Dzisiaj rano odśnieżałem samochód z odpalonym już silnikiem - trwało to może około 7 minut. Na postoju oczywiście temperatura rośnie powoli, więc zacząłem zwracać uwagę na wskaźnik dopiero w trasie. Warunki pogodowe są jakie są - około 0*C, śnieg wszędzie, więc też na drodze ludzie wolniej jadą. Wskazówkę na 90* osiągnąłem dopiero po około 20 minutach jazdy.. to nie za długo trochę ? Czytałem inny wątek na forum (o spadku temperatury przy gwałtownym wzroście mocy) i trochę mnie on uspokoił, że to faktycznie tylko temperatura płynu chłodniczego i jak silnik miał optymalną temperaturę własną, to płyn się nie grzał (?). Jestem po prostu przyzwyczajony ze starego samochodu, że 90* osiągane było po około 5-7 minut jazdy Mogę tu jeszcze dodać, że grzanie w aucie ustawione było na 26 stopni (bez klimy) no i jak wcześniej wspomniałem jazda raczej emerycka w wężyku samochodów.
Jak u Was wygląda to nagrzewanie ? Też tak długo ?
Pozdrawiam!
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego
Różnica pomiędzy tym czy masz 1,5k obrotów czy 2,5k obrotów jest kolosalna dla rozgrzania silnika, więc ciężko tutaj ocenić czy u Ciebie jest inaczej niż u innych. Jak jest zimny silnik to wcale nie zaleca się jazdy na bardzo niskich obrotach. Optymalnie to tak 2-2,5k dla naszych benzyn.
- Szefczu
- Posty: 82
- Rejestracja: 12 lis 2017, 13:48
- Posiadane auto: Opel Astra K Sports Tourer
- Silnik: 1.4 Turbo MT 150KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego
Racja - nie zwróciłem uwagi jak to dokładnie wyglądało. Poobserwuję jeszcze i postaram się skupić na obrotach też.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
UPDATE: Faktycznie musiała być to wina mega emeryckiej jazdy - po pracy miałem okazję jechać dwa razy autem z zimnego silnika i zagrzewało się po około 5 minutach.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
UPDATE: Faktycznie musiała być to wina mega emeryckiej jazdy - po pracy miałem okazję jechać dwa razy autem z zimnego silnika i zagrzewało się po około 5 minutach.
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego
Możesz też dać na początek obieg wewnętrzny, żeby nie schładzać płynu świeżym powietrzem przechodzącym przez nagrzewnicę. Po rozgrzaniu silnika i płynu wyłączysz sobie obieg wewnętrzny. To zapewnia też skrócenie czasu nagrzewania.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego
Pod warunkiem że nie ma szyb zaparowanych.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Lublin
- Województwo: Lubelskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 9 times
Re: 1.4T 150KM - powolny wzrost temperatury płynu chłodniczego
Jesli temp ustawiona na 26 to nic w tym dziwnego. Gdybys mial na LO to po 10 minutach bylo by 90 stopni. Ja do pracy mam 4 km, droga zajmuje mi 10 minut i jesli ustawie na min to dojezdzam juz ze wskazowka na bacznosc. Jesli ustawie na 15, to dochodzi do ok 70 st (mam tu na mysli zime i mroz).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości