Krzysio321 pisze:Proponuję obejrzeć wykres momentu na kołach.
Był podany parę postów wyżej. Bardzo mocno zależy od wybranego przełożenia.
Krzysio321 pisze: Tak, moment na kołach wraz z wzrostem prędkości cały czas spada.
Bo zmieniamy przełożenia!
Krzysio321 pisze:A na koniec proponuję zakład. Porównanie maksymalnego przyspieszenia samochodów z silnikami o takiej samej mocy maksymalnej, ale w pierwszym przypadku ze stałym momentem w szerokim zakresie obrotów (może być aż do końca obrotów) a w drugim ze stalą mocą w maksymalnie szerokim zakresie obrotów.
Ale ja nigdzie nie pisałem, że moc ma być taka sama. Ja Ci tylko pokazałem równanie, które mówi, że jest zupełnie inaczej. Proponuję jeszcze raz postudiować wzór Moc = moment * prędkość obrotowa i wyciągnąć wnioski.
[/quote]Krzysio321 pisze:Można łatwo to osiągnąć przy pomocy strojenia silnika. Stawiam 1000 zł że wygra auto z silnikiem o stałej mocy. Przyjmujesz zakład?
OK - weź auto które w zakresie od 1000 do 5000 RPM ma 300 KM. Ja poproszę o wystrojenie takiego które w zakresie od 1000 do 8000 RPM ma 500 Nm. Masy oraz przyczepność zakładamy takie same. Dalej stawiasz swoje drobniaki?