Kto lubi smalc...?

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
200HP
Wyjadacz
Posty: 129
Rejestracja: 26 sie 2017, 11:17
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.6 Turbo
Rocznik auta: 2017
Miasto: Czeladź
Województwo: Śląskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: 200HP » 18 sty 2018, 15:21

Witam.
Samochód odebrałem we wtorek ale z braku czasu piszę dziś.

Został wymieniony „GÓWNIANY” olej jako usługa gwarancyjna. Zalali oczywiście dalej gównianym olejem GM i kazali przyjechać za 2000km.
Trochę ich pomęczyłem żeby wyciągnąć parę informacji i tak:
Ponoć odczytali z komputera charakterystyki przebiegu spalania itp. razem z ilością uruchomień start/stop (użyłem tego dwa razy – pierwszy i ostatni :)) z czego wynikało że silnik jest dogrzany w użytkowaniu i dlatego poszło do wymiany smarowidło i rzekomo przesłali próbkę do badania.

Tak że potwierdza się fakt że silniki zalewane są najtańszym syfem !!!

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5898
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: komisarzryba » 18 sty 2018, 15:35

za mało capslocka i wykrzyknikow jaki ten olej niedobry.
béton brut

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: marwisn » 18 sty 2018, 15:56

Pewnie z 98% aut na tym forum i osób piszących w tym temacie jeździ na tym samym oleju.

I takich objawów nie mają. Nie będziemy tu zaczynać kolejnej gównoburzy jaki olej lepszy bo już jest od tego konkretny temat.

Musiał dojść jakiś dodatkowy czynnik. Ja bym w takiej sytuacji zmienił na jakiś czas styl jazdy na bardziej agresywny. Jeżeli problem zniknie to masz odpowiedź. Jak mimo to wróci szukać przyczyny w silniku lub oleju.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
jakoku
VIP
Posty: 5674
Rejestracja: 19 mar 2017, 22:05
Posiadane auto: Opel Astra Sports Tourer.
Silnik: 1.4 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Grajewo
Województwo: Podlaskie
Has thanked: 380 times
Been thanked: 379 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: jakoku » 18 sty 2018, 15:56

200HP pisze:Został wymieniony „GÓWNIANY” olej jako usługa gwarancyjna. Zalali oczywiście dalej gównianym olejem GM i kazali przyjechać za 2000km.

a jak znowu smalc się pojawi to co wtedy? pytanie raczej do ASO.
Doktor Fizyki w zakresie Nauk o Siłownikach, oraz Profesor Materiałoznawstwa. Tytuły nadane przez kapitułę A5K.pl :D
Moja Astra Dark Carmel tu

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: marwisn » 18 sty 2018, 16:16

Jak wróci to zmienić olej na "lepszy".

Jak dalej będzie to zrobić sobie test na szczelność głowicy i w razie wyniku pozytywnego laweta, do ASO i niech robią.

Miałem taki problem w VW Polo z silnikiem 1.0. Wada silnika powodująca pojawianie się wilgoci w silniku przy krótkich odcinkach zimą. Wilgoć spływała do miski mieszając się z olejem. Powstawała "kaszka" zatykająca smoka pompy oleju. Co powodowało przycieranie panewek wału silnika na wyższych obrotach bo ciśnienie było nie wystarczające.

O tej przypadłości dowiedziałem się z forum szukając pomocy po tym jak zatarłem motor. Za radą innych silnik wymieniłem i jeździłem dalej.

Pilbowalem silnika i zmieniłem olej przed zimą. Smalec to była w nim norma przy niskich temperaturach.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 16:18 przez marwisn, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Slavek
VIP
Posty: 2105
Rejestracja: 27 sie 2017, 13:02
Posiadane auto: Opel Astra
Silnik: 1.1
Rocznik auta: 0
Miasto: Centrum sedna
Województwo: odpowiednie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 86 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: Slavek » 18 sty 2018, 16:17

Chyba smalec ☺

rah
VIP
Posty: 2597
Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
Rocznik auta: 2020
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 149 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: rah » 18 sty 2018, 16:37

To jest normalny objaw eksploatacji na krótkich trasach w warunkach zimowych. To, że z wilgotnego powietrza skrapla się woda w skrzyni korbowej po wyłączeniu silnika to normalne. Potem jednak normalny użytkownik uruchamia silnik i nagrzewa go do pełnej temperatury i w tym czasie olej się nagrzewa i pozbywa wilgoci. Jak robimy krótkie trasy i nie dogrzewamy silnika to z oleju woda w całości nie odparuje. Zatrzymując kolejny raz nierozgrzany silnik skraplamy kolejne ilości wody i tak stopniowo tworzy się emulsja. Efekt w postaci piany pod korkiem to wskaźnik, że nie użytkujemy samochodu prawidłowo. Ale to jeszcze nie problem. Musimy być jednak świadomi, że w takim przypadku musimy dodatkowo wymienić olej w okresie zimowym, żeby zapewnić prawidłowe smarowanie silnika.
Oczywiście należy kontrolować stan płynu chłodzącego. Normalnie odparowuje go niewiele i w ciągu kilku tygodni obserwacji nie powinno go wyraźnie ubywać. Jeśli nie ubywa a mamy emulsje i nie zamierzamy zmieniać sposobu użytkowania to musimy częściej wymieniać olej z filtrem. To na szczęście stosunkowo tania usługa.

Awatar użytkownika
vic
Wyjadacz
Posty: 241
Rejestracja: 08 lis 2016, 08:54
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.0 Turbo S/S 105 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 10 times
Been thanked: 12 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: vic » 18 sty 2018, 18:51

Witam. Czytając wątek postanowiłem i ja sprawdzić jak to u mnie wygląda pod korkiem, tym bardziej, że auto jeździ teraz notorycznie niedogrzane na krótkich odcinkach dom-praca-dom-sklep-dom-szkoła-dom ;-) czyli notorycznie niedogrzany silnik. Przez ostatnie dwa miesiące może z 4 razy trasy poza miastem po ok 200 km. Pod korkiem czyściutko/wzorcowo, żadnego smalcu. Mam zalany Dexos 1 gen2.

Awatar użytkownika
daro
Moderator
Posty: 3932
Rejestracja: 02 lip 2016, 17:23
Posiadane auto: KIA SPORTAGE V 1.6T-GDI 180KM MHEV 7DCT
Silnik: ---
Rocznik auta: 0
Miasto: Kętrzyn
Województwo: Warmińsko - Mazurskie
Has thanked: 213 times
Been thanked: 179 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: daro » 18 sty 2018, 19:00

Jeżdżę niemalże identycznie jak @vic. Bardzo krótkie odcinki, często wskazówka temperatury nie ruszy się nawet. Pod korkiem czysto, D1G2

mdk198p
Wyjadacz
Posty: 313
Rejestracja: 30 sie 2017, 08:58
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: RE: Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: mdk198p » 18 sty 2018, 19:10

daro pisze:Jeżdżę niemalże identycznie jak @vic. Bardzo krótkie odcinki, często wskazówka temperatury nie ruszy się nawet. Pod korkiem czysto, D1G2
Bo generalnie tak byc powinno, niezależnie od odcinków, oleju, etc. Zaskakują mnie historie z krótkim przebiegiem. Nie chce mi sie wierzyć, że to główny czynnik takiego stanu.

Sent from my MHA-L29 using Tapatalk

Awatar użytkownika
Szefczu
Nowicjusz
Posty: 82
Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: Szefczu » 18 sty 2018, 20:45

Temat ciekawy i też skłaniam się do opinii, że to wina niedogrzania, ale mała uwaga do tego co piszecie. Najpierw radzicie "dać w palnik" a jeśli problem wróci to "dzwonic po lawetę i do ASO". Że skrajności w skrajność, najpierw żyłować i nie bać się, bo być może problem przejdzie, a jak nie to nagle laweta ;p ? - do nikogo nie uderzam, tak tylko mi się to w oczy rzuciło ;)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: marwisn » 18 sty 2018, 21:07

Małe silniki z turbo lubią się kręcić wysoko i tak są zaprojektowane.

Dawanie w palnik jak to nazwałeś to korzystanie z pełnego zakresu obrotów. Ten silnik łapie oddech powyżej 2500 obrotów i ciągnie jak opętany do 5000.

Nie wiem co to ma wspólnego z żyłowaniem silnika.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Szefczu
Nowicjusz
Posty: 82
Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: Szefczu » 18 sty 2018, 21:30

Nie ja to nazwałem dawaniem w palnik. Rozumiem to, może z zylowaniem się rozpędziłem, ale wracając do zabiegów mających na celu pozbycie się smalcu - jeżeli najpierw mamy spróbować pozbyć się go wygrzaniem i dynamiczna jazdą odpowiednią dla tej konstrukcji, to dlaczego przy niepowodzeniu tej opcji nagle laweta (brzmi to po prostu jakby nagle miało się coś poważnego stać i poprzednie próby do tej pory były ok i nagle nie tykać bo się zepsuje).

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: marwisn » 18 sty 2018, 21:41

Laweta ma końcu. Wpierw test szczelności głowicy.

A laweta dlatego, że jak podstawisz auto na kołach do serwisu to nie dostaniesz zastępczego.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Szefczu
Nowicjusz
Posty: 82
Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Kraków
Województwo: małopolskie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: Szefczu » 18 sty 2018, 21:51

Aaa to wiele wyjaśnia :D a takie pytanie - jezeli jest jakiś problem, to jak szybko od wymiany oleju może to powrócić ? Jasne, że zależy to pewnie od wielu czynników, ale jest możliwe że na przykład ... W tydzień ?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

tommi37
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 18 wrz 2016, 16:25
Posiadane auto: ASTRA K HB
Silnik: 1.4 XFT
Rocznik auta: 2016
Miasto: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: tommi37 » 19 sty 2018, 13:28

Też sprawdziłem u siebie. Smalcu na korku brak.
Na co dzień jeżdżę na krótkich odcinkach praca dom (ok. 10 km), po przeglądzie silnik zalany D1g2.
AK 150KM Dynamic HB

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: marwisn » 19 sty 2018, 15:02

Szefczu pisze: takie pytanie - jezeli jest jakiś problem, to jak szybko od wymiany oleju może to powrócić ? Jasne, że zależy to pewnie od wielu czynników, ale jest możliwe że na przykład ... W tydzień ?


Jakby było coś nie tak z silnikiem to tydzień powinien wystarczyć.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
dziadzia82
Weteran
Posty: 1063
Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
Rocznik auta: 2017
Miasto: Będzin
Województwo: śląskie
Has thanked: 13 times
Been thanked: 115 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: dziadzia82 » 19 sty 2018, 16:05

marwisn pisze:Jak wróci to zmienić olej na "lepszy".

Jak dalej będzie to zrobić sobie test na szczelność głowicy i w razie wyniku pozytywnego laweta, do ASO i niech robią.

Miałem taki problem w VW Polo z silnikiem 1.0. Wada silnika powodująca pojawianie się wilgoci w silniku przy krótkich odcinkach zimą. Wilgoć spływała do miski mieszając się z olejem. Powstawała "kaszka" zatykająca smoka pompy oleju. Co powodowało przycieranie panewek wału silnika na wyższych obrotach bo ciśnienie było nie wystarczające.

O tej przypadłości dowiedziałem się z forum szukając pomocy po tym jak zatarłem motor. Za radą innych silnik wymieniłem i jeździłem dalej.

Pilbowalem silnika i zmieniłem olej przed zimą. Smalec to była w nim norma przy niskich temperaturach.


Z tego co pamiętam to tam odma zamarzała też :)
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: marwisn » 19 sty 2018, 16:10

dziadzia82 pisze:Z tego co pamiętam to tam odma zamarzała też :)


Dokładnie. Nowy silnik po przekładce już miał rozwiązany ten problem.

Auto od nowego w rodzinie. 10 lat zero problemów (teść na zimę zamykał auto w garażu). Potem dał je żonie. Pierwsza zima i silnik kaput.

Później znajomy kupił Seata Arose z tym silnikiem. Pierwsza zima i silnik kaput :lol:.

Plus tej awarii był taki, że wsadziłem 1.4 w miejsce tego 1.0. Szatan nie auto się z niego zrobiło :D.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Konrad
Wyjadacz
Posty: 246
Rejestracja: 31 maja 2017, 22:53
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.4 T 150 KM RM17A
Rocznik auta: 2017
Miasto: Lublin
Województwo: lubelskie
Has thanked: 35 times
Been thanked: 17 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: Konrad » 20 sty 2018, 21:10

U mnie przejechane 9000km na dexos 1 gen2 pod korkiem czyściutko, nie ma smalcu, wygląda jak nowy. Po odpaleniu auta pokonuje min. 13 km odcinki, z tego przynajmniej spod jednych świateł ostre przypałowanie auta. :D :D :D
Obrazek

Awatar użytkownika
mnocon
Wyjadacz
Posty: 213
Rejestracja: 26 lut 2017, 18:20
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: B16SHT 1,6 200 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: tychy
Województwo: Slaskie
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: mnocon » 05 lut 2018, 06:49

Obrazek
15tys przebiegu
D1g2



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: colins » 05 lut 2018, 07:22

U mnie mimo krótkich ostatnio odcinków jazdy smalcu też nie ma. Za to kurna ledwo 2 tysiące km od wymiany oleju, a jego żywotność spadła już o 30%. Trzeba zacząć chodzić z buta, bo przy takiej jeździe będę musiał wymienić olej po zaledwie 6 tysiącach km od zalania.

Ikon
Wyjadacz
Posty: 245
Rejestracja: 03 sie 2016, 17:00
Posiadane auto: Astra K HB
Silnik: 1.4 150KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wrocław
Województwo: dolnośląskie
Has thanked: 32 times
Been thanked: 15 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: Ikon » 05 lut 2018, 08:07

Chodzenie z buta nie pomoże, to jest funkcja kilku wartości, wśród nich czasu.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: colins » 05 lut 2018, 09:15

Też prawda, bo gdy 3 dni nie jeździłem, to i tak żywotność oleju spadła o 1%. Wydaje mi się, że poza czasem komputer zlicza też ilość odpaleń silnika. Bo nie wierzę w jakieś zaawansowane czujniki oleju badające rzeczywiste zużycie oleju.

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: grandmaster » 05 lut 2018, 09:54

czy naprawdę będziecie wymieniać olej jak wartość spadnie wam do 0? rozumiem jak będzie jeszcze gwarancja. w przypadku skończonej gwarancji nie mam zamiaru wymieniać oleju przy 0%. tak jak robiłem to do tej pory. rok lub 10-15tyś km.

Awatar użytkownika
kuba
Moderator
Posty: 6664
Rejestracja: 10 cze 2016, 01:03
Posiadane auto: Astra K ST Dynamic
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM (B14XFT MT6)
Rocznik auta: 2016
Miasto: ,,,
Województwo: ,,,
Has thanked: 574 times
Been thanked: 316 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: kuba » 05 lut 2018, 09:55

grandmaster pisze:czy naprawdę będziecie wymieniać olej jak wartość spadnie wam do 0?

odpowiadam, tak, będziemy ;)
Przepięknie jest... i tylko tlenu mniej...

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: Segor » 05 lut 2018, 09:56

A komuś spadła wartość do 0% przed upływem roku/15k km??
Obrazek

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5898
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: komisarzryba » 05 lut 2018, 09:57

kuba pisze:
grandmaster pisze:czy naprawdę będziecie wymieniać olej jak wartość spadnie wam do 0?

odpowiadam, tak, będziemy ;)

dokładnie. nie wcześniej, nie później ;)
béton brut

Awatar użytkownika
grandmaster
Klubowicz
Posty: 360
Rejestracja: 14 paź 2017, 12:09
Posiadane auto: Renault Scenic 3
Silnik: 1.4 Tce
Rocznik auta: 2011
Miasto: NKE (mazury)
Województwo: WM
Been thanked: 7 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: grandmaster » 05 lut 2018, 10:02

hm to tylko ja nie będę. tak jak ktoś wyliczył wymiana co 6tysi......no to na bogato :) Człowiek sobie badań nie robi tak często jak dla samochodu :)

Awatar użytkownika
komisarzryba
VIP
Posty: 5898
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:34
Posiadane auto: Insignia Grand Sport
Silnik: 2.0 Turbo S/S 200 KM
Rocznik auta: 404
Miasto: Sieradz
Województwo: łódzkie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 322 times

Re: Kto lubi smalc...?

Postautor: komisarzryba » 05 lut 2018, 10:10

mi wylicza co 20000 km, czyli co rok ;)
béton brut


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: buli1973 i 53 gości