Wyciszenie bagażnika Astra V HB
: 30 maja 2017, 12:31
Jak już wcześniej zapowiadałem w wątku mojej astry (astra-dynamic-hb-1-4-150-km-absolute-red-t651-30.html) przedstawiam sposób na pozbycie się hałasu dobiegającego zza tylnej kanapy naszych aut.
Manual dotyczy wersji HB. Foty zamieszczone są w rozmiarze oryginalnym.
Czas wykonania - ok. 10 godzin.
Użyte materiały - mata wygłuszająca butylowa 2 mm - 2,25 m², pianka akustyczna kauczukowa 6 mm - 2,5 m²
Niezbędne narzędzia - klucz oczkowy 15 mm, klucz nasadowy 10 mm, nożyk do cięcia tapet, nożyczki, wałek mały dociskowy twardy
Wyciągamy graty z bagażnika, demontujemy półkę, klapki dostępowe do nadkoli i zabieramy się za wyposażenie swojego auta w indywidualny „pakiet wyciszenie”.
1. Prace zaczynamy od demontażu środka bagażnika:
- odkręcamy oparcie kanapy (4 nakrętki)
- odkręcamy śrubki boków plastikowych, po jednej dolnej przy boku siedziska (dostęp po uniesieniu boku) i demontujemy poprzez odciągnięcie w kierunku przodu auta (2 zaczepy)
- podnosimy oparcie kanapy i odkładamy za oparcie przednich foteli zagłówkami w dół. Nie wyjmujemy z auta, gdyż wiązałoby się to z wymontowaniem mechanizmu środkowego pasa bezpieczeństwa. Również nie demontujemy siedziska, ponieważ grozi to zerwaniem zaczepu głównego.
- demontujemy osłonę plastikową progu bagażnika poprzez wyjęcie górnej maskującej zaślepki, odciągnięcie dołu do przodu (4 zaczepy) i pociągnięcie w górę (4 zaczepy)
- demontujemy boki bagażnika poprzez odciągnięcie dołu i górnej tylnej części (1 zaczep), i odciągamy w stronę przodu.
Tak „wybebeszony” bagażnik przygotowujemy do nakładania maty butylowej poprzez odtłuszczenie oklejanej blachy benzyną ekstrakcyjną.
Chcąc uzyskać lepszy efekt wyciszenia rozszerzamy prace o część podłogi pod tylną kanapą. Dostęp uzyskamy poprzez uniesienie siedziska i podparcie „na kijku”.
Zabieramy się za wyklejanie dostępnych miejsc nadkoli i podłogi. Nie wyklejamy miejsca pod podporę oparcia kanapy.
Matę dla wygody nakładania tniemy na paski o szerokości 10-15 cm (podłogę bagażnika wyklejamy z 1 kawałka w celu jej usztywnienia). Wszystkie przyklejone kawałki dociskamy wałkiem.
Następnie zabieramy się za oklejanie pianką kauczukową miejsc oklejonych matą. Czynności takie same jak wyżej. Dodatkowo, nadkola oklejamy drugą warstwą pianki w celu pogłębienia efektu wyciszenia.
Po zakończeniu oklejania przystępujemy do „umiejscawiania” zdemontowanych elementów bagażnika:
- montujemy boki i osłonę progu bagażnika
- wkładamy oparcie kanapy w boczne gniazda oraz podporę
- montujemy plastikowe boki wprowadzając górną część w prowadnice i przykręcając dolne śrubki
- dokręcamy nakrętki podpory oparcia
Kończąc naszą robotę wrzucamy graty bagażnika na swoje miejsce, trzepiemy klapą i drzwiami, odpalamy silnik… i wyjeżdżamy na próbę rozkoszując się „cichością” naszej astry... zresztą trochę „wypasionej”, bo przybyło jej 6,5 kg wagi
Manual dotyczy wersji HB. Foty zamieszczone są w rozmiarze oryginalnym.
Czas wykonania - ok. 10 godzin.
Użyte materiały - mata wygłuszająca butylowa 2 mm - 2,25 m², pianka akustyczna kauczukowa 6 mm - 2,5 m²
Niezbędne narzędzia - klucz oczkowy 15 mm, klucz nasadowy 10 mm, nożyk do cięcia tapet, nożyczki, wałek mały dociskowy twardy
Wyciągamy graty z bagażnika, demontujemy półkę, klapki dostępowe do nadkoli i zabieramy się za wyposażenie swojego auta w indywidualny „pakiet wyciszenie”.
1. Prace zaczynamy od demontażu środka bagażnika:
- odkręcamy oparcie kanapy (4 nakrętki)
- odkręcamy śrubki boków plastikowych, po jednej dolnej przy boku siedziska (dostęp po uniesieniu boku) i demontujemy poprzez odciągnięcie w kierunku przodu auta (2 zaczepy)
- podnosimy oparcie kanapy i odkładamy za oparcie przednich foteli zagłówkami w dół. Nie wyjmujemy z auta, gdyż wiązałoby się to z wymontowaniem mechanizmu środkowego pasa bezpieczeństwa. Również nie demontujemy siedziska, ponieważ grozi to zerwaniem zaczepu głównego.
- demontujemy osłonę plastikową progu bagażnika poprzez wyjęcie górnej maskującej zaślepki, odciągnięcie dołu do przodu (4 zaczepy) i pociągnięcie w górę (4 zaczepy)
- demontujemy boki bagażnika poprzez odciągnięcie dołu i górnej tylnej części (1 zaczep), i odciągamy w stronę przodu.
Tak „wybebeszony” bagażnik przygotowujemy do nakładania maty butylowej poprzez odtłuszczenie oklejanej blachy benzyną ekstrakcyjną.
Chcąc uzyskać lepszy efekt wyciszenia rozszerzamy prace o część podłogi pod tylną kanapą. Dostęp uzyskamy poprzez uniesienie siedziska i podparcie „na kijku”.
Zabieramy się za wyklejanie dostępnych miejsc nadkoli i podłogi. Nie wyklejamy miejsca pod podporę oparcia kanapy.
Matę dla wygody nakładania tniemy na paski o szerokości 10-15 cm (podłogę bagażnika wyklejamy z 1 kawałka w celu jej usztywnienia). Wszystkie przyklejone kawałki dociskamy wałkiem.
Następnie zabieramy się za oklejanie pianką kauczukową miejsc oklejonych matą. Czynności takie same jak wyżej. Dodatkowo, nadkola oklejamy drugą warstwą pianki w celu pogłębienia efektu wyciszenia.
Po zakończeniu oklejania przystępujemy do „umiejscawiania” zdemontowanych elementów bagażnika:
- montujemy boki i osłonę progu bagażnika
- wkładamy oparcie kanapy w boczne gniazda oraz podporę
- montujemy plastikowe boki wprowadzając górną część w prowadnice i przykręcając dolne śrubki
- dokręcamy nakrętki podpory oparcia
Kończąc naszą robotę wrzucamy graty bagażnika na swoje miejsce, trzepiemy klapą i drzwiami, odpalamy silnik… i wyjeżdżamy na próbę rozkoszując się „cichością” naszej astry... zresztą trochę „wypasionej”, bo przybyło jej 6,5 kg wagi