Gdzie robione? Chip czy box? Jaki koszt? Duża różnica?matrixblue pisze:U nas w firmie pojawiła się pierwsza Astra 1.4 125 z chipem na 160 Km i 280 Nm.
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Gdzie robione? Chip czy box? Jaki koszt? Duża różnica?matrixblue pisze:U nas w firmie pojawiła się pierwsza Astra 1.4 125 z chipem na 160 Km i 280 Nm.
remiem pisze:Nie pisz też proszę o żywotności, awaryjności itp bo to kwestie indywidualne i zbyt wiele czynników się składa na to, aby sprowadzać chiptuning = zwiększona awaryjność - silnik trup.EOT
Fuks pisze:No dokładnie o tym trzeba pisać, bo robić chipa w silniku 1.4 co ma 150 KM to nie to samo co robić chipa w dieslu 2.0 co ma 100 KM.
Jak się silnik rozleci to czy firma tuningowa z chęcią/wiedzą go wymieni? Bo ja wole 150 KM i gwarancję 5 lat
remiem pisze:Ja krzyczę bez sensu... hahahaha boki zrywać...
Rozumiem, że Ty zauważasz różnicę 150KM przy 90km/h
Moment w obu wersjach jest ten sam, więc i elastyczność jest niemal identyczna (praktycznie nie zauważalna) stąd moje twierdzenie, że nie ma sensu wykładać 2500zł (sprawdzona kwota z cennika) na 150KM.
Jak robisz chip to masz dużo wyższy i odczuwalny przyrost momentu i mocy.
Jest zakład który robi 180KM/300Nm z 1.4.
Nie pisz też proszę o żywotności, awaryjności itp bo to kwestie indywidualne i zbyt wiele czynników się składa na to, aby sprowadzać chiptuning = zwiększona awaryjność - silnik trup.
EOT
Segor pisze:1500 zł za 2-4-5 lat gwarancji to raczej małe pieniądze. Tym bardziej jeżeli na auto wydajemy 70k+. Niemniej trzeba przyznać, że 150 KM od Opla jest bardzo kiepsko zestrojony i na pewno po porządnym chipie by lepiej pracował ten silnik. Chyba, że faktycznie to wina braku trybu SPORT u mnie? Mimo wszystko ciekawi mnie takie a nie inne zestrojenie silnika. Czyżby bali się, że jakieś elementy nie wytrzymają wysokiego momentu?
A odnośnie elastyczności to najprawdopodobniej 125 KM ma lepszą
remiem pisze:Silnik po chipie nie staje się bardziej awaryjny niż przed o ile nie robi tego Janusz Tuningu w drewninaym garażu...
Niech każdy decyduje za siebie i nie krytykuje innych co postepują inaczej niż oni sami...
remiem pisze:Silnik po chipie nie staje się bardziej awaryjny niż przed o ile nie robi tego Janusz Tuningu w drewninaym garażu...
Niech każdy decyduje za siebie i nie krytykuje innych co postepują inaczej niż oni sami...
Fuks pisze:Nikogo nie krytykuję.
Napisałem, że przy 5-letniej gwarancji wole 150 KM niż 160 KM po chipie i bez gwarancji.
PS.
Jednak bardziej ufam inżynierom opla niż Januszowi w garażu .
remiem pisze:hehe dlatego lecą tłoki.
Zachar w którymś vlogu tłumaczy dlaczego producenci obniżają pojemność i moc.
Desiderata pisze:Na ten czas kiedy kupowałem nie wiedziałem, że chciałbym więcej koni
luxasek pisze:...Więc jak ktos marudzi ze astra jednak nie spełnia w pełni oczekiwan i chce bóg wie czego z silnika 1.4 to niech się zastanowi od czego chciał auto bo od zapier...to jest 2.0+
astra pisze:Możesz podać linka chętnie obejrzę.
Fajny filmik od Zachara
https://www.youtube.com/watch?v=Y6_FXBgcfi0
astra pisze:Zależy od masy pojazdu. Jak zapakujesz 1.4T 150KM do punta to objedzie każde 1.5tony z segmentu D w 2l-ach
luxasek pisze:A dla porównania taka ciekawostka ostatnio miałam okazje się przejechac jak byłem na rocznym przeglądzie nowa insignia 2.0T 4x4 260km miała buta owszem ale żeby to było też jakieś mega urwania dupy to nieodczulem 150nm więcej niż w astrze ale masa i gabaryt robią swoje.
astra pisze:To chyba tylko potwierdza co napisałem.
luxasek pisze:No tak ale jak bys miał te 2.0T i 260km W astrze zamiast insigni przy tej wadze to już by zrobiło swoją robote i wrażenia by były napewno bardziej wyczuwalne tylko o to chodzi więc nie ma co marudzic na nasze 1.4T lac, jezdzic i cieszyć się z jazdy
remiem pisze:hehe dlatego lecą tłoki.
Fuks pisze:Pomyśl jak będą lecieć po chipie
remiem pisze:gdzie robione? Chip czy box? Jaki koszt? Duża różnica?
- częściowo masz rację, nie staje się bardziej awaryjny, po prostu przyspieszysz awarię która mogła wystąpić w późniejszym terminie (ale skracasz ten czas do awarii!) - pozdrowienia od turbosprężarki i wtryskiwaczy I jeszcze powiedz że spalanie będziesz chciał mieć takie jak byłoSilnik po chipie nie staje się bardziej awaryjny niż przed
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 46 gości