1.4 150KM - tuning

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: mnocon » 01 mar 2017, 13:16

Może dodam cos od siebie :)
Mam scirocco 1,4 tsi 160 KM po chipie 215 KM :) Chip byl przy 30 tys obecnie mam 90 tys - jesli jezdzi sie z glowa to wszystko bedzie ok, wazne wg mnie utrzymanie silnika, ja np wymieniam olej co roku czyli co 8-10 tys, nigdy nie paluje na zimnym silniku i zawsze chlodze turbine :)
co do samych slinikow to VW ma np 2,0 disla ktory jest dokladnie taki sam przy 110 KM, 150 KM i 184 KM
roznica jedynie w skrzyni plus nalezy pamietac i innych elementach jak np tarcze hamulcowe :)

Z tego co wiem to w GM 1,6 benzyna 170 a 200 rozni sie juz np turbina.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kuba » 01 mar 2017, 23:31

mnocon pisze:Z tego co wiem to w GM 1,6 benzyna 170 a 200 rozni sie juz np turbina.

Zgadza się, nasze 1.4 125 i 150 też. Info z serwisu.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 306
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 53 times
Been thanked: 10 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: luxasek » 02 mar 2017, 06:26

kuba pisze:Zgadza się, nasze 1.4 125 i 150 też. Info z serwisu.

Czyli każdy gada co innego w twoim serwisie twierdza ze się różni turbiną w innym ze nie.
Większość twierdzi ze różnica jest tylko w samym oprogramowaniu mnie też tak mówiono.

Najlepiej jak by się porównało numery katalogowe turbo tylko narazie chyba będzie z tym ciężko.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: kuba » 02 mar 2017, 08:01

No też myślałem, że to tylko soft, zapytałem ostatnio gościa w ASO i twierdził, że turbiny nie są identyczne.
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 721
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2,0SHT 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 256 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: FPWroclaw » 02 mar 2017, 08:09

Turbiny są inne. Odsyłam do tematu o silnikach benzynowych. Także różnica pomiędzy 1,4 125KM a 1,4 150 KM jest techniczna a nie programowa.

W przypadku 1,6 dochodzi jeszcze inna konstrukcja - żeliwno/aluminiowa a nie jak w 1,4 - cała aluminiowa.

Teraz wam powiem ciekawostkę - świadomi, przyszli użytkownicy Astry V - coraz częściej sięgają jednak po 1,6 i po 1,4 w wersji 150KM.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.

Awatar użytkownika
admin
Admin
Posty: 3534
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:41
Posiadane auto: Astra V ST i RAV4
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 52 times
Been thanked: 110 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: admin » 02 mar 2017, 08:49

FPWroclaw pisze:Turbiny są inne. Odsyłam do tematu o silnikach benzynowych. Także różnica pomiędzy 1,4 125KM a 1,4 150 KM jest techniczna a nie programowa.
W przypadku 1,6 dochodzi jeszcze inna konstrukcja - żeliwno/aluminiowa a nie jak w 1,4 - cała aluminiowa.
Teraz wam powiem ciekawostkę - świadomi, przyszli użytkownicy Astry V - coraz częściej sięgają jednak po 1,6 i po 1,4 w wersji 150KM.


Co masz na myśli mówiąc "świadomi"? Bo np. z tego co ja monitoruje oferty dealerów to najwięcej na stanie mają właśnie 125 KM jednostek...

Awatar użytkownika
FPWroclaw
Dealer
Posty: 721
Rejestracja: 25 sty 2017, 19:03
Posiadane auto: Insignia GS
Silnik: 2,0SHT 200KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Wrocław-Katowice-Warszawa
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 65 times
Been thanked: 256 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: FPWroclaw » 02 mar 2017, 09:07

Łukasz - Ty jesteś np. świadomym klientem ;)

Tu chodzi o osobę która wie czego chce a nie taką która przychodzi po Astrę a wyjeżdża Mokką ;) Na forum też jest moda na 200 konne benzynki.
Doradzę i poradzę w każdej kwestii dotyczącej Opla, Opla Astry i pokrewnych.
Najlepsze ceny w Polsce.
W zapraszam do kontaktu poprzez mój adres: p.bicz@mmcars.pl
(Pon-Pt 9-17, Sb - 9-14)
Kierownik Działu Handlowego Marki Opel
Pozdrawiam Paweł.

Awatar użytkownika
Mst1
Wyjadacz
Posty: 168
Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: 1,4 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Mst1 » 02 mar 2017, 10:09

A ja świadomie wybrałem 125 i to ST:-), myślę, że mi wystarczy.
Pozdrawiam,
Marcin

Awatar użytkownika
pgrad
VIP
Posty: 2346
Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
Posiadane auto: Astra K ST
Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
Rocznik auta: 2016
Miasto: Warszawa
Województwo: mazowieckie
Has thanked: 64 times
Been thanked: 139 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: pgrad » 02 mar 2017, 10:18

admin pisze:Co masz na myśli mówiąc "świadomi"? Bo np. z tego co ja monitoruje oferty dealerów to najwięcej na stanie mają właśnie 125 KM jednostek...


Gdyż tak działa cała otoczka marketingowa dla specyfiki rynku, który woli bardzo wiekowe używane auta niż nowe - produkt docelowy wg GM to 125 KM (floty, firmy, klient detaliczny) a reszta to tylko otoczka - klient tak chce
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Fuks » 02 mar 2017, 10:37

Świadomie wybrałem 150 KM :) i jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: mnocon » 02 mar 2017, 11:48

JA świadomie zamówiłem 1,6 200 :)

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: mnocon » 02 mar 2017, 11:50

Mst1 pisze:A ja świadomie wybrałem 125 i to ST:-), myślę, że mi wystarczy.


świadomie ... myślę ;) nie ważne ile masz mocy, zawsze będzie mało, wiem to po sobie :)

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Mati » 02 mar 2017, 11:50

Świadomie nie świadomie ;p nie w temacie ;)
Do brzegu panowie do brzegu!
Obrazek

Awatar użytkownika
Mst1
Wyjadacz
Posty: 168
Rejestracja: 14 lut 2017, 12:26
Posiadane auto: Opel Astra ST
Silnik: 1,4 125
Rocznik auta: 2017
Miasto: Brwinów
Województwo: Mazowieckie
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Mst1 » 02 mar 2017, 14:53

mnocon pisze:
Mst1 pisze:A ja świadomie wybrałem 125 i to ST:-), myślę, że mi wystarczy.


świadomie ... myślę ;) nie ważne ile masz mocy, zawsze będzie mało, wiem to po sobie :)


Hehe, ja w samochodzie nie potrzebuję nie wiadomo czego, tylko żeby nie być zawalidrogą.
PS moje obecne auto ma 115KM(diesel) robi 0-100 jakoś w 11s i nigdy mi w nim nie brakowało dynamiki:-) A w Astrze ST 1.4 125 będzie jeszcze lepiej :D
OK, EOT.
Pozdrawiam,
Marcin

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 306
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 53 times
Been thanked: 10 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: luxasek » 02 mar 2017, 17:09

Ja też swiadomie wybralem 125 w ST i mnie wystarcza calkowicie., jestem w pełni zadowolony ze spalania dynamiki i w ogóle z autka:-)

Jednak ciekawe jaka różnica jest w turbo. Bo jeżeli w 125 jest mniejsze a generuje taki sam moment 245nm jak w 150 to dostaje moim zdaniem bardziej w dupe zamiast być odciazone:/

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 02 mar 2017, 17:44

Niekoniecznie. Pamiętaj, że 150 ma w większym przedziale dostępny moment. Zatem różnica może być w charakterystyce wydajności (wraz z obrotami) a nie w ciśnieniu, które generuje. Tak ja to sobie tłumaczę :)

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 02 mar 2017, 17:47

125 ładuje do 1,3 Bar
150 do 1,5 Bar
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 02 mar 2017, 17:51

A to ciekawe. To dlaczego mają ten sam moment? :)

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
Shivver
Klubowicz
Posty: 490
Rejestracja: 16 paź 2016, 19:33
Posiadane auto: Astra K HB Dynamic
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Walencja
Województwo: Hiszpania
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Shivver » 02 mar 2017, 18:09

luxasek pisze:Ja też swiadomie wybralem 125 w ST i mnie wystarcza calkowicie., jestem w pełni zadowolony ze spalania dynamiki i w ogóle z autka:-)

Jednak ciekawe jaka różnica jest w turbo. Bo jeżeli w 125 jest mniejsze a generuje taki sam moment 245nm jak w 150 to dostaje moim zdaniem bardziej w dupe zamiast być odciazone:/


Pójdź do Opla i weź sobie testowego 150KM. Ja testowałem obydwa i jak tylko przesiadłem się z 125 do 150 to wiedziałem że chce tego mocniejszego.

Awatar użytkownika
luxasek
Wyjadacz
Posty: 306
Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
Rocznik auta: 2016
Miasto: Świętochłowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 53 times
Been thanked: 10 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: luxasek » 02 mar 2017, 18:23

Shivver pisze:Pójdź do Opla i weź sobie testowego 150KM. Ja testowałem obydwa i jak tylko przesiadłem się z 125 do 150 to wiedziałem że chce tego mocniejszego.

Przed wyborem jeździłem jednym i drugim tylko że HB bo ST jeszcze nie bylo, po mieście jak dla mnie niczym się nie różnią , jeżeli chodzi o autostradę to jest roznica ciągnie tylko wyżej nic więcej na dynamice wiecej nie zauważyłem moment ten sam w swojej 125 zmianiam bieg przy 5tyś jak potrzebuje zamiast 6tys i ciągnie dalej

Uznałem ze w 125 zawsze silnik będzie troszkę mniej obciążony . a po autostradzie z małym dzieckiem nie szaleje. zresztą 125 w ST 180 smiga bez zadyszki i ponad 210 już też na jechałem :-) wystarczająca jednostka

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 02 mar 2017, 18:33

Co ma ciśnienie doładowania do momentu obr.
Zmieniona mapa wtryskowa do tego więcej powietrza i mamy 150. I blokada ECU Nm.
125 wcześniej wstaje wcześniej uzyska max Nm/obr mniejsza turbo dziura ale powyżej 4 tys nic sie nie dzieje ciśnienie spada.
150 to samo tylko na odwrót.
Mogę się tez założyć ze tez są inne wałki rozrządu oraz icki w ww. wersjach mocy
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 02 mar 2017, 19:15

Bardzo mądry rozsądna mapa dla 1,4 150

Obrazek

Tylko jestem Ciekaw czy sprzęgło w późniejszej eksploatacji nie dostanie uslizgu
Ostatnio zmieniony 02 mar 2017, 19:21 przez dziadzia82, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Segor » 02 mar 2017, 19:19

A ja jestem ciekaw co powoduje ten spadek mocy i momentu w okolicy 2.5k obrotów? To właśnie przez to silniki TSI wypadają lepiej.

Sent from my MI 5 using Tapatalk
Obrazek

Klor
Wyjadacz
Posty: 278
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Klor » 02 mar 2017, 19:20

Segor pisze:A to ciekawe. To dlaczego mają ten sam moment? :)

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Bo oprócz ciśnienia istotne jest ile tego powietrza wpada do silnika (objetosciowo) i przy jakich obrotach. Ciśnienie doładowania to nie jest jedyny parametr charakteryzujący prace sprężarki.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 02 mar 2017, 19:22

Większe turbo większa obj. zasysanego powietrza :)
Obrazek

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 02 mar 2017, 19:23

Seryjny 1,6 SIDI 200Km

Obrazek
Obrazek

Klor
Wyjadacz
Posty: 278
Rejestracja: 21 lis 2016, 19:26
Posiadane auto: AK ST
Silnik: 1.6
Rocznik auta: 2016
Miasto: DC
Województwo: mazowieckie
Been thanked: 17 times

Re: RE: Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: Klor » 02 mar 2017, 19:26

dziadzia82 pisze:Większe turbo większa obj. zasysanego powietrza :)


Powiedziałbym, że wtłaczanego chyba, że ktoś jeździ jak c..a ;)

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: dziadzia82 » 02 mar 2017, 19:34

Segor pisze:A ja jestem ciekaw co powoduje ten spadek mocy i momentu w okolicy 2.5k obrotów? To właśnie przez to silniki TSI wypadają lepiej.

Sent from my MI 5 using Tapatalk


Kolego UE powoduje ten spadek.
Analizator spalin zazwyczaj testy odbywają się do tych prędkości obr silnika.
Jakby porządnie przetrzepali TSI jak TDI to VW zamyka interes niestety afera została wyciszona w Europie.
Nie dziwota ze do TSI VW będzie montował DPF.

http://www.motormag.pl/2016/08/filtr-dp ... nowym-gpf/
Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: wiesiek3d » 18 mar 2017, 17:05

DPF nie tylko ma być w VW ale we wszystkich nowych samochodach, zarządzenie UE, MB już stosuje to dziadostwo w swoich silnikach Pb.
Jestem ciekaw jaka będzie różnica w osiągach miedzy moim TSI a silnikiem Astry, teraz mam katalogowe 122km a zamówiłem 125 Opla.

Awatar użytkownika
George
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 30 paź 2016, 10:16
Posiadane auto: Vauxhall Astra Sri
Silnik: 1.4 16V turbo 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sutton in Ashfield
Województwo: Wielka Brytania
Has thanked: 26 times
Been thanked: 30 times

Re: 1.4 150KM - tuning

Postautor: George » 18 mar 2017, 23:38

Bedzie, odchodza zdecydowanie z dolu lepiej :)
Obrazek

Pozdrawiam Grzesiek. :twisted:


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 42 gości