Strona 11 z 16

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 10:39
autor: SACZI
Panowie, z tymi tunerami to ostrożnie ...
Teraz byle "obszczymur" kupuje "hamownie" i robi "remapy" uważając się za eksperta w dziedzinie.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 10:41
autor: man1utek
bo Polak przecież potrafi :D

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 11:06
autor: astra
Seria 150KM na wykresie przy 2k rpm poniżej 175Nm, nieźle, ma być 245(230 s/s)Nm. Podobno tylko VAG kłamie, albo wykres niewiarygodny. Wykres z hamowni, hamownia "mierzy kołami". Producent "mierzy wałem korbowym", może stąd te rozbieżności. Poprawcie mnie, jeśli się mylę.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 11:39
autor: colins
O ile uznamy, że ten wykres jest prawidłowy, to wyłazi na nim to o czym już pisałem w związku z akcją serwisową obejmującą aktualizację sterownika silnika, gdzie podejrzewałem, że update przynieść może przesunięcie momentu obrotowego w górę. I wykres zdaje się to potwierdzać (a także nasze odczucia po aktualizacji), bo przy 2000 obr./min. silnik nie generuje deklarowanych przez GM niutków, a dostarcza je dopiero przy sporo wyższych obrotach. Ma to w sumie logiczne wytłumaczenie, bo w wyniku nowszego softu silnik nie dostaje pełnego kopa przy niskich obrotach, co groziło w takiej sytuacji występowaniem LSPI, tylko moment obrotowy jest wówczas ograniczony. Dla silnika na pewno zdrowiej, ale dla kierowcy nie zawsze więc możesz iść szanowny @astra z tym do sądu i oskarżyć Opla o niezgodność pojazdu z obiecanymi przez nich parametrami. :D
Dodam tylko, że dokładnie tak samo postąpił Nissan, gdy miał problemy z silnikami 1.2 DIG-T w Qashqaiach i aktualizacją wykastrował je z niutonometrów w dolnym zakresie obrotów, co też nie do końca podobało się wszystkim użytkownikom. Rozsądek jednak podpowiada (przynajmniej mój rozsądek), że lepiej mieć trwalszy wehikuł niż szybszy i z takiego też pewnie założenia wyszedł naczelny informatyk GM wypuszczając dla naszych motorów tę aktualizację. :)

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 16:18
autor: marlad
Samochód był hamowany na 5 biegu , dociązony dodatkowo hamulcem elektrowirowym.
W ambiencie było ok 30 st C , a wentylator 12 Kw radził sobie tak "srednio na jeża"
Biorąc pod uwagę , iż wykres nie był wygładzany to wygląda to tak jak wygląda.
Można puścić wykres marketingowo na inercji , to zaraz zrobi się gładziutki , a i pewnie kilka kuni więcej by pokazało :D

Co do pomiaru to hamownia podwoziowa pokazuje moc na kołach , a po odjeciu strat również na silniku .
Nie ma tu czegoś takiego jak oszukiwania na wadze etc ...

pozdro

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 18:04
autor: SACZI
marlad, dlaczego wykres przy 1500obr leci pionowo w dół?
Przecież ja (inni też) są w stanie jechać nawet przy 800obr/min, czyli silnik jakiś moment generuje.
Wykres jest po prostu niewiarygodny.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 21:24
autor: marlad
chip-tuning-opel-astra-k-1.4-turbo-150-ac-delco-e80-ladyga-stage-1.jpg.jpg
chip-tuning-opel-astra-k-1.4-turbo-150-ac-delco-e80-ladyga-stage-1.jpg.jpg (491.67 KiB) Przejrzano 7621 razy
saczi , o ktory wykres chodzi . mozesz go tu wrzucic ?

Obrazek

Ok, juz załapałem. Chodzi Ci o to ,że pomiar nie został wykonany w zakresie 800 -1500 rpm, lecz rozpoczęliśmy wciśnięciem pedału gazu przy 1500 obr/min ?

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 21:46
autor: SACZI
Tak jest,chodzi mi o to, że w okolicy 1500 charakter zmian mocy i momentu biegną bardzo pionowo.
Mówię o wykresie, który sam tutaj wkleiłeś.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 22:16
autor: marlad
To efekt sporego obciazenia hamulcem elektrowirowym. Na pomiarze w inercji bylby gładszy wykres ,ale niezbyt miarodajny.
N inercji hamuje sie wolnossaki glownie

Added in 1 minute 36 seconds:
Fryzjer1983 pisze:No z wykresem nie wyszło idealnie ale nie jest źle i ta seria też nie jest zanizona ile taka przyjemność by kosztowała?


Przepraszam , nie wypada tu rozmawiac o cenach :)

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 sie 2018, 22:42
autor: Fryzjer1983
Jasne rozumie to na PW napisz mi jak możesz. Chyba że w poniedziałek zadzwonię do Ladyga Tuning.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 09 sie 2018, 22:58
autor: Fuks
https://www.youtube.com/watch?v=kfP8_biF3sA pod koniec przed 30 minutą są wykresy od sąsiadów :)

A tu wykres gdzie 200 Nm jest od 1500 obrotów.
https://www.v-tuning.pl/pojazd/opel/ast ... -km-110-kw

Re: 1.4 150KM - tuning

: 10 sie 2018, 11:02
autor: astra
Dobre, mi w paincie też taki wyszedł.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 10 sie 2018, 12:39
autor: Fuks
astra pisze:Dobre, mi w paincie też taki wyszedł.

Podjedź do nich i im to powiedz. Masz niedaleko, Leżajsk :)

Re: 1.4 150KM - tuning

: 29 sie 2018, 21:52
autor: rallyfan
info z dzisiaj

zadzwoniłem do dealera Vtech-u w Ząbkach zapytać o box do 1.4 125km
pan powiedział, że się nie da, bo coś tam jest zabezpieczone ... i się nie da

temat nie dawał mi spokoju, zadzwoniłem do Chojnackiego w Nadarzynie,
też oficjalny dealer Vtech, kilka telefonów, ale nikt nie odbierał

zadzwoniłem do Vtechu do Krakowa, pogadałem, więc: jest box, przyrost mocy 15-20 km
nie pamiętam ile nm, ale też coś tam deklarują, czas dłubania ok 3h, w tym pomiary
cena 1170 brutto, nie ma rabatu bo coś tam, nie zrozumiałem, była fatalna jakość połączenia
człowiek zapewniał, że nie było przypadku, żeby serwis wykrył, że ktoś korzystał

Re: 1.4 150KM - tuning

: 30 sie 2018, 20:19
autor: kowal78
Box to zło.
Boxa nie wykrywają w serwisie bo go demontujesz przed wizytą w ASO.
Zastanów się tylko czy chcesz boxa i czy wiesz jaka jest zasada jego działania.
Ja zrezygnowałem. Byłem w Vtechu w Ząbkach.
Po tym jak po omacku szukali wtyczek , nie wiedzieli nawet ile ich być powinno zrezygnowałem. Miałem wrażenie że byłem pierwszy u nich z tym silnikiem.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 30 sie 2018, 21:20
autor: Fuks
rallyfan pisze:cena 1170 brutto

1170 plus wycieczka plus nauka na Astrze wyjdzie drożej niż w salonie.
Box nie ma sensu, jak już to robić 180 KM :)

Re: 1.4 150KM - tuning

: 03 wrz 2018, 23:42
autor: rallyfan
małe uzupełnienie do wcześniejszego posta, dodzwoniłem się do Chojnackiego
nie mają boxa, prawdopodobnie jest za wcześnie, można się dowiadywać pod koniec roku
jeżeli do tego czasu nie będą mieli, mają się sami kontaktować z Krakowem

i trochę off topic: miałem okazje w piątek polatać Golfem 2018r, też 1.4 125km, trudno o lepszy benchmark
nie wiem jak to wygląda w danych fabrycznych, ale odczucia są takie, że Golf zbiera się lepiej
jedyna różnica na niekorzyść była taka, że po gwałtownym wciśnięciu gazu w Golfie było może 0,3 sek opóźnienia
zanim się zadziało czego w Astrze nie zauważyłem, ale potem Golf odrabia to opóźnienie

Re: 1.4 150KM - tuning

: 04 wrz 2018, 07:11
autor: grandmaster
jeździłem skodą octavią 1.4 140km. zdecydowanie łapało lepiej od dołu. chyba też masa była nieco mniejsza. nie odczułem opóźnienia.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 02 paź 2018, 16:20
autor: luki8211
dziadzia82 pisze:Box moze działac lub nie.
ECU moze miec programowo niską tolerancje paramentu +/- kilka %.( anty-Tuning)
Jeśli wyjdzie po za dana tolerancje od razu sypnie błędami.
Tak jest w Grupie FCA PSA Skoda BMW i tutaj nic nie zdziałasz boxem nawet 2-kanałowym.
Szkoda kasy.
lepiej zrobić remap pod konkretny model motor i będzie to fajnie śmigało

Kolega miał taki przypadek (chyba chodzi o to co napisałeś) podpiął boxa ChipRS do 1.6 cdti i wyskoczył mi komunikat - obniżono moc silnika i do tego zapaliła się check engine. Wypioł to gówno i dostał zwrot kasy. Kolesie w ogóle się na tym nie znali nie wiedzieli jaka przyczyna. Dla tego z boxami dać sobie lepiej spokój.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 02 paź 2018, 16:35
autor: dziadzia82
Zostały przekroczenie parametry pomiaru jednostki w ECU.
Pewnie łapłes byka P 0-235.
Dlatego wskoczył w tryb awaryjny.
Odepnij akum.
Jak nie pomoże gdzies na kopa podjechać wykasować byka
Pozdrawim

Re: 1.4 150KM - tuning

: 02 paź 2018, 17:43
autor: luki8211
Błędy wszystkie zniknęły kiedy odpioł to ustrojstwo. Jak sie podepnie pod OBD2 to zobaczy w historii te błędy?

Re: 1.4 150KM - tuning

: 02 paź 2018, 18:25
autor: dziadzia82
tak zostały zapisane skasuj i po problemie

Re: 1.4 150KM - tuning

: 11 paź 2018, 19:44
autor: luki8211
Dzięki dziadzia82 za pomoc i usunięcie błędów, wiedza merytoryczna na wysokim poziomie !
Do tego sympatyczny z Ciebie gość ;) Pozdrawiam !

Re: 1.4 150KM - tuning

: 12 paź 2018, 15:00
autor: jonydi3d
Czy jest ktoś na forum kto podjął się już może chipa?

Dzięki

Re: 1.4 150KM - tuning

: 10 lis 2018, 11:55
autor: matrixblue
Firma ŁG Auto Serwis wzmocniła już kilka silników 1.4 125 i 150 KM. Poniżej wykres z kuracji wzmacniającej :)
Astra CHip.jpg
Astra CHip.jpg (293.48 KiB) Przejrzano 6132 razy

Re: 1.4 150KM - tuning

: 10 lis 2018, 12:20
autor: MaccFerri
Niezbyt piękne te krzywe po wzmocnieniu. Słabo się postarali.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 10 lis 2018, 17:26
autor: kuba
Noo... 295 nm momentu i jedziemy prawie jak 1.6 :D

Re: 1.4 150KM - tuning

: 10 lis 2018, 18:20
autor: SPIDER
Ale to już było... :)
Parę postów wyżej, ten sam wykres zamieścił @marlad.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 11 lis 2018, 12:47
autor: adax
Mnie by tylko interesował tryb SPORT by gdzieś założyć,chodzi mi tylko o szybszą reakcję na pedał gazu co daje subiektywnie,że samochód chce jechać to co robi robotę również w alfie,czyli większy wigor motoru.

Re: 1.4 150KM - tuning

: 11 lis 2018, 14:21
autor: wiesiek3d
adax pisze:Mnie by tylko interesował tryb SPORT by gdzieś założyć,chodzi mi tylko o szybszą reakcję na pedał gazu co daje subiektywnie,że samochód chce jechać to co robi robotę również w alfie,czyli większy wigor motoru.


Jest wątek o tym.