Strona 1 z 1

REGULAMIN!!!

: 18 lip 2016, 14:08
autor: admin
Regulamin strony Astra5Klub.pl - Ogólnopolskiego Forum Użytkowników Opla Astry 5

Poniższe zasady zostały ujawnione celem wyjaśnienia poszczególnych obowiązków wszystkich członków społeczności Astra5Klub.pl

Zasady te powinny być przestrzegane przez wszystkich, aby zapewnić, iż nasza witryna działa sprawnie i zapewnia zabawę oraz produktywne doświadczenia dla wszystkich członków naszej społeczności i odwiedzających.

1) Informacje ogólne:
- Astra5Klub.pl (zwane dalej A5K.pl) jest częścią składową serwisu astra5.pl;
- Właścicielem domeny jak i forum jest firma AlpiPro Łukasz Piwnicki z siedzibą we Wrocławiu - http://www.alpipro.pl;
- Każdy z użytkowników poprzez proces rejestracji wyraża zgodę na postanowienia regulaminu, oraz zobowiązuje się do jego przestrzegania;
- Ostateczne zdanie w interpretowaniu zapisów Regulaminu ma administracja forum i trzeba się do tego bezwzględnie przyzwyczaić;

- PIERWSZE 3 POSTY NA FORUM SĄ MODEROWANE I DOPIERO PO OSIĄGNIĘCIU TEJ LICZBY ZAAKCEPTOWANYCH WYPOWIEDZI ODKRYWAJĄ SIĘ WSZYSTKIE FUNKCJONALNOŚCI PROFILU JAK WIADOMOŚCI PRYWATNE, ETC.
- Na stronie Astra5Klub.pl zarejestrować się może każdy, wskazane jest jednak, aby osoba ta była właścicielem, użytkownikiem lub co najmniej miłośnikiem samochodu marki Opel Astra 5 lub też ma w planach jego zakup. Zapewnia to dostęp do szerszych informacji niedostępnych dla gości.
- Dozwolone jest posiadanie tylko jednego konta. Zakładanie nowego, "czystego" konta przez użytkownika, który otrzymał wcześniej ostrzeżenie lub został usunięty z forum jest zabronione - ujawnienie takiego faktu wiąże się z trwałą blokadą na wszystkie konta danego użytkownika i zablokowanie dostępu do naszego forum.
- Podszywanie się pod inne osoby lub robienie bezsensownego zamieszania na forum będzie skutkowało banem bez uprzedzenia. Udostępnianie swojego konta na forum osobom trzecim skutkuje również banem.
- Każdy użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z regulaminem i zasadami w poszczególnych działach i przestrzegania ich, jeśli chce korzystać z Forum.
- Każdy z użytkowników może składać prośby/propozycje co do zmiany treści regulaminu, lecz tylko Administracja może wpłynąć na zmianę zapisu w regulaminie.
- Astra5Klub.pl służy do prowadzenia dyskusji, wymianie opinii i poglądów oraz wzajemnej pomocy z zakresu danego działu tematycznego forum.
- na naszym forum stosujemy zasadę wzajemnego szacunku i wyrozumiałości.

2) Prawa i obowiązki użytkownika:

Użytkownik ma obowiązek:
- przestrzegania regulaminu i podporządkowywania się w ramach forum decyzjom Moderatorów i Admina, które są ostateczne i nie można z nimi polemizować;
- powiadamiać Moderatorów o nieprawidłowościach w przestrzeganiu regulaminu przez innych użytkowników;
- używać wyszukiwarki przed założeniem tematu co pomaga sprawdzić, czy interesujący go temat już nie widnieje na forum;
- zapoznać się z FAQ i regulaminem oraz przestrzegać go!
- zakładać wątki tylko i wyłącznie w działach do tego stworzonych, a w przypadku braku znalezienia odpowiedniego działu zgłosić temat do Moderatorów lub Admina z prośbą o wskazanie odpowiedniego działu lub utworzenie nowego;
- nie powielać takiego samego tematu w kilku miejscach naraz - takie działanie traktowane jest jako zaśmiecanie forum i będzie karane ostrzeżeniem;
- tytułować tematy zgodnie z regulaminem lub też manualem który zazwyczaj jest przypięty na górze strony;
- unikać pisania kilku postów, jeden po drugim. Jeżeli koniecznie musisz dodać coś do swojej wypowiedzi, użyj opcji "Edytuj";
- szanować moderatorów i administratorów, nie zapominając oczywiście o szacunku do innych użytkowników;
- cytować tylko najważniejszą część postu, do którego chce się odnieść pomijając nieistotne;

Użytkownik ma prawo:
- zakładać nowe tematy;
- odpowiadać w sposób kulturalny na komentarze innych użytkowników;
- edytować własne posty;
- korzystać ze wszystkich elementów formatowania BBCode oraz używać dostępnych emotikonek;
- wysyłać prywatne wiadomości;
- korzystać z obrazka awatar;
- korzystać z podpisu w profilu;
- korzystać z wszelkich opcji, propozycji, rabatów, które w ramach współpracy z różnymi instytucjami wynegocjuje Administracja Forum;

Każdy użytkownik posiada własny profil i ma prawo wykorzystywać wszelkie jego funkcje oraz wprowadzać w nim zmiany. Jednakże zabronione jest zakładanie konta o loginie zawierającym w treści słowa powszechnie uznawane za obraźliwe lub wulgarne. Login nie może być także reklamą innego fora lub strony internetowej, firmy, etc. Taka możliwość występuje tylko za wcześniejszą zgodą Administracji.

Osoby nie posiadające przynajmniej 3 postów na forum mają status "Nowo zarejestrowany użytkownik".
Osoby takie, ze względów bezpieczeństwa mają na forum ograniczone możliwości. W skład tego wchodzi:
- ograniczenie dostępu do niektórych działów na forum;
- brak możliwości używania avatarów;
- brak możliwości używania podpisów/sygnatur;
- brak możliwości przeglądania profili;

3) Pisanie postów i tematów na forum:
- Przed dodaniem nowego postu lub tematu, zapoznaj się z regulaminem danego działu, jeżeli taki jest dostępny. W przypadku braku regulaminu działu, stosuj się do ogólnych zasad pisania opisanych w tym regulaminie.
- Przed napisaniem nowego tematu upewnij się, że takowy już nie został założony. Skorzystaj z wyszukiwarki dostępnej na forum, aby wyszukać podobne tematy.
- Jeżeli dany temat już istnieje a nie ma w nim odpowiedzi na nurtujące nas problemy, to należy zadać pytanie w istniejącym temacie.
- Posty nie związane tematycznie z działem, w którym zostały umieszczone mogą być przenoszone, blokowane lub usuwane bez żadnego ostrzeżenia.
- Na forum nikt nie będzie tolerował chamskich, sarkastycznych, humorzastych, obscenicznych, obraźliwych, bardzo wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, ksenofobicznych, nazistowskich, antysemickich zachowań i wypowiedzi zawierających groźby i innych materiałów, które mogą być sprzeczne z prawem lub naruszającym cudze prawa autorskie i dobra osobiste. Forum może być wykorzystywane tylko zgodnie z obowiązującym prawem oraz netykietą. Użytkownicy łamiący ten zapis od razu zostaną ukarani ostrzeżeniem lub blokadą konta.
- Na forum najbardziej cenimy mądre i przemyślane wypowiedzi. Przemyśl zatem najpierw co chcesz napisać, abyś dzięki swojej wypowiedzi traktowany był jako mądry i inteligentny człowiek.
- Tytuł tematu powinien być zwięzły i konkretny - zwiększa to szansę na uzyskanie odpowiedzi. Ogólne tytuły w stylu "Mam problem...", "Pomocy!", itp. są błędne i będą usuwane lub zmieniane. Temat wiadomości powinien nawiązywać do treści - ułatwi to innym poszukiwania odpowiedzi.
- Dbaj o poprawną pisownie oraz unikaj pisania np. w tym "sTyLu".
- Posty, tematy, podpis w profilu oraz czat nie są miejscem na Twoją reklamę i każda próba reklamy umieszczona bez wiedzy i wcześniejszej zgody Administracji będzie karana i może się wiązać ze stałym ograniczeniem dostępu do forum.
- Loginy, avatary oraz podpisy zamieszczane pod treścią wypowiedzi użytkowników nie mogą mieć charakteru komercyjnego, reklamowego, nie mogą być związane z działalnością gospodarczą - userzy, którzy nie uzyskają wcześniejszej zgody Administracji na takie elementy będą karani, a wspomniane elementy kasowane i usuwane.
- W podpisach, postach i tematach zabrania się używania czcionki czerwonej i niebieskiej – kolory te zarezerwowane są dla osób funkcyjnych na forum.
- Wszelkie obrazki wklejaj w postaci tagów - czyli wrzucaj na darmowe serwery oferujące hosting zdjęć pozwoli to dłużej cieszyć się szybszym działaniem forum;

4) Avatar:
- Maksymalne wymiary oraz rozmiar grafiki jaka może zostać wykorzystana jako avatar jest ograniczona do 50 KiB i 150x150 pikseli.
- Grafika prezentująca Twój profil nie może łamać regulaminu forum, ani być wykorzystana jako reklama.

5) Sygnatura - podpis profilu:
- Maksymalne wymiary podpisu są ograniczone do rozmiaru 300x100 pikseli.
- Podpis prezentujący Twój profil nie może łamać regulaminu forum, ani być wykorzystany jako reklama firmy, strony, innego forum etc.

6) Kary na forum:
- Za złamanie regulaminu użytkownik może zostać ukarany ostrzeżeniem (warn), tymczasową lub trwałą blokadą (ban), a w ostateczności usunięciem konta z forum.
- Decyzję zawsze podejmuje administracja forum i jest to decyzja ostateczna.
- Trzy warny powodują blokadę pisania postów na forum.
- W uzasadnionych przypadkach decyzją administracji konto może zostać skasowane bez uprzedniego ostrzeżenia.
- Zależnie od woli Administratora/Moderatora Forum/Moderatorów, blokada konta może być stała lub czasowa.
- Osoby nie reagujące na upomnienia administracji, ustawicznie naruszające regulamin forum, otrzymają ostrzeżenia w formie wpisu w poście lub prywatnej wiadomości, a w dalszej konsekwencji może zostać im zablokowany dostęp do forum poprzez skasowanie profilu.

7) Czego unikać, aby nie dostać warna lub bana

- Przestrzegaj ogólnego regulaminu forum.
- Nie przeklinaj.
- Nie obrażaj i nie atakuj personalnie swoich rozmówców.
- Nie publikuj ogłoszeń, linków ani reklam w jakiejkolwiek postaci, bez wcześniejszej zgody Administracji.
- Nie spamuj - nie zamieszczaj takiego samego tematu w wielu miejscach czy też nie twórz tematów o wydźwięku sarkastycznym lub prześmiewczym.
- Nie pisz WIELKIMI literami - w internecie oznacza to, że krzyczysz. Jeżeli chcesz wyróżnić jakieś słowo lub zdanie, możesz użyć podkreślenia lub pogrubienia.
- Zabrania się edytowania, dodawania własnych uwag, bądź usuwania przez użytkowników wpisów pozostawionych w ich postach przez moderatorów. Za złamanie tego punktu użytkownik otrzyma bezwarunkowo warna lub zostanie usunięty z forum.

8) Osoby funkcyjne na forum:
- Za ład i porządek na forum odpowiedzialni są Administrator, Moderatorzy Globalni oraz Moderatorzy Forum. Osoby funkcyjne nie odpowiadają za treść wiadomości wysłanych przez użytkowników forum.
- Jeżeli masz kłopoty związane z forum i nie możesz znaleźć rozwiązania skontaktuj się z jednym z Moderatorów poprzez PW. Mają oni obowiązek pomóc Ci, w miarę swojej wiedzy i możliwości.
- Moderatorzy Globalni, Moderatorzy Forum, mają prawo do przesuwania tematów do innego działu, a także ich dzielenia, blokowania i kasowania bez wcześniejszego informowania o tym fakcie.

8a) Funkcje specjalne dla współpracujących z forum Dilerów/Firm/Sprzedawców:
- z dniem 1 lutego 2017 roku wprowadza się funkcje specjalne na forum;
- powyższy fakt podyktowany jest zaistniałą sytuacją w postaci możliwości współpracy z jednostkami zewnętrznymi, dla których klubowicze Forum są klientami;
- wprowadza się następujące oznaczenia na forum: Dealer, Partner Forum.
- wskazane osoby mają zgodę na informowanie o usługach przez siebie świadczonych i możliwościach współpracy z nimi;
- każde z działań wspomnianych osób zostało przedyskutowane z Administracją Forum i wyrażona została na nie zgoda;


9)Funkcjonowanie działu Kupię/Sprzedam/Oddam/Zamienię/Pomogę:
- za umieszczanie ogłoszeń w tym dziale nie pobierane są opłaty;
- sprzedaży mogą podlegać rzeczy które są własnością ogłoszeniodawcy;
- Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za sprzedawane przedmioty jak i za ich stan techniczny;
- kwestie transakcji między kontrahentami regulują przepisy prawa w Polsce;
- wprowadza się ograniczenie w postaci stażu na forum, które uprawnia do wystawienia ogłoszenia o sprzedaży w tym dziale; Ilość postów, które uprawniają do wystawienia ogłoszenia o sprzedaży produktu ustala się na 10; Niestosowanie się do powyższego zapisu regulaminu skutkuje odrzuceniem tematu, a w ostateczności ostrzeżeniem lub usunięciem z forum;
- po sprzedaniu produktu, użytkownik będący sprzedawcą w w czasie nie dłuższym niż 7 dni wskazuje, że ogłoszenie jest nieaktualne i zgłasza do administracji wniosek o zamknięcie tematu i przeniesienie go do archiwum;
- powyższe ustalenie tyczy się każdego tematu w tym dziale za wyjątkiem tematów będących w ciągłej aktualizacji jak Pomogę;
- w przypadku wykrycia oszustwa administracja będzie zgłaszać sprawę do odpowiednich organów;
- działu tego nie można traktować jak OLX gdyż służy on jedynie do sporadycznej sprzedaży;

10) Uwagi końcowe:
- Ignoruj użytkowników, których jedynym celem jest dokuczanie i krytykowanie. Podobnie traktuj tzw. trollów. Administracja stara się wyłapywać takie osoby jednak nie jest to zawsze możliwe. Twoje odpowiedzi na ich posty tylko ich zachęcą do dalszej działalności. Wystarczy, że zgłosisz ich działalność Administracji.
- Uważaj z humorem, sarkazmem i ironią! Mogą być niezrozumiałe dla innych albo uznane za obraźliwe.
- Jeśli dyskusja przerodzi się w prywatną pogawędkę, kontynuuj ją poprzez PW.
- Jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to kulturalnie, najlepiej poprzez PW. Staraj się doradzać innym, a nie wyśmiewać ich - każdy był kiedyś początkujący.

11) Administracja oświadcza, że:
- Forum jest własnością firmy AlpiPro z siedzibą we Wrocławiu, która zastrzega sobie prawo do stanowienia o wszelkich zmianach i tym co na forum się znajduje.
- Na forum umieszczane są niekiedy zdjęcia, które są własnością osób, będących ich właścicielami lub firm, z których serwerów pochodzą. Administracja nie ma wpływu na powyższy fakt i nie może być obciążana w żaden sposób kosztami ich wykorzystania. Jeśli uważasz, że zdjęcie powinno być usunięte zgłoś ten fakt administracji.
- Posty i tematy zawarte na forum prezentowane są wyłącznie w celach informacyjnych. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treści postów zamieszczanych przez użytkowników, ich zawartość oraz wykorzystanie ich niezgodnie z przeznaczeniem czy też efekty ich wykorzystywania.
- Administracja nie ponosi odpowiedzialności za zdjęcia i inne materiały umieszczane na forum, które są własnością osób lub instytucji trzecich lub też naruszają ich dobra osobiste. W takim przypadku zaleca się w trybie pilnym skontaktowanie się z Adminem forum i wskazanie na problem.
- Każdy użytkownik forum ma wolną wolę i może w sposób dowolny i najbardziej dla siebie właściwy wykorzystywać zdobywaną na tym forum wiedzę i informacje. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za nieodpowiednie czy też niezgodne z prawem wykorzystywanie informacji zdobytych na forum lub też przekazanych przez innych użytkowników.
- Administracja Klubu ma decydujący głos w kwestii dotyczącej działalności forum.
- Wszelkie akcje związane ze zbiórkami pieniędzy (akcje charytatywne, pomoc w związku z wypadkiem itp.) przed umieszczeniem na forum wymagają zgody Administracji Astra 5 Klub.

Jazda samochodem po alkoholu skutkuje:
- zakazem udziału w jakichkolwiek spotkaniach klubowych;
- zdegradowaniem użytkownika, włącznie z trwałą blokadą konta.

12) Administracja zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu, o których użytkownicy zostaną poinformowani.

13) Wszelkie formy samowolnej reklamy są zakazane. Wszelka reklama w loginach, avatarach, postach, PW, czacie i podpisie w profilu jest surowo zakazana i będzie karana tymczasowym banem. Jeśli jesteś zainteresowany/a reklamą, należy skierować prośbę do Administracji forum poprzez PW w celu uzyskania zgody.

14) Wykorzystanie logo klubu np. do celów reklamowych, czy też w jakikolwiek sposób promujących klub i jego użytkowników bez zgody Administracji jest zabroniony.

15) Obowiązuje całkowity zakaz reklamowania wszelkich serwisów w dowolnym celu. Może to być karane blokadą konta bez wcześniejszego ostrzeżenia.


16) Dane osobowe:

- W momencie rejestracji Użytkownik wyraża zgodę na umieszczenie i przetwarzanie podanych danych przez Administrację (osoby funkcyjne).
- Administratorem danych osobowych jest Administracja, która dokonuje przetwarzania danych osobowych Użytkowników zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t. jedn. Dz.U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).
- Baza danych została zgłoszona do GIODO;
- Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Administrację wszelkich przekazanych i przechowywanych na Forum danych. Zgoda powyższa obejmuje również zezwolenie udzielone Administracji na wykorzystywanie powyższych danych w celach administracyjnych, statystycznych i marketingowych, zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997r. z poz. zm.(Dz. U. nr 133 poz. 883).
- Użytkownik ma prawo wglądu do przetwarzanych danych w każdym czasie oraz do ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Użytkownik ma obowiązek aktualizować dane podane w formularzu rejestracyjnym niezwłocznie po każdej zmianie tych danych.
- W przypadku powzięcia przez Administrację wątpliwości, co do zgodności z prawdą bądź aktualności podanych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym danych, uzyskuje on prawo do podjęcia następujących czynności:
- wezwania Użytkownika do niezwłocznego usunięcia nieprawdziwych danych bądź aktualizacji danych
- natychmiastowego zablokowania Konta Użytkownika do czasu wyjaśnienia sprawy
- usunięcia Konta Użytkownika w przypadku braku reakcji Użytkownika
- Użytkownik, umieszczając w profilu Konta Użytkownika dane, wizerunek lub inne treści, wyraża zgodę na wgląd w te informacje przez innych Użytkowników Forum, a w przypadku umieszczenia treści, mających charakter utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. jedn. Dz. U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 ze zm.), Użytkownik zrzeka się wszelkich roszczeń w stosunku do Administracji w przypadku jego nieodpłatnego wykorzystania i kopiowania w celach związanych z działalnością Forum, jak również ich usunięcia.

17) Postanowienia końcowe: Administracja oświadcza, że forum Astra5Klub.pl jest prywatnym przedsięwzięciem mającym na celu zbieranie doświadczeń dotyczących modelu Opel Astra V. Informacje pozyskane na forum są darmowe dla każdego. Na forum panuje demokracja jednak w przypadku gdy ktoś ustawicznie działa na niekorzyść forum, a w szczególności jest napastliwy, wulgarny, sarkastyczny lub też jego zachowanie odbiega od ogólnie przyjętych norm społecznych decyzją Admina może zostać usunięty z forum bez prawa odwołania.

Życzę spokojnego i miłego użytkowania forum!
Admin.
Aktualizacja - 12 października 2018 r.