LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o silnikach benzynowych w Astrze 5
Mati
Weteran
Posty: 1154
Rejestracja: 10 lut 2017, 09:51
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 69 times
Been thanked: 131 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Mati » 11 kwie 2019, 14:50

SACZI pisze:To wlej olej gm.
Napaliles się na cudowne specyfiki bez licencji d1g2, a nie olej przewidziany przez producenta.
Zacznij od siebie, nie od opla.

Przecież są z licencją d1g2. Przecież nie zalałbym oleju nie przewidzianego do tego silnika.
http://sklep.millersoils.pl/100-syntety ... 30-5l.html
Jeśli chodzi o oleje to trochę mam świadomość jakości i odpowiedzialności.
Obrazek

Awatar użytkownika
vzduch
Weteran
Posty: 768
Rejestracja: 02 mar 2018, 18:05
Posiadane auto: Opel Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: B-B
Województwo: śląskie
Has thanked: 24 times
Been thanked: 30 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: vzduch » 11 kwie 2019, 14:58

Mati pisze:
SACZI pisze:To wlej olej gm.
Napaliles się na cudowne specyfiki bez licencji d1g2, a nie olej przewidziany przez producenta.
Zacznij od siebie, nie od opla.

Przecież są z licencją d1g2. Przecież nie zalałbym oleju nie przewidzianego do tego silnika.
http://sklep.millersoils.pl/100-syntety ... 30-5l.html
Jeśli chodzi o oleje to trochę mam świadomość jakości i odpowiedzialności.
Zgadza się, nie widzę go jedynie na oficjalnej liście, ale to może wynikać z tego, że nie jest ona często aktualizowana.

Awatar użytkownika
matrixblue
Wyjadacz
Posty: 157
Rejestracja: 26 sty 2017, 21:14
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Katowice
Województwo: Śląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 11 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: matrixblue » 11 kwie 2019, 14:59

Poniżej ciekawy wpis jednego tunera dotyczący zjawiska LSPI (44tunning)


Kolejny namacalny fakt, ukazujący destrukcyjne zjawisko samozapłonów w silnikach z zapłonem iskrowym.
Diagnostyka obciążeniowa seryjnego samochodu z uwagi na wykryte przez użytkownika szarpnięcia podczas przyspieszania, zapach benzyny w oleju silnikowym i stosunkowo duże zużycie paliwa.

Nowy, bo z przebiegiem ok. 6000 km, rocznik 2018, Opel Insignia 1.5 Turbo który powinien seryjnie dysponować mocą 165 KM i momentem obrotowym 270 Nm.

Został kupiony bo w padł użytkownikowi w oko a sprzedawca zapewniał, że jest to lepszy silnik niż wcześniejsze jednostki Opla.
Jednakże, ku zdziwieniu użytkownika, znajdujemy w nim aż 187 KM i 301 Nm. Lecz to nie jest do końca problemem. Podczas diagnostyki obciążeniowej, podczas pomiarów wyraźnie szarpie samochodem. To efekt znaczących korekt zapłonów, ciśnienia doładowania w efekcie ... samozapłonów !!! (zobaczcie wszystkie charakterystyki na wykresie)

Co więcej, Nie do końca zgranych ze sobą korekt, co nasila problem np: ujemna korekta doładowania vs dodatnia korekta wyprzedzenia zapłonu.
Do tego mieszanka jest tak bogata, że silnik Nie jest wstanie odpowiednio spalić tej masy paliwa, już przy 3500 obrotach AFR 10,6 !!!
Co ciekawe, kontrolka Check Engine Nie zapaliła się - zgaszona!!!
Czym to grozi? Użytkownik już sam znalazł informacje, iż w tych silnikach potrafiło dojść do uszkodzeń, pęknięć tłoków, z dotąd Nie ustalonych przyczyn.
Lecz my już teraz dobrze widzimy jakie są przyczyny. W tym silniku, to nasilone LSPI i SPI, przez szereg błędnych decyzji zespołu opracowującego ten silnik, jego strategię zasilania, regulacji przyczynia się do m.in takich negatywnych skutków.
Ponadto nadmiar paliwa w oleju to konsekwencje dla całego silnika, wszędzie tam, gdzie jest tarcie... tym samym większe tarcie.
Wykonaliśmy również jazdę próbną w warunkach rzeczywistych. Przy przyspieszaniu, w zakresie 1800-4000 obrotów, już od 3-go biegu wyraźnie wyczuwalne jest Nie płynne nabieranie obrotów przez silnik, z chwilowymi zwolnieniami w płynności przyspieszania.
W takim przypadku, za naszą radą użytkownik zdecydował o złożeniu reklamacji do gwaranta.

Dlatego jeżeli masz samochód marki Opel z silnikiem 1.4 ; 1.5; 1.6; 2.0 czy 2.8 Turbo to zapraszamy na wykonanie autorskiej diagnostyki obciążeniowej wraz z ustaleniem nasilenia LSPI/SPI (samozapłonów). Przy tym sprawdzimy również aktualną kondycji silnika i osprzętu, gdyż we wszystkich w/w silnikach LSPI i SPI występuje.
Na ten moment we wszystkich poza 1.5 Turbo (w tym silniku możemy wykonać na ten moment tylko 1 Etap) możemy dokonać znacznego zminimalizowania tego zjawiska (Etap 1 i 2) a na specjalnie zlecenie nawet usunięcie tego destrukcyjnego zjawiska.

P.S Apel do innych Tunerów. Nie tuningujcie tych silników, bo bez zminimalizowania LSPI/SPI przyczynicie się do ich szybszej destrukcji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 11 kwie 2019, 16:13

Mati pisze:Nie ma tematu.

Możesz być skrajnie wkurwiony, ale nie wierz, że Pan R. załatwi za Ciebie walkę z GM.

Poczytaj sobie jak skończyła się afera VW, jeśli myślisz, że Pan R. może cokolwiek zmienić.
https://www.stopvw.pl/kalendarium/

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: SACZI » 11 kwie 2019, 16:59

Z tego co widzę to co tuner, to większa zajebistość ...
Obrazek

Awatar użytkownika
Fuks
VIP
Posty: 3534
Rejestracja: 18 gru 2016, 15:49
Posiadane auto: Astra K 1.4 150
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Las
Województwo: Zielony
Has thanked: 312 times
Been thanked: 239 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Fuks » 11 kwie 2019, 18:22

matrixblue pisze:P.S Apel do innych Tunerów. Nie tuningujcie tych silników, bo bez zminimalizowania LSPI/SPI przyczynicie się do ich szybszej destrukcji.


Apel, my jesteśmy zajebiści a wy nie róbcie tuningu :).

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 11 kwie 2019, 19:36

A ja nie wiem po co w ogóle to bicie piany skoro ja osobiście w swojej starości już nawet nie pamiętam kiedy komuś przytrafiła się na naszym forum przypadłość nadgryzionego tłoka. :mrgreen: Strach ma wielkie oczy więc lepiej pośmiejmy się z konkurencji, a nie walimy we własne gniazdo. :D Dodam, że w swojej sklerozie zdarza mi się czasem przycisnąć zdrowo silnik w okolicach 2000 obr./min i nigdy nawet nie miałem podejrzeń, że mogło wystąpić LSPI. A słuch mam wyczulony. Nie to co pogarszający się z dnia na dzień wzrok. Ale to zwalam na karb masturbancji, a nie starości. :mrgreen:

Koowall
Klubowicz
Posty: 450
Rejestracja: 08 paź 2018, 21:53
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 turbo 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Has thanked: 38 times
Been thanked: 8 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Koowall » 11 kwie 2019, 20:48

Po to jest moment dostępny żeby przycisnąć:) mi się zdarza w okolicach 2k w mieście dość często. Gwarancja jest więc spokój jeszcze 3 lata;)

wagi77
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 11 lut 2019, 19:00
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Trójmiasto
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wagi77 » 11 kwie 2019, 22:52

A mnie tak zastanawia, czemu akurat w pierwszym tłoku ? Co, jest bardziej obciążony niż inne ?

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 12 kwie 2019, 08:56

Bład konstrukcyjny, prawdopodobnie poprawiony w modelach od 2017.

buli1973
Wyjadacz
Posty: 234
Rejestracja: 11 lis 2018, 21:27
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: CZĘSTOCHOWA
Województwo: ŚLĄSKIE
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: buli1973 » 12 kwie 2019, 09:04

A jak ustalić od kiedy ten błąd konstrukcyjny został poprawiony

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: SACZI » 12 kwie 2019, 09:15

RM2017 jest "pozmianowy", chociaż tłoki nie zmieniły numeru katalogowego, więc w nich nic nie "grzebali".
Obrazek

buli1973
Wyjadacz
Posty: 234
Rejestracja: 11 lis 2018, 21:27
Posiadane auto: Opel Astra V Hatchback
Silnik: 1.4 TURBO 150 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: CZĘSTOCHOWA
Województwo: ŚLĄSKIE
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: buli1973 » 12 kwie 2019, 09:35

moja asia jest 28.09.2017 r wiec mam się martwic czy nie

Awatar użytkownika
Desiderata
VIP
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2017, 20:04
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: Gdynia
Województwo: Polska
Has thanked: 80 times
Been thanked: 81 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Desiderata » 12 kwie 2019, 10:02

Nie martw się.
Sei frohgemut. Strebe danach glücklich zu sein.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 12 kwie 2019, 11:18

Martw się żeby zdrowie dopisywało i było co do gara włożyć, a samochód to rzecz nabyta i jak inny sprzęt AGD kiedyś trafi do śmietnika. :mrgreen:

wagi77
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 11 lut 2019, 19:00
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 150 KM
Rocznik auta: 2019
Miasto: Trójmiasto
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wagi77 » 12 kwie 2019, 11:37

wiesiek3d pisze:Bład konstrukcyjny, prawdopodobnie poprawiony w modelach od 2017.


Błąd konstrukcyjny gdzie? W bloku silnika, że akurat w pierwszym tłoku jest za wysoka temperatura, za duże tarcie i dochodzi do samozapłonu ? Trochę to mętne...

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: SACZI » 12 kwie 2019, 16:45

Nie do nas te pytania.
My tylko "bijemy pianę" bo rzetelnych informacji z pierwszej ręki brak.
Obrazek

Awatar użytkownika
Segor
VIP
Posty: 7870
Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Has thanked: 449 times
Been thanked: 463 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Segor » 12 kwie 2019, 18:58

No nie wiem czy nie z pierwszej ręki Chyba pisała o tym osoba, która miała coś wspólnego z projektowaniem bloku? I to ona pisała, że została wprowadzony dodatkowy kanał chłodzenia na bloku?
Obrazek

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: SACZI » 12 kwie 2019, 22:11

Segor pisze:...została wprowadzony dodatkowy kanał chłodzenia na bloku?

No popatrz, człowiek uczy się całe życie ... !
A ja myślałem (min dzięi informacjom od @dziadzia82), że zmiany polegały na:
- zmianie technologii produkcji tłoków z odlewanych na "kute"; cokolwiek to znaczy,
- wprowadzenie dodatkowego natrysku oleju na denko tłoka
- zmianie oleju (to jest oczywiste)
- zmianie oprogramowania silnika (akcja serwisowa).

Tymczasem z informacji, jak się okazuje błędnych, o 2 pierwszych punktach, wyprowadził mnie Pan Tomasz N. z MM Cars Wrocław!
Wystarczyło mi, że stwierdził, iż Part Number producenta części się nie zmienił, bo to sprawdzali w ASO!!
Oznacza to, że nie było zmian konstrukcyjnych/technologicznych na tłokach!

Skąd zatem informacja o dodatkowym kanale chłodzącym w bloku ... ?
Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 12 kwie 2019, 22:42

wagi77 pisze:
wiesiek3d pisze:Bład konstrukcyjny, prawdopodobnie poprawiony w modelach od 2017.


Błąd konstrukcyjny gdzie? W bloku silnika, że akurat w pierwszym tłoku jest za wysoka temperatura, za duże tarcie i dochodzi do samozapłonu ? Trochę to mętne...


Jak jest błąd konstrukcyjny na pierwszym cylindrze to leci 1, czy musi być na wszystkich ? i to jest jasne :D
Blok na 100% został zmieniony, pisał o tym kolega tutaj na forum.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: SACZI » 13 kwie 2019, 09:00

Panowie, jakie kanały chłodzące w bloku ... ?
Przecież tam jest blok tulei cylindrycznych odseparowany od bloku płaszczem cieczy chłodzącej.
Zwróćcie uwagę na jeden szczegół - przestrzeń między skrajnym cylindrem, a jego sąsiadem.
Od zewnętrznej strony 1 cylinder opływa ciecz chłodząca, a od wewnętrznej jest połączenie z drugim. Jest to tzw mostek termiczny (zakreślony na zdjęciu), który wywołuje naprężenia/deformacje. Może to powodować nierównomierny rozkład temperatury na skrajnym tłoku, a efekty znamy ...
Zwróćcie uwagę, w którym miejscu strzelają tłoki - dokładnie w sąsiedztwie mostka termicznego (lub po przeciwnej stronie).
Ja chłodziłbym raczej tłoka, a nie blok.
Tylko dlaczego zawsze pierwszy cylinder ...
Załączniki
53675D5A-2A15-4E66-B468-F86FFE5734E3.jpeg
53675D5A-2A15-4E66-B468-F86FFE5734E3.jpeg (141.79 KiB) Przejrzano 4080 razy
Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 13 kwie 2019, 09:08

Saczi chlodzenie tlokow polega na natrysku oleju od spodu ,innego sposobu nie ma.
Jak jest w naszych AK nie wiem, ale przypuszczam ze tak wlasnie jest i mamy natrysk oleju.
Prawdopodobnie zostalo to poprawione w nowszych modelach jak rowniez zmiana wykonania tlokow, oby.
Nr katalogowy sie nie zmienil bo po co a jakosc czesci tak.
Moim skromnym zdaniem dobry tuner powinien umiec poprawic soft aby zminimalizowac LSPI, chocby w sposob taki jak zrobil to nie lubiany tu VAG.

SACZI
VIP
Posty: 2173
Rejestracja: 09 kwie 2017, 11:28
Posiadane auto: Astra V HB
Silnik: 1.4T, 125KM
Rocznik auta: 2017
Miasto: ..
Województwo: ..
Has thanked: 72 times
Been thanked: 203 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: SACZI » 13 kwie 2019, 09:53

No tak, chłodzenie tłoków natryskiem oleju na denko - taką informację podał dziadzia82.
Jednak nie ma to nic wspólnego ze zmianami w bloku, chyba że mają one służyć doprowadzeniu oleju do tych natrysków, ale ja takiego faktu nie kojarzę.
Zmiana softu w ubiegłym roku i olej - o tym wiemy.
O reszcie zapewne na 100% się nie dowiemy.
Obrazek

Awatar użytkownika
wiesiek3d
VIP
Posty: 2995
Rejestracja: 15 mar 2017, 21:48
Posiadane auto: Vagina
Silnik: Na gnojówkę
Rocznik auta: 0
Miasto: Łagów
Województwo: Lubuskie
Has thanked: 106 times
Been thanked: 130 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: wiesiek3d » 13 kwie 2019, 10:05

Dodany zostal czujnik spalania stukowego i jeszcze cos zmienili, ja nie wiem czy natrysk idzie z korbowodow czy specjalnymi kanalami, ale mysle ze i to poprawiali.

teodorcool
Wyjadacz
Posty: 112
Rejestracja: 28 maja 2018, 09:35
Posiadane auto: Opel Astra V
Silnik: 1.6 Turbo 200 KM
Rocznik auta: 2018
Miasto: Kęty
Województwo: małopolskie
Been thanked: 7 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: teodorcool » 16 kwie 2019, 14:07

Wczoraj jadąc na 6 biegu przy około 2,5k obrotów (przyspieszając dynamicznie- wyprzedzanie) miałem takie dwa wyraźne ale króciutkie szarpnięcia samochodu do tego 2 cykniecia podczas szarpnięć. Czy to było osławione LSPI czy pierdoła jakaś i mieć to w nosie?

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 16 kwie 2019, 14:25

Nie chciałbym być złym prorokiem, ale tak właśnie objawia się LSPI. Jakim olejem masz zalany silnik i ile przejechane na tym oleju?

userzz
Wyjadacz
Posty: 226
Rejestracja: 20 lis 2016, 10:45
Posiadane auto: Astra K
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Lublin
Województwo: Lubelskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: userzz » 16 kwie 2019, 16:01

Sa dwa rodzaje szarpaniec. Mi czasami szarpnie między 2-3 tys obr, na 2, 3, 4 biegu, zwlaszcza gdy silnik jest nie dogrzany, nie slysze wtedy cyk cyk. I drugie wlasnie w sytuacji jak opisanej powyzej z cyk cyk. Od siebie dodam, ze u mnie to "pierwsze" wspomniane szarpniecie występuje od mniej wiecej przebiegu 16000 km, teraz mam 47000 km. Gdyby to bylo lspi, nie sadze abym tyle przejechal.

Awatar użytkownika
colins
VIP
Posty: 1842
Rejestracja: 28 kwie 2017, 10:18
Posiadane auto: Skoda Octavia IV
Silnik: 1.5 TSI 150 KM
Rocznik auta: 2020
Miasto: Słubice
Województwo: lubuskie
Has thanked: 228 times
Been thanked: 334 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: colins » 16 kwie 2019, 16:23

Uściślijmy więc i napiszmy, że to szarpnięcie z CYK CYK jest niebezpieczniejsze od szarpnięcia bez CYK CYK. :mrgreen: Bo bez CYK CYK, to silnik balansuje jeszcze na granicy spalania stukowego, a sterownik próbuje ostatkiem sił go przed tym ochronić. Natomiast szarpnięcie z CYK CYK oznacza, że sterownikowi skończyły się już pomysły na ochronę silnika i właśnie doszło w którymś z cylindrów do niekontrolowanego spalania detonacyjnego CYK CYK. :D O ile oczywiście to CYK CYK związane jest z wystąpieniem LSPI. Bo równie dobrze mogliśmy np.przejechać jakiegoś kota i wówczas też będzie najpierw jednym, a potem drugim kołem CYK CYK. Wybaczcie obrońcy zwierząt, ale lubię przedstawiać obrazowo zjawiska. :mrgreen: ;) No to CYK - Wasze zdrówko. :)

adax
Weteran
Posty: 1421
Rejestracja: 12 cze 2016, 00:15
Posiadane auto: astra K
Silnik: 1.4 125
Rocznik auta: 2016
Miasto: gdańsk
Województwo: Pomorskie
Has thanked: 112 times
Been thanked: 39 times

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: adax » 16 kwie 2019, 20:07

userzz pisze:Sa dwa rodzaje szarpaniec. Mi czasami szarpnie między 2-3 tys obr, na 2, 3, 4 biegu, zwlaszcza gdy silnik jest nie dogrzany, nie slysze wtedy cyk cyk. I drugie wlasnie w sytuacji jak opisanej powyzej z cyk cyk. Od siebie dodam, ze u mnie to "pierwsze" wspomniane szarpniecie występuje od mniej wiecej przebiegu 16000 km, teraz mam 47000 km. Gdyby to bylo lspi, nie sadze abym tyle przejechal.


Dokładnie,ja mam to samo i to nie jest te całe LSPI i tylko na zimnym silniku,lekkie przerwanie mocy bez żadnego CYK,CYK.

Drippy
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 21 lis 2018, 06:40
Posiadane auto: Opel Astra V HB
Silnik: 1.4 Turbo 125 KM
Rocznik auta: 2016
Miasto: Gostynin
Województwo: Mazowieckie

Re: LSPI w 1.0, 1.4 - prawdziwe :)

Postautor: Drippy » 16 kwie 2019, 22:41

Jestem posiadaczem astry od grudnia i miałem szarpnięcia bez " CYK CYK " :D w różnych zakresach obrotów podczas przyspieszania... ALE! ostatnio mi się przypomniało że ktoś coś pisał o zalaniu 98 i powiem wam że jak miałem jakieś 100 km zasięgu i uzupełniłem w ostatni weekend benzyną 98 Jest naprawdę znaaaczna poprawa I szarpnięć prawie nie uświadczam ;)

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: jakoku i 58 gości