OKIEM DEALERA - PROGRAM PROMOCJI OPEL FLEX CARE
: 24 mar 2017, 15:55
Od Dealera słów kilka.
Jak zapewne dobrze Wam wiadomo, General Motors posiada program promocji na rozszerzoną gwarancję dla posiadaczy samochodów Opel.
''Promocja Opel Flex Care 2+2 lata Gwarancji z limitem 60.000 KM przez cały okres 4 lat, skierowana dla posiadaczy samochodów marki Opel którzy chcieliby kupić kolejny pojazd i dokonać przedłużenia gwarancji''
Do kogo skierowany jest program?
- posiadacze Opli którzy mogą wykazać się aktualnym dowodem rejestracyjnym (rejestracja na osobe będącą beneficjentem zniżek i akt własności na tą osobę w dniu zakupu kolejnego samochodu Opel).
- posiadają Opla zarejestrowanego na portalu MYOPEL
- wyrazili zainteresowanie promocją na etapie negocjacji ceny.
Komentarz. Bajka jeśli handlowiec zapyta o posiadane Ople w rodzinie, gorzej jeśli to klient wyjdzie z zapytaniem o promocję za 1,23 zł - najgorzej jeśli zostanie spisana umowa i pojawia się ten temat.
Dlaczego? Popatrzmy na przykładzie Opla Astry i Pakietu Flex Care.
Dla klienta bez zniżek, pakiet 2+2/60tys km kosztuje 999 zł brutto. Dla posiadaczy Opli i spełniających warunki o których wspomnę później - 1,23zł. Ktoś jednak musi te koszty pokryć - robi to GM i Dealer ze swojej marzy 50/50%.
W dzisiejszych czasach często zdarza się, że samochody są sprzedawane po bardzo niskich marżach, do tego koszty też nie są małe i tak naprawdę przetrwają najsilniejsze grupy. Dealer który proponuje bardzo dobrą cenę na samochód powinien w umowie wyszczególnić czy przy takich warunkach może ponieść ciężar promocji za 1,23zł.
Przy niskiej marzy powinien znaleźć się zapis o kosztach jakie zostaną doliczone do ceny samochodu przy skorzystaniu z promocji. Np. 500 zł brutto dla wspomnianej wyżej Astry.
To jedna z tych niejasności które warto ukazać - nie ma nic za darmo. Koszty przedłużonej gwarancji nie są kwotą wyimaginowaną.
Kolejna sprawa - data aktywacji. Pakiety promocyjne powinny być aktywowane w momencie wydawania samochodu. Dla przedłużonej nie promocyjnej gwarancji dopuszcza się dwa interwały na podjęcie decyzji:
- 8 mc od daty rejestracji pojazdu,
LUB
- 10.000 km - do osiągnięcia tego przebiegu.
Czy Flex Care w promocji ogranicza się tylko do pakietu 2+2/60 tys za 1,23zł?
Nie - zgodnie z tym można:
Możliwe jest wykupienie przez Klienta wyższej wersji Wydłużonej Gwarancji Opel FlexCare niż wariant 2+2/60 tys.(np. na dłuższy okres lub większy przebieg).
W takiej sytuacji Dealer powinien wystawić Klientowi fakturę na ostatecznie wybrany wariant Wydłużonej Gwarancji Opel FlexCare.
Kwota na fakturze powinna być w wysokości różnicy cen netto między wariantem 2+2/60 tys. a wybranym przez Klienta wariantem, plus 1 zł netto.
Jak wygląda postępowanie przy skorzystaniu z programu.
Czy jesteśmy upoważnieni do promocji?
Klienci Indywidualni, którzy spełniają następujące warunki:
- są osobami fizycznymi, które są właścicielami, współwłaścicielami lub leasingobiorcami samochodu marki Opel lub Chevrolet, od co najmniej 3 miesięcy, lub
- są osobami fizycznymi pozostającymi w pierwszym stopniu linii prostej pokrewieństwa (zstępni i wstępni, czyli dzieci lub rodzice), osobami fizycznymi pozostającymi w drugim stopniu pokrewieństwa w linii bocznej (rodzeństwo), osobami fizycznymi pozostającymi w pierwszym stopniu w linii prostej powinowactwa (np. teściowie, zięciowie, synowe) lub małżonkami osób określonych powyżej.
oraz
właściciele/leasingobiorcy auta uprawnionego do zniżki są zarejestrowani wraz z nabywanym autem na portalu myOpel.pl najpóźniej w trakcie odbioru nowego samochodu Opel
Klienci wszystkich grup Floty Detalicznej z wyjątkiem nagród w konkursach, instytucji rządowych i samorządowych (kategoria R), oraz zakupów własnych Dealerów, którzy:
- są właścicielami, współwłaścicielami lub leasingobiorcami samochodu marki Opel lub Chevrolet, od co najmniej 3 miesięcy,
właściciele/leasingobiorcy auta uprawnionego do zniżki są zarejestrowani wraz z nabywanym autem na portalu myOpel.pl najpóźniej w trakcie odbioru nowego samochodu Opel
Klienci objęci programem, spełniający którykolwiek z wyżej wymienionych warunków, to w szczególności:
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
- spółki osobowe prowadzące działalność gospodarczą,
- spółki kapitałowe,
- osoby fizyczne z pozostałych grup Floty Detalicznej nie prowadzące działalności gospodarczej oraz osoby fizyczne pozostające z nimi w pierwszym stopniu linii prostej pokrewieństwa (zstępni i wstępni, czyli dzieci lub rodzice) lub w drugim stopniu pokrewieństwa w linii bocznej (rodzeństwo) lub w pierwszym stopniu w linii prostej powinowactwa (teściowie) lub małżonkowie.
Jak to wygląda w praktyce.
Sytuacja z z życia wzięta. Pan M. kupuje nowego Opla, posiada siostrę która ma Opla Corsę (dowód i MYOPEL), chciałby przedłużyć gwarancję na promocyjnych warunkach o czym poinformował dealera na etapie negocjacji:
OPCJA A - REJESTRACJA NOWEGO SAMOCHODU NA WSPÓŁWŁAŚCICIELA:
- w dowodzie oraz na fakturze pojawi się współwłaściciel spełniający powyższe warunki, można później przerejestrować samochód i usunąć współwłaściciela ale generuje to koszty i jest absorbujące czasowo.
OPCJA B - REJESTRACJA TYLKO NA NOWEGO UŻYTKOWNIKA + ZNIŻKI OSOBY UPOWAŻNIONEJ I SPOKREWNIONEJ DO ZNIŻEK.
- w tej opcji należy urzędowym zaświadczeniem udowodnić pokrewieństwo w stopniu o którym wspomnieliśmy powyżej, nie ma wymogu rejestracji współwłaściciela.
OPCJA C - POSIADAMY OPLA ZAREJESTROWANEGO NA SIEBIE I KUPUJEMY NOWEGO.
- tutaj jedynym obostrzeniem jest tylko dowód rejestracyjny i konto MYOpel starego opla.
Temat jest ciekawy i warto go zglebić - Flex Care to bardzo dobry produkt który jest warty wzięcia pod uwagę przy nowym samochodzie.
Wiadomo - Ople się nie psują ale strzeżonego Pan Bóg strzeże, a skoro można taniej - to czemu by nie skorzystać.
Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji !
Jak zapewne dobrze Wam wiadomo, General Motors posiada program promocji na rozszerzoną gwarancję dla posiadaczy samochodów Opel.
''Promocja Opel Flex Care 2+2 lata Gwarancji z limitem 60.000 KM przez cały okres 4 lat, skierowana dla posiadaczy samochodów marki Opel którzy chcieliby kupić kolejny pojazd i dokonać przedłużenia gwarancji''
Do kogo skierowany jest program?
- posiadacze Opli którzy mogą wykazać się aktualnym dowodem rejestracyjnym (rejestracja na osobe będącą beneficjentem zniżek i akt własności na tą osobę w dniu zakupu kolejnego samochodu Opel).
- posiadają Opla zarejestrowanego na portalu MYOPEL
- wyrazili zainteresowanie promocją na etapie negocjacji ceny.
Komentarz. Bajka jeśli handlowiec zapyta o posiadane Ople w rodzinie, gorzej jeśli to klient wyjdzie z zapytaniem o promocję za 1,23 zł - najgorzej jeśli zostanie spisana umowa i pojawia się ten temat.
Dlaczego? Popatrzmy na przykładzie Opla Astry i Pakietu Flex Care.
Dla klienta bez zniżek, pakiet 2+2/60tys km kosztuje 999 zł brutto. Dla posiadaczy Opli i spełniających warunki o których wspomnę później - 1,23zł. Ktoś jednak musi te koszty pokryć - robi to GM i Dealer ze swojej marzy 50/50%.
W dzisiejszych czasach często zdarza się, że samochody są sprzedawane po bardzo niskich marżach, do tego koszty też nie są małe i tak naprawdę przetrwają najsilniejsze grupy. Dealer który proponuje bardzo dobrą cenę na samochód powinien w umowie wyszczególnić czy przy takich warunkach może ponieść ciężar promocji za 1,23zł.
Przy niskiej marzy powinien znaleźć się zapis o kosztach jakie zostaną doliczone do ceny samochodu przy skorzystaniu z promocji. Np. 500 zł brutto dla wspomnianej wyżej Astry.
To jedna z tych niejasności które warto ukazać - nie ma nic za darmo. Koszty przedłużonej gwarancji nie są kwotą wyimaginowaną.
Kolejna sprawa - data aktywacji. Pakiety promocyjne powinny być aktywowane w momencie wydawania samochodu. Dla przedłużonej nie promocyjnej gwarancji dopuszcza się dwa interwały na podjęcie decyzji:
- 8 mc od daty rejestracji pojazdu,
LUB
- 10.000 km - do osiągnięcia tego przebiegu.
Czy Flex Care w promocji ogranicza się tylko do pakietu 2+2/60 tys za 1,23zł?
Nie - zgodnie z tym można:
Możliwe jest wykupienie przez Klienta wyższej wersji Wydłużonej Gwarancji Opel FlexCare niż wariant 2+2/60 tys.(np. na dłuższy okres lub większy przebieg).
W takiej sytuacji Dealer powinien wystawić Klientowi fakturę na ostatecznie wybrany wariant Wydłużonej Gwarancji Opel FlexCare.
Kwota na fakturze powinna być w wysokości różnicy cen netto między wariantem 2+2/60 tys. a wybranym przez Klienta wariantem, plus 1 zł netto.
Jak wygląda postępowanie przy skorzystaniu z programu.
Czy jesteśmy upoważnieni do promocji?
Klienci Indywidualni, którzy spełniają następujące warunki:
- są osobami fizycznymi, które są właścicielami, współwłaścicielami lub leasingobiorcami samochodu marki Opel lub Chevrolet, od co najmniej 3 miesięcy, lub
- są osobami fizycznymi pozostającymi w pierwszym stopniu linii prostej pokrewieństwa (zstępni i wstępni, czyli dzieci lub rodzice), osobami fizycznymi pozostającymi w drugim stopniu pokrewieństwa w linii bocznej (rodzeństwo), osobami fizycznymi pozostającymi w pierwszym stopniu w linii prostej powinowactwa (np. teściowie, zięciowie, synowe) lub małżonkami osób określonych powyżej.
oraz
właściciele/leasingobiorcy auta uprawnionego do zniżki są zarejestrowani wraz z nabywanym autem na portalu myOpel.pl najpóźniej w trakcie odbioru nowego samochodu Opel
Klienci wszystkich grup Floty Detalicznej z wyjątkiem nagród w konkursach, instytucji rządowych i samorządowych (kategoria R), oraz zakupów własnych Dealerów, którzy:
- są właścicielami, współwłaścicielami lub leasingobiorcami samochodu marki Opel lub Chevrolet, od co najmniej 3 miesięcy,
właściciele/leasingobiorcy auta uprawnionego do zniżki są zarejestrowani wraz z nabywanym autem na portalu myOpel.pl najpóźniej w trakcie odbioru nowego samochodu Opel
Klienci objęci programem, spełniający którykolwiek z wyżej wymienionych warunków, to w szczególności:
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
- spółki osobowe prowadzące działalność gospodarczą,
- spółki kapitałowe,
- osoby fizyczne z pozostałych grup Floty Detalicznej nie prowadzące działalności gospodarczej oraz osoby fizyczne pozostające z nimi w pierwszym stopniu linii prostej pokrewieństwa (zstępni i wstępni, czyli dzieci lub rodzice) lub w drugim stopniu pokrewieństwa w linii bocznej (rodzeństwo) lub w pierwszym stopniu w linii prostej powinowactwa (teściowie) lub małżonkowie.
Jak to wygląda w praktyce.
Sytuacja z z życia wzięta. Pan M. kupuje nowego Opla, posiada siostrę która ma Opla Corsę (dowód i MYOPEL), chciałby przedłużyć gwarancję na promocyjnych warunkach o czym poinformował dealera na etapie negocjacji:
OPCJA A - REJESTRACJA NOWEGO SAMOCHODU NA WSPÓŁWŁAŚCICIELA:
- w dowodzie oraz na fakturze pojawi się współwłaściciel spełniający powyższe warunki, można później przerejestrować samochód i usunąć współwłaściciela ale generuje to koszty i jest absorbujące czasowo.
OPCJA B - REJESTRACJA TYLKO NA NOWEGO UŻYTKOWNIKA + ZNIŻKI OSOBY UPOWAŻNIONEJ I SPOKREWNIONEJ DO ZNIŻEK.
- w tej opcji należy urzędowym zaświadczeniem udowodnić pokrewieństwo w stopniu o którym wspomnieliśmy powyżej, nie ma wymogu rejestracji współwłaściciela.
OPCJA C - POSIADAMY OPLA ZAREJESTROWANEGO NA SIEBIE I KUPUJEMY NOWEGO.
- tutaj jedynym obostrzeniem jest tylko dowód rejestracyjny i konto MYOpel starego opla.
Temat jest ciekawy i warto go zglebić - Flex Care to bardzo dobry produkt który jest warty wzięcia pod uwagę przy nowym samochodzie.
Wiadomo - Ople się nie psują ale strzeżonego Pan Bóg strzeże, a skoro można taniej - to czemu by nie skorzystać.
Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji !