Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Hej,
Dziś miałem ciekawą akcję, wsiadam do auta, odpalam, przerzucam z D na R i słyszę stuk (dość głośny) oraz szarpnięcie budą.
Zrzucam z R na N - to samo.
Zbijam na D (znów ten sam objaw), gaszę, wysiadam i sprawdzam czy jakiś olej nie uciekł czy coś. Czysto.
Wsiadam ponownie, odpalam - skrzynia reaguje już prawidłowo ale za to pali się "check engine".
Powoli ruszam i jadę do roboty - skrzynia pracuje poprawnie aż do końca trasy (kontrolka silnika nie zgasła).
Podjadę to sprawdzić do ASO, ale terminy mają na za tydzień a jeździć trzeba.
Jakieś pomysły?
Dziś miałem ciekawą akcję, wsiadam do auta, odpalam, przerzucam z D na R i słyszę stuk (dość głośny) oraz szarpnięcie budą.
Zrzucam z R na N - to samo.
Zbijam na D (znów ten sam objaw), gaszę, wysiadam i sprawdzam czy jakiś olej nie uciekł czy coś. Czysto.
Wsiadam ponownie, odpalam - skrzynia reaguje już prawidłowo ale za to pali się "check engine".
Powoli ruszam i jadę do roboty - skrzynia pracuje poprawnie aż do końca trasy (kontrolka silnika nie zgasła).
Podjadę to sprawdzić do ASO, ale terminy mają na za tydzień a jeździć trzeba.
Jakieś pomysły?
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
nie stales czasem na pochylosci? u mnie raz do roku tez na zimno lekko szarpnie, zazwyczaj jak stoje na jakiejś pochylosci.
miales okazje jezdzic czyms starym, z duzym silnikiem i automatem? tam dopiero czuc, ze bieg wszedl ;)
miales okazje jezdzic czyms starym, z duzym silnikiem i automatem? tam dopiero czuc, ze bieg wszedl ;)
béton brut
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Stałem w garażu, na płaskim.
Coś musiało być na rzeczy skoro check engine mi wskoczył i nie chce zgasnąć
Poza tym to nie było wskoczenie biegu, bo nawet przy wbiciu P to szarpnięcie wystąpiło.
Ewidentnie coś się przyblokowało, pytanie dlaczego.
Coś musiało być na rzeczy skoro check engine mi wskoczył i nie chce zgasnąć
Poza tym to nie było wskoczenie biegu, bo nawet przy wbiciu P to szarpnięcie wystąpiło.
Ewidentnie coś się przyblokowało, pytanie dlaczego.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Masz jeszcze opel assistance? Jeżeli tak to bym zadzwonił na Instagramie, żeby sprawdzili auto, a jeżeli każą odwieźć do ASO/załatwia lawetę to dostaniesz zastępcze.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Segor pisze:Masz jeszcze opel assistance? Jeżeli tak to bym zadzwonił na Instagramie, żeby sprawdzili auto, a jeżeli każą odwieźć do ASO/załatwia lawetę to dostaniesz zastępcze.
Nie mam, auto już po gwarancji.
- Budus
- Posty: 4573
- Rejestracja: 05 cze 2016, 13:30
- Posiadane auto: Insignia
- Silnik: 2.0 174KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Katowice
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 160 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Segor pisze:Masz jeszcze opel assistance? Jeżeli tak to bym zadzwonił na Instagramie,.
na Instagramie ?
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Kontrolka silnika zgasła po 24h.
Pewnie jak teraz podjadę do ASO to nic nie zdiagnozują, bo nie ma błędu
Pewnie jak teraz podjadę do ASO to nic nie zdiagnozują, bo nie ma błędu
- noodle
- Posty: 107
- Rejestracja: 26 cze 2018, 21:26
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4T S/S 150KM AT6
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 5 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Kontrolka po niektórych błędach (o ile nie wystąpią ponownie) potrafi zgasnąć po X uruchomieniach silnika. W historii powinno to zostać.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
No to chyba potraktuje to jako jednorazowy błąd, a jak będę na przeglądzie to powiem niech zerkną w logi.
Ktoś wie, jak długi czas historia błędów jest trzymana?
Ktoś wie, jak długi czas historia błędów jest trzymana?
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
No i powtórzyło się - kilka spostrzeżeń:
1. Trzęsie budą przy zmianie dowolnego trybu, z P na R, z R na N, z N na D i w drugą stronę.
2. Komputer od razu zapala kontrolkę "check engine"
3. Wyświetlacz pokazujący tryb skrzyni w dolnym prawym rogu pokazuje aktualny wbity tryb ale mruga zamiast wyświetlać ciągle np "R".
4. Wyłączenie silnika i włączenie ponownie pomaga od razu
5. Po tym błędzie zrobiłem ok 15km, nawet przy odpuszczonym gazie przy 100km/h skrzynia nie zapinała lock-upa, co jej się nigdy wcześniej nie zdarzało.
No nic, serwis mnie nie ominie.
Dziwne, bo wygląda mi to na błąd oprogramowania, skoro restart pomaga.
1. Trzęsie budą przy zmianie dowolnego trybu, z P na R, z R na N, z N na D i w drugą stronę.
2. Komputer od razu zapala kontrolkę "check engine"
3. Wyświetlacz pokazujący tryb skrzyni w dolnym prawym rogu pokazuje aktualny wbity tryb ale mruga zamiast wyświetlać ciągle np "R".
4. Wyłączenie silnika i włączenie ponownie pomaga od razu
5. Po tym błędzie zrobiłem ok 15km, nawet przy odpuszczonym gazie przy 100km/h skrzynia nie zapinała lock-upa, co jej się nigdy wcześniej nie zdarzało.
No nic, serwis mnie nie ominie.
Dziwne, bo wygląda mi to na błąd oprogramowania, skoro restart pomaga.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Odczytany błąd skrzyni biegów:
- P0601 - uszkodzenie pamięci ROM sterownika
A bierz automat mówili...
- P0601 - uszkodzenie pamięci ROM sterownika
A bierz automat mówili...
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Automat to bajka, w życiu nie wrócę do manuala
Z dwojga złego chyba lepsza (tańsza) awaria elektroniki niż mechaniki skrzyni. Poza tym widocznie miałeś pecha... sporo mamy użytkowników AT i jak dotąd nie mieli problemów. Daj znać, jak pójdzie naprawa i ile grosza trzeba na to wyłożyć.
Z dwojga złego chyba lepsza (tańsza) awaria elektroniki niż mechaniki skrzyni. Poza tym widocznie miałeś pecha... sporo mamy użytkowników AT i jak dotąd nie mieli problemów. Daj znać, jak pójdzie naprawa i ile grosza trzeba na to wyłożyć.
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 cze 2018, 22:11
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4 150km
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Gliwice
- Województwo: Slaskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Proponuje zobaczyć to nagranie
https://youtu.be/v5iYqrJlsas
https://youtu.be/v5iYqrJlsas
- Chorwat
- Posty: 1471
- Rejestracja: 12 maja 2017, 21:26
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: 1.6 CDTI 136KM A/T
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kuj-pom
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 62 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Jasne, użycia ręcznego na wzniesieniu nikt nie neguje. Temat jednak jest o czym innym.
Astra F 1.6 75KM -> Omega B FL 3.2 V6 218KM -> Astra K 1.6 136KM -> Insignia A 2.0 250KM 4x4 -> Dodge Charger R/T 5.7 V8 370KM
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Na tą chwilę czekam na wizytę w ASO - dopiero za tydzień.
Po szybkim rozpoznaniu wygląda na usterkę sterownika skrzyni biegów - będę reklamował auto mimo że jest już po gwarancji.
Czy ktoś może korzystał z tzw. "goodwill" w oplu?
Po szybkim rozpoznaniu wygląda na usterkę sterownika skrzyni biegów - będę reklamował auto mimo że jest już po gwarancji.
Czy ktoś może korzystał z tzw. "goodwill" w oplu?
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Kilka nowych faktów:
1. Diagnoza wskazała na uszkodzoną pamięć ROM w sterowniku skrzyni - koszt nowego 6900zł
2. Opel jak chce to może partycypować w kosztach - wywalczyłem udział opla w wysokości 75% jeśli od razu zrobię przegląd
Także sprawa skończy się mam nadzieje pozytywnie, choć teraz w ramach przeglądu pewnie wymienią mi WSZYSTKO co się da
1. Diagnoza wskazała na uszkodzoną pamięć ROM w sterowniku skrzyni - koszt nowego 6900zł
2. Opel jak chce to może partycypować w kosztach - wywalczyłem udział opla w wysokości 75% jeśli od razu zrobię przegląd
Także sprawa skończy się mam nadzieje pozytywnie, choć teraz w ramach przeglądu pewnie wymienią mi WSZYSTKO co się da
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
ja zawsze chciałem automat, już chyba nie chce Czemu aso jest takie dobre i łaskawe dokłada się taką kwotą? zapewne ta część kosztuje znacznie mnie i tylko udają debila żeby wypaść dobrze.
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 16 times
Re: RE: Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Lol, niezły serwer tam stoiPavloAsto pisze:Kilka nowych faktów:
1. Diagnoza wskazała na uszkodzoną pamięć ROM w sterowniku skrzyni - koszt nowego 6900zł
2. Opel jak chce to może partycypować w kosztach - wywalczyłem udział opla w wysokości 75% jeśli od razu zrobię przegląd
Także sprawa skończy się mam nadzieje pozytywnie, choć teraz w ramach przeglądu pewnie wymienią mi WSZYSTKO co się da
Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 07 mar 2018, 10:46
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Szczecin
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Automat 150KM - stuk i szarpanie przy zmianie trybu
Sprawa zakończona, mój udział w naprawie 30% w kwocie 1300zł.
Resztę udało się zrobić w ramach "dobrej woli producenta".
Auto po miesiącu w końcu na chodzie
Resztę udało się zrobić w ramach "dobrej woli producenta".
Auto po miesiącu w końcu na chodzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości