Mam pytanko.
Znalazłem fajnego pilota do bramy wjazdowej, który po podłączeniu na stałe do auta np. klaksonem, mignięciem światłami, czy czymkolwiek innym otwiera bramę.
Podpowiedzcie jak najmniejszym nakładem pracy i w sposób jak najmniej inwazyjny można byłoby się podpiąć pod coś do auta żeby tego "pilota" podłączyć.
https://www.youtube.com/watch?v=BKi_z8yV2Ho
Jak się podpiąć do instalacji elektrycznej
- krzysiul
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lis 2016, 15:19
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Re: Jak się podpiąć do instalacji elektrycznej
Dokładnie taki sam miałem w Zafirze w kabinie koło oświetlenia na suficie - najlepsze miejsce ze względu na dostęp do zasilania, możliwość wystawienia antenki-kabelka na szybę i modułowość zaślepek pozwalająca na szybki demontaż. Jak sprzedałem Zafirę to zostawiłem sobie tego pilota i teraz właśnie patrzę gdzie go w Astrze wcisnąć. Chyba zrobię tak samo - czyli do plastiku w podusfitce. Muszę tylko obejrzeć jakieś manuale jak się to ściąga żeby nie narozrabiać i zamówić przycisk bo poprzedni zostawiłem w Zafirze żeby nie szpeciła dziura po nim.
Taki dokładnie brałem:
https://www.aliexpress.com/item/Free-Sh ... 0.0.E8wXuS
Jeden minus tego pilota to że czasem dawał tak jakby podwójny sygnał i brama robiła ruch na ~1cm i stop (kolejny sygnał w odstępie ~1-2s) ale miałem dać jeszcze jakiś kondziorek na zasilaniu żeby wykluczyć jakiś dziwne zasilanie, tylko że nie zdążyłem jeszcze tego wtedy przetestować. Najwyżej najpierw przygotuję jakąś przejściówkę do zapalniczkowego zasilania do testów.
Pod światła czy tym bardziej klaskon nie podłączałem bo by inni kierowcy zgłupieli przy moim wjeżdżaniu na podwórko (przy dość ruchliwej uliczce)
Taki dokładnie brałem:
https://www.aliexpress.com/item/Free-Sh ... 0.0.E8wXuS
Jeden minus tego pilota to że czasem dawał tak jakby podwójny sygnał i brama robiła ruch na ~1cm i stop (kolejny sygnał w odstępie ~1-2s) ale miałem dać jeszcze jakiś kondziorek na zasilaniu żeby wykluczyć jakiś dziwne zasilanie, tylko że nie zdążyłem jeszcze tego wtedy przetestować. Najwyżej najpierw przygotuję jakąś przejściówkę do zapalniczkowego zasilania do testów.
Pod światła czy tym bardziej klaskon nie podłączałem bo by inni kierowcy zgłupieli przy moim wjeżdżaniu na podwórko (przy dość ruchliwej uliczce)
-
- Posty: 1085
- Rejestracja: 08 lip 2016, 23:30
- Posiadane auto: Opel Astra V Sports Tourer
- Silnik: 1.4 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Łódź
- Województwo: łódzkie
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 16 times
Re: Jak się podpiąć do instalacji elektrycznej
Ja mam zupełnie nieruchliwą ulicę bez wylotu, więc najlepiej byłoby pod sygnał świetlny, ale pod ledy chyba nawet nie będę próbował. Myślałem żeby może pod wolny przycisk, tam gdzie powinien być przycisk SPORT, którego ja nie mam.
Pozdrawiam
__________________________
Mirek
__________________________
Mirek
- Segor
- Posty: 7870
- Rejestracja: 22 cze 2016, 23:12
- Posiadane auto: Astra 5 ST Elite
- Silnik: 1.4 Turbo 150 KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Sosnowiec
- Województwo: Śląskie
- Has thanked: 449 times
- Been thanked: 463 times
Re: Jak się podpiąć do instalacji elektrycznej
Najlepszy pomysł, tylko trzeba by zamówić w ASO i rozebrać całą deskę, aby to zamontować :/ A powiedźcie mi odnośnie tego pilota, to on jest uniwersalny? Ja mam już 3 w aucie... Domyślam się, że są różne częstotliwości. A nie ma takiego co pracuje na różnych i uczy się z już istniejącego?ememel pisze:Myślałem żeby może pod wolny przycisk
- krzysiul
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lis 2016, 15:19
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Re: Jak się podpiąć do instalacji elektrycznej
Hmm - niegłupie - muszę się przyjrzeć temu miejscu. Też nie mam przycisku Sport więc by mi pasowało. I blisko do skrzynki z zasilaniem (można użyć takiego rozdzielacza w postaci wtyku bezpiecznikowego) i wtedy właściwie to bez ingerencji w instalację. Tylko do ogarnięcia czy właśnie da się dołożyć sam mechanizm przycisku bez wielkich demontaży.
- krzysiul
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lis 2016, 15:19
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Re: Jak się podpiąć do instalacji elektrycznej
Segor pisze:Najlepszy pomysł, tylko trzeba by zamówić w ASO i rozebrać całą deskę, aby to zamontować :/ A powiedźcie mi odnośnie tego pilota, to on jest uniwersalny? Ja mam już 3 w aucie... Domyślam się, że są różne częstotliwości. A nie ma takiego co pracuje na różnych i uczy się z już istniejącego?ememel pisze:Myślałem żeby może pod wolny przycisk
Są dedykowane do różnych producentów systemów bramowych - chociaż jeden obejmuje kilka z tego co pamiętam. Wiec jest kilka modeli u producenta (robią to w Toruniu - ja brałem od lokalnego dystrybutora). Są takie które się uczą w postaci bryloczków ale w większości przypadków nie będzie chciało działać. Testowałem takiego najpopularniejszego z Aliexpressu (bryloczek z przyciskami ABCD i przesuwaną przesłoną) ale o ile mrugał w taki sposób że niby zapamiętał to potem nie było reakcji przy normalnej pracy.
- krzysiul
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 lis 2016, 15:19
- Posiadane auto: Opel Astra V ST
- Silnik: 1.4 Turbo 125KM
- Rocznik auta: 2016
- Miasto: Toruń
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Re: Jak się podpiąć do instalacji elektrycznej
Znalazłem instrukcję od mojego - wrzucam w załączniku (sorki za jakość ale pstryknięta "na szybko" komórką)
Nie pisz post pod postem! Używaj opcji EDYTUJ!! / daro
Nie pisz post pod postem! Używaj opcji EDYTUJ!! / daro
- Załączniki
-
- IMG_20161230_213848.jpg (943.73 KiB) Przejrzano 3496 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości