Strona 1 z 1

Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 06:42
autor: Vex
Najpierw założenie, więc poprawcie mnie jeśli się mylę.
Jeśli przy 3krpm i 4krpm mam ten sam moment, czyli siłę jaką przykładam do kół, to i przyspieszenie jest takie same.

No i teraz teza. Nie ma różnicy czy cisnę silnik do odciny, czy też zmienię bieg wcześniej. Puki silnik pracuje w zakresie gdzie mam maksymalny moment, przyspieszenie będzie takie same?

Obrazek

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 07:42
autor: Airline
Powinno być jak piszesz, tylko wszystko zależy w którym momencie zostanie zmieniony bieg na wyższy i jak szybko jesteś w stanie to zrobić (do jakiej wartości spadną obroty silnika).

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 08:54
autor: Vex
Mam automat więc biegi zmieniam szybko ;)

No idea jest taka żebym znalazł taki moment na zmianę, by po zmianie być tam gdzie mam już max moment, a nie w ciemno do odciny.

No chyba że czegoś nie biorę pod uwagę

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 11:14
autor: HArtur1
https://autokult.pl/16175,zapomnijcie-o ... hanicznych
Powyżej masz temat całkiem fajnie opisany

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 12:27
autor: Fuks
Vex pisze:Nie ma różnicy czy cisnę silnik do odciny, czy też zmienię bieg wcześniej.

Różnica jest taka, że 3 a nie 2 zmiany do 100km/h to spora strata czasu.

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 12:32
autor: Airline
Vex pisze:No idea jest taka żebym znalazł taki moment na zmianę, by po zmianie być tam gdzie mam już max moment, a nie w ciemno do odciny.

Z załączonego wykresu wynika, że będzie good jeśli po zmianie biegu obroty nie będą niżej niż 3500.
Do odcinki nie ma sensu, bo tylko podbijasz spalanie.

Added in 2 minutes 34 seconds:
Fuks pisze:
Vex pisze:Nie ma różnicy czy cisnę silnik do odciny, czy też zmienię bieg wcześniej.

Różnica jest taka, że 3 a nie 2 zmiany do 100km/h to spora strata czasu.


Może chce do 200 :)

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 14:04
autor: Ziela
Vex pisze:Najpierw założenie, więc poprawcie mnie jeśli się mylę.
Jeśli przy 3krpm i 4krpm mam ten sam moment, czyli siłę jaką przykładam do kół, to i przyspieszenie jest takie same.

No i teraz teza. Nie ma różnicy czy cisnę silnik do odciny, czy też zmienię bieg wcześniej. Puki silnik pracuje w zakresie gdzie mam maksymalny moment, przyspieszenie będzie takie same?

Obrazek


nie dokońca Vex, na niższym biegu masz inne przełożenie skrzyni i inna wartość momentu jest przenoszona na kołą.
Więc jeżeli zmienisz wcześniej bieg, to pomimo trafienia w wysoki moment, wartość na kołach będzie niższa ze względu na przełożenie.
Stąd podczas ścigania się, ciągnie się do końca, aby wykorzystać lepsze przełożenie danego biegu.
W artykule zacytowanym jest to fajnie opisane.

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 14:13
autor: rah
No właśnie dlatego ciągnie się przed samą odcinkę, ale nie dochodząc do niej, co wymaga nieco wprawy. W automacie ten problem ewentualnej straty dla niedoświadczonego kierowcy nie istnieje. Pedał w podłogę i wiśta wio.

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 14:41
autor: HArtur1
Ziela pisze:Stąd podczas ścigania się, ciągnie się do końca, aby wykorzystać lepsze przełożenie danego biegu.

I dlatego ścigając się, jeżeli mamy autko z automatem posiadającym tryb "Sport", to należy go aktywować, dzięki czemu zmiana biegów jest przy wyższych obrotach niż podczas zwykłej jazdy.

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 18:23
autor: Vex
Fuks pisze:
Vex pisze:Nie ma różnicy czy cisnę silnik do odciny, czy też zmienię bieg wcześniej.

Różnica jest taka, że 3 a nie 2 zmiany do 100km/h to spora strata czasu.
u mnie niestety 100 wypada i tak dopiero na 3
Ziela pisze:nie dokońca Vex, na niższym biegu masz inne przełożenie skrzyni i inna wartość momentu jest przenoszona na kołą.
racja :D

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 21:07
autor: barat
HArtur1 pisze:
Ziela pisze:Stąd podczas ścigania się, ciągnie się do końca, aby wykorzystać lepsze przełożenie danego biegu.

I dlatego ścigając się, jeżeli mamy autko z automatem posiadającym tryb "Sport", to należy go aktywować, dzięki czemu zmiana biegów jest przy wyższych obrotach niż podczas zwykłej jazdy.

Z pedałem w podłogę chyba nie ma to znaczenia - kickdown ma priorytet :)

Re: Obroty a przyspieszenie

: 10 cze 2018, 21:09
autor: Ziela
no z pedałem w podłogę, nawet bez wciśniętego kickdowna będzie ciągnąć do końca.