Kto lubi smalc...?
- 200HP
- Posty: 129
- Rejestracja: 26 sie 2017, 11:17
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Czeladź
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Kto lubi smalc...?
Witam.
Samochód odebrałem we wtorek ale z braku czasu piszę dziś.
Został wymieniony „GÓWNIANY” olej jako usługa gwarancyjna. Zalali oczywiście dalej gównianym olejem GM i kazali przyjechać za 2000km.
Trochę ich pomęczyłem żeby wyciągnąć parę informacji i tak:
Ponoć odczytali z komputera charakterystyki przebiegu spalania itp. razem z ilością uruchomień start/stop (użyłem tego dwa razy – pierwszy i ostatni ) z czego wynikało że silnik jest dogrzany w użytkowaniu i dlatego poszło do wymiany smarowidło i rzekomo przesłali próbkę do badania.
Tak że potwierdza się fakt że silniki zalewane są najtańszym syfem !!!
Samochód odebrałem we wtorek ale z braku czasu piszę dziś.
Został wymieniony „GÓWNIANY” olej jako usługa gwarancyjna. Zalali oczywiście dalej gównianym olejem GM i kazali przyjechać za 2000km.
Trochę ich pomęczyłem żeby wyciągnąć parę informacji i tak:
Ponoć odczytali z komputera charakterystyki przebiegu spalania itp. razem z ilością uruchomień start/stop (użyłem tego dwa razy – pierwszy i ostatni ) z czego wynikało że silnik jest dogrzany w użytkowaniu i dlatego poszło do wymiany smarowidło i rzekomo przesłali próbkę do badania.
Tak że potwierdza się fakt że silniki zalewane są najtańszym syfem !!!
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Kto lubi smalc...?
Pewnie z 98% aut na tym forum i osób piszących w tym temacie jeździ na tym samym oleju.
I takich objawów nie mają. Nie będziemy tu zaczynać kolejnej gównoburzy jaki olej lepszy bo już jest od tego konkretny temat.
Musiał dojść jakiś dodatkowy czynnik. Ja bym w takiej sytuacji zmienił na jakiś czas styl jazdy na bardziej agresywny. Jeżeli problem zniknie to masz odpowiedź. Jak mimo to wróci szukać przyczyny w silniku lub oleju.
I takich objawów nie mają. Nie będziemy tu zaczynać kolejnej gównoburzy jaki olej lepszy bo już jest od tego konkretny temat.
Musiał dojść jakiś dodatkowy czynnik. Ja bym w takiej sytuacji zmienił na jakiś czas styl jazdy na bardziej agresywny. Jeżeli problem zniknie to masz odpowiedź. Jak mimo to wróci szukać przyczyny w silniku lub oleju.
- jakoku
- Posty: 5679
- Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
- Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
- Silnik: 1.4 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Grajewo
- Województwo: Podlaskie
- Has thanked: 380 times
- Been thanked: 380 times
Re: Kto lubi smalc...?
200HP pisze:Został wymieniony „GÓWNIANY” olej jako usługa gwarancyjna. Zalali oczywiście dalej gównianym olejem GM i kazali przyjechać za 2000km.
a jak znowu smalc się pojawi to co wtedy? pytanie raczej do ASO.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl
Moja Astra Dark Carmel tu
Moja Astra Dark Carmel tu
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Kto lubi smalc...?
Jak wróci to zmienić olej na "lepszy".
Jak dalej będzie to zrobić sobie test na szczelność głowicy i w razie wyniku pozytywnego laweta, do ASO i niech robią.
Miałem taki problem w VW Polo z silnikiem 1.0. Wada silnika powodująca pojawianie się wilgoci w silniku przy krótkich odcinkach zimą. Wilgoć spływała do miski mieszając się z olejem. Powstawała "kaszka" zatykająca smoka pompy oleju. Co powodowało przycieranie panewek wału silnika na wyższych obrotach bo ciśnienie było nie wystarczające.
O tej przypadłości dowiedziałem się z forum szukając pomocy po tym jak zatarłem motor. Za radą innych silnik wymieniłem i jeździłem dalej.
Pilbowalem silnika i zmieniłem olej przed zimą. Smalec to była w nim norma przy niskich temperaturach.
Jak dalej będzie to zrobić sobie test na szczelność głowicy i w razie wyniku pozytywnego laweta, do ASO i niech robią.
Miałem taki problem w VW Polo z silnikiem 1.0. Wada silnika powodująca pojawianie się wilgoci w silniku przy krótkich odcinkach zimą. Wilgoć spływała do miski mieszając się z olejem. Powstawała "kaszka" zatykająca smoka pompy oleju. Co powodowało przycieranie panewek wału silnika na wyższych obrotach bo ciśnienie było nie wystarczające.
O tej przypadłości dowiedziałem się z forum szukając pomocy po tym jak zatarłem motor. Za radą innych silnik wymieniłem i jeździłem dalej.
Pilbowalem silnika i zmieniłem olej przed zimą. Smalec to była w nim norma przy niskich temperaturach.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 16:18 przez marwisn, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: Kto lubi smalc...?
To jest normalny objaw eksploatacji na krótkich trasach w warunkach zimowych. To, że z wilgotnego powietrza skrapla się woda w skrzyni korbowej po wyłączeniu silnika to normalne. Potem jednak normalny użytkownik uruchamia silnik i nagrzewa go do pełnej temperatury i w tym czasie olej się nagrzewa i pozbywa wilgoci. Jak robimy krótkie trasy i nie dogrzewamy silnika to z oleju woda w całości nie odparuje. Zatrzymując kolejny raz nierozgrzany silnik skraplamy kolejne ilości wody i tak stopniowo tworzy się emulsja. Efekt w postaci piany pod korkiem to wskaźnik, że nie użytkujemy samochodu prawidłowo. Ale to jeszcze nie problem. Musimy być jednak świadomi, że w takim przypadku musimy dodatkowo wymienić olej w okresie zimowym, żeby zapewnić prawidłowe smarowanie silnika.
Oczywiście należy kontrolować stan płynu chłodzącego. Normalnie odparowuje go niewiele i w ciągu kilku tygodni obserwacji nie powinno go wyraźnie ubywać. Jeśli nie ubywa a mamy emulsje i nie zamierzamy zmieniać sposobu użytkowania to musimy częściej wymieniać olej z filtrem. To na szczęście stosunkowo tania usługa.
Oczywiście należy kontrolować stan płynu chłodzącego. Normalnie odparowuje go niewiele i w ciągu kilku tygodni obserwacji nie powinno go wyraźnie ubywać. Jeśli nie ubywa a mamy emulsje i nie zamierzamy zmieniać sposobu użytkowania to musimy częściej wymieniać olej z filtrem. To na szczęście stosunkowo tania usługa.
- vic
- Posty: 241
- Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: lubelskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 12 times
Re: Kto lubi smalc...?
Witam. Czytając wątek postanowiłem i ja sprawdzić jak to u mnie wygląda pod korkiem, tym bardziej, że auto jeździ teraz notorycznie niedogrzane na krótkich odcinkach dom-praca-dom-sklep-dom-szkoła-dom czyli notorycznie niedogrzany silnik. Przez ostatnie dwa miesiące może z 4 razy trasy poza miastem po ok 200 km. Pod korkiem czyściutko/wzorcowo, żadnego smalcu. Mam zalany Dexos 1 gen2.
- daro
- Posty: 3932
- Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
- Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
- Silnik: ---
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Kętrzyn
- Województwo: Warmińsko - Mazurskie
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 179 times
Re: Kto lubi smalc...?
Jeżdżę niemalże identycznie jak @vic. Bardzo krótkie odcinki, często wskazówka temperatury nie ruszy się nawet. Pod korkiem czysto, D1G2
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
- Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 16 times
Re: RE: Re: Kto lubi smalc...?
Bo generalnie tak byc powinno, niezależnie od odcinków, oleju, etc. Zaskakują mnie historie z krótkim przebiegiem. Nie chce mi sie wierzyć, że to główny czynnik takiego stanu.daro pisze:Jeżdżę niemalże identycznie jak @vic. Bardzo krótkie odcinki, często wskazówka temperatury nie ruszy się nawet. Pod korkiem czysto, D1G2
Sent from my MHA-L29 using Tapatalk
- Szefczu
- Posty: 82
- Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
- Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Kto lubi smalc...?
Temat ciekawy i też skłaniam się do opinii, że to wina niedogrzania, ale mała uwaga do tego co piszecie. Najpierw radzicie "dać w palnik" a jeśli problem wróci to "dzwonic po lawetę i do ASO". Że skrajności w skrajność, najpierw żyłować i nie bać się, bo być może problem przejdzie, a jak nie to nagle laweta ;p ? - do nikogo nie uderzam, tak tylko mi się to w oczy rzuciło
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Kto lubi smalc...?
Małe silniki z turbo lubią się kręcić wysoko i tak są zaprojektowane.
Dawanie w palnik jak to nazwałeś to korzystanie z pełnego zakresu obrotów. Ten silnik łapie oddech powyżej 2500 obrotów i ciągnie jak opętany do 5000.
Nie wiem co to ma wspólnego z żyłowaniem silnika.
Dawanie w palnik jak to nazwałeś to korzystanie z pełnego zakresu obrotów. Ten silnik łapie oddech powyżej 2500 obrotów i ciągnie jak opętany do 5000.
Nie wiem co to ma wspólnego z żyłowaniem silnika.
- Szefczu
- Posty: 82
- Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
- Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Kto lubi smalc...?
Nie ja to nazwałem dawaniem w palnik. Rozumiem to, może z zylowaniem się rozpędziłem, ale wracając do zabiegów mających na celu pozbycie się smalcu - jeżeli najpierw mamy spróbować pozbyć się go wygrzaniem i dynamiczna jazdą odpowiednią dla tej konstrukcji, to dlaczego przy niepowodzeniu tej opcji nagle laweta (brzmi to po prostu jakby nagle miało się coś poważnego stać i poprzednie próby do tej pory były ok i nagle nie tykać bo się zepsuje).
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Kto lubi smalc...?
Laweta ma końcu. Wpierw test szczelności głowicy.
A laweta dlatego, że jak podstawisz auto na kołach do serwisu to nie dostaniesz zastępczego.
A laweta dlatego, że jak podstawisz auto na kołach do serwisu to nie dostaniesz zastępczego.
- Szefczu
- Posty: 82
- Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
- Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: Kto lubi smalc...?
Aaa to wiele wyjaśnia a takie pytanie - jezeli jest jakiś problem, to jak szybko od wymiany oleju może to powrócić ? Jasne, że zależy to pewnie od wielu czynników, ale jest możliwe że na przykład ... W tydzień ?
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 16:25
- Posiadane auto: ASTRA K HB
- Silnik: 1.4 XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Re: Kto lubi smalc...?
Też sprawdziłem u siebie. Smalcu na korku brak.
Na co dzień jeżdżę na krótkich odcinkach praca dom (ok. 10 km), po przeglądzie silnik zalany D1g2.
Na co dzień jeżdżę na krótkich odcinkach praca dom (ok. 10 km), po przeglądzie silnik zalany D1g2.
AK 150KM Dynamic HB
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Kto lubi smalc...?
Szefczu pisze: takie pytanie - jezeli jest jakiś problem, to jak szybko od wymiany oleju może to powrócić ? Jasne, że zależy to pewnie od wielu czynników, ale jest możliwe że na przykład ... W tydzień ?
Jakby było coś nie tak z silnikiem to tydzień powinien wystarczyć.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: Kto lubi smalc...?
marwisn pisze:Jak wróci to zmienić olej na "lepszy".
Jak dalej będzie to zrobić sobie test na szczelność głowicy i w razie wyniku pozytywnego laweta, do ASO i niech robią.
Miałem taki problem w VW Polo z silnikiem 1.0. Wada silnika powodująca pojawianie się wilgoci w silniku przy krótkich odcinkach zimą. Wilgoć spływała do miski mieszając się z olejem. Powstawała "kaszka" zatykająca smoka pompy oleju. Co powodowało przycieranie panewek wału silnika na wyższych obrotach bo ciśnienie było nie wystarczające.
O tej przypadłości dowiedziałem się z forum szukając pomocy po tym jak zatarłem motor. Za radą innych silnik wymieniłem i jeździłem dalej.
Pilbowalem silnika i zmieniłem olej przed zimą. Smalec to była w nim norma przy niskich temperaturach.
Z tego co pamiętam to tam odma zamarzała też
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Kto lubi smalc...?
dziadzia82 pisze:Z tego co pamiętam to tam odma zamarzała też
Dokładnie. Nowy silnik po przekładce już miał rozwiązany ten problem.
Auto od nowego w rodzinie. 10 lat zero problemów (teść na zimę zamykał auto w garażu). Potem dał je żonie. Pierwsza zima i silnik kaput.
Później znajomy kupił Seata Arose z tym silnikiem. Pierwsza zima i silnik kaput .
Plus tej awarii był taki, że wsadziłem 1.4 w miejsce tego 1.0. Szatan nie auto się z niego zrobiło .
- Konrad
- Posty: 246
- Rejestracja: 31 maja 2017, 22:53
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 T 150 KM RM17A
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Lublin
- Województwo: lubelskie
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 17 times
Re: Kto lubi smalc...?
U mnie przejechane 9000km na dexos 1 gen2 pod korkiem czyściutko, nie ma smalcu, wygląda jak nowy. Po odpaleniu auta pokonuje min. 13 km odcinki, z tego przynajmniej spod jednych świateł ostre przypałowanie auta.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Kto lubi smalc...?
U mnie mimo krótkich ostatnio odcinków jazdy smalcu też nie ma. Za to kurna ledwo 2 tysiące km od wymiany oleju, a jego żywotność spadła już o 30%. Trzeba zacząć chodzić z buta, bo przy takiej jeździe będę musiał wymienić olej po zaledwie 6 tysiącach km od zalania.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
- Posiadane auto: Astra K HB
- Silnik: 1.4 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wrocław
- Województwo: dolnośląskie
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 15 times
Re: Kto lubi smalc...?
Chodzenie z buta nie pomoże, to jest funkcja kilku wartości, wśród nich czasu.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Kto lubi smalc...?
Też prawda, bo gdy 3 dni nie jeździłem, to i tak żywotność oleju spadła o 1%. Wydaje mi się, że poza czasem komputer zlicza też ilość odpaleń silnika. Bo nie wierzę w jakieś zaawansowane czujniki oleju badające rzeczywiste zużycie oleju.
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Kto lubi smalc...?
czy naprawdę będziecie wymieniać olej jak wartość spadnie wam do 0? rozumiem jak będzie jeszcze gwarancja. w przypadku skończonej gwarancji nie mam zamiaru wymieniać oleju przy 0%. tak jak robiłem to do tej pory. rok lub 10-15tyś km.
- kuba
- Posty: 6664
- Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
- Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: ,,,
- Województwo: ,,,
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 316 times
Re: Kto lubi smalc...?
grandmaster pisze:czy naprawdę będziecie wymieniać olej jak wartość spadnie wam do 0?
odpowiadam, tak, będziemy
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Re: Kto lubi smalc...?
kuba pisze:grandmaster pisze:czy naprawdę będziecie wymieniać olej jak wartość spadnie wam do 0?
odpowiadam, tak, będziemy ;)
dokładnie. nie wcześniej, nie później ;)
béton brut
- grandmaster
- Posty: 360
- Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
- Posiadane auto: Renault Scenic 3
- Silnik: 1.4 Tce
- Rocznik auta: 2011
- Miasto: NKE (mazury)
- Województwo: WM
- Been thanked: 7 times
Re: Kto lubi smalc...?
hm to tylko ja nie będę. tak jak ktoś wyliczył wymiana co 6tysi......no to na bogato Człowiek sobie badań nie robi tak często jak dla samochodu
- komisarzryba
- Posty: 5902
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
- Posiadane auto: Insignia Grand Sport
- Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
- Rocznik auta: 404
- Miasto: Sieradz
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 322 times
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 97 gości