;) czyli dokładnie tak, jak przewidujesz. Nie rozumiem jak można z tym trybem jeździć w korku po mieście. Sam używam tylko na autostradzie i do wyprzedzania.. i nigdy na 1 biegu.

Awatar użytkownika
Mieszko66
Weteran
Posty: 1098
Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
Posiadane auto: Opel Astra V ST
Silnik: 1.4 Turbo 150
Rocznik auta: 2016
Miasto: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
Has thanked: 94 times
Been thanked: 34 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: Mieszko66 » 25 lis 2018, 10:25

Moje zdanie co do trybu SPORT. Jeśli się na niego zdecydowałem to po to aby go używać i mieć z tego frajdę. Oczywiście stosowany jest w granicach rozsądku tzn. w odpowiednim czasie i miejscu lub po prostu wtedy kiedy mam ochotę posłuchać przyjemnego mruczenia silnika. Co do pierwszego biegu i trybu SPORT to jeżeli jest włączony to jak najbardziej. Rzadko ale się zdarzało gdy jakiś ,,młody burak" w przechodzonym ,,markowym" aucie podjeżdżał pod światła i robił przygazówki patrząc prowokująco. Jeśli było to tylko bezpieczne to czasami świadomie włączałem tryb SPORT i .... szkoda, że nie mogłem widzieć chwilę później jego miny. Jasne, że jazda w korkach lub w zatłoczonym mieście z funkcją SPORT jest bezsensu bo nie wykorzystujemy tego co nam daje, ale jeśli ktoś lubi to czemu nie. Co zaś się tyczy ochrony silnika to jasne, że zwracam na to uwagę (nie katuję oczywiście silnika), ale auto to przedmiot, który kupiłem i ma mi służyć, a nie ja jemu. Brałem przedłużoną gwarancję po to aby nie mieć zmartwień, a tylko przyjemność z jazdy. ;)
Mieszko66
Obrazek

ToniEja
Weteran
Posty: 980
Rejestracja: 22 paź 2018, 22:18
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.6 Turbo 200KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Elbląg
Województwo: Warmińsko Mazurskie
Has thanked: 14 times
Been thanked: 32 times

Re: Tryb "Sport" w Dynamic 1,4 Turbo 125 / 150

Postautor: ToniEja » 25 lis 2018, 17:22

Jak kupilem moje 200 KM to bylem troche zawiedzony, jezdzil podobnie do 1.6 150 KM forda focusa. Niestety nie moglem wczesniej go wyprobowac i na jazdach testowych jezdzilem 150KM. Myslalem ze te 50 KM zrobi roznice a tu (_|_). Dzisiaj pierwszy raz włączylem przycisk sport i to dopier robi roznice. Reakacja na pedal gazu w koncu jest taka jaka powinna bc w samochodzie ktory ma 200KM


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości