1.4 150KM - tuning
- wojo
- Posty: 414
- Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
- Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Varsowia
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Dostalem taka informacje od osoby z opla. Nie ma fizycznie mozliwosci sprawdzenia. Jedyne co powiedzial to to ze moga przy przegladzie zaktualizowac jak bedzie nowszy i wtedy stracimy chip
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
wojo pisze:Dostalem taka informacje od osoby z opla. Nie ma fizycznie mozliwosci sprawdzenia. Jedyne co powiedzial to to ze moga przy przegladzie zaktualizowac jak bedzie nowszy i wtedy stracimy chip
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Bo nie mają zielonego pojęcia o tym.
W każdym ecu masz parametry
-liczba programowań ECU
-oraz data ostatniej aktualizacji.
Nie pomoże nawet gdybyś robił ECU na kowadle.
Added in 18 minutes 49 seconds:
Croopi pisze:Byłem dziś w Kreatorze. Nie mogli zagrać sobie najnowszego softu po tej nowej aktualizacji w oplu więc zrobiłem 300kilimetrow na marne
Bo mogli zrobić w update blokadę przez ECU.
remap tylko po otwarciu ECU
-
- Posty: 1236
- Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: --
- Województwo: --
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 63 times
Re: 1.4 150KM - tuning
@dziadzia82
Te parametry mogą być ale nie muszą, zależy od wymagań klienta. O ile ECU jest oparty na architekturze AUTOSAR (czyli w zasadzie każdy współczesny ECU) to powinien mieć serwisy czytające takie dane jakimś testerem/serwisówką.
Raczej spotyka się szyfrowanie/podpisywanie softu. Można rozszerzyć to oczywiście o zapis jakim narzędziem wgrywano nowy soft i czy dane narzędzie było autoryzowane/licencjonowane.
Szeregowi pracownicy w ASO może i nie mają o tym pojęcia, ale jak pojawiają się roszczenia gwarancyjne na grube tysiące to zaraz może pojawić się "rzeczoznawca" z centrali, który mając odpowiedni sprzęt /oprogramowanie/umiejętności odczyta te "dodatkowe" informacje o ile są. Akurat Opla bym o to nie podejrzewał, takie dodatkowe opcje kosztują i jeśli już to zamawiają je marki Premium/Luxus i to tylko do ECU (niektóre typy), których w samochodzie może być przecież kilkadziesiąt.
Te parametry mogą być ale nie muszą, zależy od wymagań klienta. O ile ECU jest oparty na architekturze AUTOSAR (czyli w zasadzie każdy współczesny ECU) to powinien mieć serwisy czytające takie dane jakimś testerem/serwisówką.
Raczej spotyka się szyfrowanie/podpisywanie softu. Można rozszerzyć to oczywiście o zapis jakim narzędziem wgrywano nowy soft i czy dane narzędzie było autoryzowane/licencjonowane.
Szeregowi pracownicy w ASO może i nie mają o tym pojęcia, ale jak pojawiają się roszczenia gwarancyjne na grube tysiące to zaraz może pojawić się "rzeczoznawca" z centrali, który mając odpowiedni sprzęt /oprogramowanie/umiejętności odczyta te "dodatkowe" informacje o ile są. Akurat Opla bym o to nie podejrzewał, takie dodatkowe opcje kosztują i jeśli już to zamawiają je marki Premium/Luxus i to tylko do ECU (niektóre typy), których w samochodzie może być przecież kilkadziesiąt.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
astra pisze:@dziadzia82
Te parametry mogą być ale nie muszą, zależy od wymagań klienta. O ile ECU jest oparty na architekturze AUTOSAR (czyli w zasadzie każdy współczesny ECU) to powinien mieć serwisy czytające takie dane jakimś testerem/serwisówką.
Raczej spotyka się szyfrowanie/podpisywanie softu. Można rozszerzyć to oczywiście o zapis jakim narzędziem wgrywano nowy soft i czy dane narzędzie było autoryzowane/licencjonowane.
Szeregowi pracownicy w ASO może i nie mają o tym pojęcia, ale jak pojawiają się roszczenia gwarancyjne na grube tysiące to zaraz może pojawić się "rzeczoznawca" z centrali, który mając odpowiedni sprzęt /oprogramowanie/umiejętności odczyta te "dodatkowe" informacje o ile są. Akurat Opla bym o to nie podejrzewał, takie dodatkowe opcje kosztują i jeśli już to zamawiają je marki Premium/Luxus i to tylko do ECU (niektóre typy), których w samochodzie może być przecież kilkadziesiąt.
Parametry ww. masz dostępne bez problemu w grupie FCA VAG PSA z menu diagnostyki
odczytasz nawet w zwykłej panda czy kartofelku
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Liczbę programowań też można wyzerować/ ustawić na żądaną wartość. Tak przynajmniej można było w AR 159;)
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Mogłeś ale kupony serwisowe w BC standardowo miałeś 9.
I ta wartość mogłeś edytować.
Natomiast info o programowaniu jest tylko i wyłącznie w ECU
I ta wartość mogłeś edytować.
Natomiast info o programowaniu jest tylko i wyłącznie w ECU
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Nie, kupony kuponami. Mówię o liczbie programowań ECU.
Dziadzia jesteś na alfoholikach? Jeśli tak to jest tam specjalista od rzeczy niemożliwych;)
Robi rzeczy których ani ASO ani chyba chyba producent nie potrafią.
Dziadzia jesteś na alfoholikach? Jeśli tak to jest tam specjalista od rzeczy niemożliwych;)
Robi rzeczy których ani ASO ani chyba chyba producent nie potrafią.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Mamy w pracy Examiner wiTech Multiecuscan i zadnym nie możemy tego zrobić.
Bo sie nie da w EDC 16C39 CF4 lub CF5
Ilość programowań jest zapisywania w kości.
No chyba jeśli masz na myśli wymianę procka w ECU.
Bo sie nie da w EDC 16C39 CF4 lub CF5
Ilość programowań jest zapisywania w kości.
No chyba jeśli masz na myśli wymianę procka w ECU.
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Dziadzia żadna wymiana procka. Ja miałem u siebie w 159 soft zmieniany chyba ze 20 razy(strojenia zmiany dostosowane do mnie itp). Na koniec licznik programowań wrócił do stanu jak przed pierwszą zmianą softu.
Pisałem że robi rzeczy niemożliwe.
Pisałem że robi rzeczy niemożliwe.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
kowal78 pisze:Dziadzia żadna wymiana procka. Ja miałem u siebie w 159 soft zmieniany chyba ze 20 razy(strojenia zmiany dostosowane do mnie itp). Na koniec licznik programowań wrócił do stanu jak przed pierwszą zmianą softu.
Pisałem że robi rzeczy niemożliwe.
Z wyczyszczeniem EPROM chyba ???.
To na dzień dobry kod iso ECU masz nierozpoznawalny przez serwisowkę
czyli wszelkie update wypuszczone przez producenta nie beda zainstalowane w sterowniku
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Dobra Dziadzia ty dalej swoje. Nie wiem jak to robił. Nie moja branża. W każdym bądź razie wszystko działało jak należy.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
kowal78 pisze:Dobra Dziadzia ty dalej swoje. Nie wiem jak to robił. Nie moja branża. W każdym bądź razie wszystko działało jak należy.
Bez obrazy ale w FCA siedzie juz kilkanaście lat.
Uwierz mi nie da się tego zrobić u nas wszystko jest widoczne
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Nie ma się co obrażać bo da się wszystko zrobić ale jest jedno ale ...
Gość który ma łeb na karku i robi takie rzeczy nie siedzi przy Alfach tylko czeszcze grubą kasę.
Gość który ma łeb na karku i robi takie rzeczy nie siedzi przy Alfach tylko czeszcze grubą kasę.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Chciałbym tylko wiedzieć jak. ???
Każda ingerencja w ECU jest widoczna i do sprawdzenia. Sam re-map to zmiana wielu parametrów choćby od korekt bo ciśnienie doładowania po przez wzrost egt. Wszytko jest widoczne na zwykłym Fejsie. Tylko trzeba wiedzieć co i czego szukać.
Co do AR siedzę w nich bo to są samochody z duszą.
Jeśli uważacie że tak łatwo jest zrobić dobry re- map zapraszam do tunerów. Mogę się założyć iż 3/4 z nich nawet ECU nie ugryzie z AstraK
Każda ingerencja w ECU jest widoczna i do sprawdzenia. Sam re-map to zmiana wielu parametrów choćby od korekt bo ciśnienie doładowania po przez wzrost egt. Wszytko jest widoczne na zwykłym Fejsie. Tylko trzeba wiedzieć co i czego szukać.
Co do AR siedzę w nich bo to są samochody z duszą.
Jeśli uważacie że tak łatwo jest zrobić dobry re- map zapraszam do tunerów. Mogę się założyć iż 3/4 z nich nawet ECU nie ugryzie z AstraK
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Myślisz że od tak ktoś zdradzi jak to robi?
Ja nie mówię że zmiany które on wprowadza w sofcie czyli tzw.chip nie będą widoczne. Ja mówię tylko tyle że potrafi wyzerować licznik programowań Ecu w 159.
Dziadzia teraz to ty się unosisz zupełnie nie potrzebnie.
Chcesz mi powiedzieć że wiesz lepiej ode mnie co było u mnie w samochodzie robione?
Ja na tym zakończę tą dyskusje. Dzisiaj piątek mam lepsze zajęcia niż przepychanki na forum.
Ja nie mówię że zmiany które on wprowadza w sofcie czyli tzw.chip nie będą widoczne. Ja mówię tylko tyle że potrafi wyzerować licznik programowań Ecu w 159.
Dziadzia teraz to ty się unosisz zupełnie nie potrzebnie.
Chcesz mi powiedzieć że wiesz lepiej ode mnie co było u mnie w samochodzie robione?
Ja na tym zakończę tą dyskusje. Dzisiaj piątek mam lepsze zajęcia niż przepychanki na forum.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
kowal78 pisze:Dziadzia spoko ja też. Serio. Luz.
Jeśli będziesz w okolicach Katowic zapraszam na kawę.
Pokażę co mamy do sprawdzania ECU
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Fuks nie da sie tego zrobić jest to widoczne na naszym sofcie.
Jeśli ktoś na gwarancji wpada z przekręcona lub ugotowaną turbiną albo innymi kwiatkami jak półoś sprzęgło wtryski pęknięty korektor ugotowana sonda wypalony kat lub coś z układem wtryskowym
pierwsze co idzie to:
wzrokowe oględziny ECU Czy nie klejony
podgląd parametrów z wartościami zadanymi przy temp. pracy jednostki
data programowania wersja softu z tą ostatnią która jest na serwerze FCA do tego ECU z ostatniego programowania jesli takie było lub wyjechało od producenta.
Jeśli chcesz zrobić to tylko przez czyszczenie EPROM (objawy opisane w poście wyżej)
Nasze centralki czy to MM czy Bosch EDC MED ME itp. mają juz anty-tuning re-map tylko po otwarciu sterownika na kowadle.
Jeśli jest update producenta idzie to po sieci CAN wczesniej login ECU na serwer ( sprawdzenie ECU) i dopiero update ( nie tak jak kiedyś bezpośrednio po pinie 7 OBD2 byle czym.)
Jeśli ktoś na gwarancji wpada z przekręcona lub ugotowaną turbiną albo innymi kwiatkami jak półoś sprzęgło wtryski pęknięty korektor ugotowana sonda wypalony kat lub coś z układem wtryskowym
pierwsze co idzie to:
wzrokowe oględziny ECU Czy nie klejony
podgląd parametrów z wartościami zadanymi przy temp. pracy jednostki
data programowania wersja softu z tą ostatnią która jest na serwerze FCA do tego ECU z ostatniego programowania jesli takie było lub wyjechało od producenta.
Jeśli chcesz zrobić to tylko przez czyszczenie EPROM (objawy opisane w poście wyżej)
Nasze centralki czy to MM czy Bosch EDC MED ME itp. mają juz anty-tuning re-map tylko po otwarciu sterownika na kowadle.
Jeśli jest update producenta idzie to po sieci CAN wczesniej login ECU na serwer ( sprawdzenie ECU) i dopiero update ( nie tak jak kiedyś bezpośrednio po pinie 7 OBD2 byle czym.)
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2018, 18:40
- Posiadane auto: Audi
- Silnik: 2.0 tdi
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: Kraków
- Województwo: Malopolskie
Re: 1.4 150KM - tuning
wiesiek3d pisze:A tam zaraz się broni, tunerzy jadą głównie na VAGach, Opel to uboczna produkcja.
Cos w tym jest co piszesz.
Dzis mialem przyjemnosć robić dokladnie ten silnik czyli 1.4 t 150 , w ktorym za sterowanie odpowiada AC DELCO E80.
Ponad 6000 Kb wsadu i duzo ukrytych limiterow -to jest powod dla ktorego malo kto chce to robic i latwiej pracuje sie przy VAG
Nad pierwszym egzemplarzem siedzielismy 6 godzin bo moment nie chcial wyjsc....kolejny egzemplarz wyszedl bez klopotów i finalnie wyszlo 182 Km.
Warto zauwazyc ,ze seria w tym silniku to 160 Km.
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2018, 18:40
- Posiadane auto: Audi
- Silnik: 2.0 tdi
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: Kraków
- Województwo: Malopolskie
Re: 1.4 150KM - tuning
grandmaster pisze:z silnika 125km wynik byłby podobny?
Tak. Do 180 Km i 290 Nm
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Jesteś pewien? Bo choć ja skłaniam się ku temu, że różnica pomiędzy wersją 125 KM, a 150 KM wynika jedynie z softu, to pojawiały się głosy, że jednak inne są turbosprężarki.
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: 1.4 150KM - tuning
uważam że to sa te same silniki. jedynie trzeba byłoby wyciągnąć dwa turbo i porównać.
- Fuks
- Posty: 3534
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: 1.4 150KM - tuning
Tutaj na żywo, przerobiona 1.4 150 KM. https://www.youtube.com/watch?v=gPpt8yC-iSU
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
-
- Posty: 2173
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 203 times
Re: 1.4 150KM - tuning
marlad pisze:...
Warto zauwazyc ...
Że wykres zaczyna się od ~1500, a sensowne wartości mocy i momentu zaczynają się od 2000.
Przy 1000 moment ma wartość ujemną?
- Fryzjer1983
- Posty: 418
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 03:10
- Posiadane auto: Opel Astra V Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląsk
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
Re: 1.4 150KM - tuning
No z wykresem nie wyszło idealnie ale nie jest źle i ta seria też nie jest zanizona ile taka przyjemność by kosztowała?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: rafalwr i 48 gości