1.4 150KM - tuning

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kuba » 15 lis 2017, 09:37

tak i nie.. słyszałem kilka głosów, że takie a nie inne "ułożenie" silnika podyktowane jest głównie ekologią, normami etc. A nie jego ochroną, w stosunku np do TSI, które rwie z dołu. Więc może olewając ekologię, samochód jeździłby normalnie.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 15 lis 2017, 09:42

No niby tak, ale myślisz, że ograniczyli dół ze względu na ekologię, a nie właśnie na LSPI i ochronę silnika? Mi się wydaje, że właśnie to drugie, szczególnie, że właśnie w tych warunkach występuje LSPI. Widocznie VAG ogarnął w pierwszych sypiących się TSI ten efekt i teraz już mogą sobie pozwolić na więcej.
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kuba » 15 lis 2017, 09:50

Segor pisze:No niby tak, ale myślisz, że ograniczyli dół ze względu na ekologię, a nie właśnie na LSPI i ochronę silnika?


No właśnie tak myślałem do tej pory, że chodzi głównie o ochronę silnika i jego "długowieczność" ale słyszałem inne opinie, tak jak wyżej pisałem, że to jednak ekologia, ciekawe...
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: astra » 15 lis 2017, 12:07

LSPI, pękające tłoki, dziwne oleje, jeszcze tylko tunningu brakuje temu silnikowi do pełni szczęścia :)

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Fuks » 15 lis 2017, 13:07

Kolego nie wywołuj wilka z lasu bo nastała cisza z LSPI i tłokami i niech tak zostanie :)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 15 lis 2017, 13:54

Nie no, ostatnio jeden jeszcze tłok padł, ale nadal RM16.
Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wiesiek3d » 15 lis 2017, 14:49

Segor pisze:Widocznie VAG ogarnął w pierwszych sypiących się TSI ten efekt i teraz już mogą sobie pozwolić na więcej.


Ja juz pisalem ze moje TSI po wcisnieciu gazu do dechy nie przyspieszalo tak jak przy normalnym proporcjonalnym wciskaniu gazu podczas przyspieszania.
Przypuszczam ze to byla ochrona przed LSPI, niestety nasze AK w tym wypadku przyspieszaja jak wsciekle.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kuba » 15 lis 2017, 22:31

wiesiek3d pisze:AK w tym wypadku przyspieszaja jak wsciekle.

Pięknie to napisałeś :P
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Wyrzyk
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 maja 2017, 18:22
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo - 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Wyrzyk » 26 gru 2017, 18:32

gravity1287 pisze:Czy tylko ja bym nie tuningował auta, które "podobno" musli problemy z trwałością tłoków?


Czyli widzę że popełniłem przynajmniej 2 błędy ... jeden to że wybrałem 125 konna wersje, a drugi to że wybrałem Opla :) No nic mogłem się tego spodziewać że trwałość nie jest mocną stroną nowego Opla :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 26 gru 2017, 18:44

między 125 a 150 różnica znikoma. chyba, że myślisz o 200. myślę, że 125km dla psychiki bezpiecznie można dobić do 150. ja czekam do końca gwarancji i okazyjnego wyjazdu do Krakowa. zrobię bezpieczne podniesienie do ok 150km i lepsze ciągnięcie między 3500-5000 obrotów. Wszystko to co ma 1.4 150 można powielić w 1.4 125

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: daro » 26 gru 2017, 19:34

@grandmaster jeżeli będzie chciał porównać wersję to daj znać. Widuję Cie na mieście, więc nie widzę problemu

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 26 gru 2017, 19:52

Dzięki za propozycje jednak odczucie będzie raczej "psychiczne" niż odczuwalne na drodze, dodadkowo nie chcę się denerwować jak byłoby inaczej ;-) Oczywiście wolałbym mieć 150 to nie ma wątpliwości. Nic nie poradzę że akurat stała 125. Czy żałuję? NIE.

Ps. Najbardziej wkurzają mnie Ledy włączające się przy naprawdę słonecznej pogodzie. Mało tego. Astry inne jadą na ledach a ja nie. Fakt. Mam najbrudniejszy samochód w polsce. Nie wiadomo gdzie jest czujnik. Może jest zawalony syfem...

Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Krzysiec » 26 gru 2017, 19:55

Ale czujnik czego? Natężenia światła jest na "podszybiu" ze strony pasażera (taka kropecka mala na tej zaczarnionej części szyby) - jak dobrze pamiętam.

Wyrzyk
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 maja 2017, 18:22
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo - 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Wyrzyk » 26 gru 2017, 20:30

Nie no chciałem podnieść delikatnie, nie ze 125 do 200 ... ale na te 150-160 koni, ale jak tu kolega straszy spłynięciem tłoka to już sam nie wiem. Moim zdaniem różnica 35 koni będzie zauważalna ... w poprzednim aucie czułem spadek mocy nawet jak załączyłem klimę a miało 200 koni więc tutaj napewno różnica będzie odczuwalna. Daj znać jak coś podniesiesz to jak nic nie znajdę u siebie godnego to zawitam do "Starego Grodu" na witaminę.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: daro » 26 gru 2017, 20:37

Temat tłoka jest znany na forum lecz występuje sporadycznie i nie popadajmy w paranoję, że od razu będzie x razy więcej przypadków takich uszkodzeń.
Już wcześniej i bodajże w tym temacie było napisane bardzo mądrze, że jeśli ktoś zrobi to umiejętnie względem pojemności i fabrycznej mocy to można jedynie poprawić to co spartolono w produkcji.

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 26 gru 2017, 20:42

daro pisze:Temat tłoka jest znany na forum lecz występuje sporadycznie i nie popadajmy w paranoję, że od razu będzie x razy więcej przypadków takich uszkodzeń.
Już wcześniej i bodajże w tym temacie było napisane bardzo mądrze, że jeśli ktoś zrobi to umiejętnie względem pojemności i fabrycznej mocy to można jedynie poprawić to co spartolono w produkcji.

nie wymaga komentarza. amen :)

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wojo » 29 gru 2017, 21:54

Czy ktoś miał już okazję chipować 125 konny silnik benzynowy? jakie mniej wiecej wartosci mozna osiągnąć po samym programie a jakie po boxie?

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wiesiek3d » 29 gru 2017, 22:04

Chipuje sie tylko programowo :)
Ponad 170 wyciagaja.

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wojo » 29 gru 2017, 22:27

Boxa nie da się wrzucić? :(

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 29 gru 2017, 22:36

Box moze działac lub nie.
ECU moze miec programowo niską tolerancje paramentu +/- kilka %.( anty-Tuning)
Jeśli wyjdzie po za dana tolerancje od razu sypnie błędami.
Tak jest w Grupie FCA PSA Skoda BMW i tutaj nic nie zdziałasz boxem nawet 2-kanałowym.
Szkoda kasy.
lepiej zrobić remap pod konkretny model motor i będzie to fajnie śmigało
Obrazek

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wojo » 29 gru 2017, 22:42

Jestem zwolennikiem normalnego chipowania - zadnych boxow natomiast szkoda troche tej gwarancji ktora biegnie dopiero 2 tydzien ;)

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 29 gru 2017, 22:45

Nie masz pewności, że podpięcia pod OBD2 nie są monitorowane, więc box też nie jest tu w 100% bezpieczny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek87
Wyjadacz
Posty: 218
Rejestracja: 20 paź 2017, 23:19
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic RM2018A
Silnik: 1.6 200KM MT
Rocznik auta: 2017
Miasto: Łdz
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 9 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Przemek87 » 29 gru 2017, 22:46

Gdzieś na youtube widziałem filmik 1.4 150hp na 180 pytanie ile to wytrzyma?

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 29 gru 2017, 22:55

Słupek może wytrzyma, ale
Turbo idzie pewnie na 1,4-1,5 Bar
do tego AFR lekko przelany by EGT nie poszło w góre.
Więcej niż 280Nm nie ugrasz bo dwumasa w wibracje wpadać będzie.
Po co kombinować radze to oczywiście nowym nabywcą niech od razu biorą 1,6
Obrazek

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kuba » 29 gru 2017, 22:57

Segor pisze:Nie masz pewności, że podpięcia pod OBD2 nie są monitorowane

Pytałem o to, mój serwis twierdzi, że nie są.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 29 gru 2017, 22:59

dziadzia82 pisze:Więcej niż 280Nm nie ugrasz bo dwumasa w wibracje wpadać będzie.

dwumasa nie będzie wpadać w wibracje bo jej nie ma

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wojo » 29 gru 2017, 23:00

czyli skoro 1.4 125 vs 150 ma taki sam osprzet to w ogole nie dał producent rezerwy w mocniejszym?

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 29 gru 2017, 23:01

grandmaster pisze:
dziadzia82 pisze:Więcej niż 280Nm nie ugrasz bo dwumasa w wibracje wpadać będzie.

dwumasa nie będzie wpadać w wibracje bo jej nie ma

Wszystkie posiadają tak na marginesie

https://www.olx.pl/oferta/regenerowane-kolo-dwumasowe-opel-astra-k-06-2015-CID5-IDqJBzx.html
Ostatnio zmieniony 29 gru 2017, 23:04 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: grandmaster » 29 gru 2017, 23:03

mi mówili w aso, że astra J miała, K już nie ma dwumasy

Awatar użytkownika
wojo
Klubowicz
Posty: 414
Rejestracja: 21 lis 2017, 16:41
Posiadane auto: np. Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Varsowia
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wojo » 29 gru 2017, 23:03

nie potrzebuje mieć slipera... wystarczyła by mi moc 150-160KM


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości