Wodorowanie silnika

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
Krzysiec
Moderator
Posty: 7085
Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Rzeszów
Województwo: podkarpackie
Has thanked: 630 times
Been thanked: 401 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: Krzysiec » 04 paź 2018, 09:06

No ja to wszystko czytałem ;) I dodatkowo dość ciekawie opisany sam proces i "świadomy" wybór wykonawcy usługi wraz z podstawami na temat sprzetu i całego zabiegu, które powinien nam udzielić... Ale nadal mam wątpliwości co na to nasze tłoczki :D

Wkleje kolejny tekst z konta FB firmy o której wspominałem wcześniej:

Istnieją pewne frazy, które powinny sprawić, że dwa razy zastanowisz się nad wyborem firmy której zostawisz samochód na zabieg - dlaczego o tym piszemy ? Ponieważ stawiamy na edukację!

Czy wiesz, że ponad 90% urządzeń do tzw. wodorowania silników zawiera w sobie suche cele- płytki. Taki zestaw generatora wodoru z „suchą celą” można kupić w internecie za około 800zł ?

Ze względu na swój mały rozmiar i niskie napięcie, korzystają z akumulatora auta czyli zasilania 12V lub też dla pozoru są przerobione na zasilanie 220.
Nie trzeba dodawać, że jako rozwiązanie do czyszczenia nagaru w silniku są nieskuteczne, niewiarygodne i znane są z tego, że powodują uszkodzenia silników.

Dobrze jest wiedzieć, jak bardzo palny i wybuchowy jest gaz HHO i jak ważne są zabezpieczenia, aby upewnić się, że gaz jest spalany tylko tam, gdzie chcemy go spalić i nie podpalić samochodu
Regulacja przepływu gazu jest kluczowym czynnikiem w bezpiecznym spalaniu HHO w silniku.

‼️Zbyt duża ilość gazu podawana do komór spalania może powodować skoki temperatury do 3300, wystarczająco duże, aby ryzykować pęknięcie głowicy, tłoka lub zniekształcenie zaworów. Natomiast zbyt mała ilość gazu powoduje, że czyszczenie silnika typu 1.6 czy 2.0 zajmuje 2 godziny i jest zwyczajnie nieskuteczne. ‼️
Wiele brakuje do trwałości / jakości.

Ten typ konstrukcji ma 3 główne wady:
- jest to produkcja wodoru z parą wodną o stężeniu 23% z wydajnością 27 l / h dla
Celi (drycell) z 11 płyt i stabilnym zasilaniem z 15amp przy 12V. Czystość wodoru to 77%
Dzieje się tak dlatego ponieważ, jeśli zwiększy się liczbę płytek, to zwiększy się również pobór, a także tryb ogrzewania.

- w ciągu ostatniej godziny produkcji nagrzana płytka DRYCELL , nawet super wentylowana, powoduje, że produkcja wodoru przechodzi w tryb pary wodnej ‼️ co jest niekorzystne dla silnika i tryb oczyszczania silnika nie jest już aktywny, ponieważ tylko wodór interweniuje na skali silnika. W tym przypadku nie może wytworzyć płomienia, za dużo pary wodnej!
- Trzecia to to, że gdy zaciska się przewód dystrybucjii przez filtr powietrza silnika, który ma być poddany obróbce, ciśnienie wzrasta, a pierścienie o-cycla wychodzą z ich położenia. Twoja maszyna jest luzem, bez zabezpieczenia! Bez ciśnienia bez przepływu, oto oszustwo.

Są jednak firmy, które kupują właśnie takie zestawy, wkładając je do metalowej skrzyni.
W Carbon Clean uważamy to za wielki wstyd, że tak postępową technologię traktuje się w ten sposób, gdzie katastrofalne skutki są na wyciągnięcie ręki..

Jeśli chcesz skorzystać z czyszczenia - usuwania nagaru, dobrze jest zdobyć jak najwięcej informacji na temat firmy, wydajności maszyny, ‼️sposobie produkcji gazu ‼️ - jeżeli takich informacji nie uzyskasz - nie ryzykuj - warto też zapytać o analizę gazu - warto wiedzieć co jest wpuszczane do układu.

Zatem jak działa taki układ DRY CELLS ?
Wyjaśnijmy kilka kwestii – „suche” cele nadal wymagają zbiornika wody, dlatego wyrażenie „sucha” jest trochę mylące.
Elementy anodowe i katodowe nie są w pełni zanurzone. Są ustawione jako szereg płytek naprzemiennych, oddzielonych materiałem nieprzewodzącym prądu (zazwyczaj neoprenu), a elektrolit przepływa przez otwory w każdej płytce.
Elektrolit następnie powraca do zbiornika, powodując wylot gazu poprzez górę zbiornika.
Niestety gaz jest NIEFILTROWANY i czesto zawiera odparowany elektrolit wodorotlenku potasu, który poprzez swoje działanie powoduje mikro uszkodzenia na tłokach co moze spowodować zapadnięcie się sklepienia tłoka.

Według producentów urządzeń opartych na Celach Suchych (DRY CELLS), FAKT nie zanurzenia całej anody/katody w zbiorniku wody, ma na celu zwiększenie wydajności w przekonaniu, że duża część prądu elektrycznego przejdzie przez krawędź płyty i nie przełoży się to na produkcję HHO.
Czyli mówiąc prościej sucha cela ma gwarantować dużą produkcje HHO.
‼️To nie jest prawda. ‼️

W rzeczywistości mokre cele (system cylindryczny) skupiają wodę wokół siebie, zamieniając cele w kondensator lub zbiornik energetyczny.
Dodatkowe napięcie jest wykorzystywane do zwiększenia generowania HHO i daje użytkownikowi większą elastyczność w kontrolowaniu nadwyżki mocy i ilości HHO wytwarzanej w danym momencie. Jest to bardzo przydatne przy produkcji HHO do czyszczenia silników o różnych rozmiarach i wystarczające, aby wytworzyć ustaloną ilość gazu.
Możemy więc stwierdzić, że sucha cela może być dobrą opcją, ale pod maską samochodu jako układ zmniejszenia spalania, ale to system cylindryczny jest najlepszym i najbardziej elastycznym rozwiązaniem do czyszczenia silnika HHO.
Mniejsze jednostki pracujące z 12v / lub przerobione na 220 dla pozoru, będą miały trudności z wytworzeniem wystarczającego prądu (generalnie o mocy poniżej 1 kW), aby podzielić ilość wody potrzebnej do wytworzenia gazów niezbędnych do wydajnego oczyszczenia silnika.

W normalnych warunkach (1 atmosfera ciśnienia i 1 mol na litr jonów H +) potrzeba 1,23 v, aby
podzielić wodę na wodór i tlen. Ponieważ Moc = Prąd x Napięcie możemy uzyskać prąd dzieląc moc za pomocą napięcia. 1000 W / 1,23 V = 813 amperów. Działając przez godzinę (813 amperów x 3600 sekund) otrzymujemy 2,93 miliona kulombów ładunku.
Jeden mol elektronów ma ładunek 96.500 kulombów.
Jeśli podzielimy ładunek maszyny na ładunek elektronów, da nam to około 30 moli elektronów przepływających na godzinę. Aby rozdzielić cząsteczkę wody, 2 elektrony muszą wykonać przepływ, co oznacza, że ​​30 moli elektronów rozdzieli 15 moli wody na 15 moli wodoru i 7,5 moli tlenu, co równa się 350 litrom wodoru i 175 litrom tlenu.
Przy tej ilości wytwarzanego HHO czyszczenie 2-litrowego silnika zajęłoby 2 godziny.

Nasze urządzenia czyszczą silniki 2-litrowe w 30-45 min

Z 9-cioma ogniwami elektrolitycznymi, z których każdy monitorowany jest oddzielnie i kontrolowany przez pokładową jednostkę PCU, prąd jest utrzymywany na stałym poziomie, podobnie jak natężenie przepływu maszyny.

Nawet jeśli z jakiegoś powodu cela przestanie działać, zostanie ona automatycznie pobrana, a energia zostanie redystrybuowana do innych cel.
Jest to niemożliwe do osiągnięcia przy zastosowaniu technologii suchej suchych cel; z pojedynczą celą, gdy się zepsuje, całkowicie przestanie działać.

Maszyny z suchymi celami mają stały przepływ bez opcji regulacji objętości.
Nasze urządzenia posiadają aktywowane dostarczanie HHO, wyłącznik podłączony do akumulatora pojazdu.
Ta ochrona monitoruje różne ładowanie pochodzące z akumulatora, gdy silnik jest uruchomiony lub zatrzymany.

Gdyby silnik przestał pracować podczas czyszczenia, HHO nie zapaliło się w silniku. Maszyny zauważą to i przestaną produkować wodór, który może uciec i spowodować duże zagrożenie.
Inne funkcje bezpieczeństwa, takie jak zawory retrospekcji, poziom wody i monitory ciepła zostały wprowadzone podczas rozwoju maszyn, ale rzadko są widoczne na suchych celach, które nawet nie posiadają PCU.
Jesteśmy przekonani, że Carbon Clean to najlepsze rozwiązania do czyszczenia nagaru na świecie pod względem wydajności, bezpieczeństwa, trwałości i łatwości użytkowania.

Reasumując :
1️⃣️. Zawsze pytaj o sposób produkcji gazu.
2️⃣️. Zawsze pytaj o wydajność maszyny.
3️⃣️. Zawsze pytaj o testy gazu, analizę gazu.

Nasza firma, nie ma nic do ukrycia i nie spotkasz się z odpowiedzią "wystarczającą"
Jako jedyni w kraju posiadamy testy gazu.

Stawiamy na edukację !

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: wiesiek3d » 26 paź 2018, 17:23


adax
Weteran
Posty: 1423
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: adax » 29 paź 2018, 21:25

Te wodorowanie to ten płyn co teraz leją na przegladzie+50 zeta? jakiś Tunap czy coś w ten deseń bo podobno ten płyn dużo pomaga bo wcześniej jak lali inne to się śmiali z tego w serwisie a teraz są w szoku,że to tak elegancjo czyści tłoki z syfu itd.Porobili próby i sprawdzali poźniej efekt tej operacji tylko musi być zalany pełny bak paliwa.Trzeba najlepiej robić co 15 tys km
Ostatnio zmieniony 30 paź 2018, 19:50 przez adax, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dimek
Wyjadacz
Posty: 332
Rejestracja: 15 wrz 2017, 20:31
Posiadane auto: Astra K Sports Tourer Elite
Silnik: 1.6 SHT / 200 KM / S&S / A-T
Rocznik auta: 2017
Miasto: Tychy
Województwo: śląskie
Has thanked: 45 times
Been thanked: 13 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: Dimek » 29 paź 2018, 23:20

A kto / gdzie konkretnie testował i jest w takim szoku?
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie :-)
Moja Asteroida

adax
Weteran
Posty: 1423
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: adax » 30 paź 2018, 19:49

Gdansk Osowa-serwis

I małe sprostowanie odnośnie mojej wypowiedzi wyżej(dodałem znak zapytania)bo właśnie nie wiem czy to jest to całe wodorowanie tylko wiem,że taki płyn leja i ten akurat właśnie wreszcie pomaga i nie tylko tam go leją.

Awatar użytkownika
noodle
Wyjadacz
Posty: 107
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:26
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4T S/S 150KM AT6
Rocznik auta: 2018
Miasto: Sosnowiec
Województwo: śląskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: noodle » 30 paź 2018, 20:07

To jest dodatek do benzyny na bazie PEA, który czyści układ z niechcianych depozytów.

adax
Weteran
Posty: 1423
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: adax » 30 paź 2018, 20:26

A no właśnie(dzięki).

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: Mati » 02 gru 2018, 12:16

Obrazek

Awatar użytkownika
Desiderata
VIP
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gdynia
Województwo: Polska
Has thanked: 80 times
Been thanked: 81 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: Desiderata » 02 gru 2018, 13:32

https://youtu.be/5W5CRI3YBIs

Pacjentami są VW Passat B5 1.9TDI wraz z Audi A3 8L 1.9 TDI :)
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: Mati » 02 gru 2018, 13:37

Desiderata pisze:https://youtu.be/5W5CRI3YBIs

Pacjentami są VW Passat B5 1.9TDI wraz z Audi A3 8L 1.9 TDI :)


Ale to chyba nic nie zmienia, że to stare diesle? Czy zmienia?
Obrazek

Awatar użytkownika
Desiderata
VIP
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gdynia
Województwo: Polska
Has thanked: 80 times
Been thanked: 81 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: Desiderata » 02 gru 2018, 13:40

Chodzi o nagar w silniku - czy to PB czy Diesel nie ma różnicy, zasada ta sama.

Michu zrobił ten test bardzo dobrze moim zdaniem , rozebrał silnik przed i po wodorowaniu, test spalin został wykonany. Więcej chyba już się nie da :P
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.

Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: Wodorowanie silnika

Postautor: Mati » 02 gru 2018, 13:58

Nagar w dolocie jest ten sam bo z oleju silnikowego.
Jeśli chodzi o nagar w komorze spalania to u nas nie ma z tym tragedii bo mamy małe przebiegi ;) Poza tym ASO teraz leje nam na przeglądach magiczny dodatek więc silnik ma komory spalania bardziej czyste niż silniki zjeżdżające z linii produkcyjnej :lol:
Obrazek


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości