Światła mijania LED - OSLAMP
: 05 maja 2017, 11:14
Pomyślałem, że zrobię osobny wątek jako tutorial do montażu LEDów, aby ludzie nie musieli przeglądać 50 stron wątku: reflektory-halogenowe-standardow-t84-825.html
0. Formalizmy: nie ma jeszcze homologowanych żarówek LED na europejski rynek. Dlatego stosujemy sprawdzone LEDy - dają bardzo dobrą linię odcięcia, koledzy wielokrotnie sprawdzali na dwa auta czy oślepiają (także na wybojach i górkach). Kilkukrotnie sprawdzili też na stacjach diagnostycznych - bez uwag. Philips Polska napisał, że w tym roku mają wydać H1 i H7 homologowane, ale jedne miały być w kwietniu a na razie (maj) nic nie słychać w temacie. Będą one też dużo droższe (w przeliczeniu wersji z Australii - 800 zł komplet).
1. A zatem najpierw trzeba zamówić ledy:
https://pl.aliexpress.com/item/Oslamp-H ... sstype=600
Można próbować innych, te są sprawdzone. Z innymi może być problem z sygnalizacją spalonej żarówki. Są takie z paskami miedzianymi, zamiast wiatraczków, ale zgłaszają błąd. Od innych "producentów" raz zgłaszają, raz nie.
2. Powyższe LEDy z wiatraczkami nie mieszczą się w standardowym kloszu reflektora, więc trzeba przerobić dekielki, aby miały więcej miejsca. Potrzebujemy:
- najlepiej drugą parę dekli: dostępne w necie oryginalne lub używane (pasują też te od Astry J)
- puszkę do kanalizacji z Castoramy/Leroy 75 mm
- klej do plastiku: ja miałem Permatex (do spawania plastiku )
- czarną farbę w spray'u (opcjonalnie dla lepszego wyglądu)
3. Z ledów ściągamy ten czarny plastik (lekko obracamy LEDem i ściągamy) i montujemy zamiast żarówki. Uwaga, żeby nie wpadł do wnętrza reflektora. Jak wpadnie to polecam drucik z haczykiem... Odnośnie metalowej spinki od żarówki to też nie ściągamy jej całkiem, tylko podnosimy do góry aż puści żarówkę, a potem wciskamy w dół aby złapało nasz plastik.
4. Montujemy LED i podłączamy wtyczkę. Jeżeli nie świeci, to odwracamy wtyczkę (zmieniamy polaryzację).
5. Cieszymy się z efektów
Poradnik zawdzięczamy kolegom z forum. Ja tylko zebrałem to do kupy. Zatem wielkie dzięki dla:
richat - za pierwsze testy OSLAMP i info jak przerobić dekielki
remiem - za testy Auxbeam (zgłaszają błąd żarówki)
zamocno, marwisn, woody23 i pozostałych - za informację na temat przerobienia dekielków
Jeżeli kogoś pominąłem to dajcie znać.
0. Formalizmy: nie ma jeszcze homologowanych żarówek LED na europejski rynek. Dlatego stosujemy sprawdzone LEDy - dają bardzo dobrą linię odcięcia, koledzy wielokrotnie sprawdzali na dwa auta czy oślepiają (także na wybojach i górkach). Kilkukrotnie sprawdzili też na stacjach diagnostycznych - bez uwag. Philips Polska napisał, że w tym roku mają wydać H1 i H7 homologowane, ale jedne miały być w kwietniu a na razie (maj) nic nie słychać w temacie. Będą one też dużo droższe (w przeliczeniu wersji z Australii - 800 zł komplet).
1. A zatem najpierw trzeba zamówić ledy:
https://pl.aliexpress.com/item/Oslamp-H ... sstype=600
Można próbować innych, te są sprawdzone. Z innymi może być problem z sygnalizacją spalonej żarówki. Są takie z paskami miedzianymi, zamiast wiatraczków, ale zgłaszają błąd. Od innych "producentów" raz zgłaszają, raz nie.
2. Powyższe LEDy z wiatraczkami nie mieszczą się w standardowym kloszu reflektora, więc trzeba przerobić dekielki, aby miały więcej miejsca. Potrzebujemy:
- najlepiej drugą parę dekli: dostępne w necie oryginalne lub używane (pasują też te od Astry J)
- puszkę do kanalizacji z Castoramy/Leroy 75 mm
- klej do plastiku: ja miałem Permatex (do spawania plastiku )
- czarną farbę w spray'u (opcjonalnie dla lepszego wyglądu)
3. Z ledów ściągamy ten czarny plastik (lekko obracamy LEDem i ściągamy) i montujemy zamiast żarówki. Uwaga, żeby nie wpadł do wnętrza reflektora. Jak wpadnie to polecam drucik z haczykiem... Odnośnie metalowej spinki od żarówki to też nie ściągamy jej całkiem, tylko podnosimy do góry aż puści żarówkę, a potem wciskamy w dół aby złapało nasz plastik.
4. Montujemy LED i podłączamy wtyczkę. Jeżeli nie świeci, to odwracamy wtyczkę (zmieniamy polaryzację).
5. Cieszymy się z efektów
Poradnik zawdzięczamy kolegom z forum. Ja tylko zebrałem to do kupy. Zatem wielkie dzięki dla:
richat - za pierwsze testy OSLAMP i info jak przerobić dekielki
remiem - za testy Auxbeam (zgłaszają błąd żarówki)
zamocno, marwisn, woody23 i pozostałych - za informację na temat przerobienia dekielków
Jeżeli kogoś pominąłem to dajcie znać.