Czy ktoś z forumowiczów we własnym zakresie dodaje do paliwa dodatki mające podnieść parametry jakościowe paliwa ?
Wiem z pewnych źródeł że niektóre marki na przeglądach gwarancyjnych dolewają takie dodatki do baku a klient o tym fakcie nawet nie jest informowany.
Są to dodatki mające na celu czyszczenie układu wtryskowego.
Akcje popularne w grupie vw, pierw stosowali tunap a teraz dodatki bg.
Może rozwiązaniem na syndrom LSPI jest poprawa parametrów smarnych paliwa na na górne partie cylindra …? „upper cylinder lubricant”
Dodatki uszlachetniające do paliwa.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
Coś mi się nie klei Twoja odpowiedź ...
Jakie parametry paliwa możemy podnosić?
Gdy zatankujesz "syf", to nic Ci nie pomoże "ulepszanie", jak tankujesz słabe paliwo (w moim przypadku Pb95 na Orlenie), "polepszanie" to dodatkowe koszty, a wtedy lepiej zalać Vervę, na której silnik jedzie normalnie (nie szarpie, nie rzegocze).
Czyszczenie układu paliwowego?
Gdy silnik ma kilka/kilkanaście tys km? Przecież to paranoja ...
Jak zatankujesz "syf", to mechaniczne czyszczenie jest najlepsze.
Ja stosuję zmianę stacji paliw (Shell/Statoil-Lotos na Orlen) i raz na 3/4 tankowania leję verwę, która rzekomo ma polepszone własności czyszczące/spala się czyściej niż Pb95.
Jeżeli chodzi o smarność paliwa - benzyn, to nie jest ono unormowane (w przeciwieństwie do ON).
Jeżeli już o tym mowa, to polepszenie tego parametru będzie miało wpływ na układ wtryskowy, czyli pompy i wtryskiwacze, a nie na cylindry.
Swoją drogą, to układ wtryskowy w naszych oplach jest już podobny do Common Rail w dieslach, więc o odpowiednie smarowanie jak najbardziej zadbać trzeba.
Tylko nie bardzo jest jak. W dieslu jest to ułatwione przez dolewanie "miksolu" lub dla "poprawnych politycznie" są środki typu KleenFlo (mieszanina ON z "czymś").
Na LSPI moim zdaniem są trzy rady:
- kunszt konstrukcyjny silnika (zapewnienie dobrego chłodzenia bloku, tłoków i głowicy)
- dobre sterowanie pracą silnika
- dobre paliwa.
O 2 pierwsze punkty coraz trudniej, bo nowe konstrukcje powstają w pośpiechu, a to nie sprzyja dopracowaniu rozwiązań.
Jakie parametry paliwa możemy podnosić?
Gdy zatankujesz "syf", to nic Ci nie pomoże "ulepszanie", jak tankujesz słabe paliwo (w moim przypadku Pb95 na Orlenie), "polepszanie" to dodatkowe koszty, a wtedy lepiej zalać Vervę, na której silnik jedzie normalnie (nie szarpie, nie rzegocze).
Czyszczenie układu paliwowego?
Gdy silnik ma kilka/kilkanaście tys km? Przecież to paranoja ...
Jak zatankujesz "syf", to mechaniczne czyszczenie jest najlepsze.
Ja stosuję zmianę stacji paliw (Shell/Statoil-Lotos na Orlen) i raz na 3/4 tankowania leję verwę, która rzekomo ma polepszone własności czyszczące/spala się czyściej niż Pb95.
Jeżeli chodzi o smarność paliwa - benzyn, to nie jest ono unormowane (w przeciwieństwie do ON).
Jeżeli już o tym mowa, to polepszenie tego parametru będzie miało wpływ na układ wtryskowy, czyli pompy i wtryskiwacze, a nie na cylindry.
Swoją drogą, to układ wtryskowy w naszych oplach jest już podobny do Common Rail w dieslach, więc o odpowiednie smarowanie jak najbardziej zadbać trzeba.
Tylko nie bardzo jest jak. W dieslu jest to ułatwione przez dolewanie "miksolu" lub dla "poprawnych politycznie" są środki typu KleenFlo (mieszanina ON z "czymś").
Na LSPI moim zdaniem są trzy rady:
- kunszt konstrukcyjny silnika (zapewnienie dobrego chłodzenia bloku, tłoków i głowicy)
- dobre sterowanie pracą silnika
- dobre paliwa.
O 2 pierwsze punkty coraz trudniej, bo nowe konstrukcje powstają w pośpiechu, a to nie sprzyja dopracowaniu rozwiązań.
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
Ja stosuję. Zarówno do paliwa jak i oleju dodatki od Archoil-a. Używam już w drugim aucie. Dolewanie miksolu w dieslu wcale nie jest takie zdrowe, to że silnik pracuje ciszej na nim nie znaczy że jest lepiej. Jak zawsze są zwolennicy i przeciwnicy dodatków i każdy z nas ma rację
- 200HP
- Posty: 129
- Rejestracja: 26 sie 2017, 11:17
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Czeladź
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
SACZI pisze:Jakie parametry paliwa możemy podnosić?
Gdy zatankujesz "syf", to nic Ci nie pomoże "ulepszanie", jak tankujesz słabe paliwo (w moim przypadku Pb95 na Orlenie), "polepszanie" to dodatkowe koszty, a wtedy lepiej zalać Vervę, na której silnik jedzie normalnie (nie szarpie, nie rzegocze).
Nie mówimy tu o poprawie parametrów zalanego syfu tylko paliwa tradycyjnego/regularnego Pb95.
I tak dla dla paliwa Pb95 możemy podnieś oktany, są preparaty typu „octane booster”. Możemy poprawić też smarowanie właśnie benzyn. ale o tym dalej...
SACZI pisze:Czyszczenie układu paliwowego?
Gdy silnik ma kilka/kilkanaście tys km? Przecież to paranoja ...
Jak zatankujesz "syf", to mechaniczne czyszczenie jest najlepsze.
Ja stosuję zmianę stacji paliw (Shell/Statoil-Lotos na Orlen) i raz na 3/4 tankowania leję verwę, która rzekomo ma polepszone własności czyszczące/spala się czyściej niż Pb95.
Tak nawet po kliku tysiącach kilometrów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem odkładają się spore ilości sadzy.
Nieufnie podchodzę do paliw typu premium właśnie verwa i podobne, przygotowanie samemu paliwa typu premium kosztuje podobnie jak tankowanie premium na stacji a jak wlejesz sam dodatek to jesteś pewny że on tam jest a nie tylko Ci się wydaje
SACZI pisze:Jeżeli chodzi o smarność paliwa - benzyn, to nie jest ono unormowane (w przeciwieństwie do ON).
Jeżeli już o tym mowa, to polepszenie tego parametru będzie miało wpływ na układ wtryskowy, czyli pompy i wtryskiwacze, a nie na cylindry.
Swoją drogą, to układ wtryskowy w naszych oplach jest już podobny do Common Rail w dieslach, więc o odpowiednie smarowanie jak najbardziej zadbać trzeba.
Tylko nie bardzo jest jak. W dieslu jest to ułatwione przez dolewanie "miksolu" lub dla "poprawnych politycznie" są środki typu KleenFlo (mieszanina ON z "czymś").
Są dodatki do benzyn nie chcę wskazywać konkretnych firm bo mogę zostać posądzony o lobbowanie ale krótki cytat:
„paliwo z dodatkiem cechuje lepsza płynność i łatwość pompowania,
doskonale czyści i smaruje pompy, urządzenia wtryskowe i gaźniki,
posiada dobre własności depresujące,
obniża zużycie paliwa,
czyści i smaruje pierścienie, tuleje cylindrów, zawory i gniazda zaworów przedłużając ich żywotność,
zmniejsza wydzielanie CO2,
osłania katalizator spalin,
używanie non stop przedłuża żywotność głowicy i silnika dwukrotnie”
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
Saczi moje argumenty i tak Cie nie przekonają. Więc dyskusja wydaje się być jałowa. Ja nie próbuję przekonać ciebie do swojego zdania, ty nie rób tego samego. To po pierwsze. Po drugi to że nie znasz jakieś firmy, nie znaczy że ta firma ma słabe produkty. Są firmy które stawiają na marketing a nie na jakość produktów i dla większości użytkowników wydaje się że to co w reklamie musi być super. Są inni którzy nie opierają się na reklamach mają swoje zdanie i tyle w temacie. Ty masz swoje zdanie ja swoje , obu nam wydaje się że mamy rację.
Wszystkiego dobrego w nowym roku
Wszystkiego dobrego w nowym roku
- 200HP
- Posty: 129
- Rejestracja: 26 sie 2017, 11:17
- Posiadane auto: Opel Astra V HB
- Silnik: 1.6 Turbo
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Czeladź
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
SACZI pisze:200HP, konkretnie o jakich specyfikach piszesz?
Np:
RED LINE SI-1 https://www.redlineoil.com/si-1-complet ... em-cleaner
LUCASOIL Fuel Treatment https://lucasoil.com/products/fuel-trea ... -treatment
LIQUI MOLY Fuel System Treatment https://products.liqui-moly.com/additiv ... tment.html
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
kowal78, jak uzasadnić to co producent obiecuje, czyli 80-90% zmniejszenie tarcia i zużycia?
Przecież to cudem można nazwać ...
EDIT
Wiesz, ja za długo siedzę w inżynierce, żeby wierzyć w cuda.
"Przerabiałem różnych cudotwórców" i za każdym razem cuda okazywały się klapą.
Przecież to cudem można nazwać ...
EDIT
Wiesz, ja za długo siedzę w inżynierce, żeby wierzyć w cuda.
"Przerabiałem różnych cudotwórców" i za każdym razem cuda okazywały się klapą.
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
Saczi jak w każdej reklamie tak i tutaj. Nikt nie pisał że zredukuje tarcie o 80-90% a "nawet o".
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
AR9000 Linia Nano Modyfikatorów Tarcia:
http://archoil.pl/automotive/
EDIT
No właśnie, "nawet o".
Tymczasem dodatek "miksolu" do ON polepsza smarność od około 5 do 25% (w zależności od oleju).
http://archoil.pl/automotive/
EDIT
No właśnie, "nawet o".
Tymczasem dodatek "miksolu" do ON polepsza smarność od około 5 do 25% (w zależności od oleju).
- kowal78
- Posty: 500
- Rejestracja: 23 gru 2016, 20:47
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 AT
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Warszawa
- Województwo: Mazowieckie
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 21 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
Saczi już w pierwszym moim poście do ciebie napisałem że nie zamierzam cię przekonywać do stosowania tego typu dodatków i dalej będę się tego trzymał. Chociaż jednego nie jestem w stanie zrozumieć. Negujesz sens używania dedykowanych środków ale za to jesteś za stosowaniem oleju 2T do diesla. I uwierz mi ,wiem na czym opierasz swoje informacje (5-25%). Pamiętaj tylko o jednym, to że w danej próbce smarność polepszyła się o 25% nie znaczy że na innym paliwie z innej stacji będzie tak samo(może być 0 jak 30% tego nikt nie wie). Są też takie oleje 2T które pogarszają smarność. Jeśli już polecasz dolewanie oleju to napisz jaki wypadł najlepiej w tych testach a był to LM oraz nasz rodziny Orlen. Tak na koniec, sam też stosowałem ten olej z LM w innym aucie.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
W przypadku 2T od początku wiadomo po co się go dodaje - uniknięcie uszkodzenia pompy ciśnienia wskutek niedostatecznej smarności paliwa i tym samym przedłużenie trwałości układu wtryskowego.
Podane wartości zostały potwierdzone w laboratorium i Liqui Moly 1052 wykazał największy wpływ na poprawę smarności ON.
Orlen Platinum miał minimalny wpływ na smarność (rząd 5-10um).
Czy polecam 2T?
Dzisiaj nie polecam.
Nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy stosowanie 2T miało jakikolwiek wpływ na trwałość układu wtryskowego.
Takie samo zdanie mam o innych ulepszaczach.
Również o KleenFlo.
Podane wartości zostały potwierdzone w laboratorium i Liqui Moly 1052 wykazał największy wpływ na poprawę smarności ON.
Orlen Platinum miał minimalny wpływ na smarność (rząd 5-10um).
Czy polecam 2T?
Dzisiaj nie polecam.
Nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy stosowanie 2T miało jakikolwiek wpływ na trwałość układu wtryskowego.
Takie samo zdanie mam o innych ulepszaczach.
Również o KleenFlo.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2018, 21:41 przez SACZI, łącznie zmieniany 1 raz.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
Dolewanie cudownego środka o nazwie Militec (wprawdzie do oleju, a nie paliwa) skończyło się u jednego z kolegów z forum Nissana wymianą silnika w Qashqaiu. Udało się na szczęście w ramach gwarancji, a być może nawet kłopoty z silnikiem nie były spowodowane zastosowaniem owego specyfiku. Ja jednak byłbym ostrożny w używaniu jakichkolwiek dodatków do tych nowych, delikatnych i czułych na jakość paliwa czy oleju silników.
- Konrad
- Posty: 246
- Rejestracja: 31 maja 2017, 22:53
- Posiadane auto: Opel Astra V
- Silnik: 1.4 T 150 KM RM17A
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Lublin
- Województwo: lubelskie
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 17 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
Osobiście zalewałem LiquiMoly Ceratec do dwóch silników: do 2.4(ALF) V6 w Audi A6 i 2.0 (ALT) w Audi A4 mogę same pozytywne słowa o tym dodatku do oleju powiedzieć. Jeśli chodzi o dodatki do paliwa też zamierzam zacząć zalewać coś z LiquiMoly mają kilka rodzajów dodatków do Pb.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 26 lip 2017, 16:46
- Posiadane auto: Astra K HTB (2016)
- Silnik: 1,4T 150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: WPR
- Województwo: MAZOWIECKIE
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 12 times
Re: Dodatki uszlachetniające do paliwa.
ze dwa razy wlałem do Vectry dodatek czyszczący do diesla STP. W moim subiektywnym odczuciu jeden z głośniejszych wtryskiwaczy się trochę wyciszyć. Ale równie dobrze mogło to być placebo.
Była Skoda, był Ford, Vectra już sprzedana, w rodzinie Astra i Mondeo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości