LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 07 paź 2017, 22:38

Z kiedy dokładnie masz auto? Słychać to przy otwartym/zamkniętym oknie?

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 07 paź 2017, 22:51

Maj 2017, wystarczy wyciszyć radio i usłyszysz, wrzucić 6 i przy 2500 obr. wcisnąć gaz do dechy i czekać na ten specyficzny dźwięk.

Awatar użytkownika
Beep
Wyjadacz
Posty: 202
Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 15 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Beep » 08 paź 2017, 08:07

Wczoraj sprawdzałem to w mojej astrze i po prostu czegoś takiego nie ma. Schodziłem nawet do 1500 obrotów 6 bieg (zrobiłem kilka prób zwiększając obroty co 500 do 3,5 tyś) + pedał w podłogę i nic, auto jedzie normalnie, żadnych odgłosów czy szarpnięć.

Próba robiona na Pb98 z lukoilu (tylko ta stacja jest przy salonie ;d)
Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 08 paź 2017, 09:41

Ja jezdze na Pb 95

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 08 paź 2017, 10:59

Ja również 95 czasem zaleję 98. Może stację zmień.

Awatar użytkownika
vervex
Wyjadacz
Posty: 181
Rejestracja: 26 lip 2017, 20:59
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 7 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: vervex » 08 paź 2017, 11:17

Fuks pisze:Ja również 95 czasem zaleję 98. Może stację zmień.

Wyczuwasz jakąś różnicę? Zastanawiam nad zatankowaniem v-power z shella.

Awatar użytkownika
Adp89
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 28 wrz 2016, 20:35
Posiadane auto: Astra V Sports Tourer
Silnik: 1.4 Turbo 125KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Łódź
Województwo: Łódzkie
Has thanked: 41 times
Been thanked: 34 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Adp89 » 08 paź 2017, 11:32

vervex pisze:
Fuks pisze:Ja również 95 czasem zaleję 98. Może stację zmień.

Wyczuwasz jakąś różnicę? Zastanawiam nad zatankowaniem v-power z shella.

Tankowalem i nie wyczułem żadnej różnicy

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 08 paź 2017, 16:03

Ja również, myślę że różnica jest tylko wtedy gdy zatankujemy "chrzczone" paliwo które nie ma 95 oktanów.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 08 paź 2017, 17:43

Ja tam wyczuwam różnicę po zatankowaniu zbiornika PB95 zamiast PB98, a mianowicie taką, że mam zgrzewkę browaru z Biedry w gratisie. :mrgreen:
No bo innych różnic to nie widzę. :roll: Może czas zmienić dyskont? :o

petrolhead
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: petrolhead » 08 paź 2017, 18:14

wiesiek3d pisze:Zadziala , ja od 2500 cisnalem i przed 3000 zaszszczekala, ale gaz w podloge.

Slyszales tylko dzwiek czy poczules jakies szarpniecie?

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 08 paź 2017, 19:04

Tak jest szarpniecie

Awatar użytkownika
danrok
Wyjadacz
Posty: 188
Rejestracja: 17 mar 2017, 23:49
Posiadane auto: Opel Astra 5 Enjoy + Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: danrok » 10 paź 2017, 19:17

Dziwne, ja u siebie takich dzwiekow nie uswiadczylem - przejechane prawie 9tys km od marca. Wciskalem gaz do podlogi i nic, a na filmiku ewidentnie jest to strasznie glosne cykanie, nie do przeoczenia :)
Obrazek

petrolhead
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: petrolhead » 11 paź 2017, 06:31

danrok pisze: na filmiku ewidentnie jest to strasznie glosne cykanie, nie do przeoczenia :)


Na filmie mikrofon jest pod maska silnika (pojawia sie napis "mic under the bonnet" )dlatego wydaje sie ze dzwiek jest glosny.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 11 paź 2017, 09:36

petrolhead pisze:Na filmie mikrofon jest pod maska silnika (pojawia sie napis "mic under the bonnet" )dlatego wydaje sie ze dzwiek jest glosny.
Kurde, chłopaki, czytajcie/oglądajcie ze zrozumieniem i nie po łebkach... Po paru sekundach na filmie jest nagranie z środka z opuszczonymi szybami i słychać bardzo wyraźnie. Do tego @marwisn potwierdza, że słychać. Nie widzę powodu, żeby nie wierzyć @wiesiek3d. Bardziej bym się zastanawiał czy aby nie zrobili w konia kolegi w serwisie i nie wlali mu starego oleju mówiąc, że to nowy...

@marwisn próbowałeś na nowym oleju?? Nadal cyka? Już 5 dni temu zmieniłeś olej :P
Obrazek

petrolhead
Wyjadacz
Posty: 156
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:48
Posiadane auto: Astra K hatchback Enjoy Business Plus
Silnik: 1.4 Turbo 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: Wroclaw
Województwo: Dolnoslaskie
Has thanked: 21 times
Been thanked: 8 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: petrolhead » 11 paź 2017, 20:08

@Segor danrok pisal ze jest to nie do przeoczenia a ja odpowiadalem na Jego komentarz. Moim zdaniem w normalnym uzytkowaniu mozna dzwieku nie wychwycic. Nikt nie jezdzi z otwartymi oknami

userzz
Wyjadacz
Posty: 226
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: userzz » 13 paź 2017, 16:35

Olej zmieniony na dexos1, wyjazd za brame ASO, 2.5 6 bieg i cyk cyk. Pierwszy raz mi sie udalo uslyszec. Przy radiu raczej nie do usltszenia ale do wyczucia na pedale gazu. W jezdzie normalnej, po miescie trzebaby sie naprawde postarać.

Awatar użytkownika
Beep
Wyjadacz
Posty: 202
Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 15 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Beep » 14 paź 2017, 11:13

Wczoraj miałem okazję przejechać się astrą znajomego 1.4 125 km rok modelowy 2018, zatankowane noPB95 i żadnych szarpnięć a dość długo próbowaliśmy wywołać efekt o którym mowa.
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: SACZI » 14 paź 2017, 15:10

No to przeszło 2 lata zajęło uporanie sie z tym problemem!
A powinien wyjść silnik do sprzedaży bez omawianych bonusów...
Opel...?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 16:43 przez SACZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
marwisn
VIP
Posty: 3056
Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
Posiadane auto: Seat Leon 5F
Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Poznań
Województwo: wielkopolska
Has thanked: 45 times
Been thanked: 247 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: marwisn » 14 paź 2017, 16:12

Segor pisze:@marwisn próbowałeś na nowym oleju?? Nadal cyka? Już 5 dni temu zmieniłeś olej :P


Nie było okazji wyskoczyć na autostradę. A po mieście nie bardzo jest jak. Myślę, że w przyszłym tygodniu to ogarnę.
Obrazek

Astra K - 8,52 l/100 km.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 14 paź 2017, 18:01

SACZI pisze:No to przeszło 2 lata zajęło uporanie sie z tym problemem!
A powinien wyjść silnik do sprzedaży bez omawianych bonusów...
Opel...?

Akurat patrząc na konkurencję to szybko to zrobili!
Za to mogli dopracować skrzynie M32 które ma już sporo latek, nie piszę że się rozpada ale jak dla mnie na 1 i 2 jest za głośnia.

Awatar użytkownika
Beep
Wyjadacz
Posty: 202
Rejestracja: 17 lip 2017, 14:17
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.6 SHT 200 KM HB
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 15 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Beep » 14 paź 2017, 18:09

Długo im zajęło? Popatrz na TFSI od 2007 do kwietnia 2013 w zasadzie lepiej nie kupować bo na stacji będziesz lał paliwo do baku i olej do silnika. Mnie poniosło audi a4 b8 z 2008 roku i do dziś tego żałuje 0,5 litra oleju na 1 bak w mieście. 1L na 1000 KM... Dobrze że szybko to sprzedałem ...

Wracając do tematu - ktoś sprawdzał czy problem da się wywołać w aucie z starszych roczników ale z automatem?
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 14 paź 2017, 18:20


userzz
Wyjadacz
Posty: 226
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: userzz » 14 paź 2017, 21:09

Dzis zrobione 900 km z czego 600 autostrady. Testowalem na roznych biegach i moje zdanie jest takie zeby wywolac lspi trzeba sie postarać, wysoki bieg i gaz w podloge, cykanie do usłyszenia dopiero gdy silnik juz sie zbierze i czuc przyrost mocy.
Jechalem tak jak zawsze, max 160, z reguly 120-140. Przyspieszanie na 6 od 100 do 160 ale pedal na 3/4 i brak dźwięku prazonej kukurydzy w garnku.

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 14 paź 2017, 21:20

Czyli jeśli ktoś na 6 przy niskich obrotach daje gaz w podłogę to takie są efekty.
Mnie stara szkoła nauczyła redukcji :)

userzz
Wyjadacz
Posty: 226
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: userzz » 14 paź 2017, 21:31

Gaz w podloge np 2-2,5 i trzymanie buta do 3000 gdy uslyszy sie cyk cyk.

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: astra » 14 paź 2017, 21:38

Fuks pisze:Czyli jeśli ktoś na 6 przy niskich obrotach daje gaz w podłogę to takie są efekty.
Mnie stara szkoła nauczyła redukcji :)

Wytłumacz mi i innym dlaczego przy redukcji biegu >=2krpm szarpie? To co mam redukować aż spadnie do 1300rpm i puszczać pedał sprzęgła powoli? W innych samochodach nie szarpie tylko w tym g..nie.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2017, 22:01 przez astra, łącznie zmieniany 1 raz.

userzz
Wyjadacz
Posty: 226
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: userzz » 14 paź 2017, 21:44

Ja jako ten inny: jesli masz 2000 na 6, jedziesz 100 km/h i chcesz wyprzedzic tira to redukujesz na 4, masz wtedy 3500 i z cala pewnoscia nie bedzie zadnego szarpniecia a manerw bedzie sprawny.
Jesli wcisniesz but bez zmiany biegu troche minie zanim silnik zatrybi a na koniec pewnie pojawi sie LSPI.

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 14 paź 2017, 22:07

astra pisze:Wytłumacz mi i innym dlaczego przy redukcji biegu >=2krpm szarpie? To co mam redukować aż spadnie do 1300rpm i puszczać pedał sprzęgła powoli? W innych samochodach nie szarpie tylko w tym g..nie.
Nie ogarniam. Dziwisz się, czemu silnik hamuje jak redukujesz bieg??
Obrazek

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 14 paź 2017, 22:10

userzz pisze:Ja jako ten inny: jesli masz 2000 na 6, jedziesz 100 km/h i chcesz wyprzedzic tira to redukujesz na 4, masz wtedy 3500 i z cala pewnoscia nie bedzie zadnego szarpniecia a manerw bedzie sprawny.
Jesli wcisniesz but bez zmiany biegu troche minie zanim silnik zatrybi a na koniec pewnie pojawi sie LSPI.

Popieram, dwa biegi w dół i rura, a nie duszenie na szóstce. Pisanie o deptaniu do dechy na najwyższym biegu i niskich obrotach utwierdza mnie jedynie w przekonaniu, że ci nieszczęśnicy, którym tłok "się złamał" tak właśnie czynili więc w dużej mierze byli sami sobie winni.

astra
Weteran
Posty: 1236
Rejestracja: 08 maja 2017, 10:02
Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer Enjoy B+
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: --
Województwo: --
Has thanked: 156 times
Been thanked: 63 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: astra » 14 paź 2017, 22:17

Segor pisze:Nie ogarniam. Dziwisz się, czemu silnik hamuje jak redukujesz bieg??

nie hamuje tylko wyczuwalnie szarpie im redukcja przy wyższych rpm tym mocniej

Jakim cudem w Leonie III 1.4TSI nie ma dwumasy (MT), gdzie max. moment jest dużo niżej (lepiej się jeździ) w AK? Gdzie jest @Fuks? Może to skomentować?
...Kolejny problem związany jest z niewłaściwym operowaniem pedałem sprzęgła. Raptowne puszczanie pedału w końcowej fazie powoduje gwałtowne maksymalne ściśnięcie sprężyn i uderzenie obu mas koła o siebie. Problem ten nie dotyczy wyłącznie ruszania na pierwszym biegu, ale pojawia się również przy zmianie z jedynki na dwójkę. Delikatność warto zachować również przy redukcjach biegów: każde gwałtowniejsze puszczenie pedału sprzęgła jest dla koła dwumasowego gwałtownym przeciążeniem...

Więc po ch@#j jeździć >2krpm że niby dba się o dwumasę jak przy każdej redukcji biegu wyczuwa się szarpnięcie?

Jaki jest sens eko obniżania obrotów biegu jałowego do poziomu 700 obr/min, skoro niższe rpm to większa praca dwumasy czyli krótsza żywotność? Rozumiecie coś z tego?

http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/skrzynia-2871/news-dlaczego-kolo-dwumasowe-nie-jest-wieczne,nId,1487094
Zainteresowani tematem mogą sobie przeczytać cały artykuł w Motorze ;)
Ostatnio zmieniony 16 paź 2017, 11:06 przez astra, łącznie zmieniany 5 razy.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości