Segor pisze:Jak tylko dasz znać czego według Ciebie nie zrozumiałem...
Jasne, piszesz tak jakby ten silnik był stale niedogrzany.
Polecam jeszczę rozwarzyć to, że podczas wyższych obrotów silnika pompa wody pracuje proporcjonalnie szybciej i tłoczy większą ilośc płynu chłodzącego. Być może chłodniejsze partie powodują skok wskaźnika. Ponadto, przy większych prędkościach nie wiemy (bo nie słychać) czy nie włączyły się wentylatory chłodnic. Wg mnie to zachowanie wskaźnika nie jest usterką pojazdu.
Segor pisze:Szczególnie gdy muszą robić coś na gwarancji, to na pewno będą wymieniać jak leci wszystko bez pomyślunku i sprawdzania, byleby tylko wygenerować sobie większe koszta... To już większy sens jest powiedzieć "ten typ tak ma".
Gorzej gdy nie robią nic, bo patrzą na przebieg i stwierdzają, że przy tak niskim nic nie może się stać.
Ja przy 60kkm w nissanie miałem rozwalone koło dwumasowe, tarczę sprzęgła, poduszki silnika i skrzyni, łącznik elastyczny układu wydechowego oraz elementy tylnego zawieszenia. Pies z kulawą nogą podczas corocznego przeglądu nie zajżał pod samochód, twierdząc właśnie, że przy takich przebiegach nic nie ma prawa się popsuć. Dodam, że samochód przejechał te 60kkm praktycznie po mieście, co też nie było argumentem dla tych ludzi. Skończyło się jednak dobrze i zrobili wszystko w ramach dobrej woli, bo gwarancja wygasła kilka miesięcy wcześniej.