eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
- corsa12i
- Posty: 236
- Rejestracja: 11 cze 2016, 10:47
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: KMY
- Województwo: Małopolskie
- Been thanked: 9 times
eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Witam nie za bardzo wiem do jakiego działu pasuje ten temat więc jak admin znajdzie bardziej właściwy to przeniesie
Sprawa wygląda następująco jako że do tej pory użytkuję samochody idiotoodporne (czytaj bez turbo egr dpf dwumasy itp itd.)
a już niedługo stanę się posiadaczem Astry która będzie moim pierwszym samochodem z turbiną jak i kołem dwumasowym i innymi dobrodziejstwami jakie nam oferuję fabryka. W związku z tym prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki o wszelkie wskazówki jak
użytkować taki samochód piszcie nawet rzeczy które wydają się wam banalne i proste np czy zapalać gasić samochód na biegu neutralnym czy z wciśniętym sprzęgłem, czy lepiej jeździć na w miarę najniższych obrotach (ok 1500) bo tak ekologicznie czy może jednak to zabije dwumas
ile wypadało by zrobić km po odpaleniu zanim można silnik trochę wkręcić na wyższe obroty jak zajdzie potrzeba po jakim dystansie chłodzić turbinę przed zgaszeniem samochodu czy np jak żonka podjeżdża do przedszkola 3 km spokojnym trybem to musi czekać przed zgaszeniem?
te i wiele innych wskazówek bardzo mi się przyda i fajnie by było jakbyśmy to mieli w jednym miejscu dla reszty.
Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuje
Sprawa wygląda następująco jako że do tej pory użytkuję samochody idiotoodporne (czytaj bez turbo egr dpf dwumasy itp itd.)
a już niedługo stanę się posiadaczem Astry która będzie moim pierwszym samochodem z turbiną jak i kołem dwumasowym i innymi dobrodziejstwami jakie nam oferuję fabryka. W związku z tym prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki o wszelkie wskazówki jak
użytkować taki samochód piszcie nawet rzeczy które wydają się wam banalne i proste np czy zapalać gasić samochód na biegu neutralnym czy z wciśniętym sprzęgłem, czy lepiej jeździć na w miarę najniższych obrotach (ok 1500) bo tak ekologicznie czy może jednak to zabije dwumas
ile wypadało by zrobić km po odpaleniu zanim można silnik trochę wkręcić na wyższe obroty jak zajdzie potrzeba po jakim dystansie chłodzić turbinę przed zgaszeniem samochodu czy np jak żonka podjeżdża do przedszkola 3 km spokojnym trybem to musi czekać przed zgaszeniem?
te i wiele innych wskazówek bardzo mi się przyda i fajnie by było jakbyśmy to mieli w jednym miejscu dla reszty.
Zapraszam do dyskusji i z góry dziękuje
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Astry nie odpalisz bez wciśniętego sprzęgła
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 09:18
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
ile wypadało by zrobić km po odpaleniu zanim można silnik trochę wkręcić na wyższe obroty jak zajdzie potrzeba
Ja bym poczekał, aż silnik się rozgrzeje - inaczej może być w zimę, a inaczej w lato.
-------------------------------
Sikor
Opel Astra V 1.4 150KM
Sikor
Opel Astra V 1.4 150KM
- corsa12i
- Posty: 236
- Rejestracja: 11 cze 2016, 10:47
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: KMY
- Województwo: Małopolskie
- Been thanked: 9 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Budus pisze:Astry nie odpalisz bez wciśniętego sprzęgła
rozumiem a gasić lepiej na biegu i z wciśniętym sprzęgłem czy na "luzie"
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: RE: Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
corsa12i pisze:Budus pisze:Astry nie odpalisz bez wciśniętego sprzęgła
rozumiem a gasić lepiej na biegu i z wciśniętym sprzęgłem czy na "luzie"
Nie najmniejszej różnicy w jaki sposób włączysz silnik
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Mam pytanie czy Astra ma system powiadamiania o przeglądzie olejowym z terminami uzależnionymi od stylu jazdy i rodzaju tras (tak mam obecnie) czy jest to stały interwał np 15tys km?
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Dzięki za info. A wiadomo mniej więcej co ile km wychodzi? Obecnie w Hondzie mam powiadomienie o zmianie od 11 do 16tys
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
jeszcze daleko to pierwszej zmiany oleju, wiec nie wiem ;)
béton brut
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
ja wg aplikacji myopel na androidzie mam 86% żywotności oleju po przejechaniu 3737 km
- Mieszko66
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 34 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
U mnie 56% żywotności oleju po przejechaniu 7700 km.
- LordDarq
- Posty: 337
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 09:01
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 15 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Jak jeździliście przez pierwsze kilka tysięcy km? Jakiś specjalny styl jazdy (powolny)?
- Mieszko66
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 34 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Normalna jazda. Jak można to lubię trochę nacisnąć gaz i wprowadzić trochę dynamiki do jazdy (jak to w wersji Dynamic).
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
No, ale mimo wszystko z dala od czerwonej strefy na obrotomierzu
- Mieszko66
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 maja 2016, 23:18
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 150
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 34 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Czerwona strefa na obrotomierzu nadal dziewicza.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lis 2016, 11:55
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Kk rozumiem że dobrze rozgrzać silnik przed wejściem na wysokie obroty i ochłodzić przed wyłączeniem. A jak się ma kwestia krótkich postojów ? Np tankowanie na stacji ? Przed wyłaczeniem potrzymać go na luzie z minutę, dwie ?
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Minimum 30 sekund na postoju przed wyłączeniem i będzie dobrze
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Nie wiem czy się przyzwyczaje
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 19 lis 2016, 11:22
- Posiadane auto: Honda
- Silnik: 1,8
- Rocznik auta: 1999
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Wpisz województwo
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 9 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Imho trochę przesadzacie. O ile nie jechalismy dłużej autostradą z dużymi prędkościami, albo w inny sposób nie rozgrzalismy mocno turbiny to można silnik wyłączyć prawie od razu.
Nowoczesne silniki dostosowane do auto start/stop są zabezpieczone przed przegrzaniem turbiny.
Natomiast warto zmieniać olej częściej niż co 30 tysięcy km. Te 30 tysięcy ma sens jeśli jeździmy w trasy z umiarkowanymi prędkościami.
Jeśli ktoś jeździ głównie po mieście lub bardzo ostro to warto zmieniać nawet co 10kkm. Jeśli teuh mieszany to co 15kkm. Oczywiście olej warto zmieniać pomiędzy tym co wymaga ASO w dowolnym warsztacie. Koszt z dobrym olejem poniżej 200 zł.
Pierwszy olej wymienił bym po 2-3 tysiącach. Warto rozważyć dodatki, modyfikatory tarcia, które się cieszą renomą np. Archoil
Nowoczesne silniki dostosowane do auto start/stop są zabezpieczone przed przegrzaniem turbiny.
Natomiast warto zmieniać olej częściej niż co 30 tysięcy km. Te 30 tysięcy ma sens jeśli jeździmy w trasy z umiarkowanymi prędkościami.
Jeśli ktoś jeździ głównie po mieście lub bardzo ostro to warto zmieniać nawet co 10kkm. Jeśli teuh mieszany to co 15kkm. Oczywiście olej warto zmieniać pomiędzy tym co wymaga ASO w dowolnym warsztacie. Koszt z dobrym olejem poniżej 200 zł.
Pierwszy olej wymienił bym po 2-3 tysiącach. Warto rozważyć dodatki, modyfikatory tarcia, które się cieszą renomą np. Archoil
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Wymiana oleju to zupełnie inna sprawa i indywidualne podejście każdego użytkownika pojazdu nie przesadzam z turbiną ale to oczywiście imo po jeździe miejskiej to nie będzie miało zbyt wielkiego wpływu szybkie gaszenie silnika ale po trasie bądź dynamicznej ale też krótkiej jeździe jest wręcz wskazane studzenie. Ja z racji tego, że nieustannie jeździłem autkami z Turbo a zawsze w jakiś sposób pilnowałem studzenia turbiny ani razu jej nie musiałem regenerować bądź wymieniać przy każdym zatrzymaniu i tak zanim ogarnę się w aucie to mija zawsze te kilkadziesiąt sekund i gaszę. Można to negować choć dotychczas nie miałem dzięki temu z układem doładowania turbo.
Jeśli chodzi o wymianę oleju to @Krzysio321 podzielam w pełni Twoje zdanie. Smarowanie turbiny jest nadzwyczaj ważne i wrażliwe na jakość oleju a w grę wchodzi przede wszystkim jej żywotność. Osobiście zamierzam wymieniać co około 10 tys. olej bo tak jak napisałeś koszty nie są duże a wydłuży czas pracy turbo
Jeśli chodzi o wymianę oleju to @Krzysio321 podzielam w pełni Twoje zdanie. Smarowanie turbiny jest nadzwyczaj ważne i wrażliwe na jakość oleju a w grę wchodzi przede wszystkim jej żywotność. Osobiście zamierzam wymieniać co około 10 tys. olej bo tak jak napisałeś koszty nie są duże a wydłuży czas pracy turbo
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
- Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Tomaszów Mazowiecki
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 1 time
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
U mnie co do gaszenia silnika po szybkiej jeździe zostało przyzwyczajenie z poprzedniej Astry IV 1,7 cdti. Zanim zgaszę muszę odczekać przynajmniej minutę (zdążę w tym czasie założyć kurtę, wyjąć potrzebne rzeczy z bagażnika itp.).
Myślę, że to optymalne rozwiązanie.
W końcu czy diesel czy benzyna turbina działa na identycznych zasadach a przytrzeć łożyska nie sztuka.
Myślę, że to optymalne rozwiązanie.
W końcu czy diesel czy benzyna turbina działa na identycznych zasadach a przytrzeć łożyska nie sztuka.
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
jeśli nie bierzesz udziału w rajdach, ani nie sprawdzasz czasu 0-100 na każdych swiatlach, to nie ma takiej potrzeby ;)
béton brut
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Ja regenerowałem dwie turbiny, mimo że zawsze czekam aż ostygnie silnik. Olej wymieniany najrzadziej co rok (mniej niż 15k km).
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Sent from my MI 5 using Tapatalk
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
Nigdy nie zaszkodzi aby sobie chwilę jeszcze poprykala ma luzie ja tam też zanim zgasze to odepne pasy wezmę papiery telefon i off. A po ostrej jeździe na autostradzie zawsze sobie na ostatnie 2km odpuszczam i jadę spokojniej .
W 2.0HDI też tak zawsze robię i narazie świstak chodzi bez zarzutów od 15lat .
W 2.0HDI też tak zawsze robię i narazie świstak chodzi bez zarzutów od 15lat .
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 24 gru 2016, 14:16
- Posiadane auto: Astra V ST Skoda Kodiaq Style 190
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Tomaszów Mazowiecki
- Województwo: Łódzkie
- Been thanked: 1 time
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
luxasek pisze:W 2.0HDI też tak zawsze robię i narazie świstak chodzi bez zarzutów od 15lat .
to jednak były silniki przed erą downsizingu
- luxasek
- Posty: 306
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 12:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4T XFL 125 bez S/S
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Świętochłowice
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 10 times
Re: eksploatacja Astry z silnikiem 1.4 T 150 KM i podobnych
No zgadza się ale nigdy nie zaszkodzi jak się dba tak się ma w przyszłości
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 66 gości