Montaż modułu Powerflex
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Ale przecież power flex ma tylko złącze zasilania na listwie i nie ma tam miejsca na dane. Tak samo jak i moduł do kadnowania nie ma złącz do danych
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: RE: Re: Montaż modułu Powerflex
rumpelstilskin pisze:Ale przecież power flex ma tylko złącze zasilania na listwie i nie ma tam miejsca na dane.
Z tego co kojarzę miejsce jest (4 piny?), tylko oryginalnie jest podpinany pod gniazdem zapalniczki. Trzeba dodatkowe kabelki pociągnąć do USB.
- rumpelstilskin
- Posty: 364
- Rejestracja: 06 cze 2017, 09:35
- Posiadane auto: Astra K Dynamic
- Silnik: 1.6 Turbo S/S 200
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: DC
- Województwo: DC
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 6 times
Re: Montaż modułu Powerflex
I styki dorobić w powerflex i module od telefonu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Budus pisze:piszesz serio ?
wystarczy coś zrobić w samym uchwycie bez majstrowania w samym power flexie ?
Wg mnie tak. Nie wierzę, że PF obsługuje tylko ładowanie bo to by było bez sensu. Na 99% jest przygotowany pod AA. Dlatego ma cztery piny z tyłu, a nie dwa.
rumpelstilskin pisze:Ale przecież power flex ma tylko złącze zasilania na listwie i nie ma tam miejsca na dane.
Komisarz kiedyś wrzucał fotkę PF i uchwytu. Jedno i drugie ma cztery piny.
W PF trzeba tylko miernikiem sprawdzić przejścia, żeby ustalić ja dać szynę danych na pozostałe dwa piny.
Do manualna potrzebował bym komplet. Uchwyt + PF.
Chyba, że ktoś poda rozpiskę, który pin z tyłu uchwyty na telefon odpowiada któremu pinowi w gniazdku micro USB na jego boku.
-
- Posty: 1427
- Rejestracja: 10 paź 2016, 10:41
- Posiadane auto: Astra K HB RM17 Dynamic
- Silnik: 1.4 S/S 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: --
- Województwo: śląskie
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 111 times
Re: Montaż modułu Powerflex
marwisn pisze:Wg mnie tak. Nie wierzę, że PF obsługuje tylko ładowanie bo to by było bez sensu. Na 99% jest przygotowany pod AA. Dlatego ma cztery piny z tyłu, a nie dwa.
jest przygotowany, ale oryginalnie (fabrycznie/ASO) jest podpinany pod gniazdo zapalniczki, w którym podłączenia do radia nie ma. więc albo dodatkowe piny są nieaktywne, albo są duplikowane na chwilę obecną. w RM18 pewnie zaczną podpinać pod USB.
tu jest ładnie narysowane http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/39034631.pdf
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Zasilanie rozdzielić to pikuś. Bardziej interesuje mnie jak szyna danych jest zduplikowana przy Power Bar.
Teraz pod lewarkiem jest zwykle gniazdko mini USB. W nie wpięty jest przedłużacz, który kończy się gniazdem USB w podłokietniku.
Po modyfikacji RP18 albo idzie dodatkowy kabel USB z jednostki radia dedykowany do wpięcia w PB, albo jest jakiś hub po drodze. Bo gniazdko USB w podłokietniku jest dalej, a dochodzi jeszcze kolejne gniazdko w uchwycie na telefon.
Teraz pod lewarkiem jest zwykle gniazdko mini USB. W nie wpięty jest przedłużacz, który kończy się gniazdem USB w podłokietniku.
Po modyfikacji RP18 albo idzie dodatkowy kabel USB z jednostki radia dedykowany do wpięcia w PB, albo jest jakiś hub po drodze. Bo gniazdko USB w podłokietniku jest dalej, a dochodzi jeszcze kolejne gniazdko w uchwycie na telefon.
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Montaż modułu Powerflex
No to chyba wystarczy tu wystarczy wstawić własnego huba i z niego wpiąć się do PF robiąc odpowiedni kabelek?marwisn pisze:Teraz pod lewarkiem jest zwykle gniazdko mini USB. W nie wpięty jest przedłużacz, który kończy się gniazdem USB w podłokietniku.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Można. Tylko hub'a z mini USB jeszcze nie widziałem.
Trzeba by podmienić wtyczkę z normalnego USB na mini.
Trzeba by podmienić wtyczkę z normalnego USB na mini.
- richat
- Posty: 501
- Rejestracja: 16 sie 2016, 14:48
- Posiadane auto: Astra V ST
- Silnik: B14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Ruda Śląska
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 59 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Takiego czegoś by trzeba uzyć:
https://www.icintracom.biz/adattatore-usb-a-maschio-a-mini-b-femmina-4060.html
https://www.icintracom.biz/adattatore-usb-a-maschio-a-mini-b-femmina-4060.html
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Montaż modułu Powerflex
@marwisn - czy możliwa jest z Twojej strony edycja pierwszego postu w tym temacie w odniesieniu do zdjęć aby wyeliminować prośbę o opłacenie haraczu
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
pgrad pisze:@marwisn - czy możliwa jest z Twojej strony edycja pierwszego postu w tym temacie w odniesieniu do zdjęć aby wyeliminować prośbę o opłacenie haraczu
Problem jest taki, że forum ogranicza ilość zdjęć wrzucanych do posta do 5 sztuk. przy manualach zdjęć jest czasami kilkanaście, i pisanie posta pod postem (by do każdego wrzucić pięc zdjęć) jest strasznie upierdliwe.
Wrzuciłem fotki na serwer zewnętrzny by to obejść. No i sie wysypał z tego co widzę... Jak będę miał chwilkę to poprawię (przy tej ilości zdjęć to troche trwa).
- pgrad
- Posty: 2347
- Rejestracja: 30 maja 2016, 23:17
- Posiadane auto: Astra K ST
- Silnik: B14XFT (1.4T s/s 150KM) 6T35
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Warszawa
- Województwo: mazowieckie
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 139 times
Re: Montaż modułu Powerflex
marwisn pisze:Problem jest taki, że forum ogranicza ilość zdjęć wrzucanych do posta do 5 sztuk.
Zapytaj @admin czy na chwilę użyczy przywileju do większej ilości zdjęć tak jak sam stosował w innym swoim wątku
@admin za takie sugestie proszę o najmniejszy wymiar kary
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 4 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Witam serdecznie,
to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich
Ale do rzeczy.
Przeglądając ten temat zapragnąłem trochę podziałać w temacie danych na power flexie. Mam Astrę ST z 2017. Przeglądając temat znalazłem informację że koło lewarka jest złącze mini usb. Niestety, w tym samochodzie nie ma takiego złącza - pruję dalej bo widzę że kable idą wtyczką do podłokietnika. Także nic z łatwego rozdzielenia (nawet przelutowałem sobie huba aby miał na wejściu i wyjściu gniazdo i wtyk mini usb ). Przeciągnąłem więc kabel z podłokietnika pod power flex'a i zacząłem rozbierać sam moduł.
Okazuje się że w 4 pinach które wystają z uchwytu jest oczywiście plus i gnd ale i są wyprowadzone linie sygnałowe. Myślę połowa sukcesu, podłącze i będzie ok no ale rozbieram sterownik (swoją drogą całkiem nieźle zrobiona jest przetwornica 12V->5V), mierzę linie sygnałowe i zonk - są do czegoś podłączone. Jako tako że trochę się zajmuje elektroniką posprawdzałem, okazało się że w przetwornicy siedzi dedykowany scalak TPS2546, który to jest właśnie podłączony do linii D+/D- i on robi detekcję, jakim prądem i czy w ogóle ładować urządzenie.
I teraz mam pytanie. Ponieważ w datasheet układu okazuje się że ma on wejścia D+/D- i powinno się do nich podłączyć sygnał, to okazuje się że nie są one nigdzie na płytce wyprowadzone.
Chciałem zapytać czy ktoś miał z nim do czynienia, jeśli tak to myślicie że można odłączyć układ a on i tak wystawi ładowanie czy też nie?
Jeśli nie mieliście do czynienia z czymś takim to ja spróbuję jutro jednak jakoś dolutować przewody wprost do pinów układu i jak zadziała pokażę parę zdjęć jak wygląda ten uchwyt i jak sobie z tym poradziłem.
PS. Jeśli ktoś byłby zainteresowany niżej link do datasheeta układu i którym mowa:
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tps2546-q1.pdf
to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich
Ale do rzeczy.
Przeglądając ten temat zapragnąłem trochę podziałać w temacie danych na power flexie. Mam Astrę ST z 2017. Przeglądając temat znalazłem informację że koło lewarka jest złącze mini usb. Niestety, w tym samochodzie nie ma takiego złącza - pruję dalej bo widzę że kable idą wtyczką do podłokietnika. Także nic z łatwego rozdzielenia (nawet przelutowałem sobie huba aby miał na wejściu i wyjściu gniazdo i wtyk mini usb ). Przeciągnąłem więc kabel z podłokietnika pod power flex'a i zacząłem rozbierać sam moduł.
Okazuje się że w 4 pinach które wystają z uchwytu jest oczywiście plus i gnd ale i są wyprowadzone linie sygnałowe. Myślę połowa sukcesu, podłącze i będzie ok no ale rozbieram sterownik (swoją drogą całkiem nieźle zrobiona jest przetwornica 12V->5V), mierzę linie sygnałowe i zonk - są do czegoś podłączone. Jako tako że trochę się zajmuje elektroniką posprawdzałem, okazało się że w przetwornicy siedzi dedykowany scalak TPS2546, który to jest właśnie podłączony do linii D+/D- i on robi detekcję, jakim prądem i czy w ogóle ładować urządzenie.
I teraz mam pytanie. Ponieważ w datasheet układu okazuje się że ma on wejścia D+/D- i powinno się do nich podłączyć sygnał, to okazuje się że nie są one nigdzie na płytce wyprowadzone.
Chciałem zapytać czy ktoś miał z nim do czynienia, jeśli tak to myślicie że można odłączyć układ a on i tak wystawi ładowanie czy też nie?
Jeśli nie mieliście do czynienia z czymś takim to ja spróbuję jutro jednak jakoś dolutować przewody wprost do pinów układu i jak zadziała pokażę parę zdjęć jak wygląda ten uchwyt i jak sobie z tym poradziłem.
PS. Jeśli ktoś byłby zainteresowany niżej link do datasheeta układu i którym mowa:
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tps2546-q1.pdf
- richat
- Posty: 501
- Rejestracja: 16 sie 2016, 14:48
- Posiadane auto: Astra V ST
- Silnik: B14XFT
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Ruda Śląska
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 59 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Super, wreszcie konkretne info. Trzymam za Ciebie kciuki, oby się udało...
W specyfikacji układu piszą, że może dać maks 3A, więc fajnie by telefon ładowało (zależne to oczywiście będzie od tego ile sam telefon może pobrać).
W specyfikacji układu piszą, że może dać maks 3A, więc fajnie by telefon ładowało (zależne to oczywiście będzie od tego ile sam telefon może pobrać).
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Powinieneś mieć złącze USB przy lewarku. Jest ono potrzebne do rozpięcia instalacji przy demontażu tunelu.
Znajduje się bezpośrednio nad złączem wielopinowym.
Znajduje się bezpośrednio nad złączem wielopinowym.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 4 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Niestety, w moim ST nic takiego nie zauważyłem.
Pewnie dlatego że się machnąłem pisząc że mam rocznik 2017 a to już rok jak ją mam (jedne z pierwszych kombiaków odebranych w tamtym roku). I w mojej astrze przynajmniej idzie jedna wiązka, która jest wpięta w gniazda w podłokietniku i takiego rozdzielenia nie znalazłem (a wyjąłem konsolę środkową to tylko jakby takie dodatkowe 4 pinowe złącze jest wolne, kabel jest jakby umieszczony w konsoli ale do niczego nie podłączony; ta wiązka czarna idąca obok lewarka jest jedna i zakończona właśnie wtykiem do audio i do USB).
Niestety dziś wypadło parę innych rzeczy do roboty. Myślę że jutro dokończę projekt.
Wepnę się na linie sygnałowe w układzie. Wg datasheet jest na początek detekcja jaki prąd wypuścić a potem są zwierane wejścia z wyjściem i już normalnie działa łączność USB. A fakt szkoda coś by kombinować gdyż uchwyt mojego Samsunga S5 ładuje prawie 2A prądem także w zupełności wystarcza aby telefon sie nie rozładowywał i działała jednocześnie nawigacja i bluetooth (no i ładowało baterię).
Jak wszystko sprawdzę zamieszczę zdjęcia jak wygląda przetwornica, jak się wpiąłem w układ itp.
Pewnie dlatego że się machnąłem pisząc że mam rocznik 2017 a to już rok jak ją mam (jedne z pierwszych kombiaków odebranych w tamtym roku). I w mojej astrze przynajmniej idzie jedna wiązka, która jest wpięta w gniazda w podłokietniku i takiego rozdzielenia nie znalazłem (a wyjąłem konsolę środkową to tylko jakby takie dodatkowe 4 pinowe złącze jest wolne, kabel jest jakby umieszczony w konsoli ale do niczego nie podłączony; ta wiązka czarna idąca obok lewarka jest jedna i zakończona właśnie wtykiem do audio i do USB).
Niestety dziś wypadło parę innych rzeczy do roboty. Myślę że jutro dokończę projekt.
Wepnę się na linie sygnałowe w układzie. Wg datasheet jest na początek detekcja jaki prąd wypuścić a potem są zwierane wejścia z wyjściem i już normalnie działa łączność USB. A fakt szkoda coś by kombinować gdyż uchwyt mojego Samsunga S5 ładuje prawie 2A prądem także w zupełności wystarcza aby telefon sie nie rozładowywał i działała jednocześnie nawigacja i bluetooth (no i ładowało baterię).
Jak wszystko sprawdzę zamieszczę zdjęcia jak wygląda przetwornica, jak się wpiąłem w układ itp.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 4 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Witam raz jeszcze.
Jestem po całym dniu zabawy z tym uchwytem.
Wnętrze modułu powerflex wygląda tak:
Jest tam przetwornica 12->5V, a złącze podpięte jest do układu TPS2546.
Wpiąłem się z liniami danych wprost do układu:
ale mimo całodziennej walki z datasheet, konfiguracją pinów sterujących trybem i wejściem oraz prądem niestety nie udało mi się zmusić układu do pracy (wykrywało ładowanie ale nie przechodziły dane z linii USB). Kombinowałem z różnymi trybami pracy ale nic, gdzieś w internecie znalazłem że wcześniejsze wersje tego układu mają problem z wyborem trybu pracy więc dałem spokój. Pomyślałem że zrobię inaczej.
Zgodnie z poniższą tabelką:
ustawiłem tryb pracy w DCP_AUTO (wejscia CTL1 CTL2 CTL3 ILIM_SEL kolejno 0 1 1 0), przeciąłem ścieżki idące pomiędzy wyjściami DP_IN i DM_IN układu (nóżki 10 i 11) a filtrem przed złączem (taki czarny 6-cio nóżkowy element) i linie D+ i D- z kabla USB wlutowałem wprost na ten filtr. Próba - wszystko działa, wykrywa telefon, prąd jakim ładowany był mój samsung s5 to 1200mA - myślę pełny sukces.
I chyba za szybko zacząłem się cieszyć - składając zrobiłem sobie zwarcie na przetwornicy 12->5V i układ umarł ;-( Niestety (PS przy okazji może ktoś ma do sprzedania sam ten moduł - tą płytkę z przetwornicą).
W tym momencie podłączyłem złącze pod przedłużkę z podłokietnika i działa. Ale niestety ładuje tylko prądem 500mA.
Jeśli nie uda się kupić przetwornicy to zrobię inny trick. Kupię taki HUB:
https://www.morele.net/hub-usb-unitek-4 ... 89-779451/
ma on standard BC 1.2, który powinien dać do 2A na port pod warunkiem że zostanie odpowiednio zasilony. W tym przypadku ma on wejście microUSB, posiadam ładowarkę z takim wyjściem dającą właśnie 2A i pójdzie ona do gniazda zapalniczki i stamtąd do tego huba albo druga opcja - posiadam miniaturową przetwornicę tego typu:
http://allegro.pl/przetwornica-napiecia ... 70494.html
wbuduję ją zamiast tego modułu powerflex i wtedy wepnę się w to złącze, wyprowadzę 5V uciętym kablem usb->microusb do podłokietnika, tam zasilę huba i stąd już też zmodyfikowanym kablem usb podłącze się pod powerflex'a.
Mam nadzieję że komuś pomogę swoimi próbami i nie uszkodzicie sobie swoich przetwornic
Jestem po całym dniu zabawy z tym uchwytem.
Wnętrze modułu powerflex wygląda tak:
Jest tam przetwornica 12->5V, a złącze podpięte jest do układu TPS2546.
Wpiąłem się z liniami danych wprost do układu:
ale mimo całodziennej walki z datasheet, konfiguracją pinów sterujących trybem i wejściem oraz prądem niestety nie udało mi się zmusić układu do pracy (wykrywało ładowanie ale nie przechodziły dane z linii USB). Kombinowałem z różnymi trybami pracy ale nic, gdzieś w internecie znalazłem że wcześniejsze wersje tego układu mają problem z wyborem trybu pracy więc dałem spokój. Pomyślałem że zrobię inaczej.
Zgodnie z poniższą tabelką:
ustawiłem tryb pracy w DCP_AUTO (wejscia CTL1 CTL2 CTL3 ILIM_SEL kolejno 0 1 1 0), przeciąłem ścieżki idące pomiędzy wyjściami DP_IN i DM_IN układu (nóżki 10 i 11) a filtrem przed złączem (taki czarny 6-cio nóżkowy element) i linie D+ i D- z kabla USB wlutowałem wprost na ten filtr. Próba - wszystko działa, wykrywa telefon, prąd jakim ładowany był mój samsung s5 to 1200mA - myślę pełny sukces.
I chyba za szybko zacząłem się cieszyć - składając zrobiłem sobie zwarcie na przetwornicy 12->5V i układ umarł ;-( Niestety (PS przy okazji może ktoś ma do sprzedania sam ten moduł - tą płytkę z przetwornicą).
W tym momencie podłączyłem złącze pod przedłużkę z podłokietnika i działa. Ale niestety ładuje tylko prądem 500mA.
Jeśli nie uda się kupić przetwornicy to zrobię inny trick. Kupię taki HUB:
https://www.morele.net/hub-usb-unitek-4 ... 89-779451/
ma on standard BC 1.2, który powinien dać do 2A na port pod warunkiem że zostanie odpowiednio zasilony. W tym przypadku ma on wejście microUSB, posiadam ładowarkę z takim wyjściem dającą właśnie 2A i pójdzie ona do gniazda zapalniczki i stamtąd do tego huba albo druga opcja - posiadam miniaturową przetwornicę tego typu:
http://allegro.pl/przetwornica-napiecia ... 70494.html
wbuduję ją zamiast tego modułu powerflex i wtedy wepnę się w to złącze, wyprowadzę 5V uciętym kablem usb->microusb do podłokietnika, tam zasilę huba i stąd już też zmodyfikowanym kablem usb podłącze się pod powerflex'a.
Mam nadzieję że komuś pomogę swoimi próbami i nie uszkodzicie sobie swoich przetwornic
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Piękna robota z tym PF. Szkoda, że na koniec go uwaliłeś .
Pytanie mam o tego HUB'a.
Miałem robić podmiankę lini zasilania w kablu od podłokietnika do uchwytu telefonu. Zamiast zasilania z gniazda w podłokietniku dać zasilanie z podobnej przetwornicy jak pokazałeś.
Patent z HUB'em jest bardziej rozwojowy. Rozumiem, że zasilanie go gniazdem micro USB jest standardowe (wyprowadzenie zasilania na pinach wtyczki) ?.
Pytanie mam o tego HUB'a.
Miałem robić podmiankę lini zasilania w kablu od podłokietnika do uchwytu telefonu. Zamiast zasilania z gniazda w podłokietniku dać zasilanie z podobnej przetwornicy jak pokazałeś.
Patent z HUB'em jest bardziej rozwojowy. Rozumiem, że zasilanie go gniazdem micro USB jest standardowe (wyprowadzenie zasilania na pinach wtyczki) ?.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2017, 22:35 przez marwisn, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 4 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Tak. Zasilanie wg tego co udało mi się w internecie wyszperać jest standardowe. Na całe szczęście mają takie huby w Krakowie. Do piątku powinno mi się udać go kupić i przetestować w weekend jak to działa.
Na sile można by dalej walczyć z ta przetwornicą (dać zasilanie z tej przetwornicy co pokazałem zamiast tej oryginalnej) ale jakby były wyprowadzone piny danych wejściowych to pewnie tak bym robił. A tak mogę na spokojnego odciąć ścieżki i po prostu się polutować do nich i rozdzielać sygnał.
Na sile można by dalej walczyć z ta przetwornicą (dać zasilanie z tej przetwornicy co pokazałem zamiast tej oryginalnej) ale jakby były wyprowadzone piny danych wejściowych to pewnie tak bym robił. A tak mogę na spokojnego odciąć ścieżki i po prostu się polutować do nich i rozdzielać sygnał.
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Dzięki za info.
Jednak zrobię po swojemu.
1. Mam już w miejscu gniazda zapalniczki ładowarkę 2 x USB 2.1 A.
2. Przetwornica w miejscu zasilania też zadziała (a ją już mam).
3. W takim układzie wystarczy w podłokietniku HUB pasywny (którego też już mam) bo zasilanie na telefon będzie podmienione już za HUB'em.
Jednak zrobię po swojemu.
1. Mam już w miejscu gniazda zapalniczki ładowarkę 2 x USB 2.1 A.
2. Przetwornica w miejscu zasilania też zadziała (a ją już mam).
3. W takim układzie wystarczy w podłokietniku HUB pasywny (którego też już mam) bo zasilanie na telefon będzie podmienione już za HUB'em.
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Ja mam dokładnie tego Huba kupionego... Ale podpięcie tam micro usb wprowadzonego z zapalniczki ani trochę nie dosililo go Rozumiem że to nie jest takie proste i trzeba będzie coś ciąć i lutowac. Powiedzcie mi tylko co w tym hubie uciąć I gdzie przykutowac... Żebym mógł podpiąć kabelek z zapalniczki który dostarczy mi brakujący prąd Ładowarka w zapalniczce już siedzi z dwoma portami USB po 2.1A każdy...
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 4 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Ale tu jest problem, bo rozumiem że chcesz podłączyć zasilanie wprost do linii zasilających telefon (np na hubie). Chyba że się mylę...
Jeśli tak to wydaje mi się że to nie zadziała. Robiłem dziś próby na zwykłym hubie pasywnym. Wlutowałem się na gniazdo usb, do którego podłączony był kabel USB->telefon. Dodatkowy zasilacz dawał 5V/2A tylko na to jedno gniazdko i co -> prąd ładowania 500mA.
Niestety, aby telefon wykrył że na linii istnieje większy prąd niż 500mA potrzeba urządzenie o tym poinformować. Dlatego istnieje parę standardów, w tym ten Batery Charging Specification 1.2 (BC 1.2). Wystarczy spojrzeć na ten datasheet który wcześniej podlinkowałem. Tam jest tak że najpierw chip negocjuje z urządzeniem jakim prądem ma być ładowany, po czym na liniach D+/D- odłączane są układy autodetekcji i łączone są linie wejściowe z wyjściowym (przynajmniej w teorii).
No chyba że mój Samsung nie chce działać i pobierać więcej niż 500mA jak podepnę tylko + i - w USB
Krzysiec - a jak z ładowarki podłączysz do telefonu kablem to jest taki prąd (nie wiem jaki masz telefon ale np. do Samsunga jest program Ampere pokazujący jakim prądem jest ładowany telefon)?
Jeśli tak to wydaje mi się że to nie zadziała. Robiłem dziś próby na zwykłym hubie pasywnym. Wlutowałem się na gniazdo usb, do którego podłączony był kabel USB->telefon. Dodatkowy zasilacz dawał 5V/2A tylko na to jedno gniazdko i co -> prąd ładowania 500mA.
Niestety, aby telefon wykrył że na linii istnieje większy prąd niż 500mA potrzeba urządzenie o tym poinformować. Dlatego istnieje parę standardów, w tym ten Batery Charging Specification 1.2 (BC 1.2). Wystarczy spojrzeć na ten datasheet który wcześniej podlinkowałem. Tam jest tak że najpierw chip negocjuje z urządzeniem jakim prądem ma być ładowany, po czym na liniach D+/D- odłączane są układy autodetekcji i łączone są linie wejściowe z wyjściowym (przynajmniej w teorii).
No chyba że mój Samsung nie chce działać i pobierać więcej niż 500mA jak podepnę tylko + i - w USB
Krzysiec - a jak z ładowarki podłączysz do telefonu kablem to jest taki prąd (nie wiem jaki masz telefon ale np. do Samsunga jest program Ampere pokazujący jakim prądem jest ładowany telefon)?
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Nie do końca rozumiem Krzysiec...
Jeżeli wierzyć opisowi że strony to standardowa ładowarka micro USB powinna go jak najbardziej zasilić.
Zakładam, że wyprowadzenia na tym gnieździe ma znormalizowane.
@Kormoran. Jeżeli jest jak piszesz to moja podmiana zasilania nic nie da :/.
Jeżeli wierzyć opisowi że strony to standardowa ładowarka micro USB powinna go jak najbardziej zasilić.
Zakładam, że wyprowadzenia na tym gnieździe ma znormalizowane.
@Kormoran. Jeżeli jest jak piszesz to moja podmiana zasilania nic nie da :/.
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Sprawdzę jutro amperomierzem na usb... Chodziło mi o to żeby ktoś mi powiedział co mam gdzie uciąć I przylutowac w tym bądź innym hubie żeby mój telefon się nie rozladowywal W skrócie... Jak zrobić Huba który poda mi wyższy prąd i żeby działalo mi AA
Ale tak po chlopsku bez terminologii elektryka
Added in 3 minutes 30 seconds:
Marwisn taka miałem nadzieję... Podpialem Huba gniazdem USB do podlokietnika i dodatkowo do niego wpialem kabelek poprowadzony z zapalniczkowej ładowarki Aukey po 2.1 albo nawet 2.4 A na każdym gnieździe usb i podpialem do gniazda micro usb w hubie licząc że telefon będzie w podłokietniku widziany przez auto i obsługiwał AA a dodatkowe zasilanie zapewni mi wyższy prąd ładowania. Niestety telefon się rozladowywal
Ale tak po chlopsku bez terminologii elektryka
Added in 3 minutes 30 seconds:
Marwisn taka miałem nadzieję... Podpialem Huba gniazdem USB do podlokietnika i dodatkowo do niego wpialem kabelek poprowadzony z zapalniczkowej ładowarki Aukey po 2.1 albo nawet 2.4 A na każdym gnieździe usb i podpialem do gniazda micro usb w hubie licząc że telefon będzie w podłokietniku widziany przez auto i obsługiwał AA a dodatkowe zasilanie zapewni mi wyższy prąd ładowania. Niestety telefon się rozladowywal
Moja CZARNULKA
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Marwisn taka miałem nadzieję... Podpialem Huba gniazdem USB do podlokietnika i dodatkowo do niego wpialem kabelek poprowadzony z zapalniczkowej ładowarki Aukey po 2.1 albo nawet 2.4 A na każdym gnieździe usb i podpialem do gniazda micro usb w hubie licząc że telefon będzie w podłokietniku widziany przez auto i obsługiwał AA a dodatkowe zasilanie zapewni mi wyższy prąd ładowania. Niestety telefon się rozladowywal
Moja CZARNULKA
- marwisn
- Posty: 3056
- Rejestracja: 18 lis 2016, 19:38
- Posiadane auto: Seat Leon 5F
- Silnik: 1.4 Turbo S/S 125 KM
- Rocznik auta: 2017
- Miasto: Poznań
- Województwo: wielkopolska
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 247 times
Re: Montaż modułu Powerflex
W teorii zasilanie tego HUB z ładowarki na 2A powinno pozwolić na to by uzyskać podobny prąd na jego portach USB.
Sprawdziłem ile pobiera telefon z ori ładowarki. I wychodzi , że 2.1A jest na styk. A to bez GPS i AA...
Sprawdziłem ile pobiera telefon z ori ładowarki. I wychodzi , że 2.1A jest na styk. A to bez GPS i AA...
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 4 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Krzysiec
Podstawa sprawdzić jaki prąd daje ładowarka i czy ten kabel taki prąd da. Mam też takie ładowarki do zapalniczki, niby pisze 2,1A a okazuje się że daje 1,2A. Jeśli kabel będzie lipny to z doświadczenia wiem że może być tak, że prąd pójdzie maks np. 0,5A, jeszcze straty w hubie i zostanie na wyjście 0.4A. Przez co nie będziesz widział różnicy. Zrób tak jak piszesz, podłącz amperomierz i zobacz jaki masz prąd na wyjściu telefonu.
marwisn
Dziś trochę się nasiedziałem nad tą ładowarką. Tak jak wyżej pisałem próbowałem ten układ z odłączonymi liniami D+/D-. Mimo wielu prób i nie do końca poprawnej konfiguracji mimo że miałem ustawiony układ w tryb ładowania bez przesyłu danych gdy miałem linie odcięte to prąd maks 0,5A, gdy tylko linie danych były do układu podpięte to od razu wskakiwało 1,2A (niestety, zasilacz warsztatowy którego używałem do badań dawał tylko 1A więc więcej nie mogło być). Dlatego poszukałem trochę i może się mylę, ale bez poinformowania urządzenia o tym że może pobrać większy prąd (jest na to parę sposobów) nie uda się pobrać więcej niż 500mA dla USB 2.0 i 900mA dla USB 3.0. Myślę więc że ten hub odpowiednio zasilony powinien dać ok. 1A na wyjściu. Ale niestety bez sprawdzenia nie dam sobie za to ręki uciąć
Ogólnie próbowałem - jak mam ładowanie na 1A to telefon się doładowywuje (włączony Bluetooth, lokalizacja, transfer danych). Przy 450 (tyle jest standardowo z podłokietnika u mnie) telefon się powoli ale jednak rozładowywuje.
Podstawa sprawdzić jaki prąd daje ładowarka i czy ten kabel taki prąd da. Mam też takie ładowarki do zapalniczki, niby pisze 2,1A a okazuje się że daje 1,2A. Jeśli kabel będzie lipny to z doświadczenia wiem że może być tak, że prąd pójdzie maks np. 0,5A, jeszcze straty w hubie i zostanie na wyjście 0.4A. Przez co nie będziesz widział różnicy. Zrób tak jak piszesz, podłącz amperomierz i zobacz jaki masz prąd na wyjściu telefonu.
marwisn
Dziś trochę się nasiedziałem nad tą ładowarką. Tak jak wyżej pisałem próbowałem ten układ z odłączonymi liniami D+/D-. Mimo wielu prób i nie do końca poprawnej konfiguracji mimo że miałem ustawiony układ w tryb ładowania bez przesyłu danych gdy miałem linie odcięte to prąd maks 0,5A, gdy tylko linie danych były do układu podpięte to od razu wskakiwało 1,2A (niestety, zasilacz warsztatowy którego używałem do badań dawał tylko 1A więc więcej nie mogło być). Dlatego poszukałem trochę i może się mylę, ale bez poinformowania urządzenia o tym że może pobrać większy prąd (jest na to parę sposobów) nie uda się pobrać więcej niż 500mA dla USB 2.0 i 900mA dla USB 3.0. Myślę więc że ten hub odpowiednio zasilony powinien dać ok. 1A na wyjściu. Ale niestety bez sprawdzenia nie dam sobie za to ręki uciąć
Ogólnie próbowałem - jak mam ładowanie na 1A to telefon się doładowywuje (włączony Bluetooth, lokalizacja, transfer danych). Przy 450 (tyle jest standardowo z podłokietnika u mnie) telefon się powoli ale jednak rozładowywuje.
- Krzysiec
- Posty: 7085
- Rejestracja: 11 paź 2016, 20:37
- Posiadane auto: Astra V HB Elite (Czarny - Mineral)
- Silnik: 1.4 XFT 110/150KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Rzeszów
- Województwo: podkarpackie
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 401 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Jutro podepne telefon w różnych konfiguracjach i porobię zdjęcia jaki prąd pobiera... Na takim mierniku jak na fotce niżej. Huba też sfotografowalem
Moja CZARNULKA
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 sie 2017, 09:46
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Kraków
- Województwo: małopolskie
- Been thanked: 4 times
Re: Montaż modułu Powerflex
Dziś bawiąc się tym uchwytem potrzebowałem kabli aby to sprawdzać. Uwierzcie mi miałem chyba ze 3 kable, grube jak piernik. Przeciąłem je i okazało się że przewody sygnałowe miały może ze 3-4 włoski a zasilające może po 2-3 więcej. A producent podaje że ma przenieść 2A prądu... Nie ma szans... Dlatego to też podstawa aby te kable były w miarę ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości