Strona 1 z 3

OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 17:51
autor: FPWroclaw
Witajcie,

Idzie nowe - Norma emisji spalin Euro 6.2

Astra V również będzie do nowych wymogów dostosowana.

I tak:

DIESEL:

ZNIKA:
- 1.6 95KM ORAZ 1.6 110KM

POZOSTANIE
-1,6 110KM S/S ORAZ 1.6 136KM

SILNIK 1.6 BI-TURBO DIESEL - ZMNIEJSZENIE MOCY Z 160KM NA 150KM.


BENZYNA

ZNIKA
-100 KM I 105KM

ZOSTAJE
-CAŁA RESZTA BEZ ZMIAN W MOCY, DOŁOŻONY DPF - TAK DO 1,4 JAK I 1,6SHT

DO KIEDY BĘDZIE MOŻNA ZAMAWIAĆ SILNIKI BEZ ZMIAN?

GENERALNIE ALOKACJE SĄ I BĘDĄ AKTUALIZOWANE CO TYDZIEŃ, NIEMNIEJ:

08.03.2018

KOŃCZĄ SIĘ ALOKACJE DLA 1,6SHT 200KM DLA HB I ST - SILNIKI BEZ DPF. (oznacza to, że jeśli ktoś chciałby zamówić taki samochód to dobry moment żeby podjąć taką decyzję),

KOŃCZĄ SIĘ ALOKACJĘ DLA 1,6 BITURBO HB I ST - SILNIKI Z MOCĄ 160KM (jw.)

Wątek będzie aktualizowany.

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 18:02
autor: colins
Jakże niezmiernie cieszę się, że kupiłem Astrę w zeszłym roku. Rok modelowy 2017 więc już wyleczona z choroby wściekłych tłoków, a jeszcze bez filtra cząstek stałych. Podejrzewam, że Astry K z lat 2017-2018 będą w przyszłości najbardziej poszukiwane na rynku wtórnym. Ja w każdym razie juz wiem o czym napisać w ogłoszeniu sprzedaży. ;)

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 18:08
autor: FPWroclaw
Colins -= coś w tym jest :)

A co mają powiedzieć chcący kupić Insignie ?

http://insigniaklub.pl/okiem-dealera-no ... -t171.html

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 18:16
autor: colins
To jest straszne co robią z motoryzacją ekolodzy.
Przecież więcej szkodliwych gazów generują krowy, które za przeproszeniem, srają na pastwisku niż ta cała downsizingowa motoryzacja. A przynajmniej tak gdzieś czytałem. :D

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 18:19
autor: KrzysztofGud
Jeszcze trochę i do elektryków zaczną DPFy wkładać... ;-)

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 18:54
autor: Krzysiec
Spoko spoko ... Zaraz się za akumulatory wezmą... Że toksyczne, że sranie w banie...

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 19:34
autor: Furfur

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 20:01
autor: barat
Nie dość, że nowsze sporo droższe przy tych samych konfiguracjach to jeszcze DPF, brak czujników na klamkach z tyłu ... w sumie to się cieszę, że mam RM2018A, RP2017 - może za te 5+ lat będzie jeszcze coś warty :)

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 21:09
autor: Thomson1708
Czyli pozostaje 1.4 125 jako podstawowy silnik?

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 08 mar 2018, 22:06
autor: piopyt
FPWroclaw pisze:A co mają powiedzieć chcący kupić Insignie ?

http://insigniaklub.pl/okiem-dealera-no ... -t171.html


Masakra, chyba nie zabiorą 2,0 Pb z modelu GSi?
Btw. szkoda że nie można go było kupić do AK. 260 KM + 4x4


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 10 mar 2018, 10:30
autor: SACZI
Zaraz, zaraz, wszyscy panikują przed DPF'ami w benzynach.
A tymczasem benzyna od ON różni się zdecydowanie składem chemicznym.
Przebieg spalania ma zupełnie inny charakter jak w diesach.
Skład spalin (poza CO2 i H2O) również ma inny skład.
Pb pd zawsze spalała się bez cząstek stałych, to i teraz w bezpośrednim wtrysku może ich nie być tyle co w klekotach.
Może zatem nie ma co panikować, bo te DPFy nie będą tak bardzo uciążliwe jak w dieslach?
Oczywiście warto odczekać 2-3 lata zanim dopracują GPF'y (bo tak to się prawidłowo nazywa).
Jak ze wszystkim w technice.

Czy koś narzeka na dwumasę w silnikach benzynowych?
Owszem, zdarzają się awarie, ale nie są tak kosztowne i nie tak częste jak w dieslach.
Nie chciałbym mieć tych różnych wynalazków w swoim samochodzie, ale przez wiele lat wzbraniałem się również przed turbo, przed bezpośrednim wtryskiem, przed common rail, ...
Tymczasem wszystkie te wynalazki już miałem lub mam i jakoś nie trapią mnie notoryczne awarie.
Mam wrażenie, że Dixi i inni sieją panikę, aby niezdecydowanych na samochód przekonać do zakupu.

Coś tutaj czuję czysto handlowy wydźwięk ...

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 10 mar 2018, 11:17
autor: FPWroclaw
Saczi - paniki nikt nie sieje, robimy za kanał informacyjny bo nikt inny o tym nie wspomni - Opel nie zrobi reklam w TV pt. za miesiąc znikają silniki z naszej oferty a te które zostaną będą droższe i wyposażone w nowe rozwiązania EKO.

Może na forum Astry nie ma takiego poruszenia bo trzon sprzedaży stanowi 1,4 150 i 1,6 200 KM - ale już na forach Insigni - jest ból o jednostkę 2.0 260KM. Zawsze warto poinformować - szczególnie, że statystyczny Polak zanim zamówi - dłuuugo myśli.

Co do dwumas i dpfów w benzynie i dieslu - masz sporo racji, czas pokaże jak to będzie wyglądało w praktyce.

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 10 mar 2018, 11:36
autor: colins
Saczi, w praktyce okazało się, że te nowe benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem wcale nie są tak ekologiczne jak mogłoby się wydawać i walą sadzą nie gorzej niż diesle. Gdzieś czytałem, że taki silnik potrafi wygenerować 7 razy więcej zanieczyszczeń niż podobnej pojemności diesel, ale z filtrem cząstek stałych. W związku z tym decyzja o zastosowaniu tych filtrów także w nowych benzyniakach. No cóż, trzeba poczekać ze 2 lata, by przekonać się jakie niespodzianki to rozwiązanie przyniesie. Jednak ja cieszę się już teraz, że kupiłem Astrę bez tego wątpliwego udogodnienia. Wszak w pracy silnika taki filtr nie pomaga wcale, za to generować będzie dodatkowe koszty w przyszłości.

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 10 mar 2018, 12:31
autor: SACZI
colins, wiem, że bezpośredni wtrysk w benzynie powoduje zwiększenie, czy w ogóle pojawienie się sadzy w spalinach.
Ale znowu, jak z olejami, bez rzetelnych wyników testów, jesteśmy zdani tylko na marketingową gadaninę.
Dostępu do testów oczywiście dostępu nikt miał nie będzie, więc nie wiemy, czy ilość tej sadzi rzeczywiście jest porównywalna do diesli, czy większa, a może jednak przeciwnie, znacznie mniejsza.
Na razie trzeba czekać i obserwować.
Samochody mamy świeże i przez te kolejne 3-4 lata problem zakupu nas nie dotyczy.


FPWroclaw, jeżeli chodzi o "panikę", to miałem głównie na myśli tą od Konsumentów.

Re: RE: Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 15 mar 2018, 06:33
autor: Elfiasty
piopyt pisze:
FPWroclaw pisze:A co mają powiedzieć chcący kupić Insignie ?

http://insigniaklub.pl/okiem-dealera-no ... -t171.html


Masakra, chyba nie zabiorą 2,0 Pb z modelu GSi?
Btw. szkoda że nie można go było kupić do AK. 260 KM + 4x4


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1.6 w takim modelu. To już nie sobie daruja to gsi a zrobią tylko pakiet stylistyczny

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 16 mar 2018, 13:45
autor: FPWroclaw
AKTUALIZACJA 16.03.2018

HATCHBACK
- BRAK ALOKACJI DLA 1,6BITURBO 160KM - ZAMÓWIENIA NA WERSJĘ 150KM
- ALOKACJE DLA 1,6 SHT 200KM - KOŃCZĄ SIĘ, MNIEJ NIŻ 10 SZTUK

SPORTS TOURER
- BRAK ALOKACJI DLA 1,6SHT 200KM - ZAMÓWIENIA NA WERSJĘ Z DPF,
- ALOKACJE DLA 1,6 BITURBO - KOŃCZĄ SIĘ, MNIEJ NIŻ 10 SZTUK
- KONIEC ALOKACJI NA 1,6DTH 136KM - ZAMÓWIENIA NA WERSJĘ Z ADBLUE

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 16 mar 2018, 14:44
autor: Vex
@FPWroclaw nie może być 200KM z DPF, bo to Diesel Particulate Filter. W benzynie może być najwyżej GPF

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 16 mar 2018, 14:46
autor: krupers
Ja się chyba zastrzelę...

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 16 mar 2018, 14:54
autor: FPWroclaw
Vex pisze:@FPWroclaw nie może być 200KM z DPF, bo to Diesel Particulate Filter. W benzynie może być najwyżej GPF


Chodzi o filtr. Nie widziałem specyfikacji więc to mnie tłumaczy - a dla większości nazwa DPF jest bardzo wymowna :)

Added in 22 seconds:
krupers pisze:Ja się chyba zastrzelę...


Szkoda naboi :)

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 16 mar 2018, 15:03
autor: colins
Już oczami wyobraźni widzę ogłoszenie sprzedaży mojej Astry (za jakiś czas): "...jeden z ostatnich, prawdziwych Opli, z dużym, zaprojektowanym jeszcze przez GM 4-cylindrowym silnikiem - fabrycznie NIE wyposażony w filtr cząstek stałych, bez rozbudowanej, awaryjnej francuskiej elektroniki..." :mrgreen: ;)

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 16 mar 2018, 15:06
autor: komisarzryba
dokładnie tak będzie ;)

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 16 mar 2018, 15:13
autor: krupers
Sprzedam swoją za ćwierć bańki chyba w takim tempie... spooooko :lol:

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 16 mar 2018, 18:24
autor: Thomson1708
Panie Pawle, a jak będą się kreować ceny za ten jakże wspaniały dodatek ekologiczny? Coś już wiadomo?

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 17 mar 2018, 09:48
autor: FPWroclaw
oficjalnych cenników nie ma - jeszcze za wcześnie żeby spekulować, jak coś będzie wiadomo - dam znać :) Zapewne nie będzie to kosmiczna różnica

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 17 mar 2018, 16:36
autor: 62542t
czyli jaki będzie podstawowy silnik benzynowy?
1.2 pure tech 80 kilka koni?

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 17 mar 2018, 16:47
autor: colins
Peugeot Astra 1.2 PureTech 82 KM GPF. :lol:

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 18 mar 2018, 07:34
autor: krupers
Czyli będzie:
- AdBlue dla tandetnego Diesla
- AdGreen dla słabiaków do 100 kucy
- AdRed dla mocnych benzyn i Bi-Turbo
- AdBlack dla tych, co mają 4x4 i upalają autko

oraz

- AdDeath dla każdego kto ma gdzieś ekologię :lol:

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 04 kwie 2018, 23:21
autor: Jeremy
Tak się zastanawiam, czy dodanie filtra do benzyny mogło pogorszyć osiągi? W nowym cenniku astra 1.6 ma przyspieszenie gorsze o 0,7 s. Niby ta sama moc, masa, skrzynia, a osiągi jakimś cudem mają być teraz gorsze.

Re: RE: Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 05 kwie 2018, 06:24
autor: Vex
Jeremy pisze:Tak się zastanawiam, czy dodanie filtra do benzyny mogło pogorszyć osiągi? W nowym cenniku astra 1.6 ma przyspieszenie gorsze o 0,7 s. Niby ta sama moc, masa, skrzynia, a osiągi jakimś cudem mają być teraz gorsze.
Zwiększenie oporu wylotu spalin zawsze wpłynie niekorzystnie na osiągi. Dlatego właśnie wydech się modernizuje jak chcesz polepszyć osiągi.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: OKIEM DEALERA - NORMA EMISJI SPALIN EURO 6.2

: 05 kwie 2018, 12:50
autor: krupers
Głupie pytanie, ale co jeśli komuś się zepsuje silnik taki. To co - fabryka nie wstawi mu tego samego?
Zmienią silnik na taki z filtrem cząstek stałych? No chyba będą zapasy serwisowe, czy coś nie? O_o