LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Akurat producentowi to najmniej zależy na tym, by jego auta były trwałe.
No może żeby tylko przetrwały gwarancję, a potem najlepiej żeby klient kupił nowe.
No może żeby tylko przetrwały gwarancję, a potem najlepiej żeby klient kupił nowe.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Stara szkoła mówiła aby jazda była z obrotami więcej niż 2k dla zdrowia silnika, to dlaczego dziś miałoby być inaczej?
Ja tak jeżdżę, a jak mam ochotę naprawdę przycisnąć to redukuję bo liczy się moment na koła a w silniku.
Polecam poszukać test gdzie Leon Cupra 280KM na 6 biegu został objechany przez Matiza na 1 i 2 biegu
Ja tak jeżdżę, a jak mam ochotę naprawdę przycisnąć to redukuję bo liczy się moment na koła a w silniku.
Polecam poszukać test gdzie Leon Cupra 280KM na 6 biegu został objechany przez Matiza na 1 i 2 biegu
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Pewnie ze te silniki ida z dolu fajnie tylko kto wciska podczas przyspieszania gaz do dechy ? nie ma potrzeby.
Tylko taki styl jazdy wywoluje niby LSPI.
Jezeli ktos jezdzi w takim stylu to powinien sie zapisac na jazdy doszkalajace.
Tylko taki styl jazdy wywoluje niby LSPI.
Jezeli ktos jezdzi w takim stylu to powinien sie zapisac na jazdy doszkalajace.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Fuks pisze:Stara szkoła mówiła aby jazda była z obrotami więcej niż 2k dla zdrowia silnika, to dlaczego dziś miałoby być inaczej?
Ja tak jeżdżę, a jak mam ochotę naprawdę przycisnąć to redukuję bo liczy się moment na koła a w silniku.
Stara szkoła odnosiła się do silników, które max moment miały o 40% niższy i w okolicach 3.5 tys obrotów, a przy 2000 obr taki 2 litrowy miał ledwo 100Nm, a te mniejsze pojemności to w okolicach 70Nm stąd dawanie w palnik przy prędkości ok 2000 obr powodowało zwiększone spalanie i nic więcej. Stąd jak założyli turbo do diesli, to nagle diesle zaczęły lepiej przyśpieszać na trasie, czyli zyskały na elastyczności. I było by tak dalej gdyby nie wprowadzono turbo do benzyn. Już 20 lat temu jak miałeś benzyny z turbo, to micha cieszyła się jak diabli. I nic w tych silnikach benzynowych nie było słychać o LSPI. Silniki robiły po 500 tys i więcej. Ciekawe czy LSPI występowało w poprzedniej Astrze albo czy występuje w T-Jetcie Fiata Tipo tak często jak obecnie w bezpośrednich wtryskach ??
Ponadto często porównywany i pokazywany parametr jak przyśpieszenie 60-100 na 4b i 80-120 na 5b (czasem na 6b) wykonywany jest od obrotów ok. 2000, a wówczas jest but w podłogę i liczenie sekund. Potem chwalą się jedni i drudzy, ze silnik bardziej elastyczny bo ma mniej sekund.
No to wolno tak jeździć i ten parametr jest obiektywny, czy nie wolno i wówczas parametr z sufitu, bo nie da się tego odnieść do rzeczywistości ? Do dzisiaj testujący pokazują ten sposób pomiaru elastyczności.
Added in 6 minutes 50 seconds:
wiesiek3d pisze:Pewnie ze te silniki ida z dolu fajnie tylko kto wciska podczas przyspieszania gaz do dechy ? nie ma potrzeby.
Tylko taki styl jazdy wywoluje niby LSPI.
Jezeli ktos jezdzi w takim stylu to powinien sie zapisac na jazdy doszkalajace.
Tylko, że z postów wynika, że wywołać LSPI nie jest tak trudno, wystarczy przybutować od 2500 obr na 6b, a to już nie jest normalne, bo jak od 2000 obr pojawia się LSPI, to jest coś nie tak, przecież jadąc spokojnie 80 na 5b czy 100 na 6b i mając te 2000 obr powinno się dla elastycznego silnika dać buta i auto powinno przyśpieszyć be ekscesów, a info o LSPI przy 2500 obr to nie jest normalne. Przecież redukowanie bieg niżej i wchodzenie na ok 3000 obr to relikt przeszłości. Już kiedyś o tym pisałem. Ja się nie zgadzam na takie podejście. Przecież każdy diesel ciągnie od tych 2000 obr, a koła 2 masowe męczyliśmy butując z okolic 1700 obr.
Nie przekonacie mnie, że LSPI od 2500 obr to jest normalne.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
DigDug pisze:Stara szkoła odnosiła się do silników, które max moment miały o 40% niższy i w okolicach 3.5 tys obrotów, a przy 2000 obr taki 2 litrowy miał ledwo 100Nm, a te mniejsze pojemności to w okolicach 70Nm stąd dawanie w palnik przy prędkości ok 2000 obr powodowało zwiększone spalanie i nic więcej.
Przecież redukowanie bieg niżej i wchodzenie na ok 3000 obr to relikt przeszłości.
Chłopie co Ty piszesz? 2 litrowa Honda już 20 lat temu miała 200Nm nie 100Nm, i tam się tylko wysokie obroty liczyły.
Spalanie rosło wraz z obrotami a przy 2k obrotów było/jest najmniejsze.
- barat
- Posty: 245
- Rejestracja: 06 wrz 2017, 17:48
- Posiadane auto: Astra K ST 2017.5
- Silnik: B16SHT 1,6 200 KM AT
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Czerniejewo
- Województwo: Wielkopolska
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 11 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
W sumie w tym wszystkim Opel zrobił jeden "fakap". Wiedząc o ograniczeniach (?) silnika powinien programowo dławić takie butowanie ... ot po prostu ograniczyć przepływ paliwa w takich sytuacjach. Wtedy oczywiście byłyby krzyki, że oszukują, bo nie dają "doświadczonym użytkownikom" balansować na granicy limitu jednostki napędowej ...
Logika - logiką (nie ma co butować na 6 biegu przy niskich obrotach), ale sam błąd nie powinien mieć miejsca - elektronika silnika po prostu powinna do tego nie dopuścić (ograniczając moc/przepływ paliwa/whatever)
PS/OT: Cieszę się, że zamówię automat - przynajmniej jak mnie fantazja poniesie i wcisnę gaz do dechy to skrzynia zredukuje bieg i nie będę się przejmował LSPI
Logika - logiką (nie ma co butować na 6 biegu przy niskich obrotach), ale sam błąd nie powinien mieć miejsca - elektronika silnika po prostu powinna do tego nie dopuścić (ograniczając moc/przepływ paliwa/whatever)
PS/OT: Cieszę się, że zamówię automat - przynajmniej jak mnie fantazja poniesie i wcisnę gaz do dechy to skrzynia zredukuje bieg i nie będę się przejmował LSPI
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: RE: Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Ten kto ma największe spalanie?Fuks pisze:Ktoś z naszego forum, domyśl się kto
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Fuks pisze:Chłopie co Ty piszesz? 2 litrowa Honda już 20 lat temu miała 200Nm nie 100Nm, i tam się tylko wysokie obroty liczyły.
Spalanie rosło wraz z obrotami a przy 2k obrotów było/jest najmniejsze.
Znowu się czepiasz i komentujesz nie przeczytawszy posta, wyraźnie napisałem, że przy 2000 obr. !!! żeby pokazać zakres w którym teraz jest 250Nm. Ja wiek ile miała Honda dawniej momentu, wiem ile miała moja poprzednia Octavia. Ja odnoszę się do butowania przy 2000 obr.
Added in 6 minutes 41 seconds:
barat pisze: .... Logika - logiką (nie ma co butować na 6 biegu przy niskich obrotach), ale sam błąd nie powinien mieć miejsca - elektronika silnika po prostu powinna do tego nie dopuścić (ograniczając moc/przepływ paliwa/whatever)
PS/OT: Cieszę się, że zamówię automat - przynajmniej jak mnie fantazja poniesie i wcisnę gaz do dechy to skrzynia zredukuje bieg i nie będę się przejmował LSPI
Wg. mnie butowanie przy 2000 obr nie powinno dawać złych objawów jak LSPI, 2000 obr to już wysoki poziom obrotów, co innego jak butowanie przy 1500 obr. Ja mam pretensje do tego, że jadąc spokojnie i mając te 2000 obr nie można przybutować bez redukcji celem wyprzedzenia i powrotu do spokojnej jazdy. To jest właśnie elastyczność, że omija mnie redukcja biegów w dół i po chwili w górę. A jak nie można tego zrobić, tylko trzeba zmieniać biegi to raczej na elastyczność to nie wygląda. Ja cały czas odnoszę się do informacji, że LSPI występuje już poniżej 2500 obr. I nie przemawia do mnie pisanie, że silnik tak naprawdę zbiera się w około 3000 obr czy 3500 obr, bo na papierze jest napisane, że max moment w zakresie 2-4 tys obr. i nie ma przeciwwskazań, żeby z niego korzystać.
-
- Posty: 2597
- Rejestracja: 04 lip 2017, 20:34
- Posiadane auto: KIA Xceed 1.6 XL była Astra ST 1.6 200KM
- Silnik: 1.6 T-GDi 204 KM 7DCT
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Bydgoszcz
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 149 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Gdyby patrzeć tylko na układ korbowo-tłokowy i silnik doładowany to przyspieszenia od minimum 2000 obrotów rzeczywiście nie powinny już rodzić problemów, ale jeśli nie przeginamy z biegami. Jak zaczniemy przyspieszać na 6 biegu od 2000 obrotów z pedałem w podłodze to dostarczamy dużo paliwa, a przepłukiwanie silnika jest mizerne przez długi czas. Obroty rosną przez stosunkowo długi czas. Jak użyjemy niższego biegu to te niskie obroty szybko rosną i przepłukiwanie mamy właściwe. Mniejsze ryzyko nagrzewania wnętrza komory spalania. LSPI przypomina spalanie stukowe tylko, że LSPI jest jego rozwinięciem i wynika z zastosowania wtrysku bezpośredniego i turbodoładowania w malutkich silniczkach, w których jest ogólny problem z odprowadzaniem ciepła. Stąd w 1.6 przy mocnym przyspieszaniu mamy szybkie schładzanie płynu chłodzącego, żeby przyspieszyć odprowadzanie ciepła w silniku. Pewnie, gdyby nie to mielibyśmy efekty lspi także w 1.6, a nikt jeszcze nie słyszał, prawda? Sądzę, że niedługo w 1.4 wprowadzą to samo rozwiązanie z chłodzeniem co w 1.6. Do tego doszli, że można modyfikować oleje silnikowe w celu minimalizowania lspi. Te rozwiązania są cały czas modyfikowane. My jesteśmy poligonem doświadczalnym. Podejrzewam, że z każdym modelem rocznikowym wprowadzają jakieś zmiany po obserwacji zgłoszeń gwarancyjnych. I chwała im za to.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 01 wrz 2017, 16:02
- Posiadane auto: sprzedane
- Silnik: brak
- Rocznik auta: 2009
- Miasto: Łódź
- Województwo: Łódzkie
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Pytanie czy teraz francuskiemu właścicielowi będzie się chciało ponosić koszty modyfikacji i zmian. W nową Astrę wrzuci swoje silniki i tyle.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Czyli generalnie nasiliło się to przez zastosowanie wtrysku bezpośredniego i turbo do malutkich silników. Projektanci obeszli kwestie mocy i momentu z pojemności, ale zafundowali jeszcze gorszy z punktu widzenia użytkownika problem, bo LSPI.
Z jednej strony wychodzi na to, że euforia ze wzrostu elastyczności na wyższych biegach poprzez dostępność mocy i momentu była krótkotrwała (wysyp silników 1.8, 2.0 i więcej z turbinami jakieś 15 lat temu), bo okazało się, że zachodzi zjawisko LSPI w silnikach dawnsizingowych, co w dalszych konsekwencjach wymusza powrót do przeszłości, czyli częstą zmianę biegów, by silnik tak jak dawniej (zwłaszcza przy małych pojemnościach) trzymać na wyższych obrotach.
Po pierwsze są to kpiny, bo jeżdżąc na wyższych obrotach (przy wyprzedzaniu lub dynamiczniejszej jeździe) spalamy prawie tyle samo paliwa co stare silniki o wyższych pojemnościach, a co dalej trwałość ich spadła co najmniej dwukrotnie, co i tak finalnie powoduje zatruwanie środowiska, tylko w innym miejscu.
Po drugie, dodatkowo angażujemy się w mieszanie biegami, a ponadto wzrasta hałas.
Receptą na to jest zakup skrzyni automatycznej, która będzie to robić za nas, albo zakup silnika z większą pojemnością, który jak wspomniał kolega nie cierpi na tę dolegliwość. Po prostu moment i moc jest oprócz turbiny z samej pojemności, co dodatkowo ochrania silnik przed żyłowaniem nastawów paliwo/powietrze. I tu kłania się silnik 1.8 TSI, który jako jeden z ostanich cywilnych ma słuszną pojemność. Nie wspominam o 2.0 i większych bo one są w autach sportowych. Broni się tu jeszcze 1.6T 200Km w Astrze. W sumie jest dość wyżyłowany (stosunek pojemność do mocy), ale jak widać o LSPI słychać rzadziej.
Reasumując wg. mnie zakup skrzyni AT w przypadku silnika 1.4T, czy 1.6T dla częstszych jazd po mieście czy na krótkich trasach jest wskazany, żeby nie martwić się LSPI. I jak już to ja idę tym tropem.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Można też zaprojektować w końcu silnik bez tej wady Na pewno się da, tylko domyślam się, że problemem są koszta.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 mar 2017, 22:56
- Posiadane auto: Póki co Skoda F2
- Silnik: 1.4 16V
- Rocznik auta: 2008
- Miasto: Wpisz miasto
- Województwo: Podkarpacie
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Fortran pisze:Pytanie czy teraz francuskiemu właścicielowi będzie się chciało ponosić koszty modyfikacji i zmian. W nową Astrę wrzuci swoje silniki i tyle.
W sumie kluczowe pytanie. Jakby patrząc przez ekonomię i redukcje kosztów, to powinni pójść tą drogą. Ale warunkiem jest to, że obecne fabryki silników dadzą radę wyprodukować najbardziej chodliwe silniki i skrzynie biegów dla PSA i Opla.
Jak dadzą radę, to podmienią w kolejnych wersjach i modelach, jak nie, to mogą trzymać obecne fabryki silników i skrzyń do opla na chodzie. Następne generacje Astry pokażą co i jak, dla tego modelu nie będą już chyba mieszać, no chyba że by im ten 1.4T dał w dupę, ale to też kwestia innej masy silnika, mocowań silnika, skrzyni, półosiek itp. To nie tak prosto jak Swap w garażu.
Added in 4 minutes 6 seconds:
Acha i jeszcze jedno. Mazda i Toyota nie poszła tą drogą (małe turbo benzyny), ale Honda już tak. Ciekawe, czy tylko kwestia patentowa czy rozwiązania Mazdy są optymistyczne i kryją jakieś niespodzianki w finalnym rozrachunku. Póki co nie słychać, żeby się te silniki sypały. Toyota uciekła w hybrydy.
Tylko UE się zachłysnęła downsizingiem. Głównie niemcy i francuzi.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 21 lip 2017, 13:32
- Posiadane auto: Astra
- Silnik: 1.4 benzyna
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 2 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Segor pisze:Można też zaprojektować w końcu silnik bez tej wady Na pewno się da, tylko domyślam się, że problemem są koszta.
Z opisu problemu (LSPI) w tym wątku wygląda na to, że rozwiązaniem może być modyfikacja oprogramowania i konstruktorzy nie będą musieli projektować "pod prąd zasadom fizyki", bo to się zwykle nie udaje.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
DigDug pisze:Po pierwsze są to kpiny, bo jeżdżąc na wyższych obrotach (przy wyprzedzaniu lub dynamiczniejszej jeździe) spalamy prawie tyle samo paliwa co stare silniki o wyższych pojemnościach
Marudzisz!
Miałem Astrę J 1.4 100 KM a teraz K 1.4 turbo 150KM spala prawie tyle samo tylko, że dzięki turbo mam dużo większe możliwości!
Added in 2 minutes 17 seconds:
DigDug pisze:Ja odnoszę się do butowania przy 2000 obr.
Przy 2k obrotów redukuję bieg i mam więcej momentu niż w twojej Octavi z turbo!
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
- Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
- Silnik: 1.4 Turbo 125
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Wroclaw
- Województwo: Dolnoslaskie
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 8 times
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
DigDug, taka konstrukcja silnikow SIDI powoduje pojawianie sie LSPI, czytaj wtrysk bezposredni.
Tak Opel ma zle oprogramowanie, bo slawetny TSI po wcisnieciu gazu w podloge nie ciagnie ale jak normalnie dajesz gazu to idzie jak trzeba, a najbardzie programowo to ograniczony podczas przyspieszania byl 1,6 THP z PSA.
Pisze o tych ktorymi jezdzilem.
Tak Opel ma zle oprogramowanie, bo slawetny TSI po wcisnieciu gazu w podloge nie ciagnie ale jak normalnie dajesz gazu to idzie jak trzeba, a najbardzie programowo to ograniczony podczas przyspieszania byl 1,6 THP z PSA.
Pisze o tych ktorymi jezdzilem.
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
wiesiek3d pisze:DigDug, taka konstrukcja silnikow SIDI powoduje pojawianie sie LSPI, czytaj wtrysk bezposredni.
Tak Opel ma zle oprogramowanie, bo slawetny TSI po wcisnieciu gazu w podloge nie ciagnie ale jak normalnie dajesz gazu to idzie jak trzeba, a najbardzie programowo to ograniczony podczas przyspieszania byl 1,6 THP z PSA.
Pisze o tych ktorymi jezdzilem.
1,6 THP konstrukcja BMW.
By nie rwało łańcucha.
-
- Posty: 482
- Rejestracja: 24 paź 2016, 18:00
- Posiadane auto: Seat Ibiza
- Silnik: 1.5 TSI 150KM
- Rocznik auta: 2018
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 47 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Segor pisze:Można też zaprojektować w końcu silnik bez tej wady Na pewno się da, tylko domyślam się, że problemem są koszta.
Honda podobno w nowych silnikach turbo napełniła zawory sodem i wprowadziła kanały chłodzące natryskowo olejem denka tłoków by wyeliminować ten problem.
- wiesiek3d
- Posty: 2995
- Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
- Posiadane auto: Vagina
- Silnik: Na gnojówkę
- Rocznik auta: 0
- Miasto: Łagów
- Województwo: Lubuskie
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 130 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
dziadzia82 pisze:1,6 THP konstrukcja BMW.
By nie rwało łańcucha.
Pisaliśmy już o tym, myślę że dodatkowo zabezpieczyli się przed LSPI
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
remar pisze:Segor pisze:Można też zaprojektować w końcu silnik bez tej wady Na pewno się da, tylko domyślam się, że problemem są koszta.
Honda podobno w nowych silnikach turbo napełniła zawory sodem i wprowadziła kanały chłodzące natryskowo olejem denka tłoków by wyeliminować ten problem.
To samo masz w 1,6 S.I.D.I 200HP
Added in 40 minutes 7 seconds:
W kolo piszemy to samo. W 20 pierwszych postach o tlokach padla juz diagnoza i przyczyna.
Sa silniki Z bezpośrednim juz od 10 lat i nie maja zadnych problemow.
Chociaz 1.75 TBI.
-
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
- Posiadane auto: Astra V HB
- Silnik: 1.4T, 125KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: ..
- Województwo: ..
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 204 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
No cóż, każdemu się zdarza dać doopy ...
Ja akurat trafiłem źle i mam silnik z wadą konstrukcyjną, chociaż już rzekomo po poprawkach i jest znaczna szansa, że "tłoczek" mi nie strzeli.
Od zawsze obowiązuje zasada, że samochody (i inne produkty) należy kupować z końca produkcji!
Jednak Astra jest na tyle zajefajna, że mi po prostu wyłączyła racjonalne myślenie.
Jakość tworzą szczegóły. Nieistotne z punktu widzenia konsumenta końcowego, ale bardzo ważne dla jakości wyrobu końcowego.
Bez względu na to, czy Opel opanuje błędy konstrukcyjne, czy nie, wszystkie silniki GM zostaną zamienione konstrukcjami PSA!
PS
Astra i DigDug to już biadolicie od rzeczy ...
Weźcie se chopy na wstrzymanie, bo nawet taka maruda jak ja, ma Was dość
(Tak, pomijam Wasze posty i ich nie czytam, ale one sa na forum).
Ja akurat trafiłem źle i mam silnik z wadą konstrukcyjną, chociaż już rzekomo po poprawkach i jest znaczna szansa, że "tłoczek" mi nie strzeli.
Od zawsze obowiązuje zasada, że samochody (i inne produkty) należy kupować z końca produkcji!
Jednak Astra jest na tyle zajefajna, że mi po prostu wyłączyła racjonalne myślenie.
Jakość tworzą szczegóły. Nieistotne z punktu widzenia konsumenta końcowego, ale bardzo ważne dla jakości wyrobu końcowego.
Bez względu na to, czy Opel opanuje błędy konstrukcyjne, czy nie, wszystkie silniki GM zostaną zamienione konstrukcjami PSA!
PS
Astra i DigDug to już biadolicie od rzeczy ...
Weźcie se chopy na wstrzymanie, bo nawet taka maruda jak ja, ma Was dość
(Tak, pomijam Wasze posty i ich nie czytam, ale one sa na forum).
- Beep
- Posty: 202
- Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
- Posiadane auto: Astra K
- Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Wrocław
- Województwo: Dolnośląskie
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 15 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Cóż nie ma producenta aut bez wpadki, każdy miał jakiś problem mniejszy lub większy ze swoimi konstrukcjami. Ja na 1.6 nie mogę narzekać wszystko śmiga idealnie i nie ma aktualnie żadnych problemów.
Co do montowania w oplu silników PSA to szkoda, bo następnej astry z ich silnikiem nie kupię, nie przemawiają do mnie 3 cylindrowce, lub te ich małe silniki. Za to chętnie bym zobaczył i kupił astrę w wersji elektrycznej z jakąś fajną mocą
Co do montowania w oplu silników PSA to szkoda, bo następnej astry z ich silnikiem nie kupię, nie przemawiają do mnie 3 cylindrowce, lub te ich małe silniki. Za to chętnie bym zobaczył i kupił astrę w wersji elektrycznej z jakąś fajną mocą
- dziadzia82
- Posty: 1063
- Rejestracja: 25 sty 2017, 16:49
- Posiadane auto: Alfa Romeo Giulietta: Opel Astra K ST
- Silnik: 1,4 MA 170 : 1,6 TB 200
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Będzin
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 115 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
SACZI pisze:No cóż, każdemu się zdarza dać doopy ...
Ja akurat trafiłem źle i mam silnik z wadą konstrukcyjną, chociaż już rzekomo po poprawkach i jest znaczna szansa, że "tłoczek" mi nie strzeli.
Od zawsze obowiązuje zasada, że samochody (i inne produkty) należy kupować z końca produkcji!
Jednak Astra jest na tyle zajefajna, że mi po prostu wyłączyła racjonalne myślenie.
Jakość tworzą szczegóły. Nieistotne z punktu widzenia konsumenta końcowego, ale bardzo ważne dla jakości wyrobu końcowego.
Bez względu na to, czy Opel opanuje błędy konstrukcyjne, czy nie, wszystkie silniki GM zostaną zamienione konstrukcjami PSA!
PS
Astra i DigDug to już biadolicie od rzeczy ...
Weźcie se chopy na wstrzymanie, bo nawet taka maruda jak ja, ma Was dość
(Tak, pomijam Wasze posty i ich nie czytam, ale one sa na forum).
BRAVO dla tego PANA
konkretne podsumowanie tematu.
Dorzucę tylko po raz kolejny od siebie.
Jak by nie dbali byście Chuchli głaskali itp.
Jak coś ma paść to padnie.
Niestety z silnikami i nie tylko jest to bolesna prawda iz kolejne modele OPLA będą miały już serce grające Marsyliankę.
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
A mnie już nudzi ta jałowa gadka. Nowych awarii nie ma, a mimo to dyskusja nie wygasa i rozpala ponure wizje.
Jakieś perpetuum mobile ten temat czy jak?
Jakieś perpetuum mobile ten temat czy jak?
- colins
- Posty: 1842
- Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
- Posiadane auto: Skoda Octavia IV
- Silnik: 1.5 TSI 150 KM
- Rocznik auta: 2020
- Miasto: Słubice
- Województwo: lubuskie
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 334 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Też nie wiem co to takiego. Od początku mówiłem, że w głównej mierze zjawisko jest powodowane przez niewłaściwą eksploatację silnika i zdanie podtrzymuję, a nawet z satysfakcją zauważam, że coraz więcej użytkowników też takie zdanie podziela.
Spalanie detonacyjne (czy tam to LSPI) można wywołać w każdym silniku. Tylko o ile silnik wolnossący przy duszeniu gazu do dechy na zbyt niskich obrotach protestowałby zdecydowanie dzwoniąc i nie chcąc przyspieszać, to silnik z turbo dzięki właśnie turbo strzeli ze dwa razy, ale "przełamuje się" i przyspiesza. Ze zgubą dla samego siebie. A nieświadomi zjawiska użytkownicy potem psy wieszają na silniku jaki on wadliwy i nietrwały. Sobie jednak nic nie zarzucając. Proponuję więc im dorwać jakiegoś wolnossaka i dać mu po zaworach na niskich obrotach, a potem wrócić i opisać wrażenia. Założę się, że spalanie stukowe wywołają także w takim silniku.
Spalanie detonacyjne (czy tam to LSPI) można wywołać w każdym silniku. Tylko o ile silnik wolnossący przy duszeniu gazu do dechy na zbyt niskich obrotach protestowałby zdecydowanie dzwoniąc i nie chcąc przyspieszać, to silnik z turbo dzięki właśnie turbo strzeli ze dwa razy, ale "przełamuje się" i przyspiesza. Ze zgubą dla samego siebie. A nieświadomi zjawiska użytkownicy potem psy wieszają na silniku jaki on wadliwy i nietrwały. Sobie jednak nic nie zarzucając. Proponuję więc im dorwać jakiegoś wolnossaka i dać mu po zaworach na niskich obrotach, a potem wrócić i opisać wrażenia. Założę się, że spalanie stukowe wywołają także w takim silniku.
- Fuks
- Posty: 3535
- Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
- Posiadane auto: Astra K 1.4 150
- Silnik: 1.4 150 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Las
- Województwo: Zielony
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 239 times
Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)
Dokładnie, niedługo powstanie wątek... "Dlaczego mogę zredukować z 6 na 2?, jakie to auto głupie"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości